daan33

Level 1
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wat is kwaliteit van Movies en Series in de Ziggo Go App?

Bij veel zie ik HD in het hoekje met die blauwe ster. Wat ik zie is echter SD.
Het gratis Replay TV heeft veel betere kwaliteit met 720p. (als is dat natuurlijk ook niet echt full HD 1080)
10 Reacties 10
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
720p & 1080i worden beide als HD gezien. Het verschil zit in de beeldverversing, die is 2X zo hoog bij 720P.
Veel mensen kijken snelle actie liever in 720P.

http://elektrozine.be/wat-het-verschil-tussen-720p-en-1080i/
daan33
Topicstarter
Level 1
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik doelde hier op 1080p en dat is wel hoger dan 720p.
Op TV is het 720p of 1080i ivm. de band breedte en 1080p geen DVB standaard is.

Wat ik hier vind lijkt geen van alle, hooguit SD 576i of p kwaliteit, weinig bijzonders.
Nog dezelfde kwaliteit als uit het MyPrime tijdperk, het vroegere UPC.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes
Bij welke serie en film zie je HD staan?
Ik zie dit bij geen één film of serie meer, dat was eerder wel.
Heb je de laatste Ziggo Go app gedownload?
daan33
Topicstarter
Level 1
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bij Kids zie ik nog veel HD in de posters staan. Gaat hier over webplayer.
Verwijderd account
Niet van toepassing
In de ZiggoGo-app kun je de kwaliteit ook naar beneden bijstellen bij een aantal zenders om data te besparen, vooral handig bij mobiel gebruik om te zorgen dat je niet buiten je bundel komt.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes
daan33 wrote:
Bij Kids zie ik nog veel HD in de posters staan. Gaat hier over webplayer.

Ah, je topic zei: Wat is kwaliteit van Movies en Series in de Go App?

Ik heb dezelfde kinderfilm bekeken in de webbrowser en de Ziggo Go app en zie dat het beeld af en toe zeer slecht is ten opzichte van andere films.

Ik zie dezelfde ervaring als die je zelf ervaart, nog minder dan SD, korrelend onduidelijk beeld, terwijl er wel HD staat.
Hier lijkt iets duidelijk niet goed te gaan.

Misschien kan een Ziggo moderator zich hier eens over buigen.
Zij komen eens in de paar werkdagen langs in ieder topic.
daan33
Topicstarter
Level 1
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Over welke film heb je het? lijkt me handig te vermelden.

Sowiezo zou er ook in de balk moeten worden aangegeven welke kwaliteit (athans laat ik zeggen resolutie) nu eigenlijk actief is, lijkt hier wel de NPO, deze geven ook geen feedback over de geactiveerde kwaliteit.
Waardoor ik al meteen het gevoel heb dat NPO Plus HD niet veel meer dan gebakken lucht is.

Een aantal series/films die volgens de poster HD zouden zijn zijn volgens mij niet eens in HD gefilmd. Hoezo HD kwaliteit? Dit is gewoon allemaal bagger "SD" kwaliteit. Vaak nog minder dan dat.

HD kwaliteit heb ik nog nergens aangetroffen.

HD kwaliteit is bovendien 1080i of 1080p als je het mij vraagt, geen 720p.

Probeer ook Nickelodeon The Thundermans eens, wazig onscherp beeld en constant Ghosing, volgens Liberty Global echter "HD".
Serioustly? Zelfs een VHS band gaf volgens mij nog beter beeld, en in ieder geval had die niet deze super irritante ghosting.
Alsof ik 50 keer achter elkaar in de achtbaan heb gezeten.

Mischien denken ze dat kinderen niet al te kritisch zijn wat betreft beeld kwaliteit, echter ken ik genoeg jeugdfilms en series in haarscherpe HD kwaliteit.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo daan33, fijn dat je kritisch bent op het gebruik van de GO app! In dit topic lees je meer over de bitrates van Ziggo GO. Dit heeft ook veel invloed op de kwaliteit. Op dit moment leveren we geen specifieke kwaliteit belofte bij Ziggo GO app. Zoals de naam aangeeft ligt de nadruk van deze app nu op het aanbieden van kijken onderweg, op kleinere schermen.

Wij leveren On Demand content aan zoals wij dit ook weer aangeleverd hebben gekregen, maar wij blijven natuurlijk wel de partij die feedback over de items door kan geven! Specifieke items (inclusief tijdstip en zender) die jij als slecht hebt ervaren zet ik dan ook graag door naar de On Demand samenstellers. Zij inventariseren deze klachten en bespreken toekomstige mogelijkheden met de zenders.
daan33
Topicstarter
Level 1
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Van mij mag er in ieder geval een klacht naar zenderhuis Nickelodeon/Viacom over de series The Thundermans en Nicky, Ricky, Dicky en Dawn op Movies en Series XL (dus niet de gemist uitzendingen van Replay TV)
De Ghosting is super irritant en de beeldkwaliteit is echt heel slecht.

Ghosting heeft trouwens niets met de bitrate, codec of resolutie te maken.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Ga ik doen! Ik geef het door 😄 'Ghosting' heeft met compressie te maken vermoed ik. Om de datahoeveelheid klein te houden hergebruik je informatie die al in het beeld zit. Als je die kraan te ver opendraait krijg je gekke dingen in beeld. Dit is volgens mij wel gekoppeld aan een variabele bitrate (VBR) maar dat kan ik mis hebben.

Uitgelicht topic