ThijsH89

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo app icm Chromecast foutmelding 0

De Ziggo app functioneert niet helemaal naar behoren wanneer ik de chromecast (3) gebruik. Na een x aantal minuten (soms 1, soms 40) krijg ik onderstaande foutmelding.

Chromecast al teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar dit heeft ook niet geholpen. Geprobeerd met diverse apparaten: iPhone se, 7 en iPad.

Andere apps zoals Netflix of YouTube doen het wel gewoon. Wie heeft de oplossing?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hoi ThijsH89, ik heb het nieuwe topic even samengevoegd met de oude en deze van mijn collega overgenomen. s1mokk0 lijkt een workaround te hebben gevonden waardoor je deze foutmelding niet meer krijgt, werkt deze bij jou ook?

Reproduceren van het probleem blijkt lastig voor de ontwikkelaars van Ziggo GO, daarom hebben we een hoop informatie nodig om dit soort problemen aan te melden. Zie de reactie van mijn collega Serkan hier. Zou je deze informatie aan kunnen vullen?

- Apparaat: (merk en type)
- OS + versie: (Android 8.1.0, iOS 9.3.5, etc.)
- Ziggo GO versie: (bijv: "2.3.34 prod(16700)")
- Chromecast type: (Gen1, Gen2, Utra, etc.)
- Chromecast firmware: (bijv: "1.29.104827")
- Ziggo GO app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Ja/Nee
- Chromecast gereset? Ja/Nee
- Werken andere apps wel goed via de Chromecast? Ja/Nee
- Speelt het probleem bij alle content (LiveTV en On Demand films/series)? Ja/Nee
- Hoe heb je de Chromecast aangesloten op de stroom? USB poort op TV / Adapter aangesloten op het stroomnetwerk
- Programmatitel:
- Zendernaam/nummer:
- Datum en tijdstip wanneer het probleem optrad:
- Datum en tijd originele uitzending als het Replay TV betreft: (indien van toepassing)

- Wat is het probleem:

Bekijk in context

12 Reacties 12
s1mokk0

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hier de laatste tijd ook steeds vaker last van.

Mijn situatie is als volgt:

  • 2x chromecast, 1 via repeater, 1 via Ziggo modem (wifi).
  • Chromecast staat ingesteld op statisch IP: dit leek het te verhelpen maar toch krijg ik regelmatig de melding.
  • Als ik de telefoon open laat (geen lockscreen op iPhone 6) lijkt het probleem minder snel voor te komen, maar dat is moeilijk te onderzoeken.
  • Soms komt de melding in beeld zonder dat de verbinding verloren is (of hersteld zich?).
s1mokk0

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zoals ik daar juist aangaf komt de melding soms in beeld terwijl de verbinding (oranje cast icoon) nog wel blijft. Dit gebeurt als ze iPhone niet in lockscreen gaat. De foutmelding kan zich herhalen na verloop van tijd. Na OK drukken volgen er direct meerdere pop-ups. Ondanks dat in dit geval de verbinding niet verloren gaat.

s1mokk0

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vrijwel zeker kun je de iPhone (en wellicht tablet) open laten zonder dit probleem. De melding zal in beeld komen, maar de Chromecast verbinding stopt dan niet bij mij. Zodra ik de iPhone op lock zet gebeurt dit wel.

Ik heb dit sinds mijn laatste reactie getest en nooit eerder de tijd genomen dit vermoeden na te gaan / te controleren.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi beide 🙂
Ik zie dat jullie allebei Apple devices hebben. Je zou haast denken dat het daar aan ligt. Replay TV kijken wil niet lukken maar ik ga er vanuit dat het om Live beelden gaat.

Misschien een beetje overbodig als Apple gebruikers maar hebben jullie deze pagina gelezen: https://www.iculture.nl/gids/chromecast-iphone-ipad-toepassingen/ (hier staat wat uitleg over het gebruik van deze twee producten).

Lees wel wat vaker dat er problemen zijn met streamen tussen Ziggo Go en Chromecast. Misschien helpen deze topic's je een stuk verder? https://community.ziggo.nl/search?q=chromecast

Kan jullie niet helpen want zelf heb ik een Apple TV, dat werkt wel geweldig. Misschien dat er nog iemand anders is die hulp kan bieden met een Chromecast en dit probleem kent. Succes in ieder geval en hoop dat het snel opgelost is.
ThijsH89
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Aangezien om mijn vorige topic geen reactie kwam van Ziggo bij deze poging 2.

De Ziggo app functioneert niet helemaal naar behoren wanneer ik de chromecast (3) gebruik. Na een x aantal minuten (soms 1, soms 40) krijg ik onderstaande foutmelding.

Chromecast al teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar dit heeft ook niet geholpen. Geprobeerd met diverse apparaten: iPhone se, 7 en iPad.

Andere apps zoals Netflix of YouTube doen het wel gewoon. Wie heeft de oplossing?
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi ThijsH89
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Weet dat dit niet een antwoord op je vraag is maar er zijn al een aantal topic's aangemaakt waar mensen problemen hebben met Apple devices en Chromecast. Het is heel moeilijk te zeggen wat er nu echt aan de hand is, bij de één werkt dit en bij de ander weer dat. Vaak is de oplossing naar fabrieksinstellingen en dan gaat het weer goed en weer bij anderen heeft het te maken omdat ze niet op de juiste Wifi verbinding zitten.

Denk ook dat je daarom nog geen reactie hebt ontvangen omdat daar gewoon geen duidelijkheid over is. En soms is het na produceren ook zo lastig omdat het niet overal het zelfde is. Heb zelf Apple TV en het werkt perfect, geen enkel probleem met casten.

Ik hoop dat er snel wel duidelijkheid komt op je vraag en dat iedereen er mee geholpen is.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hoi ThijsH89, ik heb het nieuwe topic even samengevoegd met de oude en deze van mijn collega overgenomen. s1mokk0 lijkt een workaround te hebben gevonden waardoor je deze foutmelding niet meer krijgt, werkt deze bij jou ook?

Reproduceren van het probleem blijkt lastig voor de ontwikkelaars van Ziggo GO, daarom hebben we een hoop informatie nodig om dit soort problemen aan te melden. Zie de reactie van mijn collega Serkan hier. Zou je deze informatie aan kunnen vullen?

- Apparaat: (merk en type)
- OS + versie: (Android 8.1.0, iOS 9.3.5, etc.)
- Ziggo GO versie: (bijv: "2.3.34 prod(16700)")
- Chromecast type: (Gen1, Gen2, Utra, etc.)
- Chromecast firmware: (bijv: "1.29.104827")
- Ziggo GO app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Ja/Nee
- Chromecast gereset? Ja/Nee
- Werken andere apps wel goed via de Chromecast? Ja/Nee
- Speelt het probleem bij alle content (LiveTV en On Demand films/series)? Ja/Nee
- Hoe heb je de Chromecast aangesloten op de stroom? USB poort op TV / Adapter aangesloten op het stroomnetwerk
- Programmatitel:
- Zendernaam/nummer:
- Datum en tijdstip wanneer het probleem optrad:
- Datum en tijd originele uitzending als het Replay TV betreft: (indien van toepassing)

- Wat is het probleem:
Csalle

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Apparaat: OnePlus 3t/Samsung Galaxy Tab A
- OS + versie: Android (8.0.0) / Android (7.0.0
- Ziggo GO versie: ("2.3.42 prod(18500)")
- Chromecast type: (Gen3)
- Chromecast firmware: Firmwareversie van Cast: 1.39.154182
- Ziggo GO app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Ja
- Chromecast gereset? Ja
- Werken andere apps wel goed via de Chromecast?Ja
- Speelt het probleem bij alle content (LiveTV en On Demand films/series)? Ja (heb alleen maar live tv)
- Hoe heb je de Chromecast aangesloten op de stroom? Adapter aangesloten op het stroomnetwerk
- Programmatitel: elk kanaal
- Zendernaam/nummer: alle
- Datum en tijdstip wanneer het probleem optrad: elke dag al meer dan een week lang
- Datum en tijd originele uitzending als het Replay TV betreft: (indien van toepassing)

- Wat is het probleem: na een paar minuten probeert de Chromecast blijkbaar het programma opnieuw te laden en meestal gaat het dan weer verder echter was er dus wel een onderbreking. Af en toe 3x in de week geeft Ziggo aan op de tv"er is iets mis gegaan"

Voorheen hadden we dit nooit, hoop dat jullie dit kunnen fixen, wordt toch steeds meer de standaard dat mensen alles middels een app en Chromecast of Appletv kijken.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Bedankt voor het voorbeeld Csalle, ik geef hem door aan de ontwikkelaars.
Daanjansen92

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Apparaat: samsung a8
- OS + versie: Android (8.0.0)
- Ziggo GO versie: ("2.3.43 prod(18800)")
- Chromecast type: (Gen1)
- Chromecast firmware: Firmwareversie van Cast: 1.39.154182
- Ziggo GO app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Ja
- Chromecast gereset? Ja
- Werken andere apps wel goed via de Chromecast?Ja
- Speelt het probleem bij alle content (LiveTV en On Demand films/series)? Alleen bij on demand
- Hoe heb je de Chromecast aangesloten op de stroom? Adapter aangesloten op het stroomnetwerk
- Programmatitel: Alle
- Zendernaam/nummer: nvt
- Datum en tijdstip wanneer het probleem optrad: Elke dag al meer dan een maand lang
- Datum en tijd originele uitzending als het Replay TV betreft: nvt

- Wat is het probleem: Na een paar minuten stopt de chromecast met het streamen van on demand content, hierbij krijg ik geen foutmelding
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Daanjansen92 wrote:
Wat is het probleem: na een paar minuten stopt de chromecast met het streamen van on demand content, hierbij krijg ik geen foutmelding

Hm, dat is vervelend Daanjansen92. Ik heb een paar vraagjes om dit wat verder uit te diepen.

Is het steeds na een zelfde aantal minuten dat de stream stopt of verschilt dat heel erg?
Blijft het wel goed werken als je je telefoon actief houdt, dus geen schermvergrendeling aanzet? (even om te testen natuurlijk, daarna mag je schermvergrendeling weer aan)
Daanjansen92

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt Mark Ziggo voor je reactie, ik heb dit getest , er is geen specifieke minuut dan het streamen stopt. Maar helaas altijd binnen 10 minuten. Er is geen verschil als mijn scherm van mijn telefoon vergrendeld is of open blijft staan. In beide gevallen stopt het streamen

Mvg Daan Jansen

Uitgelicht topic