Beantwoord

Tv kijken op kreta - lukt niet meer.

• 14 mei 2019
  • 14 Reacties
  • 379x Bekeken

2 dagen gelden heb ik nog tv gekeken op Kreta via ziggo go maar nu zegt het systeem bij alle zender “ helaas , deze video is buiten de eu niet beschikbaar” 2 dagen gelden lag Kreta nog in Europa. De app is opnieuw geïnstalleerd op de Apple tablet, de telefoon maar niet op de Samsung tablet maar bij alle 3 krijg ik de zelfde fout boodschap.. de tablets en telefoon zijn uit en aan gezet. Het hotel heeft niets aan het internet gedaan. Alle andere internet App’s werken normaal . Ik kan zelfs internet bankieren.

graag advies
icon

Best beantwoord door hanh 15 mei 2019, 18:48

OK een ander Wireless Acces Point opzoeken, heeft geen zin.
Er is nu bewezen dat het aan het Hotel ligt, als het zonder Wifi Connectie wel goed gaat op de Phone.
Wish you luck. Weten zij veel? Hoe is je Grieks?

Je kunt voor de volledigheid nog ff de Ips van de Phone laten weten, als ie een Wifi Connectie heeft met het Hotel.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

14 Reacties

Shit. Het is lastig je probleem op Kreta nu goed opgelost te krijgen.
En: eigenlijk gaat er niets boven een goed boek.
Toch?
Meer heb ik niet voor je. Goede dagen nog op Kreta. Moet lukken.
Nou ik stop ermee. De it manager kon niets vinden. Accespoint als service gereset. Geen resultaat. Op de telefoon werkt de app ook niet meer dus opnieuw geinstalleerd enkrijg nu de boodschap je hebt nog geen film of serie gedownload maar ik kan bv niet meer op het start scherm van ziggo go met alle zenders komen. Ik ga geloof ik maar een boek lezen.
Beste hanh,

bij alle VPN servers moet je eerst software installeren etc en betalen. Met alle respect daar heb ik geen behoefte aan. 3 dagen geleden werkte alles nog zonder VPN. En die situatie wil ik gewoonteregels metname vanwege het geit dat ziggo promoot dat je door heel Europa met ziggo go kan werken/kijken.

met vriendelijke groet hanv
Dat begrijp ik wel. Kon niet meer doen, dan laten zien wat je opties zijn.
Oké bedankt voor de reactie en sorry voor type fouten . Maar ik ben de kluts kwijt. U zegt dat dit mijn optie is. Maar waardoor is dit nu ontstaan en wie kan dit nu oplossen zonder dat ik extra geld voor moet uit moet geven. Dit is toch een probleem van ziggo waar een klant last van heeft?

Groeten
hanv
Reputatie 7
Hey @snjve0 . Welkom hier!
Lastige situatie. Natuurlijk moet het in Kreta ook gewoon kunnen en zit je niet buiten de EU. Wat echter wel kan, is dat het internet in het hotel een omweg maakt, waardoor dit gezien wordt als uit het buitenland. Nu meen ik mij te herinneren dat er een manier was om je huidige verbinding te checken hierop. Maar eerlijk? Ik weer zo 1,2,3, niet meer precies hoe dat ging.
Is hier iemand die me hiermee kan helpen?

Wat je eens kunt doen om te checken is de app gebruiken met je mobiele netwerk. Dat kost natuurlijk data, dus ik snap dat je de wifi wilt gebruiken. Maar puur om te kijken of de app dan wel herkent dat je in de EU zit. Dan weet je namelijk zeker dat dat klopt en zie je dus dat het in de (routering van) wifiverbinding van het hotel zit.

Laat je het ons weten?
Reputatie 7
Badge +17
Hiermee kun je het nagaan:
https://www.iplocation.net/
Typefouten niet opgemerkt.
Als het niet iets geheel anders is...........
Ziet er niet naar uit, want dan zou ik nu meer meldingen uit het buitenland verwachten.
Dat is niet zo.

Op een of andere manier krijg je in het Hotel 'ineens' een ip dat niet goed herkend wordt.
Dat ligt aan de ISP van het Hotel, niet in de eerste plaats aan Ziggo.
Wat je kunt bekijken is testen via een andere Wifi Connectie. Cafe, benzinestation op hopelijk nabije snelweg ofzo. Ik verwacht dat er een goede kans is dat het dan wel lukt. Daar hebben we niks aan, natuurlijk, maar dan weet je beter waar het probleem zit.
Etc.
Wellicht is het niet helmaal duidelijk maar 3 dagen gelden werkte alles zoals het moet gaan. Het ip adres van het hotel is niet gewijzigd en is gewoon op ghania kreta griekenland.
de app werkt niet meer op de apple tablet, telefoon en android tablet.
Ergens anders proberen zal ik morgen eens doen. Ik neem mijn telefoon wel mee. Jullie horen nog van mij.
Oh ja. Die Tip van Lycke hierboven was natuurlijk geweldig.
Pas later gezien & zelf vergeten te geven.
Hoe dom kan je zijn?
Dus: hoe gaat het via je databundel op de Phone? Dan heb je ook een Grieks Ip.
De app opzich werkt op een mobiel zonder wifi. Morgen vroeg een gesprek met de it manager van het hotel. Maar niemand weet van het omschakelen van het ip adres.
Hoewel niet de bedoeling kan dit gebeuren. Zelfs als je in NL bent.
Voor uitleg en oplossing zie:

https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/ziggo-go-geeft-ten-onrechte-aan-dat-ik-buiten-europa-ben-37384#post370924

Daar heb je niet meteen iets aan.

De oude truuk om Ziggo Go buiten NL te kunnen gebruiken was dit via een VPN verbinding te doen met een NL Server van een Publieke VPN Provider. Via zo'n verbinding communiceer je via een ander Ip met Ziggo Go.

Dat kun je in jouw geval toepassen. Het is thans voldoende een verbindng te maken met een Europese VPN Server.

https://www.top10vpn.com/top10/
OK een ander Wireless Acces Point opzoeken, heeft geen zin.
Er is nu bewezen dat het aan het Hotel ligt, als het zonder Wifi Connectie wel goed gaat op de Phone.
Wish you luck. Weten zij veel? Hoe is je Grieks?

Je kunt voor de volledigheid nog ff de Ips van de Phone laten weten, als ie een Wifi Connectie heeft met het Hotel.