1
Vraag
2
Reageer en help mee
brant

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ziggo Go App en Ziggogo.tv

1. De ziggo Go app werkt niet op mijn nieuwe nokia 5 met wifi. Zodra ik de wifi uitschakel en dus op 4 G overschakel direct wel. Maar dit kost dan veel MB's en geld. Bovendien heb ik wel wifi op mijn laptop, dat heb ik verschillende malen gecheckecd door eerst bekabeld te kijken en daarna de wifi in te schakelen en de kabel naar de connectbox eruit.
Alles gechecked, mijn andere apps op de Nokia 5 (zoals bijv. Youtube, Facebook) werken wel en ik heb mijn wifi overgezet van 2.4 naar 5 Ghz, wifi ook via de kabel van mijn humax naar de connectbox aangesloten. Ook wifi analyzer geeft aan dat het signaal uitstekend is en dat is bevestigd door de helpdesk van Ziggo. Merkwaardig, enig idee hoe dit kan?
2. Als alternatief voor de ziggo go app www.ziggogo.tv geprobeerd op mijn Nokia 5. ziggogo.tv doet het niet in de Firefox browser, wel in Chrome. Hoe kan dit?
Doel van dit bericht: Ik streef ernaar om mijn Ziggo Go app op mijn Nokia werkend te krijgen. MvG brant
190 Reacties 190
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Hoi brant,
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Heb je het ook al eens op een Wifi van iemand anders geprobeerd?
Het is misschien een gekke vraag, maar je weet het niet, dan heb je gelijk uitgesloten of het aan je eigen Wifi ligt of niet :). Want aan je telefoon ligt het waarschijnlijk niet omdat je daar wel gewoon Youtube en Facebook mee kan bekijken. Eventueel zou je nog, als deze voorhanden is, met een ander toestel kunnen zien of het wel goed werkt.

Wil je dit eens proberen, alvast bedankt voor het antwoord.
Mess89

Level 1
  • 226Posts
  • 28Oplossingen
  • 22Likes
Maak je gebruik van de 2 verschillende frequentiebanden? Speelt het probleem op zowel 2.4 als 5.0 ghz?
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @brant. Welkom op de Ziggo Community. Top dat je hier bent gekomen om je vraag te delen.

Aanvullend op de vragen die hierboven al gesteld zijn, ben ik ook nog erg benieuwd wat er precies niet werkt aan de app. Start deze geheel niet op? Krijg je een foutmelding? Of nog iets anders?
We horen graag van je, zodat we verder kunnen helpen!
brant
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hallo en dank je voor je reactie.
Ik heb weer wifi;
situatie twee dagen geleden (ik zat er na dagenlang geklooi zo doorheen dat ik mezelf gisteren rust moest geven); vorige medewerker van Ziggo had deze op afstand een andere naam gegeven waaroor ik daarna ook geen wifi meer had op laptop, vlak na het posten eerste bericht. Vandaag met hulp gehad en de oude naam vh wifi netwerk weer teruggezet en ,inderdaad, de keuze gemaakt tussen een frequentieband, nl. 2.4. Ik heb weer wifi!
Maar de Ziggo Go app werkt nog steeds niet. ZiggoGo tv werkt ook niet via firefox (kan wel inloggen en dan wordt ik doorverwezen naar de app; die het niet doet). Op Chrome draait de app wel. Hoe kan het dat de ziggo go app het nog steeds niet doet, hebben jullie meerdere klachten gehad? Vermeld ook dat jullie firefox niet (meer) gebruiken.
Ik heb heel veel MB's verbruikt gisteren in de veronderstelling dat mijn wifi het na de ingrepen op afstand door de Ziggo medewerker wel zouden doen. Ik kwam echter van de regen in de drup en alle tijd die ik er aan besteed heb, frustratie nog onvermeld. Ik heb de laatste maand verschillende keren met Ziggo gebeld en het heeft me al die tijd niet geholpen, bovendien een andere telefoon aangeschaft omdat is verondersteld dat het aan mijn telefoon zou liggen. Ik wil wel een gebaar terug voor alle misleiding, moeite en extra gemaakte kosten. Kun je een tegemoetkoming doen, Lycke? MvG brant
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Brant,

Goed dat je nog even teruggekomen bent. En super fijn dat je wifi weer werkt! Ik lees en voel een hoop frustratie, wat ik goed begrijp. Wat ik echter nog niet helemaal voor ogen heb is wat er nu precies fout zat en hoe het uiteindelijk opgelost is.
Daarbij is me nog niet duidelijk wat er aan de app niet werkt. Kan je me daar iets meer informatie over geven?
En kan je me vertellen wat je zelf voor ogen hebt, qua tegemoetkoming?
brant
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hallo Lycke,
Ingaande op je vraag wat er nu precies fout zat: 1. Allereerst niet inhoudelijk over het technische euvel maar over de wijze van afhandelen/ de communicatie met klantenservice. Waarschijnlijk heb je als moderator toegang tot de rapportages mbt contacten van klantenservice met mij. Ik begreep van de medewerker die ik vandaag sprak dat de vorige medewerker van twee dagen geleden -'s avonds rond 21.00 uur – en hoewel hij vriendelijk was, echter niet heeft gerapporteerd dat ik een wifi probleem had en welke acties hij voor mij heeft ondernomen, terwijl hij dat wel letterlijk heeft toegezegd. Het was belangrijk dat hij dat zou rapporteren, ivm met het achterhalen en duiden van het probleem na afloop of bij het navolgende contact met klantenservice. En te kunnen achterhalen wat het probleem veroorzaakte. Inmiddels is er (ruim?) een maand verstreken en kan ik onmogelijk precies achterhalen wat ik allemaal heb gedaan. Mijn aanvankelijk verzoek ingewilligd te krijgen, een Ziggo monteur thuis, nadat ik drie dagen na het allereerste contact allerlei kabels had vervangen, tussenliggende apparatuur (dvd recorder) verwijderd, opstelling veranderd, heen en weer rijden naar mediamarkt voor de goede kabels, de foute van Ziggo ontvangen, daar achter komen als je de verpakking opent en tijd hebt ingeruimd om de klus te klaren, nieuwe aanvragen enzovoort. Ik heb volgens overdracht van de medewerkers steeds mijn uiterste best gedaan om te checken of het probleem bij mij lag, (“u moet eerst zelf kijken”) en storingen te elimineren.

2. Uiteindelijk blijkt vandaag dat de instellingen op mijn connectbox niet goed waren ingesteld door een medewerker, die dit op afstand heeft ingesteld; dit is vanmorgen verholpen. De keren daarvoor heb ik van andere medewerkers verkeerd advies gekregen. Inmiddels heb ik een andere telefoon aangeschaft en die deed het pas nadat de instellingen juist waren aangepast.

3. Ziggo Go app start niet op, beginscherm (oranje) verschijnt en dan gaat het zeer traag, er verschijnt een zwart beeld, om uiteindelijk (na enkele minuten) geen verbinding te maken. ZiggoGo Tv draait niet op Firefox; ik krijg al snel het desktop van ziggo Go, kies de zender die ik wil bekijken, moet inloggen en dan in beeld: “ Niet af te spelen, het afspelen met deze browser wordt niet ondersteund, ga verder met de App” Die het vervolgens via de gegeven link niet doet. “Geen informatie beschikbaar”.
Op Chrome draait de app wel. Ik heb geruime tijd voor deze reeks problemen altijd Ziggo Go via Firefox kunnen kijken.

4. Vwb de tegemoetkoming: Ik ben een maand verder, er had natuurlijk veel eerder een monteur ingepland moeten worden. Het lijkt me billijk na al mijn getob, dat ik die kosten op mijn abonnement voor juli 2018 kwijtgescholden krijg; dat is Eur. 40,00.
Tot zover deze geschiedenis, ik wacht je bericht even af, Lycke.

MvG brant
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @brant.
Ondanks dat ik nog niet heel goed snap hoe de gegevens op je modem zomaar aangepast zijn en deze nooit teruggezet zijn met een fabrieksreset (dat is 1 van de eerste stappen die je doorloopt, wanneer je problemen met je verbinding hebt), snap ik dat alles bij elkaar flink veel frustratie opgeleverd heeft.
Ik zie dat er kort geleden al een vergoeding van 30 euro aangemaakt is. Onder andere voor het toesturen van de verkeerde kabel (daarnaast is de juiste alsnog toegestuurd).
Met het oog daarop maak ik dan bij deze een vergoeding aan van 10 euro, die nog verrekend gaat worden met je komende factuur.

Wat betreft Ziggo GO via Firefox. Welke versie Firefox heb je? Op https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/online-tv-kijken/ziggo-go/op-je-laptop-of-pc/ lees je welke vereisten je nodig hebt voor het gebruik.
brant
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hi Lycke, de laatste versie van Firefox heb ik. Gisteren via de wifi elders draaide de app tot mijn verrassing soepel. Daarna thuis wederom niet. Dus dat punt blijft; de app doet het niet thuis op wifi, alle andere apps wel.
Ik heb er genoeg energie in gestoken en laat het hier bij. Dank voor de aanvullende tegemoetkoming.
MvG brant
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
brant

Ik snap dat je er soort van klaar mee bent , maar als het elders wel werkt ( op jou Nokia ? ) moet het thuis op de wifi ook werken.
Mogelijk hierbij is dus dat jou wifi thuis niet goed functioneert of ergens niet goed is ingesteld , of je te ver van je wifi bron ( modem ? ) zit waardoor de wifi te traag is om goed te werken.

ik mis in het hele verhaal de check van je thuis wifi.
DenSpike

Level 1
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Aangezien brant z'n buik vol heeft van alle ellende wil ik, met ieders permissie, graag het vervolg voor m'n rekening nemen (mijn ellende lijkt nl. sterk op die van brand).
Ook ik kan de Ziggo Go app thuis via wifi niet werkend krijgen.
Het pijltje blijft maar draaien met de tekst "XXX wordt gestart".
Via mobiel internet werkt alles prima.
Vermeldenswaardig is nog dat zowel mijn zoon als mijn dochter ook klanten zijn van Ziggo.
Bij hen thuis werkt de Ziggo Go app via wifi prima.
Als zij bij mij zijn dan kunnen ze gewoon op mijn wifi alles doen, behalve tv-kijken via de Ziggo Go app.
Ook bij hen werkt de Ziggo Go app prima via mobiel internet (op mijn thuis locatie).
Als klap op de vuurpijl vermeld ik nog dat ik bij hun thuis wel met mijn mobiel via hun wifi, gewoon via de Ziggo Go app kan tv-kijken.

Het lijkt mij dus een locatie (mijn locatie) gebonden probleem.
Als ik de vele topics lees over de connectbox (die ik evenals mijn zoon en dochter gebruik) dan verdenk ik deze als de bron van alle ellende.

Ik heb ALLE adviezen die deze en gene in dit topic (en vele andere) opperen reeds uitgevoerd; helaas zonder resultaat.
Mijn hoop is daarom gevestigd op het overgaan op IPv4 (naspeuring heeft bevestigd dat ik een IPv6 connectie heb, maar vreemd genoeg vind ik bij de "WhatIP-sites" daarnaast ook een IPv4 connectie)
Kan dat eigenlijk wel naast elkaar tegelijk bestaan?

Nou, tot zover; brandt maar los met jullie vragen...
En graag zou ik contact leggen met een Ziggo-moderator om te zien of de overgang naar IPv4 mogelijk een oplossing zou kunnen zijn (maar dan wil ik wel eerst weten wat daar dan de technische achtergrond voor zou kunnen wezen....)
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17422Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Normaal gesproken moet een IPv4 en IPv6 daarnaast gewoon werken ( dual stack) het is juist prettiger is mijn persoonlijke mening. Vooral voor de apparaten die wat problemen hebben met alleen IPv6 ( dslite) kan je voor de rest even aangeven wat is ingesteld? 2.4 ghz en 5 ghz en heeft deze verschillende namen. Welke kanalen etc etc. Even standaard vragen maar deze om alles uit te sluiten.
DenSpike

Level 1
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
@ Robbo
Oke, ik geloof je graag v.w.b. de opmerking van het dual stack principe (ik ben ook zeker geen expert op dit gebied). Maar toch blijken er problemen te ontstaan met IPv6 gezien de VPN topics waarbij de oplossing was over te gaan op IPv4 (maar die had men dan toch al?)
Hetzelfde geldt voor de topics waarin problemen met de Ziggo Go app oplosbaar bleken door van IPv6 over te gaan op IPv4.
Brengt me dus op de vraag of alle Ziggo klanten standaard dual stack hebben? (dus zowel IPv6- als IPv4-connectiviteit)
Daarnaast de vraag hoe het kan dat er veel "Wat is mijn IPadres"sites zijn die uitsluitend het IPv4 adres weergeven, terwijl er toch ook een IPv6 adres actief is?

Mijn wifi netwerk bestaat uit:
- beneden connectbox
zowel 2,4 GHz als 5 GHz
beide dezelfde SSID en hetzelfde wachtwoord
2,4 GHz staat vast op kanaal 4
5 GHz staat op automatische kanaalkeuze
- boven Ziggo wifi booster
aangesloten via UTP-kabel op connectbox
zowel 2,4 GHz als 5 GHz
beide dezelfde SSID als beneden en hetzelfde wachtwoord als beneden
2,4 GHz en 5 GHz staan op automatische kanaalkeuze
DenSpike

Level 1
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
@ Robbo
Voor de volledigheid:
* de enige aanpassingen die ik heb gedaan aan de connectbox zijn:
- SSID gewijzigd
- wifi wachtwoord gewijzigd
- toegangswachtwoord van de connectbox gewijzigd
- DHCP range aangepast (start bij 192.168.178.10 met max 100 apparaten), mijn printer heeft het vaste IP adres 192.168.178.222
* de enige aanpassingen die ik heb gedaan aan de Ziggo wifi booster zijn:
- SSID gewijzigd
- wifi wachtwoord gewijzigd
- toegangswachtwoord van de Ziggo wifi booster gewijzigd

That's it; de rest is standaard (dus de fabrieksinstellingen)
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17422Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
DenSpike Niet alle klanten hebben full dual stack. bv voormalig upc heeft dit nog niet. En is ook afhankelijk van het modem of dat jouw regio al is aangepast (fziggo gebied) ook heeft de conect box in de meeste gevallen nog standaard de ds lite versie, maar wellicht is men deze ook aan het opwaarderen.

Verder raad ik je aan met mijn ervaring> inz internet: geef de 2.4 en 5 ghz een aparte naam. bv in de instellingen van het moden bij de 5ghz achter je sidd bv 5G te typen.

zet de kanalen bij 2.4 op 1 of 6 of 11 en selecteer 20mgz
bij de 5 ghz is mijn ervaring kanalen 44 of 48 bij mij het beste functionerend. bij 20/40/80 mghz. Wellich kan hanh even mee gluren. succes gr Rob
DenSpike

Level 1
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
@ Robbo
3x is scheepsrecht...
Misschien toch nog relevante info:
de gebruikte mobieltjes (waarop de Ziggo Go app dus niet wil werken op mijn thuis wifi) zijn:
- een iphone 5S
- een iphone 6
- een iphone 7
tot slot heb ik dan nog een oude iPad (wifi only) waarop de Ziggo Go app ook niet werkt op mijn wifi thuis
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17422Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Voor apple ( ik heb nog een oudje met versie 9.xxx en de rest android inz mobiel/tablet. ik gebruik alleen de ziggo go app, dus niet ziggo go . tv ( via de site) , hier werkt alles. dus het zou goed moeten "kunnen" gaan. Wel weet ik dat iphone en of ipad ( althans bij mij) wat moeite heeft om over te schakelen bij bv wifi spot, en weer naar eigen modem. (sidd) dan had ik ook dat een verbinding ook niet lekker op gang kwam. Heb je ziggo wifi spot? zet deze eens uit om het even uit te testen of het dan beter gaat.EnergieBoy is bij ons de apple expert.dus wie weet heeft hij nog tips.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17422Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Nog even een aanvulling: mocht je er voor kiezen om ook de 5ghz in te zetten met een andere naam> Dan wordt deze alleen zichtbaar bij je sidd lijst in de verbingen als de apparatuur de 5ghz ondersteunt. (deze zie je dus niet terug bij NIET ondersteuning van 5ghz bij desbetreffende mob.tel of tablet of ipad )
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17422Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
DenSpike Kan je ook nog even een screenshot plaatsen met de waarden van up/down stream?
DenSpike

Level 1
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
@ Robbo
Dank voor je reactie/toelichting.
Zoals gezegd ben ik een absolute leek als het gaat om dual stack en dergelijke.
Ik snap daardoor helaas totaal niet wat je bedoelt in je eerste alinea (ligt absoluut niet aan jou, maar helemaal aan mij...)
Het lijkt me ondoenlijk deze techniek/werkwijze via dit forum voor 100% aan mij duidelijk te maken.
Het lijkt me daarom voor nu voldoende om me te realiseren dat ik zowel een IPv6 als een IPv4 connectiviteit heb (maar dat dat niet voor alle Ziggo klanten zo hoeft te zijn).
Vraag: Als toch mocht blijken dat er het probleem zit in de IPv6 connectiviteit is deze dan in mijn geval uit te schakelen? En is dat (behoudens voor het oplossen van het pobleem) wenselijk/onwenselijk?

Ik had aanvankelijk inderdaad op de connectbox aparte SSID's ingesteld voor 2,4 GHz en 5 GHz (verschil was de toevoeging van "-5" voor de 5 GHz)
Dit heb ik verlaten omdat ik dan telkens aan moeders moest uitleggen welk netwerk ze moest kiezen.
Overigens werkte in deze setting de Ziggo Go app ook niet op mijn thuis wifi.
Vraag: is het echt noodzakelijk aparte SSID's in te stellen op de connectbox voor 2,4 GHz en 5 GHz? (zie een beetje op tegen telkens het commentaar van moeders....)
Daarnaast is het zo dat op de Ziggo wifi booster (voor zover ik dat weet) geen aparte SSID's zijn in te stellen.

Voor 2,4 GHz op de connectbox heb ik gekozen voor kanaal 4 omdat kanaal 1, 6 en 11 meer dan vol zitten met andere sterke wifi-gebruikers (de buren).
Kanaal 4 was nog een beetje leeg en heeft in ieder geval wat lagere signaalniveau's van andere wifi-gebruikers.
Toen dit 2,4 GHz kanaal nog op automatisch stond gebruikte hij kanaal 1; ook toen werkte de Ziggo Go app niet op mijn wifi thuis.
Vraag: is het echt noodzakelijk dat ik de 2,4 GHz op de connectbox vast instel op kanaal 1, 6 of 11?
Bandbreedte staat inderdaad op 20 MHz (standaard instelling)

De 5 GHz staan op zowel de connectbox als de Ziggo wifi booster op automatisch, beide blijken nu op kanaal 44-48 te staan.
Bandbreedte staat inderdaad op 20/40/80 MHz.
Vraag: is het echt noodzakelijk dat ik de 5 GHz op zowel connectbox als Ziggo wifi booster vast instel op kanaal 44-48?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic