Bernard57

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Wanneer komt de Ziggo Go app beschikbaar voor Android TV?

Ik heb zojuist een Nvidia Shield mediabox aangeschaft (voorheen een Minix). Prachtig ding, lekker snel. Tot mijn verbazing kan ik de Ziggo app niet downloaden (wel op mijn Android Minix maar dat is dan ook geen Andorid TV OS).
Het lukt wel om de app als apk bestand te installeren maar dan staat de app in portretmode op het brede TV scherm en is het niet te lezen. Pas als je de film selecteert speelt ie weer goed (full screen) af.
Lijkt me toch niet zo'n probleem om aan te passen? Op de Minix (gewoon Android, geen Android TV) werkte de app wél goed. Dit kan toch niet waar zijn, Ziggo, wat gaan jullie hieraan doen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Allen, nog even voor de volledigheid. Onze Ziggo GO app biedt vooralsnog geen ondersteuning aan Android TV. Dit wil niet zeggen dat dat er nooit zal komen. Televisies met Android als OS kunnen overigens wel prima gecertificeerd zijn om via de kabel tv te kijken. Er zijn inderdaad wel gebruikerservaringen van mensen die Ziggo GO wel werkende hebben op een Minix. Let wel dat wij dit dus niet ondersteunen en dit buiten de Playstore gaat, hierbij is er geen controle van ons op de apk. Eigen risico dus! Zie bijvoorbeeld dit topic.

De opmerking over de website is inderdaad niet gek. We bieden HTML5 wat bijvoorbeeld ook werkt op de mobiele versie van Chrome/Firefox.

Bekijk in context

16 Reacties 16
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Hier zijn al meerdere topics over geopend met de vraag of Ziggo hun app's willen aanpassen voor Android TV en/of Smart TV's en/of Apple TV. Daar zijn ze op dit moment niet mee bezig.

Op een ander deel van de Community staat: Thijs Ziggo zegt: Heb antwoord ontvangen! Vooralsnog zijn er inderdaad geen korte termijn plannen om Android TV te ondersteunen. Mocht daar verandering in komen dan maken we dat zeker kenbaar!
Bernard57
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Zojuist besloten om dan mijn NVidia Shield weer retour te sturen en géén TV te kopen met als OS android TV. Toch vreemd dat Ziggo (toch wel bekend vanwege de TV) geen ondersteuning biedt aan zo'n belangrijk TV OS.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Bernard57 wrote:
...Toch vreemd dat Ziggo (toch wel bekend vanwege de TV) geen ondersteuning biedt aan zo'n belangrijk TV OS.

Het leveren van het TV-signaal via de kabel wordt door Ziggo nog steeds als core business gezien.
Plantje

Level 5
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes
Maar in zo'n geval kun je toch nog altijd gebruik maken van https://www.ziggogo.tv/nl ? Of roep ik nu iets heel geks?

Ik kom hier, omdat ik me ook aan het oriënteren ben op een Android TV box. Maar het OS Android TV in plaats van Android doet helaas alle herinneringen aan Windows (Mobile) weer herleven :S
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Plantje wrote:
Maar in zo'n geval kun je toch nog altijd gebruik maken van https://www.ziggogo.tv/nl ? Of roep ik nu iets heel geks?

Nee niet gek, hooguit een beetje vreemd. Een TV is een apparaat met een tuner en die wordt in deze situatie niet gebruikt. Maar een TV is tegenwoordig eigenlijk ook min of meer een computer en via een browser kan men die ook als beeldscherm gebruiken.
Plantje

Level 5
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes
De tuner die ik in sommige TV's in huis heb zitten is nutteloos als het gaat om kabel TV. Dus zo vreemd is dat ook weer niet. Ging me er meer om: is het vreemd om de website als alternatief voor de app te zien?

TV's zoals we ze kennen zijn inderdaad verleden tijd... wen daar maar aan. Ook Ziggo ziet dat en biedt meer en meer aan, dat mensen op elk gewenst moment een programma (van TV of andere bron) kunnen kijken.
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Allen, nog even voor de volledigheid. Onze Ziggo GO app biedt vooralsnog geen ondersteuning aan Android TV. Dit wil niet zeggen dat dat er nooit zal komen. Televisies met Android als OS kunnen overigens wel prima gecertificeerd zijn om via de kabel tv te kijken. Er zijn inderdaad wel gebruikerservaringen van mensen die Ziggo GO wel werkende hebben op een Minix. Let wel dat wij dit dus niet ondersteunen en dit buiten de Playstore gaat, hierbij is er geen controle van ons op de apk. Eigen risico dus! Zie bijvoorbeeld dit topic.

De opmerking over de website is inderdaad niet gek. We bieden HTML5 wat bijvoorbeeld ook werkt op de mobiele versie van Chrome/Firefox.
WimB1961

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik vind het heel bijzonder dat Ziggo niet zorgt voor een Ziggo GO app voor Android TVs. Waarom wel replay-tv voor ieder denkbaar randapparaat, en niet voor een moderne smart-tv? Nu kan ik met een CI+ module alleen maar digitaal tv kijken, en als ik geluk heb een lange tijd na afloop van een programma dit programma in TV Gemist kijken. Terwijl ik een abonnement heb op Play-complete oid. Dus ben ik verplicht om een extra setup box aan te sluiten, als ik pech heb met twee afstandsbedieningen te werken etc etc. Ik zou zeggen Ziggo: ga met je tijd mee en release Ziggo Go op Android TV.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Iedere TV fabrikant heeft een "eigen" Android versie en bepalen zelf welke functies hierop kunnen werken en welke apps erop komen en hier bruikbaar zijn, daarnaast updaten de fabrikanten niet vaak genoeg of maar een beperkt aantal jaar of in het geheel niet meer en wordt daardoor de Android TV ook onveilig om het internet op te gaan en niet meer werkbaar met de aangepaste apps.

Een Ziggo app is gemaakt voor de Android OS en vereist 4.0 en hoger.

Zoals Thijs al schreef: "Televisies met Android als OS kunnen overigens wel prima gecertificeerd zijn om via de kabel tv te kijken."
T.T.

Level 1
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Zijn er andere mensen, bij wie de nieuwste versie van de app meteen crasht na het inloggen op de shield tv?

Ik weet dat de app officieel niet ondersteund wordt, maar ben gewoon benieuwd of er anderen zijn met hetzelfde probleem.

Ook ik zou trouwens heel graag een Android TV versie zien van Ziggo GO!
BorrokObumma

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Persoonlijk denk ik dat ziggo hier echt een kans mist want die opkomst van android tv is best groot en goede app ondersteuning zorgt voor blije gebruikers.
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Misschien kan Ziggo Go app eens kijken naar Knippr TV.
Een maandje proef gehad en dat werkte perfect en super handig op mijn Apple TV.
Misschien een keertje afkijken :rofl: :joy:
Gridje

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Wat ik ook erg jammer vind, is wanneer je vervolgens probeert om via je android smartphone ziggo te openen en dit te casten naar de android tv, dan je zo lullig melding krijgt dat het niet toegestaan is om de ziggo app op een ander scherm te gebruiken......
Only

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja, ziggo doet er alles aan om extra horizon kastjes door je strot te duwen..
Cast functie gehad, toen er eruit gesloopt..heel lang geen gehoor, toen eindelijk weer ondersteuning..en het werkte prima..en opeens word het weer geblocked..
Ik ben blij als ik ga verhuizen en ziggo eindelijk de deur uit kan doen..
Andre-Bakkeveen

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ga met je Tv of je Nvidia Shield naar je browser.
*** Link verwijderd i.v.m. community beleid, voor links, vraag de poster***
Download de apk.
Open het programma en voer de volgende code in : 55984740 en als er gevraagd word om een pincode, dan is dat 2018.

Download Aptoide Tv vanuit mijn store.
Ik garandeer dat mijn bestanden schoon zijn, vandaar deze wijze.
Je kan de link aanklikken om te downloaden, en als die klaar is, druk je nog een keer om te installeren.

Eenmaal Aptoid Tv geinstalleerd (speciaal voor de Android Tv Os) ga je op zoek naar Ziggo Go. (Je krijgt mogelijk een melding dat het niet blablabla)
Installeer deze.
Als je een Externe Hdd of Usb hebt gekoppeld aan je interne Rom, zet hem dan over van externe naar de interne rom. (anders moet je steeds opnieuw inloggen)
Ga binnen de app naar instelinngen en klik op app voorkeuren.
Zet daar de beeld kwaliteit op hoog !!
Klein nadeel, je hebt er een muis bij nodig, of je besteld een andere afstandsbediening in China met Bleuthootoptie (Daar zit een airmouse bij in) de prijs is rond de 8 euro.
Mijn store zal toegankelijk blijven, maar eenmaal Aptoide Tv geinstalleerd, houd deze ook de updates bij.
Ik plaats alleen maar legale apps waar vraag naar is.
De versie van de Ziggo Go app ligt 1 versie lager.
Ik ben niet heel vaak online hier, dus prive berichten heeft geen zin.
Dit is een werkende methode.


***Mod edit: Link aangepast***
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Only wrote:
Ja, ziggo doet er alles aan om extra horizon kastjes door je strot te duwen..
Ziggo zegt al maanden dat ze de Extra Media box niet verhuren aan klanten omdat deze niet goed is. Dus dat door de strot duwen is wel een beetje overdreven!! Als jij overigens NEE zegt tegen het kastje dan hoef je dit ook niet aan te nemen en als je er al eentje had dan kon je hem terug sturen en hoefde je ook geen maandelijkse kosten meer te betalen. Dus Ziggo duwt niemand iets door iemand z'n strot.

Uitgelicht topic