1
Vraag
2
Reacties
nnsa

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

ZIGGO frustreert Apple (TV) gebruikers

Heeft U hier (als trouwe Ziggo klant) een antwoord op ?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Ik heb me hier al enkele malen over lopen frustreren maar dat helpt gewoon niet. De een heeft z'n browser zo dicht gemaakt dat je veilig op internet rond kunt hangen en daarom Apple zegt heel goed te zijn voor z'n gebruikers.

En de ander zegt weer dat ze bepaalde extensies nodig hebben om het werkende te krijgen (zoals Ziggo). Aan wie ligt het, ik denk aan beide en dat moet opgelost worden. Maar zoals ik al schreef, heb me er al zo vaak druk om gemaakt dat ik er maar mee ben opgehouden.

Het werkt gewoon niet via een Safari browser. Neem gewoon een andere browser en het werkt wel. Iedereen blij, lijkt me. Ik heb de hoop al beetje opgegeven. Wie weet komt er ooit nog eens een Ziggo Go app uit voor Apple TV en dat die dan ook voor de iMac uit komt

 

Toegevoegd door moderator:

Momenteel zit AppleTV in de testfase en zijn we in gesprek met content partners hierover. De aanmelding voor deze test is gesloten. Wil jij in de toekomst ook meedoen als tester? Lees dan snel even verder!

Bekijk in context

19 Reacties 19
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Hoe bedoel je dit, kan je misschien iets meer vertellen dan is het voor heleboel gebruikers wat makkelijker te begrijpen.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Misschien brengt deze link je iets op https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-werkt-aan-kijken-zonder-settopbox/
nnsa
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Zeker, klik op de link onder "hier", of lees dit:

MultiMedia 2019…

We gaan met behulp van Ziggo een programma terug kijken. We zijn niet op de thuis-locatie, maar volgens Ziggo kan je overal in de EU met een internetverbinding en een Ziggo account kijken. Helaas is de al maanden geleden aangekondigde AppleTV app nog niet beschikbaar, dus we beginnen al met een frustratie… We starten dan maar Safari en gaan naar onze Ziggo account. We starten de afspeelbutton en…:

Safari-12 is al maanden uit… (Silverlight plug-in was ook bagger). Frustratie-1.
We geven het niet op en gaan de uitzending streamen naar de (Apple) TV. We starten de ZiggoGo app op de iPad en starten de Play-button. Daarna activeren we de Airplay naar Apple TV button: Melding AirPlay wordt momenteel niet ondersteund. Ziggo werkt hard (?) aan een oplossing. Frustratie-2.
We geven het nog niet op en we gaan streamen naar de TV met Google ChromeCast, vanuit de ZiggoGo app. We starten de Play-button en activeren de Google streaming: Melding: Helaas wordt deze video niet gestreamd naar ChromeCast. Frustratie-3.
De uiteindelijke oplossing is het installeren van de Google Chrome browser (naast Safari) en dit blijkt inderdaad via AirPlay te werken door te streamen naar de AppleTV.
De bottum-line van dit artikel is dat enerzijds de provider hier steken laat vallen en anderzijds het ‘kijk-gemak’ dermate gefrustreerd wordt dat een doorsnee gebruiker hier al helemaal niet meer uitkomt. Overigens heeft NLziet het wel begrepen en biedt deze provider een uitstekende kijkervaring aan haar klanten, inkl. de goed werkende apps voor alle devices.
acoster

Level 16
  • 1320Posts
  • 56Oplossingen
  • 133Likes
De website pretendeert nog dat de ziggogo.tv website gebruik maakt van Flash, maar volgens mij is deze al lang omgezet naat HTML5.
Dit lijkt me dus een oud artikel wat er recentelijk weer eens is op gezet.

Edit: Dat staat er ook...maar blijkbaar werkt het niet met Safari 12... maar daar heb ik geen weet van.
nnsa
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Bedankt voor https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-werkt-aan-kijken-zonder-settopbox/ link, maar die is inmiddels ook bijna een half jaar geleden...
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Ik zal dit aan EnergieBoy voorleggen, die werkt met Apple en heeft meer ervaring dan mij op dit gebied. Hopelijk kan hij je de benodigde tips geven.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Overigens is het niet ZIggo maar Apple die met allemaal eigen baggersoftware en protocollen blijft werken in plaats van open standard en verwacht dat de rest van de wereld zich maar gewoon aanpast.
Ze zijn dus zelf de grootste oorzaak van compatibiliteitsproblemen.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Ik heb me hier al enkele malen over lopen frustreren maar dat helpt gewoon niet. De een heeft z'n browser zo dicht gemaakt dat je veilig op internet rond kunt hangen en daarom Apple zegt heel goed te zijn voor z'n gebruikers.

En de ander zegt weer dat ze bepaalde extensies nodig hebben om het werkende te krijgen (zoals Ziggo). Aan wie ligt het, ik denk aan beide en dat moet opgelost worden. Maar zoals ik al schreef, heb me er al zo vaak druk om gemaakt dat ik er maar mee ben opgehouden.

Het werkt gewoon niet via een Safari browser. Neem gewoon een andere browser en het werkt wel. Iedereen blij, lijkt me. Ik heb de hoop al beetje opgegeven. Wie weet komt er ooit nog eens een Ziggo Go app uit voor Apple TV en dat die dan ook voor de iMac uit komt

 

Toegevoegd door moderator:

Momenteel zit AppleTV in de testfase en zijn we in gesprek met content partners hierover. De aanmelding voor deze test is gesloten. Wil jij in de toekomst ook meedoen als tester? Lees dan snel even verder!

nnsa
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Nick999 wrote:
Overigens is het niet ZIggo maar Apple die met allemaal eigen baggersoftware en protocollen blijft werken in plaats van open standard en verwacht dat de rest van de wereld zich maar gewoon aanpast.
Ze zijn dus zelf de grootste oorzaak van compatibiliteitsproblemen.

Waarom heet NLziet hier dan geen last van ? en Apple maakt geen ZiggoGo app voor AppleTV.
nnsa
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
EnergieBoy wrote:
Ik heb me hier al enkele malen over lopen frustreren maar dat helpt gewoon niet. De een heeft z'n browser zo dicht gemaakt dat je veilig op internet rond kunt hangen en daarom Apple zegt heel goed te zijn voor z'n gebruikers.

En de ander zegt weer dat ze bepaalde extensies nodig hebben om het werkende te krijgen (zoals Ziggo). Aan wie ligt het, ik denk aan beide en dat moet opgelost worden. Maar zoals ik al schreef, heb me er al zo vaak druk om gemaakt dat ik er maar mee ben opgehouden.

Het werkt gewoon niet via een Safari browser. Neem gewoon een andere browser en het werkt wel. Iedereen blij, lijkt me. Ik heb de hoop al beetje opgegeven. Wie weet komt er ooit nog eens een Ziggo Go app uit voor Apple TV en dat die dan ook voor de iMac uit komt 🙂


Klopt wat U zegt. Ik heb ook uiteindelijk vermewld, dat het met Google Chrome browser wel werkt. Het gaat mij hier ook over het "gedoe" van (al wat oudere) gebruikers, die het 'snappen' kwijt gaan raken. Het wordt allemaal te gecompliceerd.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
nnsa wrote:

Nick999 wrote:
Overigens is het niet ZIggo maar Apple die met allemaal eigen baggersoftware en protocollen blijft werken in plaats van open standard en verwacht dat de rest van de wereld zich maar gewoon aanpast.
Ze zijn dus zelf de grootste oorzaak van compatibiliteitsproblemen.
Waarom heet NLziet hier dan geen last van ? en Apple maakt geen ZiggoGo app voor AppleTV.



Ik ken Apple sinds de Apple 1 computer in de jaren 70 en bijna vanaf het begintijdperk kiest Apple ervoor om eigen standaarden te gebruiken in plaats van de gangbare standaard. En dat zijn dan ook nog eens standaarden waarvoor flink betaald moet worden door derden aan licenties. Neem Airprint, ICloud, ITunes etc... allemaal nét even anders dan de reguliere standaarden.
En aangezien Apple nou eenmaal een (mede) monopoliepositie heeft, kan het bedrijf wereldwijd zijn wil opleggen aan bedrijven. En helaas zijn bedrijven daar jaar in jaar uit in meegegaan. Maar in de praktijk was het beter geweest als men vanaf dag 1 geweigerd had om Apple standaarden te ondersteunen en Apple zo te dwingen om gebruik te maken van reguliere standaarden.
Want mijn ervaring in de afgelopen 20 jaar als monteur is dat het overgrote deel van storingen met Apple/IPhone etc op bv internet of netwerken, toch komt doordat Apple nét even afwijkt van wat standaard is en nog steeds zijn eigen code erdoor wil jagen.
Sterker nog, ik heb geen Apple (en wil er beslist geen een) maar wordt door bepaalde softwarefabrikanten alsnog gedwongen om Itunes of Quicktime te installeren.
nnsa
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Nick999 wrote:

nnsa wrote:

Nick999 wrote:
Overigens is het niet ZIggo maar Apple die met allemaal eigen baggersoftware en protocollen blijft werken in plaats van open standard en verwacht dat de rest van de wereld zich maar gewoon aanpast.
Ze zijn dus zelf de grootste oorzaak van compatibiliteitsproblemen.
Waarom heet NLziet hier dan geen last van ? en Apple maakt geen ZiggoGo app voor AppleTV.

Ik ken Apple sinds de Apple 1 computer in de jaren 70 en bijna vanaf het begintijdperk kiest Apple ervoor om eigen standaarden te gebruiken in plaats van de gangbare standaard. En dat zijn dan ook nog eens standaarden waarvoor flink betaald moet worden door derden aan licenties. Neem Airprint, ICloud, ITunes etc... allemaal nét even anders dan de reguliere standaarden.
En aangezien Apple nou eenmaal een (mede) monopoliepositie heeft, kan het bedrijf wereldwijd zijn wil opleggen aan bedrijven. En helaas zijn bedrijven daar jaar in jaar uit in meegegaan. Maar in de praktijk was het beter geweest als men vanaf dag 1 geweigerd had om Apple standaarden te ondersteunen en Apple zo te dwingen om gebruik te maken van reguliere standaarden.
Want mijn ervaring in de afgelopen 20 jaar als monteur is dat het overgrote deel van storingen met Apple/IPhone etc op bv internet of netwerken, toch komt doordat Apple nét even afwijkt van wat standaard is en nog steeds zijn eigen code erdoor wil jagen.
Sterker nog, ik heb geen Apple (en wil er beslist geen een) maar wordt door bepaalde softwarefabrikanten alsnog gedwongen om Itunes of Quicktime te installeren.


Prima, waar het mij om gaat is, dat Ziggo te veel steken laat vallen momenteel:


  • AirPlay werkt niet in de ZiggoGo app;
  • ChromeCast werkt geblokkeerd bij een uitzending van CANVAS;
  • Safari 12 geeft geen Ziggo uitzendingen weer (andere browsers wel);
  • Aangekondigde AppleTV app is er (nog) niet;

Andere leveranciers die dan "dezelfde ellende" met Apple zouden hebben, hebben geen last van deze perikelen. Nogmaals NLziet werkt feilloos op alle devices en in alle browsers.
iSAN

Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Nick999 wrote:

nnsa wrote:

Nick999 wrote:
Overigens is het niet ZIggo maar Apple die met allemaal eigen baggersoftware en protocollen blijft werken in plaats van open standard en verwacht dat de rest van de wereld zich maar gewoon aanpast.
Ze zijn dus zelf de grootste oorzaak van compatibiliteitsproblemen.
Waarom heet NLziet hier dan geen last van ? en Apple maakt geen ZiggoGo app voor AppleTV.

Ik ken Apple sinds de Apple 1 computer in de jaren 70 en bijna vanaf het begintijdperk kiest Apple ervoor om eigen standaarden te gebruiken in plaats van de gangbare standaard. En dat zijn dan ook nog eens standaarden waarvoor flink betaald moet worden door derden aan licenties. Neem Airprint, ICloud, ITunes etc... allemaal nét even anders dan de reguliere standaarden.
En aangezien Apple nou eenmaal een (mede) monopoliepositie heeft, kan het bedrijf wereldwijd zijn wil opleggen aan bedrijven. En helaas zijn bedrijven daar jaar in jaar uit in meegegaan. Maar in de praktijk was het beter geweest als men vanaf dag 1 geweigerd had om Apple standaarden te ondersteunen en Apple zo te dwingen om gebruik te maken van reguliere standaarden.
Want mijn ervaring in de afgelopen 20 jaar als monteur is dat het overgrote deel van storingen met Apple/IPhone etc op bv internet of netwerken, toch komt doordat Apple nét even afwijkt van wat standaard is en nog steeds zijn eigen code erdoor wil jagen.
Sterker nog, ik heb geen Apple (en wil er beslist geen een) maar wordt door bepaalde softwarefabrikanten alsnog gedwongen om Itunes of Quicktime te installeren.


Ik heb werkelijk geen idee waar je naar toe wil met je betoog. Maar het is geen antwoord op de vraag van deze gebruiker. Problemen doen zich niet alleen met Apple voor. Daarnaast klopt de info over apple totaal niet! Het is de standaard trollen taal.

Ja apple heeft soms andere standaarden, maar dat heeft dan bijna altijd te maken met het feit dat de bestaande standaard niet voldoet. Als je kijkt naar airplay. Dat bestaat al langer dan chromecast b.v. Google heeft een andere route gekozen en is ook een eigen formaat.

Waarom zou je apple moeten dwingen om andere standaarden te gebruiken. je bent toch vrij om iets anders aan te schaffen. Maar laat de gebruikers die graag het gebruiksgemak van Apple waarderen in hun waarden. Zo vind ik persoonlijk Android bijvoorbeeld niets. Ik houd er niet van om te lopen pielen met allerlei instellingen etc. Maar als een ander dat wil...prima. Bij apple ben ik iig gegarandeerd van de juiste updates gedurende een aantal jaar.

Kortom...stop deze zinloze discussie in deze thread en ga terug naar de kern.

We wachten op een goede oplossing voor AppleTV en SmartTV. Die is al behoorlijk lang geleden aangekondigd en is nog steeds niet verschenen. Wellicht typeert dit Ziggo als een vrij trage organisatie.IIG zit de concurrentie niet stil.
Peppes

Level 2
  • 1453Posts
  • 1Oplossingen
  • 38Likes
Nick999 wrote:

nnsa wrote:

Nick999 wrote:
Overigens is het niet ZIggo maar Apple die met allemaal eigen baggersoftware en protocollen blijft werken in plaats van open standard en verwacht dat de rest van de wereld zich maar gewoon aanpast.
Ze zijn dus zelf de grootste oorzaak van compatibiliteitsproblemen.
Waarom heet NLziet hier dan geen last van ? en Apple maakt geen ZiggoGo app voor AppleTV.

Ik ken Apple sinds de Apple 1 computer in de jaren 70 en bijna vanaf het begintijdperk kiest Apple ervoor om eigen standaarden te gebruiken in plaats van de gangbare standaard. En dat zijn dan ook nog eens standaarden waarvoor flink betaald moet worden door derden aan licenties. Neem Airprint, ICloud, ITunes etc... allemaal nét even anders dan de reguliere standaarden.
En aangezien Apple nou eenmaal een (mede) monopoliepositie heeft, kan het bedrijf wereldwijd zijn wil opleggen aan bedrijven. En helaas zijn bedrijven daar jaar in jaar uit in meegegaan. Maar in de praktijk was het beter geweest als men vanaf dag 1 geweigerd had om Apple standaarden te ondersteunen en Apple zo te dwingen om gebruik te maken van reguliere standaarden.
Want mijn ervaring in de afgelopen 20 jaar als monteur is dat het overgrote deel van storingen met Apple/IPhone etc op bv internet of netwerken, toch komt doordat Apple nét even afwijkt van wat standaard is en nog steeds zijn eigen code erdoor wil jagen.
Sterker nog, ik heb geen Apple (en wil er beslist geen een) maar wordt door bepaalde softwarefabrikanten alsnog gedwongen om Itunes of Quicktime te installeren.



Je vind het toch niet erg dat ik het totaal niet me je eens ben he?
Apple heeft vanaf dag een voor een open source systeem gekozen, wel stellen ze extreem hoge eisen. Dankzij die eisen kan jij nu gewoon een email open maken zonder angst, kan je gewoon surfen zonder eerst voor een vermogen aan anti malware en anti virus programma's aan te maken.
Hoef je niet "even windows opnieuw te installeren" bij elke domme fout van dat rampen systeem en daar ook nog 75 euro voor te moeten betalen voor dat advies.

Ja soms moesten Apple gebruikers langer wachten. B.v. met apple tv en 4k. We hebben bijna 5 jaar lopen schelden dat het zo lang duurde. Maar zoals gewoonlijk geeft apple pas iets vrij als het goed werkt, in elk geval meestal dan. Dankzij dat kan ik nu in perfecte kwaliteit naar 4K kijken, zowel in HDR als DolbyLogic. En zelfs met Dolby Atmos geluid. Kan jij me EEN box aanwijzen van ziggo, kpn of wie dan ook die dat ook kan?

Dus ik ben het helemaal met "de klager" eens! Ruim 4 jaar geleden stelde ik het probleem wat hij noemt hier in het forum al aan de orde en kreeg de meest idiote antwoorden van de moderators. Safari was verouderd en kon geen HTML5 aan!! De Apple computers liepen achter, daar lag het aan. Affijn je kent het wel, het lag aan alles en iedereen, behalve aan ziggo.
Ook werd er TOEN al een oplossing beloofd. Die moet nog steeds komen. Dit via het G.G.D. principe. Als de grootste gemene deler tevreden is, vinden wij van ziggo het ook wel best.
Westlander

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
App voor appletv staat op een heel laag pitje. Vooralsnog komt die voorlopig niet.
nnsa
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
@Westlander: hoe weet U dit ?
Westlander

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Van een Ziggo medewerker die daar midden in zit.
3rnie

Level 1
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Het zal tijd worden dat Ziggo de beperking van het streamen opheft voor de Ziggo app. Het kan dan wel een rechtenkwestie zijn, maar als het via een laptop of op andere manieren wel kan dan lijkt me die beperking zinloos en is het alleen maar vervelend voor klanten.
peanut394

Level 1
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ziggo doet dit om het te beperken. Als ze dit zouden gaan doen dan stappen mensen over naar ziggo online tv en dat is goedkoper dan het andere pakket. nu ze de mediabox next hebben en mensen dan over MOETEN naar het nog duurdere pakket 'compleet' of max is het zeker niet handig voor Zikko om de app uit te brengen. het heeft dus niets te maken met beperkingen maar met het mislopen van inkomsten. Zikko wil zichzelf niet in de vingers snijden natuurlijk. ik heb helaas nog geen glasvezel in mijn straat. maar zodra dat gebeurt dan stap ik direct over. nu twijfel ik nog omdat de kpn lijn niet snel is.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic