Tips voor het oplossen van Ziggo GO op de PC of Laptop


Reputatie 2
Er zijn veel problemen met Ziggo GO via het web op dit forum te lezen. Ik heb een aantal checks op rij gezet om het geheel toch proberen werkend te krijgen.

1. Problemen met bufferen?
Probeer eerst via een netwerkkabel te kijken of het probleem dan opgelost is. Ervaar je geen problemen meer probeer het dan pas via WIFI. Sterke voorkeur is om de 5Ghz frequentieband te pakken ipv de 2,4Ghz band. De 2,4Ghz band is inmiddels zo druk in de ether bezet dat dit leidt tot zogenaamde "collisions" of te wel botsingen.

2. Plaats je modem of router zoveel mogelijk bij een Dect telefoon vandaan, minimaal 5 meter. Deze werkt namelijk op de 2,4Ghz frequentieband en leidt ook tot problemen. Heb je een magnetron in de buurt staan, probeer het kabelmodem of router ook daar zoveel mogelijk weg bij te plaatsen.

3. Gebruik Windows 7 of 8.1, installeer de allerlaatste updates en kijk via Internet Explorer 11 of alles dan werkt. Via Windows Updates wordt soms Silverlight niet als een kritische update maar als een aanbevolen update behandeld. Kijk dus altijd in de het Windows Update overzicht en vink dan het vinkje bij Silverlight aan. Werkt het niet? Probeer is een kale Windows installatie met de laatste updates, werkt het dan wel, dan zou het aan software van derden kunnen liggen, hierbij te denken aan een virusscanner of firewall die geïnstalleerd is en in de weg kan staan. Download Silverlight met de hand, draai de setup en kijk of de laatste update al geinstalleerd is. (Daarnaast kan je ook Firefox in Linux gebruiken, voor Linux heb je daar Pipelight voor : http://pipelight.net/cms/installation.html).

4. Met de introductie van Windows 10 zal Silverlight niet worden opgenomen in de nieuwe browser "Edge". Hierin zal Ziggo GO niet werken tot het moment dat Ziggo met een update komt die wel met Edge gaat werken. Onder Internet Explorer zal Silverlight wel blijven werken.

5. Krijg je het niet werkend onder je eigen OS? Heb je een i5 of i7 processor. Installeer dan VMWare Player en installeer daarin Windows 7 64-bit helemaal kaal. Mijn ervaring is dat dat ook soepel loopt. Dit kan je ook als alternatief gebruiken als je Windows 10 hebt draaien.

6. Aanvullende tip met betrekking tot de 2,4Ghz band: wijzig je channel is van 1, naar 6 en dan naar 11. Probeer de channels stuk voor stuk uit. Dit lost ook een hoop problemen op met betrekking tot buffering. Meer informatie: https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/wifi/kanaal-wijzigen/

Nog meer tips die je hier zou willen toevoegen? Graag jullie reacties, dan updaten we nog meer punten. En verbeter me uiteraard als ik dingen niet goed gezegd heb, we zijn er met elkaar voor de community op te bouwen! :)

***moderator edit: onderstaande verwerkt, ik houd het in de gaten***

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

110 Reacties

Bedankt voor het melden.☺
Badge
Omdat ik zelf het meest via Linux (Ubuntu) op de PC werk, zit ik ook met dat vervelende silverlight, dat echter niet werkt onder Ubuntu. De in dit topic vermelde link naar Pipelight werkt niet meer. Zoektocht op internet leid naar : http://wiki.ubuntu-nl.org/community/PipelightPlugin

Ik heb dit nog niet uitgeprobeerd. Zodra het werkt zal ik dat melden.


Werkt nu met Mozilla Firefox in Linux Ubuntu.
Omdat ik zelf het meest via Linux (Ubuntu) op de PC werk, zit ik ook met dat vervelende silverlight, dat echter niet werkt onder Ubuntu. De in dit topic vermelde link naar Pipelight werkt niet meer. Zoektocht op internet leid naar : http://wiki.ubuntu-nl.org/community/PipelightPlugin

Ik heb dit nog niet uitgeprobeerd. Zodra het werkt zal ik dat melden.
Reputatie 1
Ik heb op diverse medium de app in gebruik. Alles gaat goed. Wanneer ik de app in Win 10 open dan blijft hij bufferen tot je een ons weegt. Na kleine 5 min word het beeld scherp. De kwaliteit blijft 80-90% scherp. Regelmatig crasht het beeld, als melding krijg je te zien, video kan niet worden afgespeeld. Vervolgens ga je naar terug en probeer je opnieuw met verbinden. Het beeld wisselt dan van scherp naar minder scherp.

Lees ook de twee topics die ik gepost heb. Eentje van gister en een van vier maanden geleden.
https://community.ziggo.nl/search/activity/topics?userid=44191

Wanneer je naar de klantenservice belt moeten ze eerst zelf uitvinden hoe de app werkt. Niet iedereen heeft die vaardigheden om te adviseren hoe bvb dit probleem oplost.
Reputatie 2
Hoe kan ik ziggogo kijken via een MAC? Safari werkt niet meer aangezien silverlight niet meer word ondersteund ivm beveiligingsproblemen.
Reputatie 7
Badge +12
@Stoffer,

misschien het cache van de store eens opruimen. Klik rechts op startknop > uitvoeren > wsreset.exe > enter. Als command prompt en store beide zijn geopend is het cache leeg gemaakt. Vervolgens computer opnieuw opstarten en de gewenste app opnieuw downloaden. Bij mij is sinds de laatste update IE11 nog gewoon aanwezig onder accessoires. Anders even naar de map program files(x86) > internet explorer > explore.exe en dan vastpinnen aan de taakbalk.

Succes,

Jos
W10 en Ziggo GO zijn de laatste periodes nooit geen gelukkig huwelijk geweest ...
Reputatie 7
Badge +35
Mogelijke oplossing:
Ziggo Go verwijderen en opnieuw installeren.
Ik heb 2 computers met Windows 10,waarop tot voor enkele dagen Ziggo Go werkte. Sinds enkele dagen kan ik op de ene computer opeens Ziggo Go niet starten. Er komt een blauw schermpje op het scherm met de mededeling: "Uw account controleren. Ziggo Go is nu niet beschikkaar in uw account. Hier is de foutcode voor het geval u deze
nodig hebt: 0x803F8001.
In de Store bekijken".
Alles nagezocht op de computer mbt. tot deze code van Microsoft. Niets gevonden dat van enig nut kon zijn.
3 medewerkers van Ziggo geraadpleegd, waarvan er 2 bij waren die totaal niet wisten waarover het ging. (Vakantiewerkers?)
1 medewerker heeft met enige kennis van zaken getracht getracht het probleem op te lossen, hetgeen helaas niet lukte.
Op deze computer is na de laatste update van Windows 10 Internet explorer 11 niet meer actief. Kan deze ook nergens meer dowloaden.
Welke heldere geest weet mijn probleem op te lossen?
Reputatie 7
Badge +35
Je zou het in ieder gevel een keer kunnen proberen, werkt het niet kun je hem weer aanzetten:
Microsoft maakt het je heel makkelijk, je hoeft alleen het programaatje uitschakelen te gebruiken, of inschakelen:
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/929852/how-to-disable-ipv6-or-its-components-in-windows
Bedankt voor de reakties maar voor mij is dit te ingewikkeld, ik blijf wel kijken op mijn tablet, wel jammer voor de F1 race in Canada vanavond.
Reputatie 7
Badge +35
Als je provider nog geen IPv6 aanbied, heeft dit aan laten staan geen enkele functie.
Als het uitzetten problemen oplost, heeft dit geen enkel nadeel voor het gebruik van je computer, want je gebruikte al alleen IPv4.
Als je verder leest in het Engelse gedeelte van Microsoft uitleg over IPv6 staat er dat het alleen geld als je de mogelijkheid hebt van een IPv6 verbinding.
Als je gebruik kunt maken van een IPv6 verbinding en je zet hem dan uit, dan kunnen bepaalde Windows onderdelen niet functioneren, maar de komende vele jaren zal dit overgenomen worden door IPv4, omdat alleen IPv6 alleen functioneert als heel de wereld, alle providers en webservers over zijn gegaan op IPv6.
Tot die tijd valt alles terug op IPv4, behalve websites en servers die alleen op IPv6 draaien, zoals:
https://speedtest6.ziggo.nl
Dit vind ik op internet:
BelangrijkIPv6 (Internet Protocol versie 6) is een verplicht onderdeel van Windows Vista en latere versies van Windows. Het uitschakelen van IPv6 of onderdelen daarvan wordt niet aanbevolen. Als u dat wel doet, kan het voorkomen dat bepaalde Windows-onderdelen niet functioneren. Bovendien start het systeem 5 seconden later op als IPv6 is uitgeschakeld doordat de registerinstelling DisabledComponents onjuist is ingesteld op de waarde 0xfffffff. De juiste waarde is 0xff. Zie voor meer informatie de vraag 'Wat zijn de aanbevelingen van Microsoft over het uitschakelen van IPv6?' in IPv6 voor Microsoft Windows Veelgestelde vragen.
Reputatie 7
Badge +35
Heb je deze optie ook uitgeprobeerd: - Bij adapterinstellingen IPv6 uitgeschakeld.
"De video is onderbroken. Onze excuses voor het ongemak.

De video kan op dit moment niet worden afgespeeld."
Dit krijg ik te zien na het inloggen in Ziggo Go en het klikken op "Nu kijken"
Tips op internet lossen dit niet op: Win8.1, IE11, laatste versie Silverlight, bestand mspr.hds (kwam op mijn laptop 3x voor) verwijderd. Herstart en weer het zelfde, TV kijken op de laptop is er niet bij.
Waarom maakt Ziggo zoveel reklame voor deze mogelijkheid als het bij veel mensen niet werkt?
Vandaag weer geknutseld met allerlei instellingen en wederom werkt ziggogo.tv weer!

- Bij adapterinstellingen IPv6 uitgeschakeld;
- Laptop opnieuw opgestart;
- Bij Silverlight tablad Toepassingsopslag ziggogo.tv verwijderd;
- mspr.hds bestand hernoemt;

En hij doet het weer. Kennelijk doet Ziggo nog steeds niet aan IPv6 voor hun websites.

Hopelijk werkt het nu wel langer dan 1 dag.

Mijn specs:

- Windows 7 Home Premium NL 64bits;
- Service Pack 1;
- IE 11.0.9600.18638 (Updateversies: 11.0.41 (KB4014661));
- Silverlight 5.1.50906.0
- AntiVirus: Eset NOD32 10.1.204.1
- Firefox ESR 52.1.0 32-bits
- Provider: XS4ALL


Glamdring, het werkt! Dankje wel! Mijn man werd er gek van (en ik dus ook, hahaha). Nu hopen dat het blijft werken en anders kom ik hier weer de oplossing zoeken. 😉 Nogmaals dank je!

Set-up: Windows 10/IE 11
Dan zal ik gebukt moeten gaan onder deze ellende, want ik heb enkel W10 op mijn apparaten staan. Tenzij er een oplossing voor komt.
Nou ik heb van alles geprobeerd. Alle aanwijzingen en tips gevolgd, maar Ziggo Go blijft een kwelling voor mij. Zowel op de kabel als draadloos. Ik heb de gang van zaken opgenomen. Misschien dat iemand mij aan de hand daarvan nog meer tips kan geven.


Helaas het versturen van een mp4 bestand wordt niet ondersteund.
Jeetje.
Hoe kan ik anders duidelijk maken wat ik meemaak tijdens het opstarten van Ziggo Go?


Heb je toevallig windows 10 op je systeem staan dan ben jij niet de eenige waar Ziggo GO niet vooruit te branden is ook naar herinstalleren van de app. Dit ervaar ik alleen onder W10 en niet op overige systemen waar deze app op draait !
Nou ik heb van alles geprobeerd. Alle aanwijzingen en tips gevolgd, maar Ziggo Go blijft een kwelling voor mij. Zowel op de kabel als draadloos. Ik heb de gang van zaken opgenomen. Misschien dat iemand mij aan de hand daarvan nog meer tips kan geven.


Helaas het versturen van een mp4 bestand wordt niet ondersteund.
Jeetje.
Hoe kan ik anders duidelijk maken wat ik meemaak tijdens het opstarten van Ziggo Go?
Glamdring, ook bij mij werkt het IPv6 uitschakelen. Klasse en dank je wel. Misschien dat ze dit bij Ziggo in een Q&A kunnen opnemen?
Geweldig tip van Glamdring werkt bij mij ook, niet te geloven..... nog wel even afwachten of hij blijft werken 😉 werkt nu onder w7/IE/Siverlight.


Bedankt Glamdring top.


Glamdring schreef:
Vandaag weer geknutseld met allerlei instellingen en wederom werkt ziggogo.tv weer!

- Bij adapterinstellingen IPv6 uitgeschakeld;
- Laptop opnieuw opgestart;
- Bij Silverlight tablad Toepassingsopslag ziggogo.tv verwijderd;
- mspr.hds bestand hernoemt;

En hij doet het weer. Kennelijk doet Ziggo nog steeds niet aan IPv6 voor hun websites.

Hopelijk werkt het nu wel langer dan 1 dag.
Ook hier IPv6 uitgeschakeld;
Ook hier heeft het geholpen!
Vandaag weer geknutseld met allerlei instellingen en wederom werkt ziggogo.tv weer!

- Bij adapterinstellingen IPv6 uitgeschakeld;
- Laptop opnieuw opgestart;
- Bij Silverlight tablad Toepassingsopslag ziggogo.tv verwijderd;
- mspr.hds bestand hernoemt;

En hij doet het weer. Kennelijk doet Ziggo nog steeds niet aan IPv6 voor hun websites.

Hopelijk werkt het nu wel langer dan 1 dag.

Mijn specs:

- Windows 7 Home Premium NL 64bits;
- Service Pack 1;
- IE 11.0.9600.18638 (Updateversies: 11.0.41 (KB4014661));
- Silverlight 5.1.50906.0
- AntiVirus: Eset NOD32 10.1.204.1
- Firefox ESR 52.1.0 32-bits
- Provider: XS4ALL



- Bij adapterinstellingen IPv6 uitgeschakeld;
DIT HEEFT GEHOLPEN!!!
SCHANDALIG VAN DE IT SPECIALISTEN VAN ZIGGO, DAT DIT DOOR CLIENTEN ZELF OPGELOST MOET WORDEN . PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF
Als je alle problemen met Ziggo Go op een rijtje zet dan lijkt het mij dat Ziggo veel te snel een volgende stap heeft willen zetten. Ziggo Go werkt gewoon niet of niet voldoende.
Ik had Horizon.tv probleemloos met Firefox, Windows Explorer 11 en Chrome op al mijn computers, op mijn (Android) telefoon en mijn (Android) tablet. Met Ziggo Go werkt het maar op 1 computer (een oude AMD quadcore met W10!) via de app en op alle andere computers en mijn tablets werkt het niet meer, niet via de browser(s) noch via de app. Op mijn i7 W10 machine blijft de app in het inlogscherm hangen of start helemaal niet meer op, op mijn i5 W8.2 machine kan ik de app niet downloaden en op mijn tablets blijft het beeld hangen of valt de verbinding steeds weg; via de browser krijg ik op diverse computers telkens de mededeling: “Video is onderbroken. Excuses voor het ongemak”.
Ziggo heeft een redelijk goed werkende app vervangen door een app die veel problemen veroorzaakt en die oude Horizon app werkt inmiddels niet meer. Uit dit forum maak ik op dat sommige lapmiddelen werken bij enkelingen maar dat de meeste problemen niet opgelost lijken te worden. Dit zie ik als een forse achteruitgang van kwaliteit. Erg jammer. Alle lapmiddelen op dit forum hebben bij mij nog niet tot herbeleving van het kijkplezier kunnen leiden. Redelijk bizar dat ik oude Windows versies moet gaan installeren, minder gangbare browsers moet gaan gebruiken of andere trucjes moet uithalen die vaak voor leken te ingewikkeld of tijdrovend zijn (werken trouwens vooralsnog niet bij mij).
Vandaag weer geknutseld met allerlei instellingen en wederom werkt ziggogo.tv weer!

- Bij adapterinstellingen IPv6 uitgeschakeld;
- Laptop opnieuw opgestart;
- Bij Silverlight tablad Toepassingsopslag ziggogo.tv verwijderd;
- mspr.hds bestand hernoemt;

En hij doet het weer. Kennelijk doet Ziggo nog steeds niet aan IPv6 voor hun websites.

Hopelijk werkt het nu wel langer dan 1 dag.

Mijn specs:

- Windows 7 Home Premium NL 64bits;
- Service Pack 1;
- IE 11.0.9600.18638 (Updateversies: 11.0.41 (KB4014661));
- Silverlight 5.1.50906.0
- AntiVirus: Eset NOD32 10.1.204.1
- Firefox ESR 52.1.0 32-bits
- Provider: XS4ALL