Janssen met 2 e

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ziggo GO aankondiging 'Start volgende aflevering in . . .' terwijl aflevering nog niet geeindigd is.

In de Ziggo Go-app of via de website komt, als er een volgende aflevering is van een serie, de melding ‘Start volgende aflevering in  . . . seconden’, terwijl de aflevering nog bezig is en dwars over de ondertitels heen valt en springt dan naar de volgende aflevering voor de huidige aflevering ten einde is. Zo mis ik vaak het slot van een aflevering. Je kunt deze sprong naar de nieuwe aflevering ook niet afzetten of uitstellen. zeer hinderlijk. Uit kunnen zetten in ‘mijn opties’ is zeer wenselijk.

31 Reacties 31
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Janssen met 2 essen . Welkom hier!

 Allereerst: ik moest hardop lachen om je gebruikersnaam. Fantastisch 😄

Dan het punt waar je hiervoor komt. Goed dat je dit aangeeft want het klinkt verschrikkelijk irritant. Dit wil ik graag intern doorzetten om op te laten lossen. Heb je voorbeelden van series/afleveringen waarbij je dit tegenkwam? 

Janssen met 2 e
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hey Lycke,

het komt voornaamlijk voor op BBC First : Agatha Raisin , The Split enz.

volgende screenshots komen van Call the Midwife 16 juli 06:00 uur.

Janssen met 2 e
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Oja ik heb een horizon next mediabox en de screenshots zijn vandaag gemaakt.

Spitsstaart

Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb dit probleem alleen bij opgenomen series. Ik kijk bijvoorbeeld graag naar "De Kampioenen” van de Belgische TV EEN. Deze serie begint meestal wat later. De opname loopt dan wat langer als de geplande tijd. Op het tijdstip dat de serie volgens de planning is afgelopen stopt de huidige serie en spring hij (na melding) over naar de volgend serie. Erg irritant. 

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Bedankt voor het voorbeeld @Janssen met 2 essen. Ik heb een melding gemaakt dat je dit ervaar via de Ziggo Go app en via www.ziggogo.tv. Zodat dit onderzocht kan worden. 

@Spitsstaart, ik begrijp dat jij dit ervaart met opnames. Kijk je deze dan via de box? Zoja welke is dit? En is het annuleren van het afspelen van de volgende aflevering niet mogelijk?
Of bedoel je dat de uitzending langer duurt dan wordt aangegeven in de gids? Opnames worden gedaan aan de hand van de TV Gids en als deze tijden niet overeenkomen met de daadwerkelijk uitzendtijden zal de opname inderdaad vroeg tijdig worden gestopt. 

Spitsstaart

Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik kijk deze opnames via mediabox Next. Het annuleren van het afspelen van de volgende aflevering is niet mogelijk. Deze loopt door en start dan vanzelf. 

Met “de uitzending duurt langer” bedoel ik dat bijvoorbeeld in de gids staat dat de serie loopt van 20.00 uur tot 21.00 uur. Maar in werkelijkheid begint de serie later bijv. 20.10 uur en eindigt dan ook 21.10 uur. Normaal, bij een film bijvoorbeeld, als deze later begint dan gepland en de film loopt door na de geplande tijd, kan de opgenomen film gewoond de gehele film bekeken worden. Er is wel een max tijd aan verbonden. bijv.10 minuten. Je kunt ook zien dat  de serie die later begint nog enige tijd doorloopt. Maar toch sluit hij op de geplande tijd in de gids de aflevering af en gaat automatisch naar de volgende aflevering van de serie.  

Spitsstaart

Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik denk dat de stap naar de volgende serie een overbodige stap is.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Spitsstaart . Het is duidelijk en ik kan me inderdaad heel goed voorstellen dat dit totaal niet lekker kijkt. het verhaal is doorgezet naar de verantwoordelijke afdeling, door Gianna. Dit zal vast en zeker worden opgepakt, maar ik heb nog geen update over een verwachte oplostijd of dergelijke. Ik hou het voor je in de gaten en zal je op de hoogte houden!

Spitsstaart

Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt, Ik wacht het antwoord af.

 

cameraatje

Level 6
  • 106Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes

Hallo, is er al een oplossing in zicht? Ik begin me steeds meer te ergeren aan het feit dat ik van veel opgenomen programma's in een serie (bijv. ‘slimste mens’ of ‘ik weet het beter’) de afloop niet kan zien omdat dan de volgende aflevering al is begonnen met afspelen. Ik bepaal liever zelf of ik de volgende aflevering al wil zien of liever op een ander moment. Welke Ziggo-nitwit heeft dit überhaupt verzonnen?

 

Spitsstaart

Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik erger er mij ook behoorlijk aan. Ik hoop dat het snel wordt opgelost

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Goedemorgen, 

 

Het antwoord dat ik tot nu toe heb is : “

Dit is een issue dat al een tijdje bij ons op de radar is, zoals je ook al aangeeft is het helaas niet makkelijk op te lossen

Zodra er een update is laat ik het weten”

 

Vooralsnog is er dus helaas nog geen update :-(. Als ik iets hoor, laat ik het jullie weten. 

cameraatje

Level 6
  • 106Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes
Lycke Ziggo wrote:

Goedemorgen, 

Het antwoord dat ik tot nu toe heb is : 

Dit is een issue dat al een tijdje bij ons op de radar is, zoals je ook al aangeeft is het helaas niet makkelijk op te lossen

Beste Lycke, geen idee wie jou afscheept met zo'n antwoord, maar dat is echt hele grote onzin! Een onnodig gadget wat van de één op de andere dag geactiveerd wordt, kun je ook even makkelijk weer uitzetten!

Het lijkt mij, als ik zo eens rondlees op dit forum, dat er nog voldoende zaken rondom de Next en ZiggoGo opgelost of verbeterd moeten worden. Misschien is het verstandiger als de techneuten hier hun tijd en energie insteken alvorens ze zich druk gaan maken om features die zij voor hun eigen ego er even tussendoor fietsen. 

 

CvD

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ben het helemaal eens met "cameraatje" 

Ook ik erger mij mateloos aan het niet uit kunnen zetten van het automatisch opstarten van de volgende aflevering als de oude nog niet afgelopen is.

Kom op Lycke , druk zetten op die handel. Laat ze aangeven wat en wanneer ze het gaan oplossen.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Ik snap dat het een vervelende zaal is, maar meer druk zetten kan en ga ik niet doen. Ten eerste omdat er andere zaken zijn waar ik mijn energie in moet steken en ten tweede omdat ik weet dat het niets uitmaakt. Het is bekend dat dit mis gaat, het zal ook worden opgelost, maar er wordt ook eerlijk gezegd dat dit simpelweg wel even gaat duren. 

Ik zou het graag mooier maken dan het is, maar ik wil het ook graag eerlijk houden :-). 

JolijnV

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Lycke,

Is over dit irritante probleem ondertussen al meer over bekend?

Als ik een opgenomen serie kijk krijg ik het niet eens voor elkaar om het eind te zien omdat dan al de volgende aflevering is ingestart.

Ook al begin ik de aflevering opnieuw en ga ik naar het eind, krijg ik toch weer de volgende aflevering door mijn strot gedrukt. En ik neem aan dat je ook wel begrijpt dat de cliffhanger naar de volgende aflevering niet in het midden van de aflevering zit, maar aan het einde… Het zou fijn zijn als ik deze eindelijk weer een keer kan kijken..

Terug draaien van een update en pas weer aanzetten als het ook echt goed werkt zoals bedoelt lijkt mij niet de moeilijkste oplossing.

Griebelgrapje

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Is er al iets bedacht voor dit probleem?

Bijzonder irritant dat ik niet kan aangeven dat de volgende aflevering niet hoeft te beginnen.... Hoe lang kan zoiets duren? 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Helaas is er nog geen update, hierover. Er is aangegeven dat het best een tijd kan duren voor dit opgelost is. Meer informatie heb ik helaas niet. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Janssen met 2 essen  ik ben even benieuwd kreeg je dit bij het live kijken? Had je een herinering voor een programma ingesteld? Of net als de andere reageerders met opname's? 

Vooral bij "opname's" zou dit niet moeten voorkomen, dit duid op een grote fout met de EPG. Omdat er feitelijk geen opname's worden gemaakt is dit heel vreemd. 

Uitgelicht topic