Beantwoord

Volume bij casten Ziggo GO (iOS)

  • 20 november 2018
  • 17 Reacties
  • 578x Bekeken

Als ik Ziggo Go cast naar mijn Chromecast kan ik vervolgens met de volumeknoppen het volume van de Chromecast bepalen. Als ik dan een andere app open met muziek of een video blijven de volumeknoppen echter gelinkt aan het casten naar de Chromecast en kan ik dus niet meer het volume bepalen van die media. Zou dit aangepast kunnen worden?
Tevens werkt het volume instellen van de Chromecast dan ook niet goed meer.
icon

Best beantwoord door Michael Ziggo 8 maart 2019, 10:03

Hoi allemaal, het probleem speelt inderdaad nog steeds. Het is nog in onderzoek. Ik geef hier updates zodra ik die heb.
Bekijk origineel

17 Reacties

Reputatie 7
Hoi @VBS55
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Heb je je chromecast al eens opnieuw opgestart (opnieuw ingesteld) en/of van stroom gehaald? Daarna je iPhone/iPad (ik neem tenminste aan dat je een iOS device hebt) opnieuw opgestart? Dat wil nog wel eens helpen volgens de Google help pagina van Chromecast.

Wat ook nog wel eens wil helpen is je netwerkinstellingen van je Apple Device te herstellen (let op, je bent dan wel alle netwerkinstellingen kwijt!).
Reputatie 7
Welkom op de Community, @VBS55! Heb je nog iets aan de tips van @EnergieBoy gehad?
Nee, gebeurt nog steeds. Bij het casten van Bijvoorbeeld Netflix niet, dus het lijkt aan de Ziggo app te liggen.
Reputatie 7
Vervelend zeg...
Misschien dat er toch vanuit Ziggo dan naar gekeken kan worden?!
Reputatie 7
Nee, gebeurt nog steeds. Bij het casten van Bijvoorbeeld Netflix niet, dus het lijkt aan de Ziggo app te liggen.
Check! Heb het zelf hier ook kunnen reproduceren. Om dit goed door te zetten heb ik wat meer informatie van je nodig.

- Welk toestel gebruik je?
- Welk besturingssysteem?
- Welke Chromecast firmware?

Als ik concrete voorbeelden heb dan zet ik dit meteen door, want het is inderdaad niet fijn dat de Ziggo GO-app het volume overruled.

Nee, gebeurt nog steeds. Bij het casten van Bijvoorbeeld Netflix niet, dus het lijkt aan de Ziggo app te liggen.Check! Heb het zelf hier ook kunnen reproduceren. Om dit goed door te zetten heb ik wat meer informatie van je nodig.

- Welk toestel gebruik je?
- Welk besturingssysteem?
- Welke Chromecast firmware?

Als ik concrete voorbeelden heb dan zet ik dit meteen door, want het is inderdaad niet fijn dat de Ziggo GO-app het volume overruled.


iPhone 8 met iOS 12.0.1, Chomecast firmware zal ik later checken
Reputatie 7
@VBS55 1 voorbeeld is jammer genoeg geen voorbeeld. Heb je nog een terugkoppeling over de Chromecast firmware? Dan hebben we meer bruikbare informatie.
Firmware is 1.36.140318
Reputatie 7
Firmware is 1.36.140318
Super! Ik heb jouw en mijn voorbeeld doorgezet zodat hier naar gekeken gaat worden. Ik houd je op de hoogte hier.
Hi, ik heb precies hetzelfde probleem. Zelfde chromecast versie, Ios 12.1.2 met iphone XS. Hoop dat t snel gefixt kan worden!
Ik had hetzelfde op mijn iPhone SE, inmiddels overgestapt naar een iPhone X, helaas hetzelfde probleem 😞
Reputatie 7
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb dit nogmaals doorgezet, net heb ik zelf wat getest met een Androidtelefoon en daar speelt het niet op. Ik houd jullie op de hoogte.
Ik heb dit probleem ook! En ik ondervind hiernaast nog een probleem:

Ik gebruik de chromecast om de Ziggo GO app te casten naar mijn smart tv. Het probleem is dat ik constant de melding krijg:

‘Chromecast staat op maximaal volume. Nog steeds niet hard genoeg? Verhoog het volume van je tv.’

Als ik het volume zachter zet via de google home-app, gaat het Volume automatisch harder, waarna ik weer de bovenstaande melding krijg.
Probleem bestaat nog steeds
Reputatie 7
Hoi allemaal, het probleem speelt inderdaad nog steeds. Het is nog in onderzoek. Ik geef hier updates zodra ik die heb.
Zelfde storing hier met de volgende hard- en firmware:

iPhone SE en 6 met iOs 12.0
Chromecast 1.32.144770


Probleem houdt wel echt hardnekkig stand. Is er al zicht op een uitkomst?
Reputatie 7
Bedankt voor het doorgeven! We zijn ernaar aan het kijken echter heeft het niet de hoogste prioriteit. We proberen het als fix mee te nemen. Echter kunnen we de tijdslijnen niet aangeven.

Reageer