Tips voor het oplossen van Ziggo GO op de PC of Laptop



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

110 Reacties

OPLOSSING!!!!!

Opera browser installeren.
Inloggen https://www.ziggogo.tv/nl/tv-kijken.html
Ga naar tvgids&replay TV
Deze gaat bufferen dan naar optie afspelen vanaf begin .
Bij beeld vooruitspoelen op afspeelbalk.

Succes


Installatie, aansluiten, AFSPELEN NAAR BEGIN en dan Yes!!!! hij doet het!!
Op Windows 7, zowel met Internet Explorer 11 als Firefox ESR, heb ik het vandaag als volgt werkend gekregen:

- Ga naar Start / Configuratiescherm / Netwerkcentrum;
- Kies links 'Adapterinstellingen wijzigen';
- Klik met de rechtermuisknop op jouw verbinding en kies 'Eigenschappen';
- Vink hier alles uit, behalve:
- Client voor Microsoft-netwerken;
- Qos-pakketplanner;
- Bestands- en printerdeling voor Microsoft-netwerken;
- Internet Protocol versie 6 (TCP/IPv6)
- Internet Protocol versie 4 (TCP/IPv4)
- Klik op OK;
- Start Windows opnieuw op.

Volgens mij werkt dit ook op Windows 8 en 10.
Alle adapterinstellingen staan(stonden) zoals boven omschreven maar dat is niet de oplossing voor Windows 7 op
mijn laptop. Alle andere browsers ondersteunen Silverlight niet meer, dus nog steeds geen TV kijken op mijn laptop en PC. Tablet en Smartphone (Android) werken wel.....
Vandaag weer geknutseld met allerlei instellingen en wederom werkt ziggogo.tv weer!

- Bij adapterinstellingen IPv6 uitgeschakeld;
- Laptop opnieuw opgestart;
- Bij Silverlight tablad Toepassingsopslag ziggogo.tv verwijderd;
- mspr.hds bestand hernoemt;

En hij doet het weer. Kennelijk doet Ziggo nog steeds niet aan IPv6 voor hun websites.

Hopelijk werkt het nu wel langer dan 1 dag.

Mijn specs:

- Windows 7 Home Premium NL 64bits;
- Service Pack 1;
- IE 11.0.9600.18638 (Updateversies: 11.0.41 (KB4014661));
- Silverlight 5.1.50906.0
- AntiVirus: Eset NOD32 10.1.204.1
- Firefox ESR 52.1.0 32-bits
- Provider: XS4ALL
Als je alle problemen met Ziggo Go op een rijtje zet dan lijkt het mij dat Ziggo veel te snel een volgende stap heeft willen zetten. Ziggo Go werkt gewoon niet of niet voldoende.
Ik had Horizon.tv probleemloos met Firefox, Windows Explorer 11 en Chrome op al mijn computers, op mijn (Android) telefoon en mijn (Android) tablet. Met Ziggo Go werkt het maar op 1 computer (een oude AMD quadcore met W10!) via de app en op alle andere computers en mijn tablets werkt het niet meer, niet via de browser(s) noch via de app. Op mijn i7 W10 machine blijft de app in het inlogscherm hangen of start helemaal niet meer op, op mijn i5 W8.2 machine kan ik de app niet downloaden en op mijn tablets blijft het beeld hangen of valt de verbinding steeds weg; via de browser krijg ik op diverse computers telkens de mededeling: “Video is onderbroken. Excuses voor het ongemak”.
Ziggo heeft een redelijk goed werkende app vervangen door een app die veel problemen veroorzaakt en die oude Horizon app werkt inmiddels niet meer. Uit dit forum maak ik op dat sommige lapmiddelen werken bij enkelingen maar dat de meeste problemen niet opgelost lijken te worden. Dit zie ik als een forse achteruitgang van kwaliteit. Erg jammer. Alle lapmiddelen op dit forum hebben bij mij nog niet tot herbeleving van het kijkplezier kunnen leiden. Redelijk bizar dat ik oude Windows versies moet gaan installeren, minder gangbare browsers moet gaan gebruiken of andere trucjes moet uithalen die vaak voor leken te ingewikkeld of tijdrovend zijn (werken trouwens vooralsnog niet bij mij).
Vandaag weer geknutseld met allerlei instellingen en wederom werkt ziggogo.tv weer!

- Bij adapterinstellingen IPv6 uitgeschakeld;
- Laptop opnieuw opgestart;
- Bij Silverlight tablad Toepassingsopslag ziggogo.tv verwijderd;
- mspr.hds bestand hernoemt;

En hij doet het weer. Kennelijk doet Ziggo nog steeds niet aan IPv6 voor hun websites.

Hopelijk werkt het nu wel langer dan 1 dag.

Mijn specs:

- Windows 7 Home Premium NL 64bits;
- Service Pack 1;
- IE 11.0.9600.18638 (Updateversies: 11.0.41 (KB4014661));
- Silverlight 5.1.50906.0
- AntiVirus: Eset NOD32 10.1.204.1
- Firefox ESR 52.1.0 32-bits
- Provider: XS4ALL



- Bij adapterinstellingen IPv6 uitgeschakeld;
DIT HEEFT GEHOLPEN!!!
SCHANDALIG VAN DE IT SPECIALISTEN VAN ZIGGO, DAT DIT DOOR CLIENTEN ZELF OPGELOST MOET WORDEN . PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF
Geweldig tip van Glamdring werkt bij mij ook, niet te geloven..... nog wel even afwachten of hij blijft werken 😉 werkt nu onder w7/IE/Siverlight.


Bedankt Glamdring top.


Glamdring schreef:
Vandaag weer geknutseld met allerlei instellingen en wederom werkt ziggogo.tv weer!

- Bij adapterinstellingen IPv6 uitgeschakeld;
- Laptop opnieuw opgestart;
- Bij Silverlight tablad Toepassingsopslag ziggogo.tv verwijderd;
- mspr.hds bestand hernoemt;

En hij doet het weer. Kennelijk doet Ziggo nog steeds niet aan IPv6 voor hun websites.

Hopelijk werkt het nu wel langer dan 1 dag.
Reputatie 2
6. Aanvullende tip met betrekking tot de 2,4Ghz band: wijzig je channel is van 1, naar 6 en dan naar 11. Probeer de channels stuk voor stuk uit. Dit lost ook een hoop problemen op met betrekking tot buffering. Meer informatie: https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/wifi/kanaal-wijzigen/
Reputatie 2
PS: Graag alleen hierin alleen reageren wanneer er tips, aanvullingen en/of verbeteringen zijn. Benoem ook even het punt nummer waarin je iets graag wil aanvullen. Zie het voorbeeld van Christian73. Heb je een nieuw aanvullend punt? Begin deze met een nieuw nummer. Alvast bedankt voor jullie input! Wellicht dat een moderator dit straks tot een mooie verzamel sticky kan maken. 🙂
Reputatie 5
Badge +1
Daarnaast hebben we natuurlijk nog het "De video is onderbroken. Onze excuses voor het ongemak." probleem in Internet Explorer (de enige browser die nog werkt met horizon.tv).

Gelukkig vond ik hier een oplossing (https://community.ziggo.nl/alle-apps-horizontv-20/de-video-onderbroken-onze-excuses-voor-ongemak-5784) --> Sluit IE en ga naar folder %programdata% - Microsoft\PlayReady en hernoem mspr.hds naar mspr.hds.old. Start IE en je video werkt weer...
Internet Explorer (de enige browser die nog werkt met horizon.tv).


Mijn Firefox doet het prima hoor. 😛
Reputatie 5
Badge +1
Mijn Firefox doet het prima hoor. :P

Niet lang meer...

En in IE blijft het een PITA ook... "de video is onderbroken" - zelfs verwijderen bestandje maakt niets meer uit.
Reputatie 5
Badge +1
1963">Die melding dat de video is onderbroken steekt de laatste tijd steeds vaker de kop op.
Tegenwoordig open ik 2 maal de horizon.tv website, een op tv kijken en een op tv-gids. Indien de melding komt dat de video is onderbroken sluit ik de 1e pagina. Vervolgens op de 2e weer naar tv kijken, inloggen en verder kijken. Geen bestandje verwijderd maar het werkt weer, raar maar waar. En om het nog leuker te maken, 2 100% identieke computers met gelijke instellingen, op de ene melding video onderbroken en de andere gaat gewoon verder. Het is en blijft een raar fenomeen.
Jos


Interessante tip XD
Cyberfox, werkt perfect, gaat door waar Firefox is gestopt met een goed product.

Goede middag, er is vandaag een nieuwe update van cyberfox uitgekomen 43.0,deze kun je niet naar het nederlands onzetten enig idee?
Reputatie 2
We kunnen wel work-arounds blijven verzinnen en alternatieven.

Als Firefox er zelfs mee gaat stoppen moet Ziggo nu echt zich achter hun oren gaan krabben.
De hele meuk moet gewoon om gezet worden naar HTML5 streaming video.
Dan werkt iedere browser er fatsoenlijk mee.
Ik duim dat ze er mee bezig zijn. Ik het persoonlijk al veels te laat...

Netflix luistert qua techniek goed naar hun achterban en volgen de laatste internet trends. Daar kan Ziggo nog wat van overnemen.
In Firefox constant buffering.
In IE 11 werkt het momenteel wel goed, maar een tijdje geleden weer niet.
Waarom? Update ofzo? Geen idee. Het kan iedere dag weer anders zijn.

Mee eens dat dit onderhand eens opgelost moet worden. Komt erg amateuristisch over.
Er wordt mee geadverteerd dat je tv kunt kijken op je PC maar in de praktijk zijn er veel problemen.
Tja, op je tablet kijken is ook nog een optie. Dat werkt wel.
Alle tips die ik hier lees zijn grofweg in te delen in 2 categorieën: internetsnelheid/-kwaliteit en software. Wat betreft de internetsnelheid en -kwaliteit, dat is natuurlijk een absolute vereiste om streams te kijken. Maar ik kan me niet voorstellen dat het OS en de browser een daadwerkelijk grote impact hebben op dit probleem. Als de video player "Buffering" zegt, betekent dat namelijk dat de video gewoon niet snel genoeg doorkomt. En aangezien de video player in Silverlight draait (en dus vrijwel hetzelfde is, onafhankelijk van OS/browser), zouden OS en browser daar weinig invloed op moeten hebben.

Ik kijk zelf via up-to-date versies van IE11 en Silverlight en met mijn pc is ook helemaal niks mis. Mijn internet is echt niet het snelste, maar met een stabiele snelheid van zo'n 2 MB/s, kan dit absoluut geen probleem zijn (Horizon gebruikt zo'n 500 kB/s voor een stream). Streams van andere websites werken dan ook prima. Met Horizon heb ik echter veel te vaak dat ik "Buffering" of "De video is onderbroken. Onze excuses voor het ongemak." krijg. Of anders slaat hij wel telkens een stukje van de video over. Daarom deze tip:

7. Ziggo moet eens zorgen dat ze hun zooi op orde krijgen.

Of de servers kunnen de vraag gewoon niet aan, of er is echt iets fundamenteel mis met de video player. Nou is er natuurlijk sowieso iets mis met de video player: hij draait in Silverlight. Iedereen met enig verstand van zaken, kon jaren geleden al zien dat Silverlight niet het goede platform was en nooit zou worden om wat dan ook mee te bouwen. En zeker nu het in steeds meer browsers niet meer werkt (Chrome en Edge hebben samen een marktaandeel van meer dan 50% in Nederland, bron: http://gs.statcounter.com/#desktop-browser-NL-monthly-201512-201601-bar ), snap ik niet dat het niet al lang is vervangen.

Het lijkt mij echter waarschijnlijker dat Ziggo's servers de vraag niet aankunnen op drukke momenten. Ik kan me niet voorstellen dat een video player soms prima werkt en andere keren zo dramatisch. Een simpele oplossing lijkt mij dus dat Ziggo eens naar zijn servercapaciteit gaat kijken. Maar daar zal wel weer geen geld voor zijn...
Als MAC gebruiker zit het ook niet mee met Ziggo. Silverlight downloaden onder welke browser dan ook heeft geen effect. Ik heb alleen torbrowser nog niet getest. Horizon werkt niet. Ik heb 11 nog niet geprobeerd en ik zit nog op 2.4
Van mijn 200mb is met wifi nog 30 over. Dat extra geld kan ik dus besparen.
De overstap naar Ziggo van UPC heeft mij veel problemen gegeven.
Bij mij idem dito, tijdlang geen problemen en plots de melding.... onderbroken.
Gaat Ziggo hier nog iets aan doen? Want daar ligt het probleem en nergens anders!
Ik kan Horizon tv wel starten en ook inloggen, via Windows 10 en Explorer maar daarna krijg ik telkens de melding dat Horizon tv niet meer reageert
Hoewel ik eerder met Explorer 11 wel Horizon tv kon kijken werkt het nu niet meer en loopt het telkens vast. Met Firefox draait hij nu wel.
Wordt hoog tijd dat Ziggo er voor zorgt dat het ook onder Edge gaat werken, dit duurt veel te lang!!
1963">@Een andere DJ,
Horizon.tv werkt gewoon op een standaard 64 bits installatie van Windows 10 met IE11. En dat is geen verhaaltje van enkele mensen dat de ronde doet maar de keiharde realiteit. Afgelopen zondag ging hier de 50e Windows 10, 64 bits computer de deur uit met werkende Horizon.tv. De meeste van die 50 hadden of verouderde drivers of ontbrekende software. Verder waren er een aantal mensen die steevast op dat blauwe e'tje op de taakbalk bleven drukken omdat ze dachten dat dat IE11 was. Buiten die 50 om heb ik ook al telefonisch diverse mensen geholpen met hun Horizon.tv problemen en tot op heden geen klachten meer. De Horizon,tv site werkt met Windows 95, 98 en Millennium met de nodige handelingen, Windows XP, Vista, 7, 8, 8.1 en 10 werken gewoon, zowel 32 als 64 bits versies.
Jos
1963">@Een andere DJ,
Horizon.tv werkt gewoon op een standaard 64 bits installatie van Windows 10 met IE11. En dat is geen verhaaltje van enkele mensen dat de ronde doet maar de keiharde realiteit. Afgelopen zondag ging hier de 50e Windows 10, 64 bits computer de deur uit met werkende Horizon.tv. De meeste van die 50 hadden of verouderde drivers of ontbrekende software. Verder waren er een aantal mensen die steevast op dat blauwe e'tje op de taakbalk bleven drukken omdat ze dachten dat dat IE11 was. Buiten die 50 om heb ik ook al telefonisch diverse mensen geholpen met hun Horizon.tv problemen en tot op heden geen klachten meer. De Horizon,tv site werkt met Windows 95, 98 en Millennium met de nodige handelingen, Windows XP, Vista, 7, 8, 8.1 en 10 werken gewoon, zowel 32 als 64 bits versies.

welke handelingen moet je dan uitvoeren ? Ik gebruik vista , kan alles invullen maar als hij moet afspelen gebeurt er niets
Jos
Heb intussen Windows 7 geïnstalleerd en toen geupgrade naar Windows 10 en nu werkt het prima. Je moet niet op meer dan 3 apparaten horizon tv hebben staan anders krijg je de melding dat je er 1 moet uitschakelen en gaat hij constant bufferen. Het beste werkt hij met kabel. Dit is mijn ervaring tot nu toe.

Mvg peter
Bij mij altijd redelijk gewerkt met Firefox. Maar de laatste tijd niks als problemen met buffering.
Dacht dat ik de juiste gekozen had omdat Firefox nog steeds door Ziggo wordt geadviseerd. En je gaat er toch vanuit dat deze het wel weten. Is tenslotte hun programma
Toch maar omgezet naar Internet Explorer.
Wat een verademing.
Tot nu toe geen problemen meer

Groetjes

Matc