Tips voor het oplossen van Ziggo GO op de PC of Laptop

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

110 Reacties

Na herinstallatie van mijn laptop (windows 10 64bit legale versie) kan ik wel nog wel inloggen in de app, maar kijken dan krijg ik de melding 0x80004005 helaas kan de webcare mij niet helpen dus misschien hier iemand? Via de site kan het wel, maar dat is geen goede optie omdat deze laptop voor mijn zoon bedoelt is en hij via de site "overal" bij kan. Dus wil ik gewoon die app weer werkend krijgen, want hij heeft voor de herinstallatie wel normaal gewerkt.
Ik lees regelmatig in deze topic dat men het heel erg triest vindt dat Ziggo nog steeds het progamma Silverlight gebruikt, Mee eens. Volgens mij is bijna niemand zowel niemand bij Ziggo die de oplossing weet om Ziggo go te laten kijken op het Linux platform, en dat zonder Wine te gebruiken. Silverlight is alleen ontwikkeld voor de Windows en Apple platforms, jammer zegt al genoeg over de ontwikkelaars en ook natuurlijk over Ziggo.
Ziggo probeert een hoop te doen om zijn klanten tevreden te houden maar komt het een beetje op onbekend terrein als het dagelijks dan weten ze het niet meer. (Wat de boer niet kent vreet ie niet) Een jaar of 5/6 heb ik deze vraag ook al bij UPC gelegd, toen werd mij verteld dat ze ermee bezig waren maar koste wel wat tijd en dat ik geduld moest hebben. UPC/Ziggo heeft een heel groot nadeel dat je bij sommige dingen heeeeeeeeeel veeeeeeel geduld moet hebben. Dus Ziggo go met het Linux systeem is nog steeds geen oplossing voor zolang ze bij Ziggo met Ziggo go op Silverlight laten draaien
Beste,

Ik kijk al een hele tijd programma's terug via eerst horizon.tv en later Ziggogo.tv, via de Macbook.
Eigelijk nooit noemen waardige problemen gehad, tot een week of twee terug. mijn macbook en ook Safari en Silverlight zijn altijd geüpdatet naar de laatste versie.

De programma's lijken te starten, echter zodra de oranje cirkel bijna rond is stopt deze en krijg ik steeds de volgende melding "De video is onderbroken. Onze excuses voor het ongemak." heeft er iemand een ervaringen mee en of een oplossing?

via mijn surface tablet kan ik ook niet terug kijken, het vreemde is dat via de iPad wel terug te kijken is.
wel met de nodige problemen, soms maar 2min terwijl het programma 1 uur duurt.

Krijg helaas geen oplossing van Ziggo!

gr Huub janssen
Bij mij is het het zelfde probleem, heb al met ziggo contact gehad, die adviseerde me om de cookies te verwijderen maar dat heeft niet geholpen, ik kan wel via de Ipad kijken maar niet via de laptop of de iMac,

Heb net ook ge- chat maar ook geen oplossing, mijn dochter die op een ander adres woont heet het zelfde probleem. het is idd heel irritant.
OPLOSSING!!!!!

Opera browser installeren.
Inloggen https://www.ziggogo.tv/nl/tv-kijken.html
Ga naar tvgids&replay TV
Deze gaat bufferen dan naar optie afspelen vanaf begin .
Bij beeld vooruitspoelen op afspeelbalk.

Succes
@azzy bedankt voor de reactie en de tip Heb opera gedownload maar hij blijft alleen maar bufferen en komt geen steek verder. Jammer was het proberen waard
@azzy ja hij doet het super bedankt. Had geen geduld genoeg duurde even maar nu werkt het nogmaals bedankt ga het ook op de i-Mac proberen. Fijne dag verder
Opera is niet de oplossing op mijn laptop met Windows 7 Pro.
Zelfde probleem met Firefox, Chrome en IE 11.
Dit probleem heeft zich al eerder voorgedaan. Toen was de oplossing modem van Ziggo uit (30 seconden) en weer aan. Daarna was het probleem verholpen. Helaas niet deze keer. Met Ziggo gebeld en zij zeggen dat het probleem bekend is en aan wordt gewerkt...... Al meer dan een week.
Ik zie erg veel reacties op de Ziggo Go app. Ik heb een IPad air en krijg sinds een paar dagen de app niet meer open. Kan dus niet zien wat er nu op tv komt, laat staan dat ik een voetbalprogramma kan starten. Alles al geprobeerd zit ook op de 5 GHz band . Opnieuw mijn modem opgestart. Lijkt wel een beetje op mijn geklungel met de mobiele telefoon van Ziggo. Uiteindelijk opgezegd en nu bij Simpel geen problemen meer. Betaal elke maand meer dan 100 euro aan Ziggo. Nog even aanzien en dan maar over naar een ander. Of heeft iemand de gouden oplossing voor dit probleem?.
Al 2 weken zonder ziggo Go TV via explorer 11/Win7 en 8. Ik heb een analoog tv abonnement Ziggo, en internet gaat via XS4all (wat perfect werkt) Een jaar lang heb ik prima op Horizon Go TV kunnen kijken, nu lukt dat plotseling niet meer. Alles al geprobeerd wat er te vinden is aan Ziggo tips. Paar keer gebeld krijg alleen maar te horen er wordt aan gewerkt. Weet voor 99% zeker dat het een probleem bij Ziggo ligt. De APP windows 10 hebben we geprobeerd op de laptop van mijn zoon, die werkt wel .... een beetje ...in de avond, als het druk is bij Ziggo, blijft hij heel vaak bufferen (internet verbinding is prima via Xs4all) Maar daar heb ik dus zelf niets aan.... help Ziggo, zit nu al 2 weken op een oude TV analoog te kijken, ik mis TV terugkijken en Ziggo sport enz ....!!
Weet iemand hoeveel Mbps windows 10 app van Ziggo nodig heeft.
Op Windows 7, zowel met Internet Explorer 11 als Firefox ESR, heb ik het vandaag als volgt werkend gekregen:

- Ga naar Start / Configuratiescherm / Netwerkcentrum;
- Kies links 'Adapterinstellingen wijzigen';
- Klik met de rechtermuisknop op jouw verbinding en kies 'Eigenschappen';
- Vink hier alles uit, behalve:
- Client voor Microsoft-netwerken;
- Qos-pakketplanner;
- Bestands- en printerdeling voor Microsoft-netwerken;
- Internet Protocol versie 6 (TCP/IPv6)
- Internet Protocol versie 4 (TCP/IPv4)
- Klik op OK;
- Start Windows opnieuw op.

Volgens mij werkt dit ook op Windows 8 en 10.

Met adapterinstellingen wijzigen heeft dit gewerkt; voor 1 dag. Nu doet hij het weer niet. Verder niks gedaan met de laptop.

Krijg nu bij TV kijken de melding video onderbroken, bij weer terug en nog een keer proberen een oranje cirkel die langzaam vol loopt en daarna gebeurt er niks.
Wat Gramdring voorstelt, adapterinstellingen had ik al geprobeerd maar werkt ook niet. Nog steeds melding: De video is onderbroken. Onze excuses voor het ongemak. (geprobeerd met win7/explorer 11)
Ook hier IPv6 uitgeschakeld;
Ook hier heeft het geholpen!
Glamdring, ook bij mij werkt het IPv6 uitschakelen. Klasse en dank je wel. Misschien dat ze dit bij Ziggo in een Q&A kunnen opnemen?
Nou ik heb van alles geprobeerd. Alle aanwijzingen en tips gevolgd, maar Ziggo Go blijft een kwelling voor mij. Zowel op de kabel als draadloos. Ik heb de gang van zaken opgenomen. Misschien dat iemand mij aan de hand daarvan nog meer tips kan geven.

Helaas het versturen van een mp4 bestand wordt niet ondersteund.
Jeetje.
Hoe kan ik anders duidelijk maken wat ik meemaak tijdens het opstarten van Ziggo Go?
Nou ik heb van alles geprobeerd. Alle aanwijzingen en tips gevolgd, maar Ziggo Go blijft een kwelling voor mij. Zowel op de kabel als draadloos. Ik heb de gang van zaken opgenomen. Misschien dat iemand mij aan de hand daarvan nog meer tips kan geven.

Helaas het versturen van een mp4 bestand wordt niet ondersteund.
Jeetje.
Hoe kan ik anders duidelijk maken wat ik meemaak tijdens het opstarten van Ziggo Go?

Heb je toevallig windows 10 op je systeem staan dan ben jij niet de eenige waar Ziggo GO niet vooruit te branden is ook naar herinstalleren van de app. Dit ervaar ik alleen onder W10 en niet op overige systemen waar deze app op draait !
Dan zal ik gebukt moeten gaan onder deze ellende, want ik heb enkel W10 op mijn apparaten staan. Tenzij er een oplossing voor komt.
Vandaag weer geknutseld met allerlei instellingen en wederom werkt ziggogo.tv weer!

- Bij adapterinstellingen IPv6 uitgeschakeld;
- Laptop opnieuw opgestart;
- Bij Silverlight tablad Toepassingsopslag ziggogo.tv verwijderd;
- mspr.hds bestand hernoemt;

En hij doet het weer. Kennelijk doet Ziggo nog steeds niet aan IPv6 voor hun websites.

Hopelijk werkt het nu wel langer dan 1 dag.

Mijn specs:

- Windows 7 Home Premium NL 64bits;
- Service Pack 1;
- IE 11.0.9600.18638 (Updateversies: 11.0.41 (KB4014661));
- Silverlight 5.1.50906.0
- AntiVirus: Eset NOD32 10.1.204.1
- Firefox ESR 52.1.0 32-bits
- Provider: XS4ALL

Glamdring, het werkt! Dankje wel! Mijn man werd er gek van (en ik dus ook, hahaha). Nu hopen dat het blijft werken en anders kom ik hier weer de oplossing zoeken. 😉 Nogmaals dank je!

Set-up: Windows 10/IE 11
"De video is onderbroken. Onze excuses voor het ongemak.

De video kan op dit moment niet worden afgespeeld."
Dit krijg ik te zien na het inloggen in Ziggo Go en het klikken op "Nu kijken"
Tips op internet lossen dit niet op: Win8.1, IE11, laatste versie Silverlight, bestand mspr.hds (kwam op mijn laptop 3x voor) verwijderd. Herstart en weer het zelfde, TV kijken op de laptop is er niet bij.
Waarom maakt Ziggo zoveel reklame voor deze mogelijkheid als het bij veel mensen niet werkt?
Reputatie 7
Badge +35
Heb je deze optie ook uitgeprobeerd: - Bij adapterinstellingen IPv6 uitgeschakeld.
Dit vind ik op internet:
BelangrijkIPv6 (Internet Protocol versie 6) is een verplicht onderdeel van Windows Vista en latere versies van Windows. Het uitschakelen van IPv6 of onderdelen daarvan wordt niet aanbevolen. Als u dat wel doet, kan het voorkomen dat bepaalde Windows-onderdelen niet functioneren. Bovendien start het systeem 5 seconden later op als IPv6 is uitgeschakeld doordat de registerinstelling DisabledComponents onjuist is ingesteld op de waarde 0xfffffff. De juiste waarde is 0xff. Zie voor meer informatie de vraag 'Wat zijn de aanbevelingen van Microsoft over het uitschakelen van IPv6?' in IPv6 voor Microsoft Windows Veelgestelde vragen.
Reputatie 7
Badge +35
Als je provider nog geen IPv6 aanbied, heeft dit aan laten staan geen enkele functie.
Als het uitzetten problemen oplost, heeft dit geen enkel nadeel voor het gebruik van je computer, want je gebruikte al alleen IPv4.
Als je verder leest in het Engelse gedeelte van Microsoft uitleg over IPv6 staat er dat het alleen geld als je de mogelijkheid hebt van een IPv6 verbinding.
Als je gebruik kunt maken van een IPv6 verbinding en je zet hem dan uit, dan kunnen bepaalde Windows onderdelen niet functioneren, maar de komende vele jaren zal dit overgenomen worden door IPv4, omdat alleen IPv6 alleen functioneert als heel de wereld, alle providers en webservers over zijn gegaan op IPv6.
Tot die tijd valt alles terug op IPv4, behalve websites en servers die alleen op IPv6 draaien, zoals:
https://speedtest6.ziggo.nl
Bedankt voor de reakties maar voor mij is dit te ingewikkeld, ik blijf wel kijken op mijn tablet, wel jammer voor de F1 race in Canada vanavond.
Reputatie 7
Badge +35
Je zou het in ieder gevel een keer kunnen proberen, werkt het niet kun je hem weer aanzetten:
Microsoft maakt het je heel makkelijk, je hoeft alleen het programaatje uitschakelen te gebruiken, of inschakelen:
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/929852/how-to-disable-ipv6-or-its-components-in-windows