Beantwoord

Update Ziggo Go app voor iPad Pro 2018

• 12 december 2018
  • 24 Reacties
  • 710x Bekeken

• Gedreven Ontdekker
  • 7 reacties
wanneer wordt de Ziggo Go app geupdate voor de nieuwe iPad Pro 2018 zodat het hele scherm ook gebruikt wordt?
icon

Best beantwoord door FourB 18 februari 2019, 16:17

Allemaal,

er was vandaag een update van de app en nu is het beeld schermvullend.

Groeten Marcel
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

24 Reacties

Reputatie 7
Hey @Pi62. Welkom hier!

Poeh, daar vraag je me wat. Ik zie niet helemaal voor je wat je bedoelt, of wat je nu ziet zonder het volledige scherm. Heb je iets meer informatie voor me? En lukt het eventueel een foto te maken van hoe het er nu bij jou uit ziet? 🙂
Zie de foto. Er ontbreekt nu zo’n 2 cm aan beide kanten. De iPad Pro 2018 heeft een “edge to edge” scherm, maar de Ziggo Go app gebruikt nog het schermformaat van de “normale” iPad en oude iPad Pro.

Reputatie 7
Hey, bedankt voor de snelle reactie. Het is heel duidelijk zo ^^.

Het heeft, zoals je zelf ook aangeeft, te maken met de resolutie/verhouding van het scherm. Je zou, wanneer je een programma kijkt, door middel van inzoomen met je vingers (je weet hoe, als Ipad gebruiker 😉 ) het scherm alsnog beeldvullend moeten kunnen maken.
Is natuurlijk niet de beste oplossing, en ik ga er zeker vanuit dat bij een volgende update het automatisch goed gaat. Maar met 100% zekerheid kan ik dit natuurlijk niet zeggen. Ook weet ik niet wanneer dit zal plaatsvinden.
Reputatie 7
Nou, ik weet niet welke iPad Pro jij dan hebt want ik heb de iPad Pro 12,9" en daar heb ik dat probleem helemaal niet. Als ik jou was zou ik hem een keer deleten en opnieuw erop zetten. Dat die misschien nog een klein beetje beeld bij mag krijgen, daar ben ik het wel mee eens, maar zo erg als jij hem hebt is bij mij echt niet hoor.

Het heeft, zoals je zelf ook aangeeft, te maken met de resolutie/verhouding van het scherm. Je zou, wanneer je een programma kijkt, door middel van inzoomen met je vingers (je weet hoe, als Ipad gebruiker 😉 ) het scherm alsnog beeldvullend moeten kunnen maken.

Hallo Lycke,

Dit heb ik natuurlijk al geprobeerd maar werkt niet, dit moet echt aan jullie kant opgepakt worden.

Nou, ik weet niet welke iPad Pro jij dan hebt want ik heb de iPad Pro 12,9" en daar heb ik dat probleem helemaal niet. Als ik jou was zou ik hem een keer deleten en opnieuw erop zetten. Dat die misschien nog een klein beetje beeld bij mag krijgen, daar ben ik het wel mee eens, maar zo erg als jij hem hebt is bij mij echt niet hoor.

EnergieBoy,

Het klopt dat jij hier geen last van hebt. De resolutie van de 12.9 inch iPad Pro is nl. niet veranderd t.o.v. de 2017 modellen, alleen die van de 11 inch iPad Pro. Ziggo moet de app dus aanpassen voor de nieuwe resolutie.

Begin het behoorlijk irritant te gaan vinden. In het begin waren er meer apps met dit probleem, maar gelukkig hebben Netflix en Videoland bijv. wel snel een update aan de app doorgevoerd zodat er weer fullscreen video gekeken kan worden.
Reputatie 7
Hmm, over de resolutie informatie ben ik het niet helemaal eens. Of het daar nu aan ligt weet ik niet maar dat het niet veranderd zou zijn t.o.v. de 2017 modellen klopt volgens mij niet.

10,5 " 2017 - Resolutie 2224 x 1668
12,9 " 2017 - Resolutie 2732 x 2048 ** aangepast om compleet te maken **
11,0 " 2018 - Resolutie 2388 x 1668
12,9 " 2018 - Resolutie 2732 x 2048

Daar zitten volgens mij best nog grote verschillen in en dan zou ik het toch nog kleiner moeten zien nu. Maar bij mij zit het wel heel goed, beetje vreemd dat jij er dan wel last van hebt en ik niet, lijkt me. Wie weet kan @Lycke Ziggo hier nog eens een vraag over stellen bij de betreffende afdeling 🙂
EngieBoy,

De app draait nu op de resoluties van de iPad Pro 2017 modellen. Voor de 11 inch is dat de resulutie van de 2017 10,5 inch en dus mis je een stuk. De resolutie van de 2017 iPad Pro 12,9 is ook 2732x2048 en deze wordt bij jou dus wel goed weer gegeven. De Ziggo Go app moet worden aangepast naar de resolutie van de 11 inch versie.
Reputatie 7
Yep, je hebt gelijk.
Excuus, ik heb even over die 12,9" heen gekeken van 2017.
Ik maakte er al snel 2018 van en dan moet ik natuurlijk niet doen 😎
Die was er namelijk toen ook, helemaal niet gezien. 😥
Reputatie 7

Hallo Lycke,

Dit heb ik natuurlijk al geprobeerd maar werkt niet, dit moet echt aan jullie kant opgepakt worden.

Dat is raar. Hier werkt dit namelijk wel "gewoon". Raar dat dit bij jou anders gaat. Heb je de app al eens volledig verwijderd en opnieuw gedownload?
Reputatie 2
Badge +1
Beste allemaal,

ik heb ook sinds kort een iPad Pro 11 inch en heel veel apps zijn niet aan gepast aan het scherm. Het zijn de app ontwikkelaars die van Apple opdracht hebben gekregen hun app aan te passen aan het nieuwe 11 inch formaat. Sommige goede apps pikken dit gelijk op.

Het wachten totdat de Ziggo Go app komt met een update zodat de 11 inch weer schermvullend wordt.
Reputatie 2
Badge +1
App verwijderen en opnieuw installeren helpt niets
Reputatie 2
Badge +1
Beste Ziggo,

zie een link naar uitleg rondom dit onderwerp.

Xcode 10.1 / iOS 12.1 Builds

When built with Xcode 10.1 (i.e. linked against iOS 12.1), apps get access to the full 11" and 12.9" screen sizes of the new devices.

https://medium.com/@hacknicity/how-ipad-apps-adapt-to-the-new-11-and-12-9-ipads-pro-cabd1c0e5f20
Reputatie 2
Badge +1
Beste Ziggo,

nog betere info van Apple zelf

Enable full screen native resolution. Your app will run in Full Screen Display Mode on iPad Pro if your project’s base SDK is set to iOS 12.1 or later and you have a Launch Storyboard.

https://developer.apple.com/ipad/
Het blijft “angstvallig” stil vanuit Ziggo. Erg frustrerend dat een app die gemaakt is om video te kijken na 6 weken nog steeds niet wordt geüpdate voor de nieuwe iPads. Heb ook het idee dat Ziggo totaal niet weet wat nu precies het probleem is (terwijl in de twee reacties hierboven van Fourb duidelijk staat wat er moet gebeuren). Met de sluiting van de appstrore rond kerst ga ik ervan uit dat we in 2018 geen update meer gaan krijgen.

Ziggo kan een voorbeeld nemen aan bijv. Videoland die vrij snel waren met het bijwerken van de app voor de 11 inch iPad Pro.
Reputatie 7
Oooh sorry! Ik heb hier vorige week wel nog een bericht op getypt, maar deze is nooit doorgekomen. Sorry!

Ik heb alle gegevens verzameld en doorgezet naar de ontwikkelaar van de app. Wat ik hier getest had was inderdaad toch nog een andere versie Ipad. Het is in elk geval doorgezet!
Wat me niet bevalt in dit topic is het " moet en moeten", de TS kiest zelf een "raar apparaat"
Ik zou dit aanpassen met de vraag, willen jullie dit aanpassen. ;)

Groet, Gusto
Enig idee op welke termijn dit wordt opgelost?
Reputatie 2
Badge +1
Beste Ziggo,

wanneer komt er nu eens beweging? Heel veel andere iPad Pro Apps zijn al wel met updates schermvullend gemaakt.

Groeten Marcel
Reputatie 7
Beste Ziggo,

wanneer komt er nu eens beweging? Heel veel andere iPad Pro Apps zijn al wel met updates schermvullend gemaakt.

Groeten Marcel

Zolang ZiggoGo.TV nog niet op Safari goed komt, dan moeten we dus toch nog even wachten op de iPad Pro (kleine versie) moeten wachten. 😉
Reputatie 2
Badge +1
Beste EnergieBoy,

Ik verwacht dat een Ziggo moderator antwoord.

Zoals ik al eerder schreef moet de App aangepast worden naar Xcode 10.1.

Xcode 10.1 / iOS 12.1 Builds

When built with Xcode 10.1 (i.e. linked against iOS 12.1), apps get access to the full 11" and 12.9" screen sizes of the new devices.

https://medium.com/@hacknicity/how-ipad-apps-adapt-to-the-new-11-and-12-9-ipads-pro-cabd1c0e5f20

van Apple zelf:

Enable full screen native resolution. Your app will run in Full Screen Display Mode on iPad Pro if your project’s base SDK is set to iOS 12.1 or later and you have a Launch Storyboard.

https://developer.apple.com/ipad/

laatste antwoord van Lycke van Ziggo:

Oooh sorry! Ik heb hier vorige week wel nog een bericht op getypt, maar deze is nooit doorgekomen. Sorry!

Ik heb alle gegevens verzameld en doorgezet naar de ontwikkelaar van de app. Wat ik hier getest had was inderdaad toch nog een andere versie Ipad. Het is in elk geval doorgezet!
Reputatie 7
Beste @FourB
Als je alleen antwoord verwacht van een moderator dan moet je die privé een bericht sturen. Dit is een open community en daar mag, en kan, iedereen antwoord op geven. Als het niet bevalt dan kan ik daar ook niet zoveel aan doen en zoals je kan zien staat er een ook SMILE achter. Waarmee ik aangeef dat het voor mij ook een grap is want ik zit hier nog op de safari mogelijkheid te wachten voor ZiggoGo.TV en die is er ook nog niet.

Apple mensen moeten jammer genoeg toch nog iets langer wachten dan de gemiddelde gebruiker van Android of andere browsers 😞
Reputatie 7
@FourB . Ik heb het dus vorige maand doorgezet. Meer kan ik er helaas niet over zeggen 😞. Wanneer hier iets in aangepast gaat worden, kan ik je niet vertellen. De ontwikkelaars zijn in elk geval op de hoogte.
Reputatie 2
Badge +1
Allemaal,

er was vandaag een update van de app en nu is het beeld schermvullend.

Groeten Marcel
Reputatie 7
Top, dat is dat gelukkig ook weer goed gekomen 🙂