Beantwoord

Vertaging in sport wedstrijden via mobiel/wifi?

• 21 augustus 2019
  • 6 Reacties
  • 92x Bekeken

Ziggo sport totaal abbonement afgesloten voor tablet/telefoon als ik de wedstrijden bekjjk heb ik een vertraging van rond de 45 sec met de tv zowel op wifi als op 4g internet, hebben meer mensen last hiervan? Wat valt eraan te doen?
icon

Best beantwoord door Ronihd 21 augustus 2019, 10:40

Ziggo sport totaal abbonement afgesloten voor tablet/telefoon als ik de wedstrijden bekjjk heb ik een vertraging van rond de 45 sec met de tv zowel op wifi als op 4g internet, hebben meer mensen last hiervan? Wat valt eraan te doen?

Je bedoeld verschil live TV ten opzichte van kijken via internet ?

Zo ja , dat klopt omdat de signalen die jij uiteindelijk ontvangt een langere weg moet afleggen via internet dan ( zeker met nog analoog ) dan via live tv.
Sommige signalen ( zenders ) gaan via landnetwerken en andere weer via de satelliet en dan zijn ze ook langer onderweg
Bekijk origineel

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +14

Je bedoeld verschil live TV ten opzichte van kijken via internet ?

Zo ja , dat klopt omdat de signalen die jij uiteindelijk ontvangt een langere weg moet afleggen via internet dan ( zeker met nog analoog ) dan via live tv.
Sommige signalen ( zenders ) gaan via landnetwerken en andere weer via de satelliet en dan zijn ze ook langer onderweg
Oke, dus 45 seconden is dan een normale vertraging aangezien dat hetzelfde is als bij online livestreams
Reputatie 7
Badge +14
Oke, dus 45 seconden is dan een normale vertraging aangezien dat hetzelfde is als bij online livestreams

meestal ten opzichte van Live tv kijken wel , ik heb hier 2 next decoders staan en als beide op hetzelfde live te kijken programma staan merk ik dat er ook wel vertraging in zit de 1 ene is dan wat eerder als de andere , 3 seconden of zo iets.
Reputatie 4
Badge +4
Zit ook verschil in qua provider. Onze buren hebben KPN en die lopen ong 3-5 sec achter op ons (met de Next nu, met de XL liepen wij deze tijd achter)
5 seconden zou ik geen probleem vinden alleen 45 sec tot een minuut is toch wel aardige vertraging
Reputatie 7
Badge +16
Voor online moeten de streams opnieuw gecodeerd worden en ook gedecodeerd en dat kost tijd Ook bufferen van de stream (wat bij de normale live tv niet hoeft te gebeuren) kost tijd. Ik kijk wel eens gelijkertijd eredivisie op de TV en via een internetstream op een site en dan kan de vertraging oplopen tot meer dan een minuut.

Reageer