Het lijkt erop dat KPN (al dan niet met opzet) specifiek de dienst van Ziggo frustreert. Daarom gaat het via 4G wel goed, maar via Wifi van KPN of vaste verbinding van KPN niet.
De instellingen die je kunt aanpassen (DNS en ip-adres) blijven behouden bij je netwerkinstellingen en gelden voor een specifiek netwerk. Als je dus niet met KPN Wifi bent verbonden, heb je er geen last van.
Ik heb geen iphone, maar wel een ipad. Hierbij de stappen die je kunt doen:
- DNS: ga naar Instellingen, dan Wifi en klik op je eigen KPN Wifi netwerk.
- Vervolgens zie je een kopje DNS, deze staat op automatisch. Druk op Automatisch, en kies dan vervolgens handmatig. Druk dan op de rode minnen om dns-server te verwijderen. Voeg dan een nieuwe toe, namelijk "8.8.8.8" en "8.8.4.4" Dit zijn server van google.
- IP-Adres: ga naar Instellingen, dan Wifi en klik op je eigen KPN Wifi netwerk.
- Vervolgens zie je een kopje IPv4, deze staat op automatisch. Druk op Automatisch, en kies dan vervolgens handmatig. Vul vervolgens in: "192.168.2.10" bij ip-adres, "255.255.255.0" bij subnetmasker en "192.168.2.254" bij router (tip: maak even een screenshot van de automatische instellingen, dan kun je altijd terug).
- Test Ziggo Go nu opnieuw.
Dit is er van uitgaande dat je standaard KPN instellingen hebt en één iphone wilt instellen. Als dit je probleem verhelpt en je meerdere wilt instellen, dan is het belangrijk dat elk apparaat een uniek ip-adres krijgt ("192.168.2.10" bij ip-adres, de volgende wordt "192.168.2.11", etc).