Beantwoord

Vreselijke kwaliteit HBO series

• 30 januari 2019
  • 37 Reacties
  • 6886x Bekeken

Ik heb sinds kort een hbo series xl abbonement, en na 3 seizoenen Game of thrones gezien te hebben in baggere 360p of 480p ben ik er nu klaar mee, hbo levert deze series gewoon in top kwaliteit (1080p), waarom kan ik via ziggo go niet zelf de kwaliteit instellen.

ik lees dat meer mensen dit probleem hebben, en er word heel slecht op gereageerd en de verkeerde nutteloze antwoorden op geven.

(ps: ik heb snel internet en kijk via ziggo go op een nieuwe macbook, dus daar ligt het niet aan)

kan iemand hier wat over zeggen?

mvg,

Max
icon

Best beantwoord door Michael Ziggo 19 februari 2019, 09:26

Hoi allemaal,

Ik heb een terugkoppeling ontvangen. Er is een planning gemaakt om HBO titels te updaten naar een hoger videoprofiel waardoor de kwaliteit zal verbeteren. De planning start volgende week. Het is alleen niet mogelijk om alle HBO titels in een keer te updaten. Als gevolg hiervan zal het hele updateproces +/- een maand in beslag nemen.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

37 Reacties

Reputatie 7
Welkom op de Community, @Maxineter. Zo'n epische serie als Game of Thrones wil je uiteraard gewoon in de beste kwaliteit bekijken. Ik ben er even voor je achteraan gegaan. De afdeling die hierover gaat is op de hoogte dat de kwaliteit op Ziggo GO niet optimaal is. Ik kreeg net het bericht dat zij hier dinsdag een oplossing voor te vinden. Wil je hier woensdag nog eens een update geven?

In ieder geval bedankt voor de feedback, want samen maken we de content en producten beter.
Super bedankt! Ik zou woensdag graag iets horen,

groeten,

Max
Duidelijk betere kwaliteit, bedankt voor de hulp!
Reputatie 7
Super om te lezen! Ik zal de positieve feedback ook doorgeven. Veel kijkplezier gewenst!
@Michael Ziggo Maar heeft dit dan met de upload van de media te maken? Want als ik kijk naar HBO series als Boardwalk Empire dan zie ik dat het niet full HD is op de browser(en mijn internet werkt optimaal) maar wel als ik kijk op on demand via de box.
Ik heb hetzelfde, op de tv met de box is de kwaliteit erg goed, maar via de computer heel slecht en nauwelijks te doen...
Kan hier wat aan gedaan wordrn
Reputatie 7
@Jobba en @Maxineter. Hebben jullie het nu beiden over Boardwalk Empire? Of doel je nog steeds op GoT, @Maxineter? Hoe meer voorbeelden hoe beter, dan zet ik alles weer door voor jullie 🙂
@Michael Ziggo Heel veel series eigenlijk. Ik heb gister even verschillende HBO series bekeken om te checken:
-Boardwalk Empire
-The Deuce
-Game of Thrones
-True detective seizoen 1 en 2
-Band of Brothers
-Ballers
-En vele meer

Eigenlijk zag ik alleen bij True detective seizoen 3(nieuw) dat deze wel in fullHD wordt gestreamd.
Bij mij betreft het alsnog GOT, kwaliteit via box op tv is top, maar laptop via ziggo go is heel erg slecht. Je ziet dat je resolutie af en toe verspring naar dramatisch blokbeeld, naar een iets betere variant die ook niet fijn kijkt.
Reputatie 7
@Michael Ziggo Heel veel series eigenlijk. Ik heb gister even verschillende HBO series bekeken om te checken:
-Boardwalk Empire
-The Deuce
-Game of Thrones
-True detective seizoen 1 en 2
-Band of Brothers
-Ballers
-En vele meer

Eigenlijk zag ik alleen bij True detective seizoen 3(nieuw) dat deze wel in fullHD wordt gestreamd.

Check! Ik zet dit door. Bedankt voor de melding.

Bij mij betreft het alsnog GOT, kwaliteit via box op tv is top, maar laptop via ziggo go is heel erg slecht. Je ziet dat je resolutie af en toe verspring naar dramatisch blokbeeld, naar een iets betere variant die ook niet fijn kijkt.

Oke, ik zal dit nogmaals aankaarten. Het is dus weer slecht geworden? Want op 10 februari sprak je over een veel betere kwaliteit na je melding.
Klopt, ik was onder de indruk dat het was verbeterd omdat ik via de box op de tv keek, waar de kwaliteit gewoon goed was, toen ik later weer via de laptop keek was het weer het blokkerige slechte beeld.
@Michael Ziggo Het lijkt of deze series op 480p worden afgespeeld.
Kwaliteit is nog zeker geen 1080p.
Gisteravond GoT gekeken via de Chromecast en de kwaliteit van GoT is steeds bedroevend. De laatste scene van S07 doet bijna pijn aan mijn ogen om het zo maar even te noemen. Heb even ook een andere HBO serie gestreamd om te kijken of de kwaliteit beter is, helaas hetzelfde probleem (True Detective).

Bij films en bijvoorbeeld Vikings (dus geen HBO serie) is de kwaliteit prima in orde. Kan dit aub met hoge prio opgepakt worden? S08 is niet zo ver meer 😉
Ik had idd ook een losse post gedaan omdat ik hetzelfde ervaar. Alles wat hier beschreven staat is bij mij ook.
Ik heb dit abbo speciaal afgesloten voor HBO (enige legale manier om het in NL te kijken) maar zo schiet het niet op. Ik hoop dus echt dat ze het opgelost krijgen want ik ga geen 11.95 per maand betalen voor een half werkende hbo... Mij lijkt als te concurrentie (videoland, Netflix etc) het prima voor elkaar krijgt, dat het voor een grote speler als ziggo kinderspel zou moeten zijn?
Reputatie 2
Hallo,

Wanneer ik GoT kijk (seizoen 6) verbaas ik mezelf echt over de slechte kwaliteit van de stream. Donkere scenes zijn niet om aan te zien door het pixelfeest wat gaande is, deze pixelatie heb ik niet met andere bronnen. Alleen Ziggo Movies & Series.

Hopelijk gaat het nieuwe seizoen wel in hoge kwaliteit uitgezonden worden, dit lijkt meer op een 720p stream dan 1080p.
Dit samen met de tergende langzame interface maakt het niet heel aantrekkelijk movies en series uberhaupt te gebruiken..

Dus aub ziggo, doe er iets aan! 🙂
Reputatie 7
Hoi @Toonen,

Ik heb je topic even verplaatst naar het al lopende topic over hetzelfde probleem. Zo houden we het overzichtelijk. Ik heb gevraagd naar de stand van zaken en of er een update gegeven kan worden wat betreft een mogelijke oplossing. Ik houd jullie in dit topic op de hoogte.
Is er ondertussen al iets meer bekend? Begin nu rustig aan te vrezen dat ik m'n abbo op moet gaan zeggen, hbo is niet om aan te zien (nog steeds)
Reputatie 7
Hoi allemaal,

Ik heb een terugkoppeling ontvangen. Er is een planning gemaakt om HBO titels te updaten naar een hoger videoprofiel waardoor de kwaliteit zal verbeteren. De planning start volgende week. Het is alleen niet mogelijk om alle HBO titels in een keer te updaten. Als gevolg hiervan zal het hele updateproces +/- een maand in beslag nemen.
@Michael Ziggo Top dat dit eindelijk wordt aangepakt Michael! Bedankt voor je input!
Reputatie 2
Badge +1
Dit abbo genomen omdat de games of thrones me aantrok en heb dan ook bijna de hele serie goed en scherp kunnen volgen via Chrome. De laatste 2 afleveringen waren een ellende. Wazig beeld die af en toe in het midden van de episode weer helder werd. Nu heb ik andere series geprobeerd en het wordt steeds erger. Ondertitels zijn bijna niet te lezen. Dit zal toch opgelost dienen te worden omdat zoals ik las het probleem zich al vaker heeft voorgedaan. Ik heb de nieuwste versie van Chrome en al geprobeerd de cookies te verwijderen. Niets helpt meer. Ik heb een bekabelde aansluiting naar de tv. Het vreemde is dat als ik ziggo-go open via Edge dan is dat probleem van wazig beeld er niet. (voor nu) Maar ik ben geen fan van Edge en ik vind dat als Ziggo zo'n betaalde dienst aanbied, het ook overal dient te werken. Werk aan de winkel dus en ik hoop op een oplossing, want anders haak ik weer af. Het kost al genoeg. Groet Evert
Reputatie 7
Hoi @e.vonk79. Ik heb je topic even naar het lopende topic over dit probleem verplaatst om het overzichtelijk te houden. Top dat je van alles hebt getest, maar het ligt aan de bron en niet aan jou. Op de Mediabox XL werkt alles zoals het hoort, maar via Ziggo GO nog niet. Zoals je hierboven kan lezen wordt er aan gewerkt.
Reputatie 2
Badge +1
Mooi dat eraan wordt gewerkt Michael, maar het blijft natuurlijk wel raar dat ik totaal probleemloos naar GOT heb kunnen kijken, alleen de laatste 2 afleveringen niet. Ik heb geen mediabox maar kijk via mijn pc naar mijn tv waar een CI plus module van Ziggo in zit.
Goedenavond!

Ik ben begonnen met het kijken van GoT, maar ik heb bij sommige afleveringen dat ik een gepixeld beeld zie met dusdanig grote blokken dat de aflevering niet te volgen is.
Seizoen 2 aflevering 6
Seizoen 3 aflevering 1 + 8 + 10
Verdere seizoenen nog niet gekeken of het probleem zich daar ook voordoet.
Kan hier naar gekeken worden?