Ziggo Go App en Ziggogo.tv



Toon eerste bericht

190 Reacties

@Mark Ziggo @hanh @Jbr67

Mark, dank voor de aanvullende en verhelderende testen!

Op basis van alle thans gevonden resultaten kunnen we veilig concluderen dat het probleem niet in de connectbox zit (noch in het modemgedeelte, noch in het routergedeelte, noch in het wifigedeelte).
Ook ligt het niet aan mijn apparatuur (iphone en/of laptop).

Resteert derhalve het Ziggo netwerk upstream vanaf de connectbox.
Concreet hebben we het dan over:
1 - coaxkabel tussen connectbox en splitter; niet waarschijnlijk, want is splinternieuw
2 - splitter; niet waarschijnlijk, want is splinternieuw en testen met en zonder maken onderling geen verschil
3 - AOP; niet waarschijnlijk, want is compleet vernieuwd en gemonteerd door de Ziggo-monteur in het kader van de powerpromise
4 - resteert het Ziggo netwerk: dit bestaat uit:
4.1 - de groene Ziggo kabel: deze kabel is tenminste 40 jaar oud, maar de Ziggo monteur heeft het signaalniveau/kwaliteit gemeten en in orde bevonden
4.2 - het interne Ziggo-IPv6-netwerk, te onderscheiden in:
4.2.1 - de hardware
4.2.2 - de software
4.2.3 - de netwerkinstellingen

Alles overziend schat ik in dat er ergens iets in het interne Ziggo IPv6-netwerk fout zit.
En dan niet iets algemeens, maar geografisch gebonden aan mijn lokatie (bij Mark was IPv6 immers stabiel en vlekkeloos werkend), of wellicht is er een afhankelijkheid in termen van voormalig Ziggo- of UPC-gebied.

Ik ben het met Jbr67 eens dat er nu eigenlijk niets anders resteert, dan diepgaande metingen uit te voeren met een tool a la Wireshark.
Dit is echter niet iets wat ik kan (noch wil) uitvoeren; maar een Ziggo specialist is van harte welkom op mijn thuisadres (de koffie staat klaar....).

Wat mij betreft moeten we voor mijn probleem”oplossing” dus maar (noodgedwongen) overgaan op de IPv4 mode.
Mark zou jij dat svp willen (laten) regelen?
Uiteraard horen jullie wat de resultaten zijn.
Hi Den,
Duidelijke analyse.
Het is nu verder tussen Ziggo en jou.
Succes met vervolg en eindoplossing.
Blijf geinteresseerd in hoe het afloopt.
Han
@Mark Ziggo @hanh @Jbr67

Ter overdenking:
- in de connectbox (hardwareversie 10)zijn de huidige IPv6 DHCP-instellingen zodanig dat een goed werkende IPv6 verbinding (in ieder geval theoretisch) niet mogelijk is
- in de connectbox (hardwareversie 10) zijn de IPv6 DHCP-instellingen niet muteerbaar
- toch heeft Mark aangetoond dat de connectbox (hardwareversie 10) wel degelijk goed werkt op/met IPv6

How can?

Uitgangspunten bij onderstaande redenatie is:
- dat Ziggo zijn modem/routers op specificatie laat maken door derden en daarvoor fabrikanten selecteert op kwaliteit, maar natuurlijk ook op prijs
- dat fabrikanten (onder andere om prijstechnische redenen) bij voorkeur een modem/router zullen aanbieden die een getunede versie is van een modem/router uit hun bestaande productrange

Redenatie:
Stel dat Arris (de leverancier van de connectbox hardwareversie 10) destijds de Ziggo-aanbesteding voor een “nieuwe” connectbox won door het aanbieden van een gemodificeerde versie van een reeds eerder door hen ontwikkelde modem/router.
Stel dat Arris het om één of andere reden onwenselijk vond (of dat het domweg een Ziggo-specificatie was) dat “klanten” de IPv6 DHCP-instellingen zelf kunnen muteren en daarom deze instellingen hardcoded/niet-muteerbaar heeft gemaakt. Het “bestaande” IPv6 DHCP-instellingen menu moest daarvoor natuurlijk worden verwijderd, maar misschien is voor de “quick-and-dirty” oplossing gekozen door het simpelweg “onmuteerbaar” (greyed out) te maken.

Dat zou kunnen verklaren:
- waarom de IPv6 DHCP-instellingen niet muteerbaar zijn gemaakt
- waarom de vreemde (theoretisch niet mogelijke) IPv6 DHCP-instellingen toch goed blijken te werken (dat wil zeggen: niet de vreemde zichtbare waardes, maar de thans voor ons onzichtbare hardcoded waardes)

Snijdt deze redenatie hout?
Indien ja, hoe kunnen we er dan achter komen of Arris inderdaad bewust de IPv6 DHCP-instellingen in de connectbox (hardwareversie 10) onmuteerbaar heeft gemaakt en welke (items en ingestelde waarden) IPv6 DHCP-instellingen er hardcoded in het apparaat zijn aangebracht?
Reputatie 5
Badge +3
[
Snijdt deze redenatie hout?
Indien ja, hoe kunnen we er dan achter komen of Arris inderdaad bewust de IPv6 DHCP-instellingen in de connectbox (hardwareversie 10) onmuteerbaar heeft gemaakt en welke (items en ingestelde waarden) IPv6 DHCP-instellingen er hardcoded in het apparaat zijn aangebracht?


Zekers!! De enige oplossing die ik zie voor deze black box is meekijken op je w7 machine met wireshark. Dan kun je exact het verloop van zowel RA als Dhcp en hun waardes zien....
Inderdaad, dat is een (welliswaar theoretische) oplossing.
Ik heb er de kennis, de energie en de tijd echter niet voor om met Wireshark aan de slag te gaan.

Maar ik neem aan dat Ziggo ergens een afdeling heeft die de specificaties opstelt op basis waarvan fabrikanten offertes kunnen uitbrengen.
Zij moeten onze vermoedens kunnen bevestigen/ontkennen (en zij weten dan natuurlijk ook de waardes van de vastgelegde RA- en IPv6 DHCP-instellingen).
@Mark Ziggo kun jij hier iets mee?
Reputatie 7
De vraag staat in de inbox van de productmanager. Omdat ik thuis geen problemen ervaar vermoed ik een weergave probleem in de interface, maar we zullen het horen.

Als ik antwoord heb zal ik het natuurlijk met jullie delen.
@Mark Ziggo
Wacht even....., begrijp ik goed dat jij thuis een Arris connectbox (hardwareversie 10) hebt waarbij de IPv6 DHCP-instellingen WEL muteerbaar zijn? 🤔
Indien ja, wat zijn dan de ingestelde waardes?
(ben daarbij uiteraard met name nieuwsgierig naar de RA-waardes)
Reputatie 7
begrijp ik goed dat jij thuis een Arris connectbox (hardwareversie 10) hebt waarbij de IPv6 DHCP-instellingen WEL muteerbaar zijn?Nee, ik heb een Arris Connectbox met hardwareversie 10 waarbij de DHCPv6 instellingen niet muteerbaar zijn, maar ik ervaar daarop géén problemen met ZiggoGO.

Op kantoor hebben we nog een oudere Compal Connectbox met hardwareversie 4.x (weet ik even niet meer uit mijn hoofd, op ander kantoor vandaag), daarin zijn de DHCPv6 instellingen wél muteerbaar.
@Mark Ziggo @hanh @Jbr67 @robbo en vele anderen....

Het probleem is fini!
In overleg met Mark besloten over te gaan op de IPv4 modus.
Resultaat is dat de Ziggo Go app nu via mijn wifi thuisnetwerk prima werkt op mijn iphone en iPad.
Ben daar natuurlijk hartstikke blij en content mee!
Ook denk ik te merken dat mijn internet (vast bekabeld en via wifi) stabieler is en dat pagina's sneller laden.

Jammer is natuurlijk dat het IPv6 probleem nog niet structureel is opgelost.
Wellicht dat jullie aanknopingspunten vinden/zien in alle testresultaten die we de afgelopen periode met elkaar hebben gevonden, om toe te werken naar een structurele oplossing.
We zijn immers, met elkaar, al een heel eind gekomen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nu qua kennis wel aan het eind van m'n latijn ben...
Ik hoop dat deze hele exercitie ook voor anderen zal bijdragen aan een oplossing voor hun problemen voor zover die ook hun oorsprong vinden in IPv6.

Iedereen hartstikke bedankt voor alle hulp en suggesties!
Ik stelde het allemaal zeer op prijs, en (misschien nog wel belangrijker) het was hartstikke leuk om te doen!

Nogmaals dank en hartelijke groet!
Hi Den,

Je ontroert me. Wat we allemaal niet hebben uitgespookt.
Maakt niks uit: ik heb er plezier aan beleefd met jou en anderen in diskussie te gaan.

Succes met je IPv4; daar is au fond niks mis mee.
Inderdaad erg jammer voor dat IPv6 onderzoeksverhaal.

Han
Reputatie 7
#LekkerBezig @hanh mijn dag kan niet meer stuk 😂 😂 (moest au fond nog wel ff googelen)
@mguzz
Bedankt voor je compliment.
Ach ja, ik wil wel eens chique proberen over te komen.
Laat me maar. Verder niks achter zoeken.
Han
Reputatie 7
Badge +26
Ook hier graag gedaan! En veel ziggo go app plezier!
Reputatie 5
Badge +3
@Mark Ziggo @hanh @Jbr67 @robbo en vele anderen....

Het probleem is fini!
In overleg met Mark besloten over te gaan op de IPv4 modus.
Resultaat is dat de Ziggo Go app nu via mijn wifi thuisnetwerk prima werkt op mijn iphone en iPad.
Ben daar natuurlijk hartstikke blij en content mee!
Ook denk ik te merken dat mijn internet (vast bekabeld en via wifi) stabieler is en dat pagina's sneller laden.

Jammer is natuurlijk dat het IPv6 probleem nog niet structureel is opgelost.
Wellicht dat jullie aanknopingspunten vinden/zien in alle testresultaten die we de afgelopen periode met elkaar hebben gevonden, om toe te werken naar een structurele oplossing.
We zijn immers, met elkaar, al een heel eind gekomen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nu qua kennis wel aan het eind van m'n latijn ben...
Ik hoop dat deze hele exercitie ook voor anderen zal bijdragen aan een oplossing voor hun problemen voor zover die ook hun oorsprong vinden in IPv6.

Iedereen hartstikke bedankt voor alle hulp en suggesties!
Ik stelde het allemaal zeer op prijs, en (misschien nog wel belangrijker) het was hartstikke leuk om te doen!

Nogmaals dank en hartelijke groet!


Groot gelijk! Jammer idd dat het niet gelukt is om de oorzaak te vinden (alles bij elkaar opgeteld snap ik het nog steeds niet) maar fijn dat je nu lekker kunt genieten!

CIao,
Jbr67
Hoi brant ik heb ook de zelfde probleem met me laptop ik kan wel inloggen maar ik kan niks bekeken op die app Ziggo go maar wel via de website dat wel via chrome wel

Reageer