A-a-r-t

Level 1
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Video onderbroken. Helaas, de video kan op dit moment niet worden afgespeeld.

Films, die ik heb opgenomen vallen telkens uit wanner ik aan het kijken ben.

Dan kan ik weer helemaal opnieuw beginnen. Soms, als ik tussentijds op pauze heb gedrukt, kan ik nog wel eens vanaf dan verder kijken. Maar dat werkt niet altijd.

Ik kijk altijd op een pc, zowel windows als mac, zowel vanaf Edge als vanaf Firefox.

Erg irritant.

Het gebeurt met verschillende omroepen, ‘s avonds en mijn internetverbinding is verder uitstekend….

 

52 Reacties 52
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hi @A-a-r-t 

Welkom hier op de Community. Als je lekker een film gaat kijken zit je natuurlijk niet te wachten op dit soort onderbrekingen. Ervaar je dit ook als je gewoon live TV kijken via Ziggo GO, of speelt het echt alleen bij opnames? Is je PC draadloos of bekabeld met internet verbonden?

A-a-r-t
Topicstarter
Level 1
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi, dank voor de reactie.

Ja, ik heb dit ook met gewoon live TV kijken via Ziggo Go.

De pc is draadloos verbonden.

Overigens staat de pc slechts 5m vanaf de modem.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Thanks voor je snelle reactie @A-a-r-t. Echt super dat je zelf al zoveel hebt uitgesloten. Is het voor jou mogelijk om te checken of het probleem blijft bestaan als je jouw pc bekabeld aansluit, direct verbonden met ons modem? Zo sluiten we volledig uit of het probleem de wifiverbinding is. Ook wil ik je vragen om te checken of het probleem blijft bestaan als je Ziggo Go gebruikt in Chrome. We zijn benieuwd naar de uitkomsten!

Michael saskia

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

mijn Vrouw en ikzelf hebben sinds kort ook regelmatig problemen met live tv kijken en tv-replay via de ziggo go app en online dat programma's ineens stoppen en we daarna niet meer verder kunnen kijken eerst dachten we dat het eraan lag dat we tegelijk de app gebruikten maar het gebeurt nu ook als er maar 1 van ons het gebruikt. ik was net INK-master op Spike van gister aan het terug kijken en die stop na 3:55 en speelt vervolgens niet meer af. er is geen storing hier in de buurt en wij kijken altijd via de laptop en de wifi geeft vol bereik aan. zit ook op nog geen 2 meter van de modem en mijn vrouw op nog geen meter.  als ik via Chrome kijk dan geeft hij E12 aan.

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes
Michael saskia wrote:

mijn Vrouw en ikzelf hebben sinds kort ook regelmatig problemen met live tv kijken en tv-replay via de ziggo go app en online dat programma's ineens stoppen en we daarna niet meer verder kunnen kijken eerst dachten we dat het eraan lag dat we tegelijk de app gebruikten maar het gebeurt nu ook als er maar 1 van ons het gebruikt. ik was net INK-master op Spike van gister aan het terug kijken en die stop na 3:55 en speelt vervolgens niet meer af. er is geen storing hier in de buurt en wij kijken altijd via de laptop en de wifi geeft vol bereik aan. zit ook op nog geen 2 meter van de modem en mijn vrouw op nog geen meter.  als ik via Chrome kijk dan geeft hij E12 aan.

 

Hi @Michael saskia - welkom op de Ziggo Community en goed dat je dit topic hebt gevonden met vergelijkbare problemen.

Ziggo Go is erg afhankelijk van de internetverbinding, en bij dergelijke problemen is dat ook het eerste om uit te sluiten. Het valt me bij jullie verbinding op dat het modem al een hele lange tijd geen reset meer heeft gehad en raad je aan om het modem even een paar minuten stroomloos te maken en opnieuw te laten opstarten.

A-a-r-t
Topicstarter
Level 1
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Mariska,

Dank voor je advies.

Bekabeld aansluiten gaat helaas niet, omdat de laptops geen ethernet poorten hebben.

Ik heb het wel geprobeerd met Chrome, maar het resultaat is nog steeds hetzelfde…

Vergeleken met de ziggogo app zelfs minder (laptop moet met Chrome vaak bufferen).

Dus ik ben nog niet veel verder, helaas...

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes
A-a-r-t wrote:

Hallo Mariska,

Dank voor je advies.

Bekabeld aansluiten gaat helaas niet, omdat de laptops geen ethernet poorten hebben.

Ik heb het wel geprobeerd met Chrome, maar het resultaat is nog steeds hetzelfde…

Vergeleken met de ziggogo app zelfs minder (laptop moet met Chrome vaak bufferen).

Dus ik ben nog niet veel verder, helaas...

 

Zonde dat er geen verbetering in zit, @A-a-r-t !

Ik begrijp ook dat andere programma's/software/gebruik op je laptop nergens last van heeft? Kun je voor het totaalbeeld eens een snelheidstest doen via www.ziggo.nl/speedtest?

Gebeurt het ook op vaste momenten en/of zenders of blijft dit volstrekt willekeurig?

A-a-r-t
Topicstarter
Level 1
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Andere programma’s hebben inderdaad geen last.



We hebben het probleem altijd ‘s avonds, maar we kijken overdag nooit tv… dus ik weet niet zeker of het daar aan ligt. Maar het lijkt ‘s avonds wel meer voor te komen dan eind van de middag.



de snelheidstest kwam op: 251.3/ 25.1Mbps.



De Ziggo monteur heeft dat vorig jaar geïnstalleerd, dus dat zit volgens mij wel goed.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

De snelheid zit inderdaad zéker goed! Erg gek dat alleen Ziggo GO hier zoveel moeite mee heeft.

Heb je Ziggo GO ook op andere apparaten geïnstalleerd en zo ja; werkt het daar beter? 

En mocht je een keer in de gelegenheid zijn, ben ik uiteraard wel benieuwd of het 's middags ook voorkomt of niet.

A-a-r-t
Topicstarter
Level 1
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Gisteren hebben we televisie kijken ook ‘s middags getest: dat liep ook vast/ knalde eruit.

We hebben Ziggo GO wel op de telefoon, maar kijken het eigenlijk nooit zo…

Dat zullen we ook testen.

A-a-r-t
Topicstarter
Level 1
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

we hebben het ook op de telefoon gestest (app): zelfde resultaat, ook uitval en opnieuw beginnen….

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes
A-a-r-t wrote:

we hebben het ook op de telefoon gestest (app): zelfde resultaat, ook uitval en opnieuw beginnen….

Ah goed dat je het even hebt getest! Dan weten we in ieder geval dat we het niet op de laptop zelf moeten zoeken.

Kun je aangeven wat er precies gebeurt bij uitval? Krijg je ook een foutmelding? Wat zie je precies gebeuren?

Mocht je een grote bundel hebben qua mobiele data, ben ik ook benieuwd hoe het gaat als je via 4G kijkt. Op die manier sluiten we je thuisnetwerk uit.

tim2301

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik kijk naar Ziggo Go in de browser via Chrome en Windows 10.

 

Wat ik merk, bij het kijken van “opgenomen uitzendingen”, ofwel re-runs. Is dat wanneer je de video te lang op pauze laat staan hij een foutmelding geeft, zoals hierboven omschreven. OF wanneer je naar een ander tabblad overschakeld voor een langere tijd. Bijvoorbeeld in de reclame! Daarna moet je opnieuw beginnen met kijken. Niet ok natuurlijk. 

Naar mijn inziens is het of Ziggo die dit veroorzaakt of iets in de Chrome browser waarbij er geheugen wordt vrij gemaakt. De tab herlaadt overigens niet. 

Zou het kunnen dat Ziggo het niet zo cool vind dat ik van tabblad wissel tijdens de reclame en daarom opnieuw moet beginnen. Dit is wel wat ik nu doe en dan blijft alles doorlopen, blijven kijken, ook de reclame. 

Intel Nuc PC, i7, 32GB ram, windows 10, bekabeld ethernet, router naast TV. 

 

A-a-r-t
Topicstarter
Level 1
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

wij wisselen niet van tabblad, we kijken dus de reclames door, maar toch valt de uitzending dan weg...

A-a-r-t
Topicstarter
Level 1
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ik heb het nog niet via 4G geprobeerd (ik heb niet zo’n grote bundel en het gebeurd vaak later in de film/ uitzending). Maar de uitzending wordt in een keer onderbroken en er staat iets van dat de uitzending niet meer verder te kijken is.

ik zal opletten wat de exacte foutmelding is en dat dan doorgeven.

A-a-r-t
Topicstarter
Level 1
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

het lijkt via 4G wel goed te gaan. 

Laatst keek mijn vrouw tv en ik zat op YouTube een filmpje te kijken. Toen mijn YouTube ‘hikte’ liep de tv uitzending ook verstoring op. Mogelijk is de verbinding niet constant?

GO Z Please GO

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb sinds een paar dagen (sinds ik nieuwe Ziggo app heb gedownload) hetzelfde probleem. Heel vervelend omdat je vaak ook niet op hetzelfde punt weer verder kunt kijken (verplicht reclames kijken...). Kijk vaak op laptop (draadloos) s’avonds. Heb ook al cookies/browser gegevens gewist etc., en het nogmaals geprobeerd.

Alle andere programma's werken gewoon wel zoals NPO programma gemist, dan schakel ik daar naar over. Kijk nu al paar dagen enkel NPO omdat Ziggo Go er steeds mee stopt.

N.B. verdiend Ziggo nu echt zoveel geld aan die reclames tijdens het terugkijken van programma's? Is het dit waard (dat je niet kunt doorspoelen) om het zo vervelend voor mensen te maken die toch al genoeg betalen.

tv-kijker

Level 1
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Op 18/6 eindelijk een verhelderende uitleg gekregen van medewerker Suraj van de klantendienst (hij wist van de hoed en de rand): er is recent een update geweest van de Ziggo-server voor GO, waardoor layer 7 down ging. Dat is er de oorzaak van dat sommige GO-gebruikers problemen hebben; ligt dus niet aan hun apparatuur. Technici zijn nu hard bezig om de servers opnieuw op te starten; smartphones zouden inmiddels moeiteloos moeten werken met GO. Wanneer ook pc-gebruikers weer ongestoord kunnen kijken: dat kan nog wel eens een week duren. Hopelijk minder. GO is een dienst die geen prioriteit heeft voor Ziggo, ons probleem wordt als minder urgent gezien. Netflix geeft geen problemen, omdat zij upgrades van hun servers voor nieuwe hardware van gebruikers beter kunnen begeleiden; voor Ziggo is GO geen core business.
Ik heb de medewerker er op gewezen dat de communicatie van Ziggo erbarmelijk is: als dit verhaal gewoon van het begin aan duidelijk was geweest, hadden wij ons niet in CAPS hoeven lopen ergeren.

Bravo Suraj (die van zijn leidinggevenden de opmerking krijgt dat hij soms te lang uitleg geeft…) Waren alle medewerkers van de klantendienst maar zo.

GO Z Please GO

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hehe, duidelijk. Bedankt “tv-kijker”! - en bedankt Suraj!

 

Misschien komt er van Ziggo zelf nog een reactie op eerder gestelde vraag (?):

“N.B. verdient Ziggo nu echt zoveel geld aan die reclames tijdens het terugkijken van programma's? Is het dit waard (dat je niet kunt doorspoelen) om het zo vervelend voor mensen te maken die toch al genoeg betalen.”

Uitgelicht topic