Ziggo Go App en Ziggogo.tv

1. De ziggo Go app werkt niet op mijn nieuwe nokia 5 met wifi. Zodra ik de wifi uitschakel en dus op 4 G overschakel direct wel. Maar dit kost dan veel MB's en geld. Bovendien heb ik wel wifi op mijn laptop, dat heb ik verschillende malen gecheckecd door eerst bekabeld te kijken en daarna de wifi in te schakelen en de kabel naar de connectbox eruit.
Alles gechecked, mijn andere apps op de Nokia 5 (zoals bijv. Youtube, Facebook) werken wel en ik heb mijn wifi overgezet van 2.4 naar 5 Ghz, wifi ook via de kabel van mijn humax naar de connectbox aangesloten. Ook wifi analyzer geeft aan dat het signaal uitstekend is en dat is bevestigd door de helpdesk van Ziggo. Merkwaardig, enig idee hoe dit kan?
2. Als alternatief voor de ziggo go app www.ziggogo.tv geprobeerd op mijn Nokia 5. ziggogo.tv doet het niet in de Firefox browser, wel in Chrome. Hoe kan dit?
Doel van dit bericht: Ik streef ernaar om mijn Ziggo Go app op mijn Nokia werkend te krijgen. MvG brant

190 Reacties

@hanhDank voor het compliment, maar we doen het met z'n allen! Dus iedereen verdient een pluim in mijn ogen . De feedback is precies waar een community voor bedoeld is!
Ik druk me wel eens onbeholpen uit😉 Het was bedoeld als een persoonlijke pluim.
Iedereen natuurlijk in dit topic. Den had het er ook meteen over.
Pfff ik moet zien hier goed weg te komen.😊
Gr Han
@Mark Ziggo @hanh @Jbr67 @robbo en vele anderen....

Het probleem is fini!
In overleg met Mark besloten over te gaan op de IPv4 modus.
Resultaat is dat de Ziggo Go app nu via mijn wifi thuisnetwerk prima werkt op mijn iphone en iPad.
Ben daar natuurlijk hartstikke blij en content mee!
Ook denk ik te merken dat mijn internet (vast bekabeld en via wifi) stabieler is en dat pagina's sneller laden.

Jammer is natuurlijk dat het IPv6 probleem nog niet structureel is opgelost.
Wellicht dat jullie aanknopingspunten vinden/zien in alle testresultaten die we de afgelopen periode met elkaar hebben gevonden, om toe te werken naar een structurele oplossing.
We zijn immers, met elkaar, al een heel eind gekomen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nu qua kennis wel aan het eind van m'n latijn ben...
Ik hoop dat deze hele exercitie ook voor anderen zal bijdragen aan een oplossing voor hun problemen voor zover die ook hun oorsprong vinden in IPv6.

Iedereen hartstikke bedankt voor alle hulp en suggesties!
Ik stelde het allemaal zeer op prijs, en (misschien nog wel belangrijker) het was hartstikke leuk om te doen!

Nogmaals dank en hartelijke groet!
Reputatie 5
Badge +3
@DenSpike en @hanh

EDIT: ik zal thuis mijn ra-lifetime ook eens op 3 seconden zetten. Kijken wat er dan gebeurt.....wordt morgen!

Gedaan.

Effect: geen (nauwelijks) verschil. Blijft gewoon stabiel (heb met wireshark gekeken of die RA's echt wel verstuurd worden, en ja.. dat is zo. Mijn windows 10 PC blijft daarom, ook zichtbaar in wireshark, maar Neighbour Sollicitations sturen...)

UPDATE: wel verschil! Het bleek dat de RA vaak verstuurd werden maar dat die gewoon op 600 als lifetime hadden. Mijn fout. Inmiddels wel de zaak op 5 seconden qua lifetime gekregen.. en ja .. dan wordt de situatie inderdaad instabiel! Helaas krijg ik m niet op 3 gezet.. dat wil mijn ravd gewoon niet aan. Dat is trouwens ook al n belangrijke aanwijzing.

@Mark Ziggo
Oke, zodra de nieuwe connectbox arriveert zal ik 'm installeren.
Je hoort de resultaten...
Reputatie 5
Badge +3
Thx, en volgens mij zien we hier ook de oorzaak van het symptoom. De IPv6 connectie is aan het haperen

Kleine duit in het zaakje. De Ziggo go app's (in ieder geval die op Android en IOS) geven de voorkeur aan IPv6 boven IPv4, als beide aanwezig zijn. Ik zag dat bij de browser van TS de voorkeur juist op IPV4 staat. Dat verklaart waarom zijn browser het wel doet en zijn apps (allemaal) niet.

Dat samen is volgens mij een bevestiging dat het idd aan IPv6 ligt Marc! Nu nog de vraag waarom die IPv6 verbinding instabiel is....

Wat hierbij nog wat kan helpen is een kleine test. Open de cmd-prompt op windows7 en geef het volgende commando:
ping -6 -t www.facebook.com
en kijken of de output hiervan erg fluctueert.....

Helaas is het niet mogelijk (voor zover ik weet) om selectief op IOS (of Android) IPv6 uit te zetten. Bij Windows (7/8/10) kan dit wel (en vast ook bij Mac OS X )

Groet,
Jbr67
Reputatie 5
Badge +3
@Jbr67
Vlgs mij is het wachten op een goed DS-Lite profiel of een overstap naar IPv4.
Ik ben er niet van overtuigd dat troubleshooten door ons van het huidige profiel zin heeft.
Wat de Ziggo network engineer nog voor zinvols kan doen, kan ik niet overzien.
Gr Han

T is al laat.. toch nog een reactie. Ik deel je mening.

Daarnaast: ik ben het hele draadje nog eens doorgeweest en heb het screenshot van die dhcp-v6 instellingen eens goed bekeken. I know: niet muteerbaar.. maar toch.

Wat daarin echt NIET goed is dat de router advertisement lifetime staat op 3 seconden. Dat betekent volgens deze uitleg:
"RA message includes a value called Router Lifetime (in seconds). This value applies to the router's usefulness as a default router. It does not apply to other information contained in the RA message. IPv6 hosts receiving the RA message should install the default route with an expiry time set to the Lifetime. A Lifetime of 0 indicates that the router is not a default router anymore and associated default route should be discarded from host's routing table." [https://support.symantec.com/en_US/article.TECH244214.html]

elke 3 seconden geleerde default route (default gateway) ongeldig wordt. De pc moet dan een rediscovery doen (router sollicitation) en dan opnieuw de default route inleren. Om dan 3 seconden later... etc....
Dit geldt zowel voor SLAAC als DHCPv6-statefull.

Waarom die 3 seconden daar staat heb ik geen idee van ( @Mark Ziggo ..jij?) en ook niet hoe deze te veranderen. Maar het verklaart volgens mij feitelijk volledig het probleem (wegvallende verbinding, soms wel / soms niet ipv6, soms wel soms niet resolving etc).

Volgens mij zijn er nog twee opties over:
- ziggo fixed die 3 seconden (naar een standaardwaarde die veel groter is)
- terugval naar alleen IPv4

CIao,
Jbr67
Reputatie 7
Badge +24
Wellicht even overbodig, maar wie weet: zet je netwerk kaart/adapter eens uit en weer aan. En zorg er voor uit dat deze up to date is. Vermoedelijk niets te maken met het probleem, maar soms zit het in de kleine dingetjes. ...
Reputatie 7
Badge +24
@hanhDank voor het compliment, maar we doen het met z'n allen! Dus iedereen verdient een pluim in mijn ogen . De feedback is precies waar een community voor bedoeld is!
Reputatie 7
Hoi allemaal,

Ik zit vandaag op een andere locatie en de Connectbox hier laat precies dezelfde DHCPv6 instellingen zien als het modem van @DenSpike.

Alles is greyed-out, ongeacht of ik hem op stateful of stateless zet en de DHCPv6 leasetime = 0; Router advertisement lifetime = 3. Nu dacht ik "Yes ik kan hier het probleem reproduceren!"
Dus pakte mijn Android telefoon en startte Ziggo GO op (waar ik voorheen geen problemen mee had). Alleen ervaar ik nog steeds geen problemen... echter zag ik dat mijn toestel geen IPv6 verbinding maakte, gewoon niet, ook niet een beetje.
Dan een iPhone van een collega die wel een IPv6 verbinding heeft: ipv6 test stabiel en ook geen problemen met Ziggo GO.

Kortom: ik denk niet dat die instellingen de boosdoener zijn, maar het feit dat ze er zo bij staan lijkt me nog altijd niet goed en daar ga ik alsnog achteraan.

Vraag blijft waar dit probleem nu wél door veroorzaakt wordt. Alleen gaat dit mijn kennis te boven en ben ik afhankelijk van een collega die hierbij helpt (die heeft eerder ook telefonisch contact gehad met @DenSpike), hij heeft het erg druk maar ik heb hem nogmaals verzocht om hiernaar te kijken.

Als dat op korte termijn niet lukt lijkt het me tijd om de handdoek in de ring te gooien en het modem om te zetten naar IPv4 only. 😞
Reputatie 7
Hey @brant. Welkom op de Ziggo Community. Top dat je hier bent gekomen om je vraag te delen.

Aanvullend op de vragen die hierboven al gesteld zijn, ben ik ook nog erg benieuwd wat er precies niet werkt aan de app. Start deze geheel niet op? Krijg je een foutmelding? Of nog iets anders?
We horen graag van je, zodat we verder kunnen helpen!
Hallo en dank je voor je reactie.
Ik heb weer wifi;
situatie twee dagen geleden (ik zat er na dagenlang geklooi zo doorheen dat ik mezelf gisteren rust moest geven); vorige medewerker van Ziggo had deze op afstand een andere naam gegeven waaroor ik daarna ook geen wifi meer had op laptop, vlak na het posten eerste bericht. Vandaag met hulp gehad en de oude naam vh wifi netwerk weer teruggezet en ,inderdaad, de keuze gemaakt tussen een frequentieband, nl. 2.4. Ik heb weer wifi!
Maar de Ziggo Go app werkt nog steeds niet. ZiggoGo tv werkt ook niet via firefox (kan wel inloggen en dan wordt ik doorverwezen naar de app; die het niet doet). Op Chrome draait de app wel. Hoe kan het dat de ziggo go app het nog steeds niet doet, hebben jullie meerdere klachten gehad? Vermeld ook dat jullie firefox niet (meer) gebruiken.
Ik heb heel veel MB's verbruikt gisteren in de veronderstelling dat mijn wifi het na de ingrepen op afstand door de Ziggo medewerker wel zouden doen. Ik kwam echter van de regen in de drup en alle tijd die ik er aan besteed heb, frustratie nog onvermeld. Ik heb de laatste maand verschillende keren met Ziggo gebeld en het heeft me al die tijd niet geholpen, bovendien een andere telefoon aangeschaft omdat is verondersteld dat het aan mijn telefoon zou liggen. Ik wil wel een gebaar terug voor alle misleiding, moeite en extra gemaakte kosten. Kun je een tegemoetkoming doen, Lycke? MvG brant
Hallo Lycke,
Ingaande op je vraag wat er nu precies fout zat: 1. Allereerst niet inhoudelijk over het technische euvel maar over de wijze van afhandelen/ de communicatie met klantenservice. Waarschijnlijk heb je als moderator toegang tot de rapportages mbt contacten van klantenservice met mij. Ik begreep van de medewerker die ik vandaag sprak dat de vorige medewerker van twee dagen geleden -'s avonds rond 21.00 uur – en hoewel hij vriendelijk was, echter niet heeft gerapporteerd dat ik een wifi probleem had en welke acties hij voor mij heeft ondernomen, terwijl hij dat wel letterlijk heeft toegezegd. Het was belangrijk dat hij dat zou rapporteren, ivm met het achterhalen en duiden van het probleem na afloop of bij het navolgende contact met klantenservice. En te kunnen achterhalen wat het probleem veroorzaakte. Inmiddels is er (ruim?) een maand verstreken en kan ik onmogelijk precies achterhalen wat ik allemaal heb gedaan. Mijn aanvankelijk verzoek ingewilligd te krijgen, een Ziggo monteur thuis, nadat ik drie dagen na het allereerste contact allerlei kabels had vervangen, tussenliggende apparatuur (dvd recorder) verwijderd, opstelling veranderd, heen en weer rijden naar mediamarkt voor de goede kabels, de foute van Ziggo ontvangen, daar achter komen als je de verpakking opent en tijd hebt ingeruimd om de klus te klaren, nieuwe aanvragen enzovoort. Ik heb volgens overdracht van de medewerkers steeds mijn uiterste best gedaan om te checken of het probleem bij mij lag, (“u moet eerst zelf kijken”) en storingen te elimineren.

2. Uiteindelijk blijkt vandaag dat de instellingen op mijn connectbox niet goed waren ingesteld door een medewerker, die dit op afstand heeft ingesteld; dit is vanmorgen verholpen. De keren daarvoor heb ik van andere medewerkers verkeerd advies gekregen. Inmiddels heb ik een andere telefoon aangeschaft en die deed het pas nadat de instellingen juist waren aangepast.

3. Ziggo Go app start niet op, beginscherm (oranje) verschijnt en dan gaat het zeer traag, er verschijnt een zwart beeld, om uiteindelijk (na enkele minuten) geen verbinding te maken. ZiggoGo Tv draait niet op Firefox; ik krijg al snel het desktop van ziggo Go, kies de zender die ik wil bekijken, moet inloggen en dan in beeld: “ Niet af te spelen, het afspelen met deze browser wordt niet ondersteund, ga verder met de App” Die het vervolgens via de gegeven link niet doet. “Geen informatie beschikbaar”.
Op Chrome draait de app wel. Ik heb geruime tijd voor deze reeks problemen altijd Ziggo Go via Firefox kunnen kijken.

4. Vwb de tegemoetkoming: Ik ben een maand verder, er had natuurlijk veel eerder een monteur ingepland moeten worden. Het lijkt me billijk na al mijn getob, dat ik die kosten op mijn abonnement voor juli 2018 kwijtgescholden krijg; dat is Eur. 40,00.
Tot zover deze geschiedenis, ik wacht je bericht even af, Lycke.

MvG brant
Reputatie 7
Hey @brant.
Ondanks dat ik nog niet heel goed snap hoe de gegevens op je modem zomaar aangepast zijn en deze nooit teruggezet zijn met een fabrieksreset (dat is 1 van de eerste stappen die je doorloopt, wanneer je problemen met je verbinding hebt), snap ik dat alles bij elkaar flink veel frustratie opgeleverd heeft.
Ik zie dat er kort geleden al een vergoeding van 30 euro aangemaakt is. Onder andere voor het toesturen van de verkeerde kabel (daarnaast is de juiste alsnog toegestuurd).
Met het oog daarop maak ik dan bij deze een vergoeding aan van 10 euro, die nog verrekend gaat worden met je komende factuur.

Wat betreft Ziggo GO via Firefox. Welke versie Firefox heb je? Op https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/online-tv-kijken/ziggo-go/op-je-laptop-of-pc/ lees je welke vereisten je nodig hebt voor het gebruik.
@brant @DenSpike
Zonder iemand iets tekort te willen doen, het volgende.

Ik zie hele lange verhalen die lijken te gaan over verschillende problemen.
Daar kan ik niks mee. Den heeft 'hetzelfde pobleem' als brant. Dat zie ik niet zo makkelijk.

Daarom aan jullie deze vraag:
Beschrijf kort je eerste en belangrijkste probleem.

Een soort van Rewind. Dan kunnen we verder.

Gr Han
Reputatie 7
Badge +24
Als ik de tijd heb ok! ☺ heb het nog erg druk... Cursus etc etc dus ook veel leren... Maar ga mijn best doen🤔
Maakt niet uit. Als je geen Response geeft, probeer ik de draad wel levend te houden.
Ben zelf in feite al lang uitgestudeerd. Leer nog elke dag bij, dat wel.
Han
Reputatie 7
Hoi @DenSpike, Lycke kwam hier niet aan toe door tijdgebrek dus neem ik het van haar over.

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je klantnummer en adres? Dan kan ik ook in onze systemen naar jouw gegevens kijken, laten we daarmee beginnen.
@hanh en @robbo

1-
Mijn wifi thuisnetwerk heb ik nu conform de voorstellen van @robbo en @N.N. ingedeeld in 4 aparte SSID's met elk een vast ingesteld kanaal.
Als het probleem met de Ziggo Go app is verholpen ga ik kijken of dit de definitieve situatie blijft of dat ik toch terug ga naar 1 SSID.

2-
Mijn probleem met de Ziggo Go app betreft niet perse een probleem met iphones, maar met mobiele apparatuur in het algemeen in combinatie met mijn wifi thuisnetwerk.
Al redenerend zijn we er ondertussen vrij zeker van dat het probleem ergens in mijn connectbox moet zitten.
Gelukkig is @Mark Ziggo nu ook betrokken, hopelijk kan hij de oorzaak vinden.

3-
Voor wat betreft mijn verbinding met Ziggo sluit ik hier nieuwe (hopelijk minder "slordige") plaatjes bij:

Downstream 1

Downstream 2

Upstream

Historie 1

Historie 2

Morgen zal ik foto's maken van mijn AOP, maar verwacht daar niet teveel van, want dit AOP is door een Ziggo-monteur (in het kader van wifi promise) recent geheel vervangen.

Nogmaals bedankt voor al jullie inspanningen en vasthoudendheid!
Reputatie 7
Badge +24
Tot zover graag gedaan!
@DenSpike
Ha,
Bedankt voor je zeer nette plaatjes.

--- Modem waardes
- Downstream Ok
- Upstream dBMv Ok
Kanaal 2 en 3 hebben een afwijkende Symbol Rate. Dat is volgens mij niet goed.
Mijn 'wijsheid' komt hier vandaan:
http://www.dslreports.com/faq/16085

- De Log geeft flink wat Critical Errors.
Wat dit allemaal precies te betekenen heeft, weet ik niet goed genoeg.
Heb je tijd @Henno?

Er zijn gelukkig geen merkbare effecten op je verbinding.
Bekabelde Speed Ok en geen opgemerkte uitval.
Ben benieuwd naar de bevindingen van @Mark Ziggo.

--- AOP als mogelijke oorzaak van de Modem 'probleempjes'
Wat ik nog mis zijn foto's van de situatie bij je AOP=
Abonnee Overname Punt = waar de Groene Ziggo buitenkabel je huis
binnenkomt. Meestal in meterkast, bij oudere huizen in woonkamer.
De 'standaard' situatie is daar:
- 2 weg Splitter op het AOP
- 1 split gaat naar de ConnectBox
- 1 split gaat naar een Coax Versterker voor het Coax-TV-netwerk

Wat er mis kan zijn: AOP verouderd, Splitter niet ok.
*** Wat je kunt doen is naar de streams kijken als je de ConnectBox rechstreeks aansluit op het AOP.*** Geen TV dan.
Als het geheel ihb de Upstream er dan beter uitziet, dan moet de Splitter worden vervangen. Kun je volgens mij gratis van Ziggo krijgen. Bel of Chat.

--- Ziggo Go App werkt niet over Wifi, wel bekabeld
Inderdaad gaat het niet alleen over je Iphones, maar ook over een ander systeem.
Was dit even kwijt.
Andere dingen gaan wel goed over Wifi: Web Variant Ziggo Go (!), Youtube, etc

Het is een breinbreker voor mij.
- DHCPv6 op Statefull zetten hielp niet. Dat zie je wel als oplossing
voor een probleem als dit. Zoals ik zei: gewoon op Statefull laten staan.
- App opnieuw installeren helpt ook niet.

Ik zie geen verband met de geconstateerde 'probleempjes' met de waarden van je Modem streams.
Ik zie ook geen verband met geconstateerde gekkigheidjes rond de IPv6
lease tijd- anders zouden er naar mijn smaak veel meer problemen moeten zijn.

Het is een beetje flauw, maar ik hou het even op een Bug in de Ziggo App voor het Mac platform.
Waarom je daar bekabeld geen last van hebt? Geen echt goed idee.
Andere versie macOS op het bekabelde systeem? Lastige uitzoekerij.
***Kun je dat bekabelde systeem ook eens over Wifi proberen?*** Wie weet doet ie het als uitzondering dan ook goed.

--- leasetijd IPv6
De ConnectBox laat zien dat de leasetijd van DHCPv6 0 is.
Je kunt dat niet wijzigen. 0 is vreemd, maar het kan zijn dat daar
niet de echte waarheid staat. Dat blijkt ook wel.
Ik citeer je nog eens:
"Er gebeuren duistere en vreemde zaken in mijn thuisnetwerk.
Als ik kijk bij verbonden apparaten, dan zie ik bv dat mijn chromecast een IPv6 adres heeft gekregen maar met een leasetijd van 0.0.0.0.
Andere apparaten hebben ook IPv6 adressen gekregen, maar met een leasetijd tot in augustus."

Ik kan hier verder weinig mee. Wat de Chromecast laat zien is opmerkelijk, maar als ie verder goed werkt, dan geen zorg. Je kunt niet alles tot op de bodem gaan uitzoeken.

Nou dat was het,
Han
@hanh
Dank voor je analyses.
Even 2 snelle opmerkingen (moet zo weg):

1-
Het ligt volgens mij niet aan de Ziggo Go app, want mijn app op mijn iphone werkt wel goed bij mijn zoon en dochter op hun wifi thuisnetwerk (dus op 2 andere lokaties).
En hun Ziggo Go app (2 apps dus) werken wel bij hun thuis op hun wifi, maar niet bij mij.
Het zit dus echt in mijn wifi thuisnetwerk.

2-
Ik weet niet of de Chromecast goed werkt, want die gebruik ik alleen voor tv en dat kan ik nu niet uitproberen omdat de Ziggo Go app immers niet werkt....
@DenSpike
Je hebt gelijk. Mijn analyse was niet helemaal ok.
Het was ook een beetje een dooddoener die opm over Bug.
Het is inderdaad lokatiegebonden.

Wat me nu te binnen valt is dat het een Routeringsprobleem
kan zijn van het IPv6 adress van bv een Phone met de Ziggo App
Server. Dat kan er zijn bij jou thuis en elders niet.
Snap dan nog steeds niet waarom het bij jou bekabeld wel werkt.
Dat kan worden uitgezocht.

We spreken elkaar, Han
.....................
Wat je kunt doen is kijken naar IPv6 en IPv4 address
van:
- de ConnectBox; heeft alleen IPv6 address
- 1 IPhone
- 1 bekabeld systeem dat goed werkt met de Ziggo App
- het systeem dat over Wifi geen goed werkende App heeft

Ik wil meekijken. Misschien kan ik er chocola van maken.
Publiceer die adressen niet hier! Er zit enigszins gevoelige info bij,
waar een idioot misbruik van zou kunnen maken.

Klik op mijn Forum-naam of plaatje
en verstuur die adressen als Persoonlijk Bericht.

Gr Han
@hanh
Ter voorkoming van misverstanden en langs elkaar heen praten het volgende:

1-
- ik heb problemen met de Ziggo Go app op mijn wifi thuisnetwerk
- deze Ziggo Go app staat geïnstalleerd op mijn iphone en op mijn iPad
- kijk ik met mijn iphone (met de Ziggo Go app) via mobiel internet (3G/4G) dan werkt alles prima

2-
- op mijn laptop (Windows 7) kan de Ziggo Go app niet worden geïnstalleerd
- op mijn laptop kijk ik dus via een browser (IE of Firefox of Chrome) gewoon op de Ziggogo.tv site
- daarbij maakt het niet uit of de connectie met internet bekabeld of via wifi loopt

3-
- uiteraard kan ik ook met mijn iphone en iPad (via de safari browser) gewoon op de Ziggogo.tv site kijken
(dan wordt immers de Ziggo Go app domweg niet gebruikt)
- met de iPad kan ik alleen connecteren met het internet via wifi (heeft geen mobiele connectie en geen bekabelde/utp aansluiting)
- met de iphone kan ik connecteren met het internet via wifi en via het mobiele net (de iphone heeft geen bekabelde/utp aansluiting)

Ik denk dat je dit ook zonder mijn toelichting wel zo in 't snotje had, maar toch voor de zekerheid....
@hanh
Hieronder de beloofde foto van mijn AOP (sorry de foto's staan plotseling een kwartslag naar rechts gedraaid...., hoe dat nu weer kan....)

Valt eigenlijk niets aan te zien.
Linksonder komt de groene Ziggo kabel binnen.
De grijze coax loopt direct naar mijn mediabox (die overigens helemaal losgekoppeld is van het internet-gebeuren).
De met groene ring gemerkte coax gaat direct naar de connectbox die er op 1meter bovenhangt.
In het kader van de power promise heeft een Ziggo monteur het hele AOP vernieuwd (binnenwerk, splitter en een nieuwe coax-connector gezet aan de (bestaande) coaxkabel naar de mediabox.
De met groene ring gemerkte coax kabel naar de connectbox komt uit het installatiepakket en is dus ook splinternieuw.
Vermeldenswaardig is nog dat de Ziggomonteur een aparte losse aarding op het AOP heeft aangebracht (je kunt nog juist de geel/groen draad zien die direct naar de aardelektrode loopt).

Voor het complete beeld dan ook nog een foto van de connectbox:

Helemaal bovenin zie je de bocht waarmee de telefoonaansluiting de connectbox ingaat.
Daaronder in utp aansluiting 1 de utp-kabel (met label) naar zolder naar de Ziggo Wifi booster.
Daaronder de coaxkabel (nu met rode ring) naar het AOP.
En dan tenslotte de poweraansluiting.

Volgens mij allemaal prima en niets spannends aan (maar checken kan natuurlijk nooit kwaad).

Reageer