Beantwoord

Van Tablet via HDMI kabel naar TV

• 21 oktober 2020
  • 5 reacties
  • 92 keer bekeken

Vanaf mij iPhone met Vodafone/ Ziggo abonnement geef ik een hotspot aan onze iPad. Zo kijken wij via de Ziggo app tv. Nu kabel gekocht om de tablet te laten weergeven via HDMI op de tv in de caravan. Dit gaat prima met Netflix, Videoland, om daar terug te kijken of om offline gedownloade films of series (terug) te kijken. Zodra ik ook maar iets van Ziggo via de tv wil kijken, ….zwart tv scherm. Waarom is dit toch? Aan Apple TV of Chrome Cast heb ik ook niks want zit hier niet in een WiFi netwerk zoals ik al heb gelezen. 
Wat kun je hier aan doen?

icon

Best beantwoord door RoWi. 21 oktober 2020, 10:34

Chromecast is juist de oplossing, Apple TVOS inderdaad niet, bij deze laatste gaat het om het vaste Ziggo netwerk.

Alleen werkt Replay niet via Chromecast. Videoland en Netflix hebben een andere rechtenbeheer, gebruik je de TV als extra scherm met een Laptop en gebruik je Ziggogo.TV dan werkt het wel.

Dat is dan meteen de enige tip gebruik niet de app op de Ipad maar de browser versie  mogelijk/hopelijk werkt dat wel, ik heb geen idee of iemand dat ooit heeft geprobeerd.

Bekijk origineel

5 Reacties

Chromecast is juist de oplossing, Apple TVOS inderdaad niet, bij deze laatste gaat het om het vaste Ziggo netwerk.

Alleen werkt Replay niet via Chromecast. Videoland en Netflix hebben een andere rechtenbeheer, gebruik je de TV als extra scherm met een Laptop en gebruik je Ziggogo.TV dan werkt het wel.

Dat is dan meteen de enige tip gebruik niet de app op de Ipad maar de browser versie  mogelijk/hopelijk werkt dat wel, ik heb geen idee of iemand dat ooit heeft geprobeerd.

Reputatie 7

Het is op dit moment nog niet mogelijk om Replay naar je tv te streamen.

Deze info staat op deze pagina:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/online-tv-kijken/ziggo-go/streamen

Daarom is advies om Chromecast te gebruiken of AirPlay. Maar aangezien dit niet lukt is het een probleem. Je zou, wat mijn vorige schrijver ook al schreef, het eens kunnen proberen via je browser. Al hoewel ik denk dat dit ook niet echt veel zal helpen.

Zoals gezegd gaat het niet om streamen, maar met kabel naar TV

Reputatie 7

Zoals gezegd gaat het niet om streamen, maar met kabel naar TV

Ja maar, kabel of streamen, Replay TV werkt daar gewoon niet mee

Op de tablet gebruik maken van de browser heeft ook geen effect, oftewel geen beeld op het tv scherm

Reageer