Thomaswijnands

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Unifi AP's icm ziggo go app iOS.

Beste mensen,

Sinds een aantal maanden heb ik een vreemd probleem. Meerdere keren per dag stopt mijn Ziggo Go app op al mijn iOS apparaten ermee. Dat wil zeggen, hij geeft dan de melding, start binnekort. Vervolgens gebeurt er niks meer. Om dit op te lossen moet ik de iPad/iPhone opnieuw opstarten, of heel even verbinden met een ander netwerk, en vervolgens weer switchen naar mijn eigen WiFi netwerk.

Mijn netwerkcomponenten zien er als volgt uit.

1x Arris modem (recent vervangen).
3x Ubiquiti AC pro access point, laatste firmware. Deze zijn rechstreeks (via POE adapter) aangesloten op het Arris modem.
2x Sonos - wireless aangesloten
1x mediabox next

Ik heb beide iOS apparaten al eens helemaal kaal opnieuw geinstalleerd, zonder resultaat.
Het Arris modem heb ik al naar factory defaults terug gezet. Dit heb ik ook voor de AP's al gedaan.

Ik heb het idee dat het probleem zich niet voordoet als ik de iOS apparaten rechstreeks "koppel" via het wifi SSID van het Arris modem, echter deze heeft amper bereik :).

Voor de rest werkt het internet echt overal in huis super snel, alleen problemen met de Ziggo Go app.

Ik wil er graag aan toevoegen dat we maanden geleden hebben meegedaan aan een test, waardoor we nu bij Ziggo blijkbaar met twee klantnummers op 1 adres in het systeem staan.

Hopelijk kunnen jullie mij in de juiste richting sturen! Alvast bedankt :). Het lijkt dus een combinatie iOS - Unifi AP - Ziggo Go app te zijn. De Ziggo Go app op mijn Windows PC's heeft er geen last van.

Groetjes,
Thomas
3 Reacties 3
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi Thomaswijnands
Gekke vraag misschien, maar heb je op beide accounts het zelfde probleem?
Wel vreemd als je je iOS direct aansluit op je Arris, je geen problemen hebt. Maar wanneer je deze dan aansluit op je Ubiquiti AC pro access point, wel problemen hebt. Toch? zo begrijp ik hem.

Je hebt er ook geen last van bij andere mensen en/of gewoon via 4G
Thomaswijnands
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi EnergieBoy ,

Dankjewel voor je bericht. Ik heb maar 1 mijn ziggo login account.
Je begrijpt het probleem inderdaad goed zo. Bij andere mensen/via 4G nooit problemen.

Ik denk dat ik het meer in deze richting moet zoeken... alhoewel het probleem zich alleen bij de ZiggoGo app voordoet.

https://community.ubnt.com/t5/UniFi-Wireless/iOS-devices-disconnecting-when-sleeping/td-p/2196742

Groetjes,

Thomas
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Ik ken de modem niet zo goed eigenlijk om te weten wat het probleem zou kunnen zijn. Misschien dat er nog anderen zijn die je kunnen helpen?! Wel vreemd dat het alleen bij Ziggo Go app is en niet bij iets anders.

Uitgelicht topic