1
Vraag
2
Reacties
Simon1979

Level 9
  • 364Posts
  • 7Oplossingen
  • 53Likes

Ziggo Go Android TV: unknown SSID in diagnostiek [Android TV 9.0 Pie]

Ik zag nog een klein foutje in de Ziggo Go app voor Android TV: in diagnostiek wordt bij mij als netwerkverbinding UNKNOWN SSID weergegeven i.p.v. de naam van mijn wifi netwerk.

Het blijkt dat dit te maken heeft met de nieuwe Android TV versie: 9.0 Pie. Daar moet e.e.a. anders uitgelezen worden zoals ik dat op internet lees. De locatie moet dan aangezet worden. Dit heb ik ook even geprobeerd, maar nog geen verschil.

Ik heb een Sony Bravia TV. Bij Android TV 8.0 Oreo gaat het wel goed welke ik gebruik op Xiaomi MiBox3. Kunnen jullie dit foutje t.z.t. fixen? Bedankt!

 

Hier het artikel wat ik op github zag staan:

https://github.com/pusherman/react-native-network-info/issues/108

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Simon1979,

Dank voor je melding en toelichting! Ik heb het doorgezet en er wordt aan gewerkt. Er waren nog wat onduidelijkheden over de unknown SSID en dit is erg waardevolle info  

Bekijk in context

6 Reacties 6
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Simon1979,

Dank voor je melding en toelichting! Ik heb het doorgezet en er wordt aan gewerkt. Er waren nog wat onduidelijkheden over de unknown SSID en dit is erg waardevolle info  

Simon1979
Topicstarter
Level 9
  • 364Posts
  • 7Oplossingen
  • 53Likes

@Alex Ziggo Graag gedaan! Jij ook bedankt voor het doorzetten! Zo wordt de app steeds een beetje beter en daar doen we het voor 😉

Simon1979
Topicstarter
Level 9
  • 364Posts
  • 7Oplossingen
  • 53Likes

Je kunt natuurlijk i.p.v. de SSID ook gewoon Wi-Fi vermelden als dat makkelijker is 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Simon1979 - Goed dat je er nog even een berichtje tegenaan gooit, ik ben namelijk even het ticket opnieuw ingedoken. Het gaat niet verholpen worden; het heeft ermee te maken dat er extra toestemming nodig is van de gebruiker een SSID op te halen, wat ook voor bijvoorbeeld een extra notificatie leidt. Er is besloten dat het daarom unknown blijft, omdat de gebruiker het vaak zelf wel weet.

Simon1979
Topicstarter
Level 9
  • 364Posts
  • 7Oplossingen
  • 53Likes

O, oké, jammer maar niet heel belangrijk.

Is het dan niet mogelijk dat jullie de tekst Wi-Fi vermelden i.p.v. de SSID op Android 9.0? Anders lijkt het net een bug 😉

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Haha, ik snap je gedachtegang. Ik ga het doorzetten, maar kan niet beloven dat het aangepast gaat worden.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic