Ruudjuh

Level 3
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ziggo go app afstandbediening

Na de update gisteren op mijn samsung s9 android werkt de afstandbediening niet meer in de app, iemand hier ook problemen mee?

Het ligt wel aan de app, een s9 waar de update nog niet was doorgevoerd werkte het nog, heb toen de update gedaan en daarna niet meer helaas.

(We hebben het hier over de afstandbediening in de Ziggo go app Android.)
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ruudjuh
Topicstarter
Level 3
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Gebruik nu ziggo go versie 2.3.37.

Bekijk in context

16 Reacties 16
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Hoi Ruudjuh
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Kijk op deze pagina hoe je Ziggo GO instelt als afstandsbediening.
Heb je de app delete en weer opnieuw geïnstalleerd op je Samsung?
Ruudjuh
Topicstarter
Level 3
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ja heb ook de app opnieuw geïnstalleerd zekers.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Ruudjuh .
Kan je uitleggen hoe/wat er precies niet werkt? Krijg je een foutmelding, zie je de optie niet meer, of ervaar je iets anders? 🙂
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Kleine toevoeging; als je de app als afstandsbediening gebruikt, heb je de mediabox XL opgenomen in je thuisnetwerk, lijkt me.
Nu adviseer ik vrijwel altijd om dit niet te doen en je mediabox dus uit het thuisnetwerk te halen. Dit omdat het voor veel problemen kan zorgen.

Nu heb ik persoonlijk het nut niet heel erg gezien van het gebruiken van de afstandsbediening in Ziggo GO. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Mag ik vragen wat voor jou de reden is dat je dit gebruikt/wilt gebruiken?
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Je moet dus je MB XL opnemen in je netwerk om dit te kunnen doen?
Hmm, dan weet ik dat ook weer omdat ik dit helemaal was vergeten.
Wat je zegt Lycke Ziggo, ik zie de meerwaarde er ook niet van in eigenlijk 🙂
Ruudjuh
Topicstarter
Level 3
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Box word niet meer in het netwerk gezien.
Oude app weer geïnstalleerd nu werkt het wel. Laatste update geeft de box niet weer als je de afstandsbediening wil gebruiken in de app, tekst blijft lichtgrijs.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Ruudjuh Welke oude app, er is maar 1 Ziggo Go app die werkt. Ben wel nieuwsgierig welke dit is.
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Ruudjuh wrote:
Box word niet meer in het netwerk gezien.
Oude app weer geïnstalleerd nu werkt het wel. Laatste update geeft de box niet weer als je de afstandsbediening wil gebruiken in de app, tekst blijft lichtgrijs.

Dat is mooie informatie, daar kan Lycke wel wat mee.
Misschien ligt het dan toch aan de nieuwe laatste update van de app.
Ruudjuh
Topicstarter
Level 3
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ziggo go van september 2018.
Ziggo go.apk op Google gedownload.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Oke duidelijk. Je zou dat kunnen gebruiken, alleen bug's blijven wel in de app en zijn in de nieuwe er weer uitgehaald.

Zo kan je zelf in de hand houden, maar Ziggo zal niet de oudere app ondersteunen met hulp, garantie kan je niet krijgen dan.
Ruudjuh
Topicstarter
Level 3
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Gebruik nu ziggo go versie 2.3.37.
motorvogel

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb hetzelfde probleem, en ook na de laatste update in de app geen afstandsbediening meer. En ik heb die app nodig omdat de Mediabox niet meer reageert met de originele afstandsbediening. Kan je mij laten weten hoe ik de vorige versie van de app (2.3.37) weer terug zet? Alvast bedankt
Ruudjuh
Topicstarter
Level 3
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Deze kun je vinden op www.apkmonk.com en dan op vorige versies zoeken.

Eerst de app die nu niet werkt verwijderen.
En ook even opnieuw inloggen helaas.
Zorg dat de google playstore deze dan niet vanzelf weer gaat updaten anders werkt het wederom niet.
motorvogel

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Top! Gelukt en veel dank.
Deltalex

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Eergisteren een Android smartphone gekocht, en inderdaad na jarenlang via mijn iPhone de afstandbediening te hebben gebruikt, werkte deze niet via de ziggo go Android app. Even snel weer gecontroleerd op de iPhone : ok. Dus inderdaad, de voorlaatste versie Android versie van ziggo go geïnstalleerd, en de remote werkte gelijk ?
Dus een bug helaas.

Ps ik lees wel eens commentaar hier waarom je de remote zou willen gebruiken, maar dit is nu eenmaal 10000 maal sneller dan via de conventionele afstandbediening de mediabox te bedienen.

Ps2, door de mediabox xl handmatig in te stellen (staat ergens een beschrijving op het forum) werkt de box vrijwel probleemloos (wel regelmatig even compleet spanningsloos zetten)
Ruudjuh
Topicstarter
Level 3
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Na de update die gisteren plaats vond met de ziggo go app wederom geen mogelijkheid om de afstandbediening in de app te gebruiken, ziggo los dit probleem toch eens op.

Uitgelicht topic