Ziggo Go App en Ziggogo.tv



Toon eerste bericht

190 Reacties

Hi Den,

Het wordt een beetje rommelig hier.
Jammer dat Rob nog niet kon reageren op je Wifi bevindigen.
Lijkt me overigens geen urgent probleem. Komt nog wel.
Je schreef:
"Er gebeuren duistere en vreemde zaken in mijn thuisnetwerk.
Als ik kijk bij verbonden apparaten, dan zie ik bv dat mijn chromecast een IPv6 adres heeft gekregen maar met een leasetijd van 0.0.0.0.
Andere apparaten hebben ook IPv6 adressen gekregen, maar met een leasetijd tot in augustus.
En als klap op de vuurpijl beweert de connectbox dat mijn iphone via ethernet is verbonden....
I 'm lost....."

Niet meteen zorgen over maken.
Punt 1 is: wat werkt wel en wat werkt niet.
Je enige probleem is toch nog steeds:
- Ziggo Go App via Wifi op Iphones werkt niet
Right?

Uiteraard is je Iphone zichtbaar in de ConnectBox.
Anders zou ie helemaal niet werken. Niks lost.

Wat je noemt is raar en wellicht onderzoek waard.
Vooralsnog rustig laten zitten.
Net als die Modem Waardes.
Komt later wel.

Ik reageer vannacht weer.

Gr Han
Reputatie 7
Badge +24
@DenSpikeSorrie hier even erg druk met andere dingen. De instellingen die ik door gaf werken bij mij het best. ( Elk thuis situatie is anders, en zo kan het advies van bv N.N ook prima werken.) Of ik heb er over heen gelezen maar heb je al in iedergeval ook het volgende uitgeprobeerd. 1 sluit de app eens af ( 2 maal home knop indrukken en dan krijg je de openstaand apps te zien) schuif deze weg. ( nu wordt de apps gesloten) en probeer hierna de app te openen. 2. Of verwijder de app en installeer opnieuw. Ben even benieuwd of dat invloed heeft nav van de nieuwe instellingen.
@robbo
Thnx. Goed idee over die App.
Nog niet aan gedacht. Niet echt slim.
Opnieuw hoop ik....
Gr Han
@Rob en @hanh
Dank voor jullie inspanningen, maar helaas, zowel app afsluiten en opstarten, als app verwijderen en opnieuw installeren lost het probleem niet op.
Voor wat het waard is: mijn overtuiging is dat het ergens zit in een verkeerde IPv6-instelling van de connectbox.
En aangezien een leasetijd van 0 seconden beredeneerbaar fout moet gaan, denk ik dat het daar ergens moet zitten.
Maar wie o wie kan de IPv6-leasetijd instellen in mijn connectbox?
Reputatie 7
Badge +35
Misschien dat @Lycke Ziggo hier meer in kan betekenen, zodra zij online is en hier langs komt.
Reputatie 7
Badge +24
Ik had eigenlijk gehoopt dat een van de moderators ook al gereageerd zou hebben. Wat je wellicht even kan proberen om de helpdesk even te raadplegen, en de hoop dat je iemand treft die het modem even uit kan lezen. Of wellicht een koude reset op afstand kan geven, wat wel eens beter helpt bij een handmatige reset. ( dit toen ervaren met een van mijn vorige ubee modem waar reset thuis minder reultaat gaf dan een koude reset op afstand. ) ik hoop eigenlijk wie weet ook nu even bij jou cb.
Hallo Den,

We ruimen wat restjes op.

-- het algemene Wifi probleem
Dat is er niet. Het lijkt me dat je genoeg input hebt gehad om daar nog iets aan te verbeteren, als je dat nodig vindt. Ik blijf hier verder van weg.
Behalve dit.
Voor testen is het handig de SSIDs verschillend te maken.
Daarna kun je gaan bekijken hoe gelijke SSIDs werken. Kan nog een heel gedoe zijn.
Ben daar zelf niet zo'n voorstander van.
Het nadeel van ongelijk is dat je moet kiezen.
Dat is bij gelijke SIDDs niet nodig. Testen daarvan is lastig omdat je niet kunt zien
welke een mobiel apparaat pakt. Kan best de verkeerde zijn.
Ook zijn er apparaten die niet goed kunnen omgaan met gelijke SIDDs
van elkaar overlappende Access Points. Zie maar wat je doet.
Ik heb goede rapportages gezien over gelijke SSIDs.
Bv van @Be rt, die hier ook reageerde.

-- de niet werkende Ziggo Go App op de Iphones
Tsja, ik vind dat een lastig probleem.
Jij ziet een relatie met wat rare dingen rond IPv6.
Dat rare is zo en ik laat dit niet los.
Ik zie nog geen relatie tussen je probleem en dit.
YouTube werkt goed en dan wordt van een IPv6 verbinding gebruik gemaakt.
Troost me met de gedachte dat de Ziggo Go Web variant wel werkt.
Dat is tenminste wat.
Ok,zo? Hier moet beslist op worden teruggekomen.

-- je verbinding met Ziggo
Een leftover uit het verleden.
Wat je liet zien is niet helemaal goed, maar je speed is ok
en je hebt geen uitval van de verbinding.
Niks aan de hand, kun je denken. Nee. Toch bekijken maar.

Wat we kunnen doen is nog eens plaatjes bekijken van Down-, Upstream en de Log van het Modem.
Kun je zorgen dat ze wat minder rommelig zijn dan de vorige keer?

Ook kun je foto's maken van de situatie rond je AOP = waar het centrale aansluitpunt zit van de Groene Ziggo buitenkabel.

Het kan zijn dat Ziggo iets moet gaan doen als er iets niet in orde is. Dat is niet altijd nodig.

Tot zover, Han
Reputatie 7
Hoi @DenSpike, Lycke kwam hier niet aan toe door tijdgebrek dus neem ik het van haar over.

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je klantnummer en adres? Dan kan ik ook in onze systemen naar jouw gegevens kijken, laten we daarmee beginnen.
@hanh en @robbo

1-
Mijn wifi thuisnetwerk heb ik nu conform de voorstellen van @robbo en @N.N. ingedeeld in 4 aparte SSID's met elk een vast ingesteld kanaal.
Als het probleem met de Ziggo Go app is verholpen ga ik kijken of dit de definitieve situatie blijft of dat ik toch terug ga naar 1 SSID.

2-
Mijn probleem met de Ziggo Go app betreft niet perse een probleem met iphones, maar met mobiele apparatuur in het algemeen in combinatie met mijn wifi thuisnetwerk.
Al redenerend zijn we er ondertussen vrij zeker van dat het probleem ergens in mijn connectbox moet zitten.
Gelukkig is @Mark Ziggo nu ook betrokken, hopelijk kan hij de oorzaak vinden.

3-
Voor wat betreft mijn verbinding met Ziggo sluit ik hier nieuwe (hopelijk minder "slordige") plaatjes bij:

Downstream 1



Downstream 2



Upstream



Historie 1



Historie 2



Morgen zal ik foto's maken van mijn AOP, maar verwacht daar niet teveel van, want dit AOP is door een Ziggo-monteur (in het kader van wifi promise) recent geheel vervangen.

Nogmaals bedankt voor al jullie inspanningen en vasthoudendheid!
Reputatie 7
Badge +24
Tot zover graag gedaan!
@DenSpike
Ha,
Bedankt voor je zeer nette plaatjes.

--- Modem waardes
- Downstream Ok
- Upstream dBMv Ok
Kanaal 2 en 3 hebben een afwijkende Symbol Rate. Dat is volgens mij niet goed.
Mijn 'wijsheid' komt hier vandaan:
http://www.dslreports.com/faq/16085

- De Log geeft flink wat Critical Errors.
Wat dit allemaal precies te betekenen heeft, weet ik niet goed genoeg.
Heb je tijd @Henno?

Er zijn gelukkig geen merkbare effecten op je verbinding.
Bekabelde Speed Ok en geen opgemerkte uitval.
Ben benieuwd naar de bevindingen van @Mark Ziggo.

--- AOP als mogelijke oorzaak van de Modem 'probleempjes'
Wat ik nog mis zijn foto's van de situatie bij je AOP=
Abonnee Overname Punt = waar de Groene Ziggo buitenkabel je huis
binnenkomt. Meestal in meterkast, bij oudere huizen in woonkamer.
De 'standaard' situatie is daar:
- 2 weg Splitter op het AOP
- 1 split gaat naar de ConnectBox
- 1 split gaat naar een Coax Versterker voor het Coax-TV-netwerk

Wat er mis kan zijn: AOP verouderd, Splitter niet ok.
*** Wat je kunt doen is naar de streams kijken als je de ConnectBox rechstreeks aansluit op het AOP.*** Geen TV dan.
Als het geheel ihb de Upstream er dan beter uitziet, dan moet de Splitter worden vervangen. Kun je volgens mij gratis van Ziggo krijgen. Bel of Chat.

--- Ziggo Go App werkt niet over Wifi, wel bekabeld
Inderdaad gaat het niet alleen over je Iphones, maar ook over een ander systeem.
Was dit even kwijt.
Andere dingen gaan wel goed over Wifi: Web Variant Ziggo Go (!), Youtube, etc

Het is een breinbreker voor mij.
- DHCPv6 op Statefull zetten hielp niet. Dat zie je wel als oplossing
voor een probleem als dit. Zoals ik zei: gewoon op Statefull laten staan.
- App opnieuw installeren helpt ook niet.

Ik zie geen verband met de geconstateerde 'probleempjes' met de waarden van je Modem streams.
Ik zie ook geen verband met geconstateerde gekkigheidjes rond de IPv6
lease tijd- anders zouden er naar mijn smaak veel meer problemen moeten zijn.

Het is een beetje flauw, maar ik hou het even op een Bug in de Ziggo App voor het Mac platform.
Waarom je daar bekabeld geen last van hebt? Geen echt goed idee.
Andere versie macOS op het bekabelde systeem? Lastige uitzoekerij.
***Kun je dat bekabelde systeem ook eens over Wifi proberen?*** Wie weet doet ie het als uitzondering dan ook goed.

--- leasetijd IPv6
De ConnectBox laat zien dat de leasetijd van DHCPv6 0 is.
Je kunt dat niet wijzigen. 0 is vreemd, maar het kan zijn dat daar
niet de echte waarheid staat. Dat blijkt ook wel.
Ik citeer je nog eens:
"Er gebeuren duistere en vreemde zaken in mijn thuisnetwerk.
Als ik kijk bij verbonden apparaten, dan zie ik bv dat mijn chromecast een IPv6 adres heeft gekregen maar met een leasetijd van 0.0.0.0.
Andere apparaten hebben ook IPv6 adressen gekregen, maar met een leasetijd tot in augustus."

Ik kan hier verder weinig mee. Wat de Chromecast laat zien is opmerkelijk, maar als ie verder goed werkt, dan geen zorg. Je kunt niet alles tot op de bodem gaan uitzoeken.

Nou dat was het,
Han
@hanh
Dank voor je analyses.
Even 2 snelle opmerkingen (moet zo weg):

1-
Het ligt volgens mij niet aan de Ziggo Go app, want mijn app op mijn iphone werkt wel goed bij mijn zoon en dochter op hun wifi thuisnetwerk (dus op 2 andere lokaties).
En hun Ziggo Go app (2 apps dus) werken wel bij hun thuis op hun wifi, maar niet bij mij.
Het zit dus echt in mijn wifi thuisnetwerk.

2-
Ik weet niet of de Chromecast goed werkt, want die gebruik ik alleen voor tv en dat kan ik nu niet uitproberen omdat de Ziggo Go app immers niet werkt....
@DenSpike
Je hebt gelijk. Mijn analyse was niet helemaal ok.
Het was ook een beetje een dooddoener die opm over Bug.
Het is inderdaad lokatiegebonden.

Wat me nu te binnen valt is dat het een Routeringsprobleem
kan zijn van het IPv6 adress van bv een Phone met de Ziggo App
Server. Dat kan er zijn bij jou thuis en elders niet.
Snap dan nog steeds niet waarom het bij jou bekabeld wel werkt.
Dat kan worden uitgezocht.

We spreken elkaar, Han
.....................
Wat je kunt doen is kijken naar IPv6 en IPv4 address
van:
- de ConnectBox; heeft alleen IPv6 address
- 1 IPhone
- 1 bekabeld systeem dat goed werkt met de Ziggo App
- het systeem dat over Wifi geen goed werkende App heeft

Ik wil meekijken. Misschien kan ik er chocola van maken.
Publiceer die adressen niet hier! Er zit enigszins gevoelige info bij,
waar een idioot misbruik van zou kunnen maken.

Klik op mijn Forum-naam of plaatje
en verstuur die adressen als Persoonlijk Bericht.

Gr Han
@hanh
Ter voorkoming van misverstanden en langs elkaar heen praten het volgende:

1-
- ik heb problemen met de Ziggo Go app op mijn wifi thuisnetwerk
- deze Ziggo Go app staat geïnstalleerd op mijn iphone en op mijn iPad
- kijk ik met mijn iphone (met de Ziggo Go app) via mobiel internet (3G/4G) dan werkt alles prima

2-
- op mijn laptop (Windows 7) kan de Ziggo Go app niet worden geïnstalleerd
- op mijn laptop kijk ik dus via een browser (IE of Firefox of Chrome) gewoon op de Ziggogo.tv site
- daarbij maakt het niet uit of de connectie met internet bekabeld of via wifi loopt

3-
- uiteraard kan ik ook met mijn iphone en iPad (via de safari browser) gewoon op de Ziggogo.tv site kijken
(dan wordt immers de Ziggo Go app domweg niet gebruikt)
- met de iPad kan ik alleen connecteren met het internet via wifi (heeft geen mobiele connectie en geen bekabelde/utp aansluiting)
- met de iphone kan ik connecteren met het internet via wifi en via het mobiele net (de iphone heeft geen bekabelde/utp aansluiting)

Ik denk dat je dit ook zonder mijn toelichting wel zo in 't snotje had, maar toch voor de zekerheid....
@hanh
Hieronder de beloofde foto van mijn AOP (sorry de foto's staan plotseling een kwartslag naar rechts gedraaid...., hoe dat nu weer kan....)


Valt eigenlijk niets aan te zien.
Linksonder komt de groene Ziggo kabel binnen.
De grijze coax loopt direct naar mijn mediabox (die overigens helemaal losgekoppeld is van het internet-gebeuren).
De met groene ring gemerkte coax gaat direct naar de connectbox die er op 1meter bovenhangt.
In het kader van de power promise heeft een Ziggo monteur het hele AOP vernieuwd (binnenwerk, splitter en een nieuwe coax-connector gezet aan de (bestaande) coaxkabel naar de mediabox.
De met groene ring gemerkte coax kabel naar de connectbox komt uit het installatiepakket en is dus ook splinternieuw.
Vermeldenswaardig is nog dat de Ziggomonteur een aparte losse aarding op het AOP heeft aangebracht (je kunt nog juist de geel/groen draad zien die direct naar de aardelektrode loopt).

Voor het complete beeld dan ook nog een foto van de connectbox:


Helemaal bovenin zie je de bocht waarmee de telefoonaansluiting de connectbox ingaat.
Daaronder in utp aansluiting 1 de utp-kabel (met label) naar zolder naar de Ziggo Wifi booster.
Daaronder de coaxkabel (nu met rode ring) naar het AOP.
En dan tenslotte de poweraansluiting.

Volgens mij allemaal prima en niets spannends aan (maar checken kan natuurlijk nooit kwaad).
@hanh
Ik ga proberen de IPv4 en IPv6 informatie met een plaatje van de geconnecteerde apparaten via een pm naar je toe te sturen.
Ok doe dat.

-- het AOP
Met je eens. Niks spannends.
Is m.i wel goed.

Ik vroeg je nog eens te kijken naar het Modem, als de
Splitter er niet tussenzit. Dit om een probleem met de Splitter uit te sluiten.
Of dit in onze situatie redelijk is, kan je zelf beoordelen.
@Mark Ziggo kan hier ook wel iets verstandigs over zeggen.
Hij is de baas in dit topic.

Ik kan je wel gaan vragen een test uit te gaan voeren waarbij je op
je hoofd staand naar de ConnectBox moet staren.
Dat zal ie zeker niet goed vinden.

-- nieuwe info Ziggo App
Ik heb natuurlijk ik weet niet wat in het snotje.
Het was verstandig dit te doen.
Zo te zien is er wat bij dat ik niet wist.
Pinpointing the problem. Vaak lastig, zeker in dit geval.
Hier kom ik op terug.

Gr Han
Reputatie 7
Badge +35
*** overbodige tekst verwijderd ***
@Mark Ziggo
Hi Mark,

Je ziet dat er thans behoorlijk wordt ingezoomd op IPv6 details rond die Ziggo GO App,
die maar niet wil werken over Wifi. Verder alles dik in orde op die Modem waarden na.

Nu ben ik er helemaal geen voorstander van bij elk akkefietje
meteen maar over te stappen naar IPv4 als oplossing van 'alles'.
Dat is ook niet altijd zo, maar je ziet wel veel successen.
Hier bv
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/t3-t4-timeouts-verbindingsproblemen-ziggo-go-en-bij-games-29148/index1.html
Je mag dit niet vergelijken met het probleem hier, maar het geeft wel te denken.

Ik vind dat je op zijn minst even moet bekijken of het probleem met DS-Lite ook op te lossen is.
Dan leer je er nog iets van voor de volgende keer en Ziggo bespaart met DS-Lite
dan nog fijn 1 IPv4 address.

Ik heb het gevoel dat dit hier al behoorlijk gedaan is. Een overstap naar IPv4
lijkt me thans toch wel het beste. Al was het maar om te proberen.

Wat denk jij?

Gr Han
@DenSpike
Je extra toelichting op de apparatuur thuis heeft geholpen mijn beeld volmaakt te maken.
Er is dus geen bekabeld systeem waarop de Ziggo Go App goed werkt.

Bedankt voor je adressen via PM.
Ik heb niks onregelmatigs gezien.

Ik hou het erop dat er een Routeringsprobleem is van jouw IPv6 adressen thuis
naar de Ziggo Go App Server.
Verder kom ik niet meer.

Je ziet wat ik Mark schreef. Dat moet het dan maar zijn.

Gr Han
Reputatie 7
@hanh, @DenSpike, ik ben niet direct voorstander van een switch naar IPv4 only. Mocht dat het probleem oplossen weten we namelijk nog steeds de achterliggende oorzaak niet.

We hebben contact via PM en gaan een aantal dingen testen, wordt vervolgd!
Is een IPv4 test mogelijk?

DHCPv6 uitzetten op de ConnectBox kan niet uit zover ik weet.
Dan maar onder IOS de Phone voor de wifi connectie een static IPv4 adress geven.
En geen IPv6 address. Weet nog niet precies hoe dat moet & of het werkt.

En dan kijken wat er gebeurt.

Probeerde dit onder Android, maar er komt dan toch een IPv6 address.
@hanh
Zoals beloofd heb ik de splitter verwijderd om nog eens te kijken naar de upstream- en downstreamgegevens.
Ik zie geen verschil en heb daarom de gegevens ook maar niet bijgesloten.
Ook werkte in deze situatie de Ziggo Go app helaas niet.
Het lijkt dus geen probleem in relatie met de splitter.

Ik snap je voorstel om op IPv4 basis te gaan werken/testen.
Alleen zou ik niet weten hoe ik m'n iphone in die modus kan dwingen (is volgens mij onmogelijk).

Voor jouw informatie:
ik ben nu op pm-basis in contact met @Mark Ziggo.
Heb wat testjes gedaan op een zo kaal als mogelijk thuisnetwerk (zonder mediabox, Ziggo Go app en zonder splitter).
Helaas werkte de Ziggo Go app ook bij deze testen niet zoals gewenst.
Bij elke test bovendien gecheckt hoe de IPv6 adressen er voor staan.
Geconstateerd dat daar toch vreemde zaken gebeuren (MAC-adressen die op 0 staan, lease tijden van 0).
Even de reactie van Mark afwachten.
Ik houd je op de hoogte.
@hanh
Typo (sorry dikke vingers....):

"Heb wat testjes gedaan op een zo kaal als mogelijk thuisnetwerk (zonder mediabox, Ziggo Go app en zonder splitter)"

moet zijn:

"Heb wat testjes gedaan op een zo kaal als mogelijk thuisnetwerk (zonder mediabox, zonder Ziggo Wifibooster en zonder splitter)".
.

Reageer