1
Vraag
2
Reacties
R o b

Level 10
  • 393Posts
  • 5Oplossingen
  • 143Likes

Streamen van Ziggo Go naar Apple TV

Ik heb aan één van de tv's in huis een Apple TV (2e generatie) gekoppeld. Dit apparaat is over en dacht een perfecte manier gevonden te hebben om te streamen vanuit de app naar de ATV2. Vandaag bleek mij dat ik niet alle content mag streamen. De app geeft dan de melding dat streamen voor dit programma niet mogelijk is (in dit geval een RTL programma). Als ik dan hetzelfde programma via de RTL-gemist app opzoek mag het streamen wel. De bewuste tv is middels een CI+ module verbonden met het Ziggo netwerk. De ATV2 is via een HDMI-kabel met de tv verbonden.
Via de Mediabox Next mag ik wel programma's terugkijken. Ik neem aan dat het dan met rechten niets te maken heeft.

Iemand die hierover iets kan roepen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Huizinga

Level 15
  • 1103Posts
  • 62Oplossingen
  • 226Likes
Dit heeft juist alles met rechten te maken. De next box is helemaal beveiligd tegen elke mogelijkheid om illegale kopieën te maken van de content. Verder heeft Ziggo (onder andere) de rechten om replay te mogen aanbieden via de mediaboxen.

Streamen is een ander verhaal. Dit gaat via de diverse apps van ook de aanbieders. Die aanbieders willen natuurlijk dat we gezamenlijk hun apps gaan gebruiken en dus kunnen ze eisen dat dit niet mogelijk is via apps als Ziggo Go.

Soms is het ook zo dat er bepaalde content niet terug gekeken kan worden en andere content wel op dezelfde zender.
De publieke omroep heeft hier wel eens last van. Het nieuws kan je terug zien maar bepaalde series niet via streaming. In dit soort situaties heeft de aanbieder (bijvoorbeeld NPO) ook niet de rechten voor streaming van de content of ze willen graag dat we hun app gebruiken om terug te kijken.

Groeten, Christiaan

Bekijk in context

4 Reacties 4
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Misschien vind je hier antwoord op je vraag:
https://community.ziggo.nl/randapparatuur-97/ziggo-go-streamen-naar-smart-tv-31780

Ook kun je zo nodig de zoekfunctie gebruiken.
R o b
Topicstarter
Level 10
  • 393Posts
  • 5Oplossingen
  • 143Likes
KBX458 wrote:
Misschien vind je hier antwoord op je vraag:https://community.ziggo.nl/randapparatuur-97/ziggo-go-streamen-naar-smart-tv-31780Ook kun je zo nodig de zoekfunctie gebruiken.

KBX458 bedankt voor je antwoord. Alleen is het niet het antwoord op mijn vraag! Als je goed leest dan kan ik wel streamen. Er is dus verbinding tussen de telefoon en de ATV2. Alleen niet vanuit de Ziggo app.

Uiteraard heb ik eerst de zoekfunctie gebruikt. Alleen 'apple tv' of 'apple' levert niet de juiste topics!
Huizinga

Level 15
  • 1103Posts
  • 62Oplossingen
  • 226Likes
Dit heeft juist alles met rechten te maken. De next box is helemaal beveiligd tegen elke mogelijkheid om illegale kopieën te maken van de content. Verder heeft Ziggo (onder andere) de rechten om replay te mogen aanbieden via de mediaboxen.

Streamen is een ander verhaal. Dit gaat via de diverse apps van ook de aanbieders. Die aanbieders willen natuurlijk dat we gezamenlijk hun apps gaan gebruiken en dus kunnen ze eisen dat dit niet mogelijk is via apps als Ziggo Go.

Soms is het ook zo dat er bepaalde content niet terug gekeken kan worden en andere content wel op dezelfde zender.
De publieke omroep heeft hier wel eens last van. Het nieuws kan je terug zien maar bepaalde series niet via streaming. In dit soort situaties heeft de aanbieder (bijvoorbeeld NPO) ook niet de rechten voor streaming van de content of ze willen graag dat we hun app gebruiken om terug te kijken.

Groeten, Christiaan
R o b
Topicstarter
Level 10
  • 393Posts
  • 5Oplossingen
  • 143Likes
Huizinga bedankt voor je duidelijke uiteenzetting. Dus toch een rechten verhaal.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic