Tips voor het oplossen van Ziggo GO op de PC of Laptop

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

110 Reacties

Hoewel ik eerder met Explorer 11 wel Horizon tv kon kijken werkt het nu niet meer en loopt het telkens vast. Met Firefox draait hij nu wel.
Wordt hoog tijd dat Ziggo er voor zorgt dat het ook onder Edge gaat werken, dit duurt veel te lang!!
1963">@Een andere DJ,
Horizon.tv werkt gewoon op een standaard 64 bits installatie van Windows 10 met IE11. En dat is geen verhaaltje van enkele mensen dat de ronde doet maar de keiharde realiteit. Afgelopen zondag ging hier de 50e Windows 10, 64 bits computer de deur uit met werkende Horizon.tv. De meeste van die 50 hadden of verouderde drivers of ontbrekende software. Verder waren er een aantal mensen die steevast op dat blauwe e'tje op de taakbalk bleven drukken omdat ze dachten dat dat IE11 was. Buiten die 50 om heb ik ook al telefonisch diverse mensen geholpen met hun Horizon.tv problemen en tot op heden geen klachten meer. De Horizon,tv site werkt met Windows 95, 98 en Millennium met de nodige handelingen, Windows XP, Vista, 7, 8, 8.1 en 10 werken gewoon, zowel 32 als 64 bits versies.
Jos
1963">@Een andere DJ,
Horizon.tv werkt gewoon op een standaard 64 bits installatie van Windows 10 met IE11. En dat is geen verhaaltje van enkele mensen dat de ronde doet maar de keiharde realiteit. Afgelopen zondag ging hier de 50e Windows 10, 64 bits computer de deur uit met werkende Horizon.tv. De meeste van die 50 hadden of verouderde drivers of ontbrekende software. Verder waren er een aantal mensen die steevast op dat blauwe e'tje op de taakbalk bleven drukken omdat ze dachten dat dat IE11 was. Buiten die 50 om heb ik ook al telefonisch diverse mensen geholpen met hun Horizon.tv problemen en tot op heden geen klachten meer. De Horizon,tv site werkt met Windows 95, 98 en Millennium met de nodige handelingen, Windows XP, Vista, 7, 8, 8.1 en 10 werken gewoon, zowel 32 als 64 bits versies.

welke handelingen moet je dan uitvoeren ? Ik gebruik vista , kan alles invullen maar als hij moet afspelen gebeurt er niets
Jos
Heb intussen Windows 7 geïnstalleerd en toen geupgrade naar Windows 10 en nu werkt het prima. Je moet niet op meer dan 3 apparaten horizon tv hebben staan anders krijg je de melding dat je er 1 moet uitschakelen en gaat hij constant bufferen. Het beste werkt hij met kabel. Dit is mijn ervaring tot nu toe.

Mvg peter
Bij mij altijd redelijk gewerkt met Firefox. Maar de laatste tijd niks als problemen met buffering.
Dacht dat ik de juiste gekozen had omdat Firefox nog steeds door Ziggo wordt geadviseerd. En je gaat er toch vanuit dat deze het wel weten. Is tenslotte hun programma
Toch maar omgezet naar Internet Explorer.
Wat een verademing.
Tot nu toe geen problemen meer

Groetjes

Matc
Hier nu al paar dagen geen video meer via internet explorer of firefox.
Veel dingen geprobeerd zoals de file hernoemen naar .old enzo
En internet instellingen reset, en silverlight opnieuw installeren, files copieren van een windows waarbij hij wel werk.
Niets werkt helaas, ben genoodzaakt om t.v te kijken via VMWare met daarop een windows instal.
Probeer echt te vinden waaraan het kan liggen zodat niet ik alleen maar ook andere mensen ermee kan helpen.
Op mijn ipad en iphone werken de horizon apps uitstekend!!, maar op zowel mijn laptop/windows8.1 en minilaptop/Windows 10 veel buffering en geen synchroon geluid. Zowel bekabeld als wifi.

Nu op de laptop via IE, in plaats van de door ziggo geadviseerde Firefox, uitsteken beeld en geluid.
Echter niet in volledig beeldscherm.wel in groot beeldscherm.

Ziggo heeft nog wel wat te doen aan de Microsoft (on)-mogelijkheden.En gezien de klachten op dit forum
( 9 Maanden wordt dat wel hoog tijd )
Reputatie 4
Badge +3
Vandaag voor het eerst ook geprobeerd Horizon Go op mijn notebook (HP Spectre I7, 8GB, Intel Graphics HD520, aan de specs kan het dus niet liggen) te laten werken. Zowel in IE11 als in Firefox telkens de melding Video onderbroken. Draadloze verbinding met mijn Asus RT3200 (>500 mbps) en de Ziggo internetspeed (>160mbps) gecontroleerd. Ook daar kan het probleem dus niet liggen. Netflix HD en HBO Go HD geprobeerd: geen probleem, werkt als een zonnetje. Ook in Edge. Dus aan mijn hardware en internetverbinding lijkt het niet te liggen. Vervolgens de Acer notebook van mijn vrouw met vergelijkbare specs geprobeerd. Zelfde problemen: buffering en video onderbroken meldingen in zowel Firefox als IE 11. Ook hier werken andere content-providers vlekkeloos. Meerdere films geprobeerd op MyPrime zonder succes. In beide gevallen Windows 10 home 64 bit geïnstalleerd. De beweringen van Ziggo dat het zou moeten werken, zijn dus door mij niet te staven. Mijn hardware is dik in orde, netwerk en internetverbindingen prima, ander HD-contentproviders werken probleemloos. Dus......... Ziggo??
In windows 10 x64 of x32 op beide werkt het gewoon hoor.
Dit dan wel met Firefox of internet explorer. niet Edge, internet explorer zit er ook in maar moet je dus even via start starten (staat niet in de taakbalk.)
Wie heeft nog Horizon tv. bij mij doet hij sinds gisteren helemaal niets meer op de laptop
Wie heeft nog Horizon tv. bij mij doet hij sinds gisteren helemaal niets meer op de laptop

Heeft het eigenlijk zin om in deze community iets te plaatsen. Zijn er mensen van Ziggo bij betrokken ??

Heeft het eigenlijk zin om in deze community iets te plaatsen. Zijn er mensen van Ziggo bij betrokken ??

Volgens mij moet je hier niet zijn als je informatie wil hebben over een probleem.
Ziggo bemoeit er zich helemaal niet mee.
Is meer van geef ze een platform dan zijn wij er vanaf
Heb af en toe ook problemen dat horizon go geen video's meer afspeelt.
Het enigste wat ik moet doen is Silverlight de-installeren via configuratie/programma's/programma's en onderdelen en dan even silverlight zoeken erop gaan staan recht klikken en verwijderen.
Vervolgens even op Google zoeken naar silverlight instaleren en hij werkt weer.
Vraag me niet waarom dit gebeurd ik heb er geen antwoord op.
Misschien dat jullie hier wat aan hebben.

Succes,
blutch4
Herinstalleren helpt hier niet helaas.
Moet gewoon per toeval, zoals vorige keer het weer doen, maarja duurt nu wel lang deze keer.
@Pureownage:
Ik kan op mijn 64 bits Windows10-computer via Edge en IE11 gewoon HorizonTV kijken.
Reputatie 7
Badge +12
Dat mag U eens uitleggen hoe U dat doet. Want met Edge in Windows 10 krijgen de meeste mensen toch echt te zien dat het niet werkt.
Jos
@Sparco@1963:
op de 1e plaats heb ik Edge als standaard browser ingesteld.
Op mijn bureaublad klik ik op de icoon HorizonGo, dan wordt Edge geopend met het volgende beeld:

Dan klik ik op 'met internet explorer openen' en krijg ik het volgende beeld:

En dan kan ik inloggen en TV kijken.
@Pureownage:
Ik kan op mijn 64 bits Windows10-computer via Edge en IE11 gewoon HorizonTV kijken.
Ja idd, als het werkt wel ja.
Op andere pc werkt het en op de laptop ook.
Reputatie 7
Badge +12
@N.N

U kijkt dus niet met Edge maar met IE11. Edge ondersteunt Horizon Go nog steeds niet, is waarschijnlijk een kwestie van tijd voordat het zover is. Uit Uw eerste reactie kunnen mensen opmaken dat het tegenwoordig wel met Edge werkt. Als het dan niet lukt wordt de helpdesk weer overstelpt met klachten. Hoog tijd dat Ziggo overgaat op HTML5 voor het Horizon Go gebeuren en Silverlight in het archief laat verdwijnen.
Jos
1963">Edge ondersteunt Horizon Go nog steeds niet

Andersom... Horizon Go ondersteunt Edge niet. Je verwoordt het alsof het de fout is van Edge 😛
Reputatie 7
Badge +12
@ytrewq

Het is ook een foutje in Edge want dat ondersteunt geen Silverlight meer. Dat is een beslissing die Microsoft heeft genomen. Maar HTML5 en Silverlight kunnen naast elkaar bestaan in Edge. Dat Microsoft dat heeft uitgeschakeld is jammer want fervente IE11 gebruikers hadden dan nu geen problemen gehad met Horizon Go. Deze beslissing is voor Ziggo een noodzaak om snel over te gaan op HTML5, zodat Edge en IE11 beide gebruikt kunnen gaan worden.
Jos
1963">Het is ook een foutje in Edge want dat ondersteunt geen Silverlight meer. Dat is een beslissing die Microsoft heeft genomen.

Helemaal geen foutje, 100% terechte beslissing van Microsoft. Silverlight is al jaren een hopeloos platform, Microsoft is zelf de maker van Silverlight en heeft inmiddels ook door dat dit platform kansloos is. Alleen er zijn wat bedrijven (lees: Ziggo) die nogal sloom zijn en om de een of andere reden nog steeds Silverlight gebruiken. Door Silverlight niet meer te ondersteunen in Edge probeert MS te forceren dat die bedrijven overstappen naar een modern platform (HTML5). Microsoft heeft in 2012 al aangekondigd dat ze met Silverlight gingen stoppen en inmiddels hebben ze het einde van de support al aangekondigd (2021).

Toch zijn er nog steeds bedrijven (lees: Ziggo) die heel lang wachten met het overstappen naar HTML5. Het probleem ligt in z'n geheel bij die bedrijven en niet bij de ondersteuning van de web browsers (Edge, Chrome en vanaf 2017 Firefox ondersteunen allemaal geen Silverlight (meer)).
Nou fijn dus dat Ziggo hier helemaal niets mee lijkt te doen. Kan ik zeker de formule 1 vandaag op mijn telefoontje gaan kijken.
Kwalitatief Uiterst Teleurstellend van ziggo.:@
Ik heb nu 100 Mbit/s up en down internet, en nog steeds moet hij af en toe bufferen. Echt te triest voor woorden en Ziggo doet er gewoon niks aan... Wat een gepruts van Ziggo. En ook gewoon niks communiceren...
Reputatie 5
Badge +1
Voor Windows is er 1 programma dat alle problemen oplost. Als dat niet werkt, is er of iets fundamenteel fout met je installatie danwel dan ligt horizon.tv website er weer uit.
Google:
"NL: Ziggo BV Internet Provider: Horizon TV mediaplayer"

Het programma is overal verwijderd van het forum, vandaar dat ik geen link geef. Het programma is verwijderd ivm mogelijke privacy problemen en lekken van je horizon wachtwoord. Geen problemen mee? Ga dan lekker googlen en enjoy!