Neowam

Level 1
  • 44Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Tips voor het oplossen van Ziggo GO op de PC of Laptop

Er zijn veel problemen met Ziggo GO via het web op dit forum te lezen. Ik heb een aantal checks op rij gezet om het geheel toch proberen werkend te krijgen.

1. Problemen met bufferen?
Probeer eerst via een netwerkkabel te kijken of het probleem dan opgelost is. Ervaar je geen problemen meer probeer het dan pas via WIFI. Sterke voorkeur is om de 5Ghz frequentieband te pakken ipv de 2,4Ghz band. De 2,4Ghz band is inmiddels zo druk in de ether bezet dat dit leidt tot zogenaamde "collisions" of te wel botsingen.

2. Plaats je modem of router zoveel mogelijk bij een Dect telefoon vandaan, minimaal 5 meter. Deze werkt namelijk op de 2,4Ghz frequentieband en leidt ook tot problemen. Heb je een magnetron in de buurt staan, probeer het kabelmodem of router ook daar zoveel mogelijk weg bij te plaatsen.

3. Gebruik Windows 7 of 8.1, installeer de allerlaatste updates en kijk via Internet Explorer 11 of alles dan werkt. Via Windows Updates wordt soms Silverlight niet als een kritische update maar als een aanbevolen update behandeld. Kijk dus altijd in de het Windows Update overzicht en vink dan het vinkje bij Silverlight aan. Werkt het niet? Probeer is een kale Windows installatie met de laatste updates, werkt het dan wel, dan zou het aan software van derden kunnen liggen, hierbij te denken aan een virusscanner of firewall die geïnstalleerd is en in de weg kan staan. Download Silverlight met de hand, draai de setup en kijk of de laatste update al geinstalleerd is. (Daarnaast kan je ook Firefox in Linux gebruiken, voor Linux heb je daar Pipelight voor : http://pipelight.net/cms/installation.html).

4. Met de introductie van Windows 10 zal Silverlight niet worden opgenomen in de nieuwe browser "Edge". Hierin zal Ziggo GO niet werken tot het moment dat Ziggo met een update komt die wel met Edge gaat werken. Onder Internet Explorer zal Silverlight wel blijven werken.

5. Krijg je het niet werkend onder je eigen OS? Heb je een i5 of i7 processor. Installeer dan VMWare Player en installeer daarin Windows 7 64-bit helemaal kaal. Mijn ervaring is dat dat ook soepel loopt. Dit kan je ook als alternatief gebruiken als je Windows 10 hebt draaien.

6. Aanvullende tip met betrekking tot de 2,4Ghz band: wijzig je channel is van 1, naar 6 en dan naar 11. Probeer de channels stuk voor stuk uit. Dit lost ook een hoop problemen op met betrekking tot buffering. Meer informatie: https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/wifi/kanaal-wijzigen/

Nog meer tips die je hier zou willen toevoegen? Graag jullie reacties, dan updaten we nog meer punten. En verbeter me uiteraard als ik dingen niet goed gezegd heb, we zijn er met elkaar voor de community op te bouwen! 🙂

***moderator edit: onderstaande verwerkt, ik houd het in de gaten***
110 Reacties 110
Christian73

Level 1
  • 368Posts
  • 11Oplossingen
  • 8Likes
Een paar opmerkingen :

Bij punt 3 : Je kunt ook gewoon Linux gebruiken hoor met Firefox! En uiteraard ook Firefox onder Windows kun je gebruiken.

Bij punt 4 : Niet correct, alleen in hun nieuwe "Edge" - browser verdwijnt die ondersteuning. In Internet Explorer (die je gewoon kunt blijven gebruiken) blijft Silverlight. En Firefox ook weer uiteraard.

Zie ook : http://www.automatiseringgids.nl/nieuws/2015/28/licht-uit-voor-silverlight-in-edge-browser

Om Silverlight in Firefox onder Windows te gebruiken, zie : https://support.mozilla.org/nl/kb/silverlight-plug-in-gebruiken-geluid-en-video-afspelen

Voor in Linux heb je daar Pipelight voor : http://pipelight.net/cms/installation.html
Neowam
Topicstarter
Level 1
  • 44Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes
Top, bedankt voor je aanvullingen! Helaas niet meer mogelijk mijn bericht te wijzingen 😞
Neowam
Topicstarter
Level 1
  • 44Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes
6. Aanvullende tip met betrekking tot de 2,4Ghz band: wijzig je channel is van 1, naar 6 en dan naar 11. Probeer de channels stuk voor stuk uit. Dit lost ook een hoop problemen op met betrekking tot buffering. Meer informatie: https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/wifi/kanaal-wijzigen/
Neowam
Topicstarter
Level 1
  • 44Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes
PS: Graag alleen hierin alleen reageren wanneer er tips, aanvullingen en/of verbeteringen zijn. Benoem ook even het punt nummer waarin je iets graag wil aanvullen. Zie het voorbeeld van Christian73. Heb je een nieuw aanvullend punt? Begin deze met een nieuw nummer. Alvast bedankt voor jullie input! Wellicht dat een moderator dit straks tot een mooie verzamel sticky kan maken. 🙂
Een andere DJ

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Punt 4 is onjuist, inclusief de opmerking van Christian73
Op 64-bits versies van Windows 10 (en wellicht ook oudere versies) werkt de site NIET met Internet Explorer
Ondanks dat Silverlight op een Win10 systeem geïnstalleerd is, komt er een plaatje van silverlight in beeld zodra je een film/aflevering daadwerkelijk wil starten/afspelen.

Er gaan verhalen rond van enkele gebruikers dat zij hier geen last van hebben, op een standaard systeem zal het sowieso niet mogelijk zijn. Dit is door Ziggo erkent maar die doen er niets aan.

Een App bouwen zal het probleem oplossen, maar daar heeft Ziggo geen interesse in
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
@Een andere DJ,
Horizon.tv werkt gewoon op een standaard 64 bits installatie van Windows 10 met IE11. En dat is geen verhaaltje van enkele mensen dat de ronde doet maar de keiharde realiteit. Afgelopen zondag ging hier de 50e Windows 10, 64 bits computer de deur uit met werkende Horizon.tv. De meeste van die 50 hadden of verouderde drivers of ontbrekende software. Verder waren er een aantal mensen die steevast op dat blauwe e'tje op de taakbalk bleven drukken omdat ze dachten dat dat IE11 was. Buiten die 50 om heb ik ook al telefonisch diverse mensen geholpen met hun Horizon.tv problemen en tot op heden geen klachten meer. De Horizon,tv site werkt met Windows 95, 98 en Millennium met de nodige handelingen, Windows XP, Vista, 7, 8, 8.1 en 10 werken gewoon, zowel 32 als 64 bits versies.
Jos
Dirk Tempelaar

Level 1
  • 340Posts
  • 9Oplossingen
  • 6Likes
Ondanks dat er Silverlight geïnstalleerd was werkte mijn Horizon Go niet.
Toen Silverlight bij Programma's en onderdelen verwijderd en na een aantal uren kreeg ik automatisch een nieuwe update binnen van Microsoft, deze gedownload en geïnstalleerd en zie: Horizon Go werkt weer als een zonnetje, maar wel met IE 11.
Brozius

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo,

Ik vroeg mij af hoelang jullie nog Silverlight gaan gebruiken aangezien bijna alle browsers nu of in de toekomst geen NPAPI-plugins meer ondersteunen. Komt hier een alternatief voor?

M.v.g.
Roy
Bumzle

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Brozius wrote:
Hallo,

Ik vroeg mij af hoelang jullie nog Silverlight gaan gebruiken aangezien bijna alle browsers nu of in de toekomst geen NPAPI-plugins meer ondersteunen. Komt hier een alternatief voor?

M.v.g.
Roy

Dit vroeg ik mij ook af, ik moet nu een andere browser downloaden om Horizon Go te bekijken. Niet echt handig. Kan Silverlight niet worden vervangen voor een html5 player?

PS: Hoi Roy, ken je me nog? 😉
Hanno

Level 6
  • 86Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes
Volgend jaar stopt Firefox ook met het ondersteunen van plugins zoals Silverlight (http://www.nu.nl/internet/4142993/firefox-stopt-in-2016-met-ondersteunen-van-plugins.html_

Dat betekent dat vanaf volgend jaar het alleen nog mogelijk is om Horizon.TV op IE te kunnen bekijken omdat Chrome, Windows Edge en nu ook Firefox Silverlight niet meer ondersteunen.
Hoog tijd om over te stappen op een HTML5 player lijkt mij zo!
Frederikjp

Level 5
  • 44Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Horizon Go krijg ik ondanks een Pipelight installatie en User Agent Overrider niet werkend met Firefox op Linux Xubuntu. De plugin crasht en/of vensters bevriezen.
schonkeren

Level 1
  • 174Posts
  • 1Oplossingen
  • 27Likes
Daarnaast hebben we natuurlijk nog het "De video is onderbroken. Onze excuses voor het ongemak." probleem in Internet Explorer (de enige browser die nog werkt met horizon.tv).

Gelukkig vond ik hier een oplossing (https://community.ziggo.nl/alle-apps-horizontv-20/de-video-onderbroken-onze-excuses-voor-ongemak-5784) --> Sluit IE en ga naar folder %programdata% - Microsoft\PlayReady en hernoem mspr.hds naar mspr.hds.old. Start IE en je video werkt weer...
KeiraR

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
schonkeren wrote:
Internet Explorer (de enige browser die nog werkt met horizon.tv).


Mijn Firefox doet het prima hoor. 😛
schonkeren

Level 1
  • 174Posts
  • 1Oplossingen
  • 27Likes
KeiraR wrote:
Mijn Firefox doet het prima hoor. 😛


Niet lang meer...

En in IE blijft het een PITA ook... "de video is onderbroken" - zelfs verwijderen bestandje maakt niets meer uit.
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
Die melding dat de video is onderbroken steekt de laatste tijd steeds vaker de kop op.
Tegenwoordig open ik 2 maal de horizon.tv website, een op tv kijken en een op tv-gids. Indien de melding komt dat de video is onderbroken sluit ik de 1e pagina. Vervolgens op de 2e weer naar tv kijken, inloggen en verder kijken. Geen bestandje verwijderd maar het werkt weer, raar maar waar. En om het nog leuker te maken, 2 100% identieke computers met gelijke instellingen, op de ene melding video onderbroken en de andere gaat gewoon verder. Het is en blijft een raar fenomeen.
Jos
schonkeren

Level 1
  • 174Posts
  • 1Oplossingen
  • 27Likes
Sparco©1963 wrote:
Die melding dat de video is onderbroken steekt de laatste tijd steeds vaker de kop op.
Tegenwoordig open ik 2 maal de horizon.tv website, een op tv kijken en een op tv-gids. Indien de melding komt dat de video is onderbroken sluit ik de 1e pagina. Vervolgens op de 2e weer naar tv kijken, inloggen en verder kijken. Geen bestandje verwijderd maar het werkt weer, raar maar waar. En om het nog leuker te maken, 2 100% identieke computers met gelijke instellingen, op de ene melding video onderbroken en de andere gaat gewoon verder. Het is en blijft een raar fenomeen.
Jos


Interessante tip XD
11194556

Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Cyberfox, werkt perfect, gaat door waar Firefox is gestopt met een goed product.
joscho

Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes
11194556 wrote:
Cyberfox, werkt perfect, gaat door waar Firefox is gestopt met een goed product.


Goede middag, er is vandaag een nieuwe update van cyberfox uitgekomen 43.0,deze kun je niet naar het nederlands onzetten enig idee?
Neowam
Topicstarter
Level 1
  • 44Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes
We kunnen wel work-arounds blijven verzinnen en alternatieven.

Als Firefox er zelfs mee gaat stoppen moet Ziggo nu echt zich achter hun oren gaan krabben.
De hele meuk moet gewoon om gezet worden naar HTML5 streaming video.
Dan werkt iedere browser er fatsoenlijk mee.
Ik duim dat ze er mee bezig zijn. Ik het persoonlijk al veels te laat...

Netflix luistert qua techniek goed naar hun achterban en volgen de laatste internet trends. Daar kan Ziggo nog wat van overnemen.

Uitgelicht topic