Tips voor het oplossen van Ziggo GO op de PC of Laptop

Reputatie 2
Er zijn veel problemen met Ziggo GO via het web op dit forum te lezen. Ik heb een aantal checks op rij gezet om het geheel toch proberen werkend te krijgen.

1. Problemen met bufferen?
Probeer eerst via een netwerkkabel te kijken of het probleem dan opgelost is. Ervaar je geen problemen meer probeer het dan pas via WIFI. Sterke voorkeur is om de 5Ghz frequentieband te pakken ipv de 2,4Ghz band. De 2,4Ghz band is inmiddels zo druk in de ether bezet dat dit leidt tot zogenaamde "collisions" of te wel botsingen.

2. Plaats je modem of router zoveel mogelijk bij een Dect telefoon vandaan, minimaal 5 meter. Deze werkt namelijk op de 2,4Ghz frequentieband en leidt ook tot problemen. Heb je een magnetron in de buurt staan, probeer het kabelmodem of router ook daar zoveel mogelijk weg bij te plaatsen.

3. Gebruik Windows 7 of 8.1, installeer de allerlaatste updates en kijk via Internet Explorer 11 of alles dan werkt. Via Windows Updates wordt soms Silverlight niet als een kritische update maar als een aanbevolen update behandeld. Kijk dus altijd in de het Windows Update overzicht en vink dan het vinkje bij Silverlight aan. Werkt het niet? Probeer is een kale Windows installatie met de laatste updates, werkt het dan wel, dan zou het aan software van derden kunnen liggen, hierbij te denken aan een virusscanner of firewall die geïnstalleerd is en in de weg kan staan. Download Silverlight met de hand, draai de setup en kijk of de laatste update al geinstalleerd is. (Daarnaast kan je ook Firefox in Linux gebruiken, voor Linux heb je daar Pipelight voor : http://pipelight.net/cms/installation.html).

4. Met de introductie van Windows 10 zal Silverlight niet worden opgenomen in de nieuwe browser "Edge". Hierin zal Ziggo GO niet werken tot het moment dat Ziggo met een update komt die wel met Edge gaat werken. Onder Internet Explorer zal Silverlight wel blijven werken.

5. Krijg je het niet werkend onder je eigen OS? Heb je een i5 of i7 processor. Installeer dan VMWare Player en installeer daarin Windows 7 64-bit helemaal kaal. Mijn ervaring is dat dat ook soepel loopt. Dit kan je ook als alternatief gebruiken als je Windows 10 hebt draaien.

6. Aanvullende tip met betrekking tot de 2,4Ghz band: wijzig je channel is van 1, naar 6 en dan naar 11. Probeer de channels stuk voor stuk uit. Dit lost ook een hoop problemen op met betrekking tot buffering. Meer informatie: https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/wifi/kanaal-wijzigen/

Nog meer tips die je hier zou willen toevoegen? Graag jullie reacties, dan updaten we nog meer punten. En verbeter me uiteraard als ik dingen niet goed gezegd heb, we zijn er met elkaar voor de community op te bouwen! :)

***moderator edit: onderstaande verwerkt, ik houd het in de gaten***

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

110 Reacties

Reputatie 4
Badge +3
Een paar opmerkingen :

Bij punt 3 : Je kunt ook gewoon Linux gebruiken hoor met Firefox! En uiteraard ook Firefox onder Windows kun je gebruiken.

Bij punt 4 : Niet correct, alleen in hun nieuwe "Edge" - browser verdwijnt die ondersteuning. In Internet Explorer (die je gewoon kunt blijven gebruiken) blijft Silverlight. En Firefox ook weer uiteraard.

Zie ook : http://www.automatiseringgids.nl/nieuws/2015/28/licht-uit-voor-silverlight-in-edge-browser

Om Silverlight in Firefox onder Windows te gebruiken, zie : https://support.mozilla.org/nl/kb/silverlight-plug-in-gebruiken-geluid-en-video-afspelen

Voor in Linux heb je daar Pipelight voor : http://pipelight.net/cms/installation.html
Reputatie 2
Volgend jaar stopt Firefox ook met het ondersteunen van plugins zoals Silverlight (http://www.nu.nl/internet/4142993/firefox-stopt-in-2016-met-ondersteunen-van-plugins.html_

Dat betekent dat vanaf volgend jaar het alleen nog mogelijk is om Horizon.TV op IE te kunnen bekijken omdat Chrome, Windows Edge en nu ook Firefox Silverlight niet meer ondersteunen.
Hoog tijd om over te stappen op een HTML5 player lijkt mij zo!
Reputatie 1
Cyberfox, werkt perfect, gaat door waar Firefox is gestopt met een goed product.
Reputatie 4
Badge +2
Vandaag voor het eerst ook geprobeerd Horizon Go op mijn notebook (HP Spectre I7, 8GB, Intel Graphics HD520, aan de specs kan het dus niet liggen) te laten werken. Zowel in IE11 als in Firefox telkens de melding Video onderbroken. Draadloze verbinding met mijn Asus RT3200 (>500 mbps) en de Ziggo internetspeed (>160mbps) gecontroleerd. Ook daar kan het probleem dus niet liggen. Netflix HD en HBO Go HD geprobeerd: geen probleem, werkt als een zonnetje. Ook in Edge. Dus aan mijn hardware en internetverbinding lijkt het niet te liggen. Vervolgens de Acer notebook van mijn vrouw met vergelijkbare specs geprobeerd. Zelfde problemen: buffering en video onderbroken meldingen in zowel Firefox als IE 11. Ook hier werken andere content-providers vlekkeloos. Meerdere films geprobeerd op MyPrime zonder succes. In beide gevallen Windows 10 home 64 bit geïnstalleerd. De beweringen van Ziggo dat het zou moeten werken, zijn dus door mij niet te staven. Mijn hardware is dik in orde, netwerk en internetverbindingen prima, ander HD-contentproviders werken probleemloos. Dus......... Ziggo??
Wie heeft nog Horizon tv. bij mij doet hij sinds gisteren helemaal niets meer op de laptop

Heeft het eigenlijk zin om in deze community iets te plaatsen. Zijn er mensen van Ziggo bij betrokken ??
Reputatie 7
Badge +25
@Sparco@1963:
op de 1e plaats heb ik Edge als standaard browser ingesteld.
Op mijn bureaublad klik ik op de icoon HorizonGo, dan wordt Edge geopend met het volgende beeld:

Dan klik ik op 'met internet explorer openen' en krijg ik het volgende beeld:

En dan kan ik inloggen en TV kijken.
Reputatie 7
Badge +12
@N.N

U kijkt dus niet met Edge maar met IE11. Edge ondersteunt Horizon Go nog steeds niet, is waarschijnlijk een kwestie van tijd voordat het zover is. Uit Uw eerste reactie kunnen mensen opmaken dat het tegenwoordig wel met Edge werkt. Als het dan niet lukt wordt de helpdesk weer overstelpt met klachten. Hoog tijd dat Ziggo overgaat op HTML5 voor het Horizon Go gebeuren en Silverlight in het archief laat verdwijnen.
Jos
1963">Edge ondersteunt Horizon Go nog steeds niet

Andersom... Horizon Go ondersteunt Edge niet. Je verwoordt het alsof het de fout is van Edge 😛
Ik heb nu 100 Mbit/s up en down internet, en nog steeds moet hij af en toe bufferen. Echt te triest voor woorden en Ziggo doet er gewoon niks aan... Wat een gepruts van Ziggo. En ook gewoon niks communiceren...
Reputatie 5
Badge +1
1963">@ytrewq
fervente IE11 gebruikers

Dat zijn mensen waar je NOOIT naar moet luisteren als het om computers gaat, just saying... Verklaart ook de rest van je rare gedachtengang. Dit is niet hoe computertechniek werkt. Silverlight was 5 jaar geleden al volledig passé en Microsoft SCHREEUWT al jaren dat het OVER en UIT is met Silverlight. En Internet Explorer is zelfs volgens Microsoft een hopeloos misbaksel... Dus mensen die DAT gebruiken als DE browser... Dat zijn mensen waar ik verdrietig van word.
Reputatie 2
Top, bedankt voor je aanvullingen! Helaas niet meer mogelijk mijn bericht te wijzingen 😞
Reputatie 1
Punt 4 is onjuist, inclusief de opmerking van Christian73
Op 64-bits versies van Windows 10 (en wellicht ook oudere versies) werkt de site NIET met Internet Explorer
Ondanks dat Silverlight op een Win10 systeem geïnstalleerd is, komt er een plaatje van silverlight in beeld zodra je een film/aflevering daadwerkelijk wil starten/afspelen.

Er gaan verhalen rond van enkele gebruikers dat zij hier geen last van hebben, op een standaard systeem zal het sowieso niet mogelijk zijn. Dit is door Ziggo erkent maar die doen er niets aan.

Een App bouwen zal het probleem oplossen, maar daar heeft Ziggo geen interesse in
Reputatie 7
Badge +12
@Een andere DJ,
Horizon.tv werkt gewoon op een standaard 64 bits installatie van Windows 10 met IE11. En dat is geen verhaaltje van enkele mensen dat de ronde doet maar de keiharde realiteit. Afgelopen zondag ging hier de 50e Windows 10, 64 bits computer de deur uit met werkende Horizon.tv. De meeste van die 50 hadden of verouderde drivers of ontbrekende software. Verder waren er een aantal mensen die steevast op dat blauwe e'tje op de taakbalk bleven drukken omdat ze dachten dat dat IE11 was. Buiten die 50 om heb ik ook al telefonisch diverse mensen geholpen met hun Horizon.tv problemen en tot op heden geen klachten meer. De Horizon,tv site werkt met Windows 95, 98 en Millennium met de nodige handelingen, Windows XP, Vista, 7, 8, 8.1 en 10 werken gewoon, zowel 32 als 64 bits versies.
Jos
Reputatie 3
Badge +2
Ondanks dat er Silverlight geïnstalleerd was werkte mijn Horizon Go niet.
Toen Silverlight bij Programma's en onderdelen verwijderd en na een aantal uren kreeg ik automatisch een nieuwe update binnen van Microsoft, deze gedownload en geïnstalleerd en zie: Horizon Go werkt weer als een zonnetje, maar wel met IE 11.
Hallo,

Ik vroeg mij af hoelang jullie nog Silverlight gaan gebruiken aangezien bijna alle browsers nu of in de toekomst geen NPAPI-plugins meer ondersteunen. Komt hier een alternatief voor?

M.v.g.
Roy
Hallo,

Ik vroeg mij af hoelang jullie nog Silverlight gaan gebruiken aangezien bijna alle browsers nu of in de toekomst geen NPAPI-plugins meer ondersteunen. Komt hier een alternatief voor?

M.v.g.
Roy

Dit vroeg ik mij ook af, ik moet nu een andere browser downloaden om Horizon Go te bekijken. Niet echt handig. Kan Silverlight niet worden vervangen voor een html5 player?

PS: Hoi Roy, ken je me nog? 😉
Horizon Go krijg ik ondanks een Pipelight installatie en User Agent Overrider niet werkend met Firefox op Linux Xubuntu. De plugin crasht en/of vensters bevriezen.
Reputatie 7
Badge +12
Die melding dat de video is onderbroken steekt de laatste tijd steeds vaker de kop op.
Tegenwoordig open ik 2 maal de horizon.tv website, een op tv kijken en een op tv-gids. Indien de melding komt dat de video is onderbroken sluit ik de 1e pagina. Vervolgens op de 2e weer naar tv kijken, inloggen en verder kijken. Geen bestandje verwijderd maar het werkt weer, raar maar waar. En om het nog leuker te maken, 2 100% identieke computers met gelijke instellingen, op de ene melding video onderbroken en de andere gaat gewoon verder. Het is en blijft een raar fenomeen.
Jos
Reputatie 3
Leuke tips Ziggo.

Hier even een tip voor jullie zelf om deze hele sticky post overbodig te maken: Ontwikkel UWP apps voor Windows 10.

Meteen alle horizon.tv website problemen uit de wereld, want hoeft niet meer gebruikt te worden. Plus alle Windows 10 Phone gebruikers blij gemaakt.
1963">Het is ook een foutje in Edge want dat ondersteunt geen Silverlight meer. Dat is een beslissing die Microsoft heeft genomen.

Helemaal geen foutje, 100% terechte beslissing van Microsoft. Silverlight is al jaren een hopeloos platform, Microsoft is zelf de maker van Silverlight en heeft inmiddels ook door dat dit platform kansloos is. Alleen er zijn wat bedrijven (lees: Ziggo) die nogal sloom zijn en om de een of andere reden nog steeds Silverlight gebruiken. Door Silverlight niet meer te ondersteunen in Edge probeert MS te forceren dat die bedrijven overstappen naar een modern platform (HTML5). Microsoft heeft in 2012 al aangekondigd dat ze met Silverlight gingen stoppen en inmiddels hebben ze het einde van de support al aangekondigd (2021).

Toch zijn er nog steeds bedrijven (lees: Ziggo) die heel lang wachten met het overstappen naar HTML5. Het probleem ligt in z'n geheel bij die bedrijven en niet bij de ondersteuning van de web browsers (Edge, Chrome en vanaf 2017 Firefox ondersteunen allemaal geen Silverlight (meer)).
Nou fijn dus dat Ziggo hier helemaal niets mee lijkt te doen. Kan ik zeker de formule 1 vandaag op mijn telefoontje gaan kijken.
Kwalitatief Uiterst Teleurstellend van ziggo.:@
Reputatie 1
Tot die tijd even googlen op HorizonTVO app. Loste bij mij 2 jaar frustratie in 1 minuut op. Zonder dat je je pc moet herinstalleren of allerlei trucen hoeft uit te halen.
Bij mij is Horizon Go op de PC erg slecht (schokkerig).
Ik heb 300 MB down, lijkt me toch genoeg. Eigenlijk vind ik het nog steeds beroerd dat je Silverlight nodig hebt.
Op de iPad doet hij het prima, zelfs in mijn vakantiehuis waar ik een 6MB/2MB verbinding hebt.

Reputatie 1
Loos gelul zoals gewoonlijk, kabel nakijken even de stekker eruit, nieuwe kabels kopen enz, een groot debacle heel dat horizontv, welke internet snelheid je ook heb horten en stoten, en de rest youtube en weet ik wat draait als een trein, word volgens mij flink afgeknepen, en dan zullen we maar niet over de wifi hebben als ik op de plaats loop (ca 5 meter van het modem) heb ik al geen wifi meer, heb er voor gemaild en ze hadden de oplossing een wifi versterker wel van ziggo ja je moet alles kopen om het aan de praat te houden, ik heb de horizonbox weer in mijn strot laten drukken, ik ben er een jaar aan verbonden als het voorbij is stap ik over naar een andere provider helemaal gehad met ziggo.
Al sinds klant toen het begon met @home.
Ga zo door ziggo er volgen er meer geloof me.
Oja en als ik tv wil kijken op mijn laptop is het niet via wifi maar met een kabel.
Reputatie 5
Badge +1
TIP: vraag Ziggo om het Serverpark door professionals te laten beheren. Ik verwacht veel verandering dan! Jammer dat er geen concurrentie is op de kabel en dat glasvezel nog niet overal uitgerold is. Want ziggo lacht ons keihard, recht in ons gezicht, uit... Triest 😞