1
Vraag
2
Reacties
Anonymous2015

Level 1
  • 207Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Ziggo GO app op iOS vraagt verplicht locatievoorziening aan deel 2

Een beetje jammer dat het topic gesloten word zonder dat ik kan reageren.

Dan nog blijft de vraag waarom er specifiek naar een GPS signaal gevraagd word terwijl je dit ook via de verbinding kan vast stellen, toch? Het is gewoon echt niet nodig om een GPS signaal te gebruiken.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Een tweede topic openen terwijl de eerste is gesloten door een moderator met antwoord is natuurlijk niet nodig. Folkert Ziggo heeft in de andere topic al geschreven:

Ik lees al een tijdje stilletjes mee in dit topic. Het juiste antwoord is al gegeven, namelijk dat locatievoorziening onder bepaalde omstandigheden nodig is om te bepalen of je de Ziggo GO app binnen de EU gebruikt.

Lijkt me een simpel antwoord en daarom is de topic gesloten. Kan je wel door blijven vragen maar wat is er niet duidelijk aan dit antwoord :).

Bekijk in context

13 Reacties 13
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Met GPS kunt u uw locatie niet verbergen. Dat kan via de verbinding met een VPN wel.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Jan F. als je naar de naam van de TS kijkt Anonymous2015 moet je weten waarom hij dit vervelend vind.........:-) > als grap bedoeld Anonymous2015 😉

Ik gebruik ook de go app met ios en krijg die vraag nooit te zien , heb je idd iets van GPS locatie uitgeschakeld in ios ?
En of heb je wel de laatste versie van de go app ?
En waarom verplicht als dat al zo is ? daar zal men wel hun redenen voor hebben.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Ronihd, ik vermoed dat Anonymous2015 de vraag krijgt omdat hij via een vpn kijkt. Ik heb de vraag ook nooit gezien.
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
In iOS kan je per app de lokatievoorziening aan of uit zetten.
Zet je het uit werkt het voor de ZiggoGo app dan werkt deze niet meer.
De lokatie is dus echt van belang om te kijken of je in de EU bent blijkbaar.
Dat antwoord was ook al gegeven maar voldoet niet aan de verwachting?
En gebruik je een VPN verbinding dan werkt hij ook niet.
Althans als ik een VPN verbinding naar mijn eigen server maak werkt het meteen niet meer.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Een tweede topic openen terwijl de eerste is gesloten door een moderator met antwoord is natuurlijk niet nodig. Folkert Ziggo heeft in de andere topic al geschreven:

Ik lees al een tijdje stilletjes mee in dit topic. Het juiste antwoord is al gegeven, namelijk dat locatievoorziening onder bepaalde omstandigheden nodig is om te bepalen of je de Ziggo GO app binnen de EU gebruikt.

Lijkt me een simpel antwoord en daarom is de topic gesloten. Kan je wel door blijven vragen maar wat is er niet duidelijk aan dit antwoord :).
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
RobertKoopman Daarom vroeg ik ook of hij iets van locatie voorzieningen had uitgezet in ios , misschien had ik het iets duidelijker moeten verwoorden , voor de app zelf uitgezet.

Betreft kijken in de EU is nu toch vrijgegeven ?

Waarom het niet werkt via VPN weet ik niet .
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Ronihd wrote:
Betreft kijken in de EU is nu toch vrijgegeven ? Waarom het niet werkt via VPN weet ik niet .
Die is vrijgegeven maar ze willen dan toch weten waar je zit. Ben je namelijk buiten de EU dan mag je er geen gebruik van maken en stopt het kijken via Ziggo Go app. Dat is dus de reden, volgens Ziggo.

Waarom het niet via VPN werkt is ook een raadsel. Waarschijnlijk heeft dit te maken met een open EU en dat het op de normale weg gewoon kan. Misschien staat de VPN wel niet in Nederland maar ergens anders, dan werkt het niet, zeker niet als het buiten de EU zit.
Anonymous2015
Topicstarter
Level 1
  • 207Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Jan F. wrote:
Met GPS kunt u uw locatie niet verbergen. Dat kan via de verbinding met een VPN wel.


Als ik via VPN verbinding maakt met mijn computer thuis dan word daar naar geleverd ongeacht waar ik in de wereld zit. Dus word er netjes via de regeltjes gewerkt omdat de computer waar aan het signaal geleverd word tenslotte in nederland staan en dus binnen europa. Daar is geen GPS voor nodig.

En zou diezelfde computer in belgie of duitsland staan dan is het binnen de EU welke nu ook mogelijk is. Zou mijn computer in Amerika of Canada staan dan zou het een ander verhaal zijn maar technisch gezien is een internet verbinding genoeg en heeft Ziggo geen reden nodig om een GPS signaal te vragen
Anonymous2015
Topicstarter
Level 1
  • 207Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Ronihd wrote:
Jan F. als je naar de naam van de TS kijkt Anonymous2015 moet je weten waarom hij dit vervelend vind.........:-) > als grap bedoeld Anonymous2015 😉

Ik gebruik ook de go app met ios en krijg die vraag nooit te zien , heb je idd iets van GPS locatie uitgeschakeld in ios ?
En of heb je wel de laatste versie van de go app ?
En waarom verplicht als dat al zo is ? daar zal men wel hun redenen voor hebben.


Ja mijn GPS is uit omdat ik daar geen behoefte aan heb. Het enige wanneer ik GPS nodig vind is als ik navigatie gebruik en dan houd het eigenlijk wel op.
Anonymous2015
Topicstarter
Level 1
  • 207Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Jan F. wrote:
Ronihd, ik vermoed dat Anonymous2015 de vraag krijgt omdat hij via een vpn kijkt. Ik heb de vraag ook nooit gezien.


Zet je VPN eens uit en je GPS uit, dan krijg je die vraag wel.
Anonymous2015
Topicstarter
Level 1
  • 207Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
EnergieBoy wrote:
Een tweede topic openen terwijl de eerste is gesloten door een moderator met antwoord is natuurlijk niet nodig.


Een topic zomaar sluiten en zomaar een antwoord markeren is ook niet netjes toch? Want dan spreek je voor een ander. En voor zover ik weet heb ik wel een recht van spreken?
Anonymous2015
Topicstarter
Level 1
  • 207Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
EnergieBoy wrote:
Ronihd wrote:
Betreft kijken in de EU is nu toch vrijgegeven ? Waarom het niet werkt via VPN weet ik niet .
Die is vrijgegeven maar ze willen dan toch weten waar je zit. Ben je namelijk buiten de EU dan mag je er geen gebruik van maken en stopt het kijken via Ziggo Go app. Dat is dus de reden, volgens Ziggo.

Waarom het niet via VPN werkt is ook een raadsel. Waarschijnlijk heeft dit te maken met een open EU en dat het op de normale weg gewoon kan. Misschien staat de VPN wel niet in Nederland maar ergens anders, dan werkt het niet, zeker niet als het buiten de EU zit.


EnergieBoy en Ronihd VPN doet het prima zolang de server binnen de EU of NL is. Ik heb anders geen problemen met kijken via VPN.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Anonymous2015 wrote:
EnergieBoy wrote:
Een tweede topic openen terwijl de eerste is gesloten door een moderator met antwoord is natuurlijk niet nodig.


Een topic zomaar sluiten en zomaar een antwoord markeren is ook niet netjes toch? Want dan spreek je voor een ander. En voor zover ik weet heb ik wel een recht van spreken?
Volgens mij is het antwoord gegeven door de moderator en daarom gesloten. Het antwoord is er en dus niet nodig om daaf nog langer over door te vragen.

Maar goed, ik sluit voor mij zelf wel mijn topic gesprek want ik weet waarom het niet werkt. En om gps te moeten gebruiken heb ik geen last van. Wens je in ieder geval veel succes en veel VPN plezier :wink:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic