Peter Horizon

Level 7
  • 164Posts
  • 7Oplossingen
  • 40Likes

Windows10 ZiggoGo app

Ik heb al eerder een topic gestart, maar blijf problemen houden. Het probleem is dat ZiggoGo onterecht een foutmelding geeft en het programma stopt. Dit is bij live en replay kijken. Vervelend bij replay is dat je de film helemaal vanaf begin weer opnieuw moet bekijken, dit soms na 1,5 uur… Op dit moment heb ik vaak stotterend beeld en/of een zandloper. Ik moet dan altijd het programma opnieuw starten. Ik krijg ook diverse foutmeldingen, van programma niet beschikbaar tot controleer verbinding, zwakke wifi/4G verbinding, ook bij aangesloten ethernet kabel ! Op android tablet heb ik geen enkel probleem, alleen is dat een kleiner scherm, waardoor ik liever op mijn laptop wil kijken… Mijn voorstel is:  in de windows10app alle foutmeldingen (metingen met stop acties)  verwijderen en gewoon zijn werk laten doen ! 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
sojab0on

Level 9
  • 291Posts
  • 9Oplossingen
  • 63Likes

theoretisch nog wel, zolang de app nog niet kan schalen op bassis van de hardware  pakt word het of de website versie ben ik bang de webversie is nu eenmaal minder intensief voor de mainstream instap laptops.

de intel N2840 heeft een atom based gpu die zijn gbouwd op laag stroomverbruik en niet op rekenkracht of iets plus dat de celeron die er in de laptop zit ook niet bepaald een power house is 2core 2 treads dus die kan ook niet heel veel dingen tegelijk hebben of resources toewijzen omdat hij ze simpelweg niet heeft. 

 

ADvies is gebruik de tablet als je goede support wil, en op de laptop de webversie van ziggogo ivm resources 

mischien komt er binnekort wel een verbeterde app die meer kan schalen naar resources en bandbrete. 

 

Want ben ook bang dat je FE chip gewoon te veel  data moet verwerken en dit niet fijn vind. 

maar zou hier tegen moeten kunnen alleen ben ik bang dat de cpu de bottleneck is hier. 

 

Bekijk in context

10 Reacties 10
sojab0on

Level 9
  • 291Posts
  • 9Oplossingen
  • 63Likes

Zo simpel ligt het helaas niet, een app moet aan bepaalde voorwaarde voldoen om uberhaupt in een store te komen een er van is error logging en of error weergave. 

de problemen de je schetst heb ik op windows 10 eigelijk niet veel gezien.

gebruik hem toch al een beste tijd zeker sinds hij uit de test fase is.

 

 

Wat meetingen betreft, de app meet niet specifiek hoe goed het signaal is, dit is een generieke melding ivm crossplatform apps waardoor die melding gewoon bij alle apps gelijk is. 
 

ik wil je best en betje supporten kan je even uit een zetten hoe je netwerk loopt naar de pc/laptop 

Modem → Router/switch/AP -→ connectie type 

en tevens welke windows 10 versie en build je draaid 
dit doe je door in start winver te typen en op enter te drukken 

 

en welke anti virus er op de laptop/pc draaid 

 

dan hebben we een goed beeld van de omgeving en cnofiguratie en kunnen we vandaar uit verder kijken naar iets wat dit op je laptop/pc veroorzaakt 

 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

En een speedtest doen https://www.speedtest.net/ bij verander server kies dan even voor KPN Amsterdam. 

 

Peter Horizon
Topicstarter
Level 7
  • 164Posts
  • 7Oplossingen
  • 40Likes

@sojab0on  

Kabel AOP / Ziggo Modem - Ethernet RJ45 CAT kabel - Netwerkadapter Laptop

Versie 2004 (build van besturingssysteem 19041.450)

Windows beveiliging (Defender)

 

Ik heb nu via ziggogo.tv gekeken en de Edge browser geeft vaak een offline opmerking. Ik blijk vaak 2 seconden geen verbinding te hebben en de browser gaat dan bufferen. Alleen  niet zo als bij de app, blijft het programma daarna te bekijken en stottert niet.

Ik zal het modem eens uit zetten, is nu 68 dagen in bedrijf…

DSLreports netwerksnelheid 80-90% van maximaal (abonnement) , bij wifi 100% signaal -42dB. CPU intel N2840 celeron, realtek PCIe FE family adapter 100Mbps.

sojab0on

Level 9
  • 291Posts
  • 9Oplossingen
  • 63Likes

Kan zijn dat de app de cpu over de cliff duwed de atoM cpus stan nie bepaald bekend om hun gpu en reken kracht

 

tevens kan een fe dus 100mbs verbinding notmaal gesproken een 1080p stream wel aan maar kan ook liggen in signaalwaardes

 

zou je de upen down stream van je modem kunnen posten dan kunnen we wat dieper in verbinding zien en eventueel ziggo bij schakelen als het daar ligt 

Peter Horizon
Topicstarter
Level 7
  • 164Posts
  • 7Oplossingen
  • 40Likes

Vroeg ik mij ook af. Ik had taakbeheer open gezet, zie duidelijk internet uitvallen, maar ook de processor naar 100% gaan. Maar wat als de cpu naar 100% gaat, omdat internet weer moet worden ingeschakeld. Of de cpu (zit tussen 65en 80 % bij tv kijken) gaat naar 100% en daardoor valt internet uit ? Zijn er ook ZiggoGo specs, wat voor een laptop je minimaal nodig hebt ? Werkt het tablet daarom beter met MK 8167A quad core, want hier heb ik minder problemen mee?

sojab0on

Level 9
  • 291Posts
  • 9Oplossingen
  • 63Likes

Tablet is compleet ander systeem gaat heel anders met resources om dan windows. En de gpu in de soc van een tablet is meer koppig en heeft vaak de h264 enconding en decoding waar een intel atom dit in sommige gevallen allemaal op de cpu zelf moet doen en niet op de gpu omdat die simpelweg de codec support niet kent.

 

als je cpu op 100% zit dan is er theoretisch geen overhead om een taak als de driver voor de netwerk aanstuuring een reset te geven want alle rekentijd en cache zijn al bezet

 

verwchil tussen de app en een browser zijn vaak dat een browser als edge de stream net als youtube in html5 draaid wat veel minder resrouch intensief is dan de app die gewoon de zeg ruwe h264 encoded stream pakt

 

Peter Horizon
Topicstarter
Level 7
  • 164Posts
  • 7Oplossingen
  • 40Likes

 

Peter Horizon
Topicstarter
Level 7
  • 164Posts
  • 7Oplossingen
  • 40Likes

 

Peter Horizon
Topicstarter
Level 7
  • 164Posts
  • 7Oplossingen
  • 40Likes

@sojab0on ik moet dus TV kijken, met de nieuwe ZiggoGo app, op mijn laptop maar gewoon vergeten...

sojab0on

Level 9
  • 291Posts
  • 9Oplossingen
  • 63Likes

theoretisch nog wel, zolang de app nog niet kan schalen op bassis van de hardware  pakt word het of de website versie ben ik bang de webversie is nu eenmaal minder intensief voor de mainstream instap laptops.

de intel N2840 heeft een atom based gpu die zijn gbouwd op laag stroomverbruik en niet op rekenkracht of iets plus dat de celeron die er in de laptop zit ook niet bepaald een power house is 2core 2 treads dus die kan ook niet heel veel dingen tegelijk hebben of resources toewijzen omdat hij ze simpelweg niet heeft. 

 

ADvies is gebruik de tablet als je goede support wil, en op de laptop de webversie van ziggogo ivm resources 

mischien komt er binnekort wel een verbeterde app die meer kan schalen naar resources en bandbrete. 

 

Want ben ook bang dat je FE chip gewoon te veel  data moet verwerken en dit niet fijn vind. 

maar zou hier tegen moeten kunnen alleen ben ik bang dat de cpu de bottleneck is hier. 

 

Uitgelicht topic