thraatjes

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ziggo go app slecht bereikbaar

Afgelopen weken waren wij op vakantie. En als echte F1 fan, kijk ik dan via mijn mobiel (maak ik een hotspot van) en kijk dan via mijn I-pad die verbinding heeft met mijn hotspot de race ik stream dan via  een google chrome kast naar mij tv in de camper. Met name als er een F1 race wordt uitgezonden is het beeld erg slecht moet vaak bufferen en zegt ie dat ik teveel schermen open heb staan. Als ik gewoon via mijn mobiel kijk gaat het wel goed. Hoe kan dit en hebben hier meer mensen last van. Als ik in de avonduren het nieuws wil zien via mijn I-pad en goole chrome kast gaat het wel goed. Heb het idee als er veel mensen gebruik maken van de ziggo go app dat ie dan slechter word.

6 Reacties 6
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Hi @thraatjes,

Welkom op de Community!
Ook leuk dat je Ziggo Go hebt meegenomen op vakantie.
Al zijn foutmelding en - met name over teveel  schermen- natuurlijk naar.

Afgelopen tijd is hier ook een ander topic over gestart.
Het is bekend -en hardnekkig -probleem dat zo snel mogelijk wordt opgelost.
In dit topic wordt dit nader toegelicht. 

thraatjes
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Erik,

Wat betreft teveel schermen open die heb ik vaker gehoord en gelezen. Waar ik het meeste probleem mee had dat ik het vermoeden heb dat teveel kijkers op een bepaald moment gebruik maakt van de app. En dat dan het beeld niet scherp meer is en hij vaker moet bufferen. Als ik een dag later een film kijk onder vind ik totaal geen probleem, lekker scherp beeld en hij hoeft niet 1 x te bufferen.  Waar ligt dit aan.

Mvg. **Moderator edit: mailadres weggehaald**

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Zo online kijken is natuurlijk niet prettig. Voordat we de vraag kunnen beantwoorden, heb ik nog wat aanvullende vragen.
Dit bufferen gebeurde vooral tijdens de Formule 1 races begrijp ik? Met name bij de start, of de gehele races?

Je schreef in elke geval dat het met de mobiel wel goed ging. Is er verschil qua verbinding?
En hoe was deze verbinding? Was dat via wifi, 3G, 4G?
Was dit alleen op jullie vakantieadres?
​​​​​Of ervaren jullie dit nu thuis ook?

thraatjes
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mijn mobiel had een 4G verbinding. Daar maak ik een hotspot van en verbind mijn i-pad met de hotspot. De start van de race was goed maar na ongeveer 5 min. Werd het beeld wazig en dat bleef ongeveer 20 min zo. Ik verbreek dan de verbinding met mijn Google Chrome cast en kijk dan een poosje verder op de i -pad. Ook hier is het beeld slecht. Vervolgens moet ik de ziggi go app afsluiten. Moet ik wachten en na een aantal min open ik de ziggo app weer en stream dan via Google Chrome cast naar de tv. Dit moet ik meerder keren herhalen. Uiteindelijk blijft het beeld slecht en gaat ie vaker bufferen. En sluit ik alles af en kijk op mijn mobiel via de ziggo app verder, dit gaat dan goed.

thraatjes
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

dit gebeurt alleen in onze camper. Thuis hebben wij geen problemen. 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Alright, bedankt voor de toelichting en het beantwoorden van de vragen.
Ook fijn dat de app thuis wel gewoon goed werkt.

Voor de app is natuurlijk ook een goede verbinding nodig.
Het gaat immers om bewegende live beelden.

Als het thuis wel goed werkt, lijkt de (hotspot) verbinding op het vakantieadres de boosdoener van het probleem.
Bij je mobiele provider kun je in dat geval vaak een netwerkcheck aanvragen, om dit verder te laten onderzoeken & oplossen.
 

Uitgelicht topic