Tips voor het oplossen van Ziggo GO op de PC of Laptop



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

110 Reacties

Hier nu al paar dagen geen video meer via internet explorer of firefox.
Veel dingen geprobeerd zoals de file hernoemen naar .old enzo
En internet instellingen reset, en silverlight opnieuw installeren, files copieren van een windows waarbij hij wel werk.
Niets werkt helaas, ben genoodzaakt om t.v te kijken via VMWare met daarop een windows instal.
Probeer echt te vinden waaraan het kan liggen zodat niet ik alleen maar ook andere mensen ermee kan helpen.
Op mijn ipad en iphone werken de horizon apps uitstekend!!, maar op zowel mijn laptop/windows8.1 en minilaptop/Windows 10 veel buffering en geen synchroon geluid. Zowel bekabeld als wifi.

Nu op de laptop via IE, in plaats van de door ziggo geadviseerde Firefox, uitsteken beeld en geluid.
Echter niet in volledig beeldscherm.wel in groot beeldscherm.

Ziggo heeft nog wel wat te doen aan de Microsoft (on)-mogelijkheden.En gezien de klachten op dit forum
( 9 Maanden wordt dat wel hoog tijd )
In windows 10 x64 of x32 op beide werkt het gewoon hoor.
Dit dan wel met Firefox of internet explorer. niet Edge, internet explorer zit er ook in maar moet je dus even via start starten (staat niet in de taakbalk.)
Wie heeft nog Horizon tv. bij mij doet hij sinds gisteren helemaal niets meer op de laptop
Wie heeft nog Horizon tv. bij mij doet hij sinds gisteren helemaal niets meer op de laptop

Heeft het eigenlijk zin om in deze community iets te plaatsen. Zijn er mensen van Ziggo bij betrokken ??

Volgens mij moet je hier niet zijn als je informatie wil hebben over een probleem.
Ziggo bemoeit er zich helemaal niet mee.
Is meer van geef ze een platform dan zijn wij er vanaf
Heb af en toe ook problemen dat horizon go geen video's meer afspeelt.
Het enigste wat ik moet doen is Silverlight de-installeren via configuratie/programma's/programma's en onderdelen en dan even silverlight zoeken erop gaan staan recht klikken en verwijderen.
Vervolgens even op Google zoeken naar silverlight instaleren en hij werkt weer.
Vraag me niet waarom dit gebeurd ik heb er geen antwoord op.
Misschien dat jullie hier wat aan hebben.

Succes,
blutch4
Herinstalleren helpt hier niet helaas.
Moet gewoon per toeval, zoals vorige keer het weer doen, maarja duurt nu wel lang deze keer.
Reputatie 7
Badge +25
@Pureownage:
Ik kan op mijn 64 bits Windows10-computer via Edge en IE11 gewoon HorizonTV kijken.
Reputatie 7
Badge +12
Dat mag U eens uitleggen hoe U dat doet. Want met Edge in Windows 10 krijgen de meeste mensen toch echt te zien dat het niet werkt.
Jos
@Pureownage:
Ik kan op mijn 64 bits Windows10-computer via Edge en IE11 gewoon HorizonTV kijken.
Ja idd, als het werkt wel ja.
Op andere pc werkt het en op de laptop ook.
Reputatie 7
Badge +12
@ytrewq

Het is ook een foutje in Edge want dat ondersteunt geen Silverlight meer. Dat is een beslissing die Microsoft heeft genomen. Maar HTML5 en Silverlight kunnen naast elkaar bestaan in Edge. Dat Microsoft dat heeft uitgeschakeld is jammer want fervente IE11 gebruikers hadden dan nu geen problemen gehad met Horizon Go. Deze beslissing is voor Ziggo een noodzaak om snel over te gaan op HTML5, zodat Edge en IE11 beide gebruikt kunnen gaan worden.
Jos
Reputatie 5
Badge +1
Voor Windows is er 1 programma dat alle problemen oplost. Als dat niet werkt, is er of iets fundamenteel fout met je installatie danwel dan ligt horizon.tv website er weer uit.
Google:
"NL: Ziggo BV Internet Provider: Horizon TV mediaplayer"

Het programma is overal verwijderd van het forum, vandaar dat ik geen link geef. Het programma is verwijderd ivm mogelijke privacy problemen en lekken van je horizon wachtwoord. Geen problemen mee? Ga dan lekker googlen en enjoy!
Dan moet je wel technisch genoeg zijn om te weten hoe je op de 5 ghz band komt.
Ik heb geen idee hoe ik dat moet doen.
Iemand een beschrijving er voor of zo.
We zijn niet allemaal techneuten.
Reputatie 7
Badge +12
@schonkeren,

over rare gedachtegangen gesproken. Verdrietig worden van mensen die IE11 gebruiken als standaardbrowser. En daarom hebben die mensen geen verstand van computers, dus moet je niet naar ze luisteren. Volgens de laatste gegevens heeft IE nog steeds een marktaandeel van om en nabij de 40%. Kijk eens op: https://www.vaneldijk.nl/artikelen/browserstatistieken-bezoekers-vs-designer
Leuke en onpartijdige website.
Jos
Reputatie 7
Badge +24
Dan moet je wel technisch genoeg zijn om te weten hoe je op de 5 ghz band komt.
Ik heb geen idee hoe ik dat moet doen.
Iemand een beschrijving er voor of zo.
We zijn niet allemaal techneuten.


https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/frequentieband-aanpassen/naar-5ghz/ Volg deze stappenplan dan kom je er best wel uit. Succes
Reputatie 7
Hi All,

We werken op dit moment aan de Ziggo GO app voor Windows 10 en de test zal binnenkort van start gaan.

Voor degene die interesse hebben, jullie kunnen je aanmelden als tester d.m.v. de volgende link: https://community.ziggo.nl/online-tv-kijken-96/horizontv-de-video-onderbroken-onze-excuses-voor-ongemak-11290
Volgend jaar stopt Firefox ook met het ondersteunen van plugins zoals Silverlight (http://www.nu.nl/internet/4142993/firefox-stopt-in-2016-met-ondersteunen-van-plugins.html_

Dat betekent dat vanaf volgend jaar het alleen nog mogelijk is om Horizon.TV op IE te kunnen bekijken omdat Chrome, Windows Edge en nu ook Firefox Silverlight niet meer ondersteunen.
Hoog tijd om over te stappen op een HTML5 player lijkt mij zo!


Had begrepen dat er gewerkt wordt aan een Windows App en tevens aan een Webapplicatie (HTML5)
Goedemorgen, ook hier helaas sinds afgelopen vrijdag ellende met Horizon Go, krijg de
volgende melding: De video is onderbroken. Onze excuses voor het ongemak

Hoopte op een tijdelijke storing, maar ook vandaag opnieuw dezelfde foutmelding, heel irritant!

Werk met een Lenovo X1 Carbon in W10 64b.

Alle bovenstaande opties doorgenomen en uitgevoerd, maar zonder succes. Een aantal maanden terug
bij hetzelfde probleem werkte het hernoemen van de mspr nog wel...

Wat kan ik nog doen om het werkend te krijgen, het liefst zou ik alsnog toegang krijgen tot de pilot
van de Windows 10 app, daar ik het second screen via de pc erg veel gebruik.
Ik heb ook heel lang problemen gehad, kon niet meer afspelen in Windows 10 en heb al die tijd hier mee gelezen.
Zojuist heb ik me speciaal geregistreerd om met jullie te delen hoe het mij eindelijk weer gelukt is om tv te kijken via de site van horizon.tv
Het lukt me nu namelijk als ik de browser OPERA gebruik, deze is te downloaden op http://www.opera.com/nl/computer/thanks?ni=stable&os=windows

Bij mij werkte het in 1 keer weer, ik hoop dat jullie wat aan deze tip hebben :D:cool:
Ook het probleem en heb het nu werkend, veel dingen geprobeerd en kwam uit op deze manier.
Start IE als administrator.
Rechtermuisknop op het icoontje, dan zie je verschillende opties, daar zie je nog een keer IE staan daar doe je ook rechtermuisklik op en kies je als administrator uitvoeren.
En toen werkte de video weer.
Daarna afgesloten en weer IE gestart zonder administrator en het werkt nog steeds.

Hoop dat dit het probleem bij vele ook oplost met deze tip.
Loos gelul zoals gewoonlijk, kabel nakijken even de stekker eruit, nieuwe kabels kopen enz, een groot debacle heel dat horizontv, welke internet snelheid je ook heb horten en stoten, en de rest youtube en weet ik wat draait als een trein, word volgens mij flink afgeknepen, en dan zullen we maar niet over de wifi hebben als ik op de plaats loop (ca 5 meter van het modem) heb ik al geen wifi meer, heb er voor gemaild en ze hadden de oplossing een wifi versterker wel van ziggo ja je moet alles kopen om het aan de praat te houden, ik heb de horizonbox weer in mijn strot laten drukken, ik ben er een jaar aan verbonden als het voorbij is stap ik over naar een andere provider helemaal gehad met ziggo.
Al sinds klant toen het begon met @home.
Ga zo door ziggo er volgen er meer geloof me.
Oja en als ik tv wil kijken op mijn laptop is het niet via wifi maar met een kabel.
Dat de wifi slecht is, ben ik wel met je eens, dat is met de ziggo modem zelf een ramp.
Nu ik de wifi van de Horizon box gebruik is het veel beter.
maar ik moet de 2,4ghz band gebruiken, omdat mijn laptop geen 5ghz ondersteund.
Want ik weer zeker als ik op de 5ghz ga dan is het met de Ziggo modem al opgelost, dit omdat er hier weinig 5ghz wifi signalen zitten, en dat zorg nou voor slecht wifi berijk en snelheid.
Kwa berijk nooit geen probleem gehad met ziggo modem en Horizon box beide vol ontvangst boven en zelfs achter in de tuin nog 3 strepen, mijn tuin is 9 meter lang.
Alleen met het Ziggo modem was de snelheid slecht en deed youtube video's constant bufferen.
Wifi met Horizon box en het probleem was opgelost.

TV van Horizon.tv heb ik hier geen problemen mee, stream loopt altijd zonder bufferen, zoal bekabeld en wifi. en de kwaltijd is max en blijft ook constant goed.
Reputatie 2
Bij mij is Horizon Go op de PC erg slecht (schokkerig).
Ik heb 300 MB down, lijkt me toch genoeg. Eigenlijk vind ik het nog steeds beroerd dat je Silverlight nodig hebt.
Op de iPad doet hij het prima, zelfs in mijn vakantiehuis waar ik een 6MB/2MB verbinding hebt.



Silverlight kost heel veel CPU. Heb je dus een Intel i3 of lagere CPU (energy saving) kan Full Screen op 1920x1080 al gauw gaan stotterend en gaat je beeld t.o.v. van je audio achter lopen. Je hebt een goede video kaart nodig en een goede CPU (minimaal i5) om full screen Ziggo goed en smooth te kunnen streamen. Enige oplossing is dus scherm kleiner te maken, waardoor deze wel goed gaat lopen.
Horizon go werkt op mijn pc uitstekend wat beeld aan gaat,alleen de audio [ geluid] is bagger
moet mijn boxen bijna 80% open zetten om fatsoenlijk te kunnen luisteren.
1963">Die melding dat de video is onderbroken steekt de laatste tijd steeds vaker de kop op.
Tegenwoordig open ik 2 maal de horizon.tv website, een op tv kijken en een op tv-gids. Indien de melding komt dat de video is onderbroken sluit ik de 1e pagina. Vervolgens op de 2e weer naar tv kijken, inloggen en verder kijken. Geen bestandje verwijderd maar het werkt weer, raar maar waar. En om het nog leuker te maken, 2 100% identieke computers met gelijke instellingen, op de ene melding video onderbroken en de andere gaat gewoon verder. Het is en blijft een raar fenomeen.
Jos
Ik heb dit ook al een tijdje, dus kan om mijn MacBook geen enkel programma kijken, wel op mijn iPad.