Tips voor het oplossen van Ziggo GO op de PC of Laptop

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

110 Reacties

Reputatie 5
Badge +1
1963">@ytrewq
fervente IE11 gebruikers

Dat zijn mensen waar je NOOIT naar moet luisteren als het om computers gaat, just saying... Verklaart ook de rest van je rare gedachtengang. Dit is niet hoe computertechniek werkt. Silverlight was 5 jaar geleden al volledig passé en Microsoft SCHREEUWT al jaren dat het OVER en UIT is met Silverlight. En Internet Explorer is zelfs volgens Microsoft een hopeloos misbaksel... Dus mensen die DAT gebruiken als DE browser... Dat zijn mensen waar ik verdrietig van word.
Dan moet je wel technisch genoeg zijn om te weten hoe je op de 5 ghz band komt.
Ik heb geen idee hoe ik dat moet doen.
Iemand een beschrijving er voor of zo.
We zijn niet allemaal techneuten.
Reputatie 7
Badge +12
@schonkeren,

over rare gedachtegangen gesproken. Verdrietig worden van mensen die IE11 gebruiken als standaardbrowser. En daarom hebben die mensen geen verstand van computers, dus moet je niet naar ze luisteren. Volgens de laatste gegevens heeft IE nog steeds een marktaandeel van om en nabij de 40%. Kijk eens op: https://www.vaneldijk.nl/artikelen/browserstatistieken-bezoekers-vs-designer
Leuke en onpartijdige website.
Jos
Reputatie 7
Badge +24
Dan moet je wel technisch genoeg zijn om te weten hoe je op de 5 ghz band komt.
Ik heb geen idee hoe ik dat moet doen.
Iemand een beschrijving er voor of zo.
We zijn niet allemaal techneuten.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/frequentieband-aanpassen/naar-5ghz/ Volg deze stappenplan dan kom je er best wel uit. Succes
Reputatie 7
Hi All,

We werken op dit moment aan de Ziggo GO app voor Windows 10 en de test zal binnenkort van start gaan.

Voor degene die interesse hebben, jullie kunnen je aanmelden als tester d.m.v. de volgende link: https://community.ziggo.nl/online-tv-kijken-96/horizontv-de-video-onderbroken-onze-excuses-voor-ongemak-11290
Reputatie 1
Tot die tijd even googlen op HorizonTVO app. Loste bij mij 2 jaar frustratie in 1 minuut op. Zonder dat je je pc moet herinstalleren of allerlei trucen hoeft uit te halen.
Volgend jaar stopt Firefox ook met het ondersteunen van plugins zoals Silverlight (http://www.nu.nl/internet/4142993/firefox-stopt-in-2016-met-ondersteunen-van-plugins.html_

Dat betekent dat vanaf volgend jaar het alleen nog mogelijk is om Horizon.TV op IE te kunnen bekijken omdat Chrome, Windows Edge en nu ook Firefox Silverlight niet meer ondersteunen.
Hoog tijd om over te stappen op een HTML5 player lijkt mij zo!

Had begrepen dat er gewerkt wordt aan een Windows App en tevens aan een Webapplicatie (HTML5)
Bij mij is Horizon Go op de PC erg slecht (schokkerig).
Ik heb 300 MB down, lijkt me toch genoeg. Eigenlijk vind ik het nog steeds beroerd dat je Silverlight nodig hebt.
Op de iPad doet hij het prima, zelfs in mijn vakantiehuis waar ik een 6MB/2MB verbinding hebt.

Goedemorgen, ook hier helaas sinds afgelopen vrijdag ellende met Horizon Go, krijg de
volgende melding: De video is onderbroken. Onze excuses voor het ongemak

Hoopte op een tijdelijke storing, maar ook vandaag opnieuw dezelfde foutmelding, heel irritant!

Werk met een Lenovo X1 Carbon in W10 64b.

Alle bovenstaande opties doorgenomen en uitgevoerd, maar zonder succes. Een aantal maanden terug
bij hetzelfde probleem werkte het hernoemen van de mspr nog wel...

Wat kan ik nog doen om het werkend te krijgen, het liefst zou ik alsnog toegang krijgen tot de pilot
van de Windows 10 app, daar ik het second screen via de pc erg veel gebruik.
Ik heb ook heel lang problemen gehad, kon niet meer afspelen in Windows 10 en heb al die tijd hier mee gelezen.
Zojuist heb ik me speciaal geregistreerd om met jullie te delen hoe het mij eindelijk weer gelukt is om tv te kijken via de site van horizon.tv
Het lukt me nu namelijk als ik de browser OPERA gebruik, deze is te downloaden op http://www.opera.com/nl/computer/thanks?ni=stable&os=windows

Bij mij werkte het in 1 keer weer, ik hoop dat jullie wat aan deze tip hebben :D:cool:
Ook het probleem en heb het nu werkend, veel dingen geprobeerd en kwam uit op deze manier.
Start IE als administrator.
Rechtermuisknop op het icoontje, dan zie je verschillende opties, daar zie je nog een keer IE staan daar doe je ook rechtermuisklik op en kies je als administrator uitvoeren.
En toen werkte de video weer.
Daarna afgesloten en weer IE gestart zonder administrator en het werkt nog steeds.

Hoop dat dit het probleem bij vele ook oplost met deze tip.
Reputatie 1
Loos gelul zoals gewoonlijk, kabel nakijken even de stekker eruit, nieuwe kabels kopen enz, een groot debacle heel dat horizontv, welke internet snelheid je ook heb horten en stoten, en de rest youtube en weet ik wat draait als een trein, word volgens mij flink afgeknepen, en dan zullen we maar niet over de wifi hebben als ik op de plaats loop (ca 5 meter van het modem) heb ik al geen wifi meer, heb er voor gemaild en ze hadden de oplossing een wifi versterker wel van ziggo ja je moet alles kopen om het aan de praat te houden, ik heb de horizonbox weer in mijn strot laten drukken, ik ben er een jaar aan verbonden als het voorbij is stap ik over naar een andere provider helemaal gehad met ziggo.
Al sinds klant toen het begon met @home.
Ga zo door ziggo er volgen er meer geloof me.
Oja en als ik tv wil kijken op mijn laptop is het niet via wifi maar met een kabel.
Loos gelul zoals gewoonlijk, kabel nakijken even de stekker eruit, nieuwe kabels kopen enz, een groot debacle heel dat horizontv, welke internet snelheid je ook heb horten en stoten, en de rest youtube en weet ik wat draait als een trein, word volgens mij flink afgeknepen, en dan zullen we maar niet over de wifi hebben als ik op de plaats loop (ca 5 meter van het modem) heb ik al geen wifi meer, heb er voor gemaild en ze hadden de oplossing een wifi versterker wel van ziggo ja je moet alles kopen om het aan de praat te houden, ik heb de horizonbox weer in mijn strot laten drukken, ik ben er een jaar aan verbonden als het voorbij is stap ik over naar een andere provider helemaal gehad met ziggo.
Al sinds klant toen het begon met @home.
Ga zo door ziggo er volgen er meer geloof me.
Oja en als ik tv wil kijken op mijn laptop is het niet via wifi maar met een kabel.
Dat de wifi slecht is, ben ik wel met je eens, dat is met de ziggo modem zelf een ramp.
Nu ik de wifi van de Horizon box gebruik is het veel beter.
maar ik moet de 2,4ghz band gebruiken, omdat mijn laptop geen 5ghz ondersteund.
Want ik weer zeker als ik op de 5ghz ga dan is het met de Ziggo modem al opgelost, dit omdat er hier weinig 5ghz wifi signalen zitten, en dat zorg nou voor slecht wifi berijk en snelheid.
Kwa berijk nooit geen probleem gehad met ziggo modem en Horizon box beide vol ontvangst boven en zelfs achter in de tuin nog 3 strepen, mijn tuin is 9 meter lang.
Alleen met het Ziggo modem was de snelheid slecht en deed youtube video's constant bufferen.
Wifi met Horizon box en het probleem was opgelost.

TV van Horizon.tv heb ik hier geen problemen mee, stream loopt altijd zonder bufferen, zoal bekabeld en wifi. en de kwaltijd is max en blijft ook constant goed.
Reputatie 2
Bij mij is Horizon Go op de PC erg slecht (schokkerig).
Ik heb 300 MB down, lijkt me toch genoeg. Eigenlijk vind ik het nog steeds beroerd dat je Silverlight nodig hebt.
Op de iPad doet hij het prima, zelfs in mijn vakantiehuis waar ik een 6MB/2MB verbinding hebt.

Silverlight kost heel veel CPU. Heb je dus een Intel i3 of lagere CPU (energy saving) kan Full Screen op 1920x1080 al gauw gaan stotterend en gaat je beeld t.o.v. van je audio achter lopen. Je hebt een goede video kaart nodig en een goede CPU (minimaal i5) om full screen Ziggo goed en smooth te kunnen streamen. Enige oplossing is dus scherm kleiner te maken, waardoor deze wel goed gaat lopen.
Horizon go werkt op mijn pc uitstekend wat beeld aan gaat,alleen de audio [ geluid] is bagger
moet mijn boxen bijna 80% open zetten om fatsoenlijk te kunnen luisteren.
1963">Die melding dat de video is onderbroken steekt de laatste tijd steeds vaker de kop op.
Tegenwoordig open ik 2 maal de horizon.tv website, een op tv kijken en een op tv-gids. Indien de melding komt dat de video is onderbroken sluit ik de 1e pagina. Vervolgens op de 2e weer naar tv kijken, inloggen en verder kijken. Geen bestandje verwijderd maar het werkt weer, raar maar waar. En om het nog leuker te maken, 2 100% identieke computers met gelijke instellingen, op de ene melding video onderbroken en de andere gaat gewoon verder. Het is en blijft een raar fenomeen.
Jos
Ik heb dit ook al een tijdje, dus kan om mijn MacBook geen enkel programma kijken, wel op mijn iPad.
Na herinstallatie van mijn laptop (windows 10 64bit legale versie) kan ik wel nog wel inloggen in de app, maar kijken dan krijg ik de melding 0x80004005 helaas kan de webcare mij niet helpen dus misschien hier iemand? Via de site kan het wel, maar dat is geen goede optie omdat deze laptop voor mijn zoon bedoelt is en hij via de site "overal" bij kan. Dus wil ik gewoon die app weer werkend krijgen, want hij heeft voor de herinstallatie wel normaal gewerkt.
Reputatie 5
Badge +1
TIP: vraag Ziggo om het Serverpark door professionals te laten beheren. Ik verwacht veel verandering dan! Jammer dat er geen concurrentie is op de kabel en dat glasvezel nog niet overal uitgerold is. Want ziggo lacht ons keihard, recht in ons gezicht, uit... Triest 😞
Ik lees regelmatig in deze topic dat men het heel erg triest vindt dat Ziggo nog steeds het progamma Silverlight gebruikt, Mee eens. Volgens mij is bijna niemand zowel niemand bij Ziggo die de oplossing weet om Ziggo go te laten kijken op het Linux platform, en dat zonder Wine te gebruiken. Silverlight is alleen ontwikkeld voor de Windows en Apple platforms, jammer zegt al genoeg over de ontwikkelaars en ook natuurlijk over Ziggo.
Ziggo probeert een hoop te doen om zijn klanten tevreden te houden maar komt het een beetje op onbekend terrein als het dagelijks dan weten ze het niet meer. (Wat de boer niet kent vreet ie niet) Een jaar of 5/6 heb ik deze vraag ook al bij UPC gelegd, toen werd mij verteld dat ze ermee bezig waren maar koste wel wat tijd en dat ik geduld moest hebben. UPC/Ziggo heeft een heel groot nadeel dat je bij sommige dingen heeeeeeeeeel veeeeeeel geduld moet hebben. Dus Ziggo go met het Linux systeem is nog steeds geen oplossing voor zolang ze bij Ziggo met Ziggo go op Silverlight laten draaien
Beste,

Ik kijk al een hele tijd programma's terug via eerst horizon.tv en later Ziggogo.tv, via de Macbook.
Eigelijk nooit noemen waardige problemen gehad, tot een week of twee terug. mijn macbook en ook Safari en Silverlight zijn altijd geüpdatet naar de laatste versie.

De programma's lijken te starten, echter zodra de oranje cirkel bijna rond is stopt deze en krijg ik steeds de volgende melding "De video is onderbroken. Onze excuses voor het ongemak." heeft er iemand een ervaringen mee en of een oplossing?

via mijn surface tablet kan ik ook niet terug kijken, het vreemde is dat via de iPad wel terug te kijken is.
wel met de nodige problemen, soms maar 2min terwijl het programma 1 uur duurt.

Krijg helaas geen oplossing van Ziggo!

gr Huub janssen
Bij mij is het het zelfde probleem, heb al met ziggo contact gehad, die adviseerde me om de cookies te verwijderen maar dat heeft niet geholpen, ik kan wel via de Ipad kijken maar niet via de laptop of de iMac,

Heb net ook ge- chat maar ook geen oplossing, mijn dochter die op een ander adres woont heet het zelfde probleem. het is idd heel irritant.
OPLOSSING!!!!!

Opera browser installeren.
Inloggen https://www.ziggogo.tv/nl/tv-kijken.html
Ga naar tvgids&replay TV
Deze gaat bufferen dan naar optie afspelen vanaf begin .
Bij beeld vooruitspoelen op afspeelbalk.

Succes
@azzy bedankt voor de reactie en de tip Heb opera gedownload maar hij blijft alleen maar bufferen en komt geen steek verder. Jammer was het proberen waard
@azzy ja hij doet het super bedankt. Had geen geduld genoeg duurde even maar nu werkt het nogmaals bedankt ga het ook op de i-Mac proberen. Fijne dag verder