bomenklimmer

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

*Storing* ziggogo.tv blijft laden

OP mijn iMac heb ik de laatste week erg veel last van traagheid met ziggo go.
Tijdens het tv kijken wordt er continu gebufferd. Ik heb een snelle internetverbinding, 200mb. Ik kijk via Firefox en via de netwerk kabel.

Hoe los ik dit op?
28 Reacties 28
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi bomenklimmer,

Heb je dit bij alle zenders/films?
Verder heb ik niet zoveel verstand van Apple, maar EnergieBoy wel.
Misschien heeft hij nog bruikbare tips voor je.

Hij krijgt in ieder geval een mailtje en zal wanneer hij tijd heeft, reageren 🙂

Groet,
Evert
Johan123

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Ik heb sinds gisteren ook problemen met Ziggo Go (niet de app, maar de site ziggogo.tv). Om de haverklap 'Buffering...' of 'Helaas, de video kan momenteel niet worden afgespeeld. Herstart video', maar als ik op 'Herstart video' klik, dan gebeurt er niets. Ik heb alles herstart en gecontroleerd, mijn (bekabelde) netwerk is perfect in orde, ik heb een 200 MB internetverbinding, alles werkt perfect, behalve dus de ziggogo.tv site. Zeer irritant. Wat is er aan de hand?
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi bomenklimmer & Johan123
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Ja, dat is natuurlijk heel erg vervelend en niet zoals het zou moeten gaan. Het hoeft niet aan je apple producten te liggen bomenklimmer, eerst even vragen waar Johan123 mee heeft gekeken?

Gisteren heb ik iemand het volgende geadviseerd:
Installeer CCleaner (kan zowel voor mac als windows) en wis alles van je browser. Dit programma neemt ook alle bestanden weg die ergens zijn verborgen. En delete vooral je koekjes van de browser en van ZiggoGo.TV. Installeer daarna je browser weer terug en kijken hoe het dan gaat.

Bij iemand anders heeft het perfect geholpen. Buffering kan ook aan Ziggo liggen die niet voldoende capaciteit heeft uitgezet. Kunnen jullie voor het volledige nog vertellen bij elke programma dit was en wanneer en op welke zender?! (liefst ook nog even computer info er bij en browsers versie, dat zou top zijn.) Daar kunnen de moderatoren dan iets mee 🙂
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
En natuurlijk Evert bedankt voor het melden 🙂
Kon het niet meer in het andere bericht plaatsen, opeens was deze niet meer aan te passen (na 2 minuten). Beetje vreemd dingetje weer vandaag 😞
Johan123

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Beste EnergyBoy,

Ik kijk met een computer met WIndows 7, Intel i5-processor, 4GB geheugen. Ik gebruik zowel Firefox als Google Chrome als browsers (van beide de meest recente versie). Bij beide browsers dezelfde meldingen ('Buffering....' of 'Helaas, de video...enz'). Ik heb alleen naar NPO 1 gekeken, zowel woensdagavond als gisteravond, de programma's DWDD, NOS Journaal van 20.00 uur en Pauw. En gisteravond ook Floortje en de Ambassadeurs. Ik gebruik ziggogo.tv al ruim een jaar op deze computer, over het algemeen zonder problemen (hoewel, er is nog een ander probleem, maar daar zal ik een keer een ander topic voor aanmaken), maar sinds twee dagen dus dit probleem. Ik heb CCleaner ook en draai het regelmatig. Ik zal het weer uitvoeren en zal ook de browsers opnieuw installeren, maar ik denk niet dat dat het probleem verhelpt. Het lijkt op een capaciteitsprobleem van Ziggo.

Groeten,
Johan
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Ik kan niet zoveel over Windows spreken omdat ik daar niets van weet. Maar meestel werkt het wel hetzelfde en wat je zegt, ik denk ook dat Ziggo een kleine capaciteitsprobleem heeft.
Johan123

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Als een capaciteitsprobleem de oorzaak is, wordt dat dan opgelost?
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Johan123 wrote:
Als een capaciteitsprobleem de oorzaak is, wordt dat dan opgelost?

Weet ik niet, ik werk niet bij Ziggo
Zal je op een moderator moeten wachten voor dit antwoord 🙂
Johan123

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Oké, moderator, kom er maar in..... 🙂
Johan123

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Een half uur geleden CCleaner uitgevoerd en Firefox en Google Chrome opnieuw geïnstalleerd. Vervolgens NPO 1 opgezet, na twintig minuten weer eerst 'Buffering....' en vervolgens 'Helaas, de video kan op het moment niet worden afgespeeld. Herstart video.' Reageert binnenkort een moderator of moet ik dit probleem rechtstreeks doorgeven aan Ziggo?
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Je kan de klantenservice van Ziggo bellen om het door te geven. Weet alleen niet wat ze er mee doen?! Maar je kan ook wachten op een moderator van Ziggo en kijken of die nog een oplossing heeft. Misschien dat die je internet kan inzien en kijken of het allemaal wel goed gaat.

Moet je even geduld hebben, iemand van Ziggo komt dan vanzelf je topic tegen.
Johan123

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Ik krijg een mail dat Marianne Ziggo mij een privebericht heeft gestuurd, maar als ik op de link in de mail klik, staat daar alleen de algemene mededeling 'Leuk dat je de Community aan het ontdekken bent! Dat maakt je een echte 'Gedreven Ontdekker'. Kijk hier hoe je het beste naar topics zoekt.'. Ik wacht even af...
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Johan123 wrote:
Ik krijg een mail dat Marianne Ziggo mij een privebericht heeft gestuurd......


Staat er rechtsboven bij uw naam geen 1 in een oranje vlakje?
Johan123

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Dank je voor je reactie. Maar nee, er staat geen 1 in een oranje vakje bij mijn naam.
Ik heb inmiddels de klantenservice gebeld. Daar is een storing, waardoor ze mijn melding niet kunnen registreren in hun systeem. Of ik vanavond of morgen nog een keer contact wil opnemen. Wel meldde de medewerkster dat ziggogo.tv "niet de sterkste service van Ziggo is". Daar mogen ze dan wel eens aan gaan werken!
pub

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi allemaal
Ik zou de volgende optie eens willen voorstellen
Java en flash bijwerken
Nog handiger installeer een tool die al je software up to date houd
Op de Windows en Mac computers die ik beheer en gebruikt werkt alles prima
Safari op de mac heeft echt java en flash nodig wil deze goed werken
Firefox heeft dat in zijn browser zitten
Het is maar een idee dat zou kunnen werken

ps dit is mijn eerst post be kind

Voor de windows 7 en andere gebruikers een aanvullende tip
Update ook je netwerk en video drivers eens

iobit driverbooster kan je installeren (gratis versie we blijven nederlanders 🙂 en die verteld je direct of je drivers up to date zijn
of je verder wil gaan is aan jullie, op de windows computers werkt het van af windows xp tot heden, zelf gebruik ik de gratis versie al jaren.

Groet pub
pub

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
bomenklimmer

Welk os gebruik je op je iMac
en is je iMac bijgewerkt met de laatste apple updates
In mijn vorige post stond al java en flash bijwerken op je iMac heeft safari nodig voor go
indien dat zo is heb je dan nog 4gb ram in je iMac zitten of heb je veel programma open?
sluit je mac af
Start hem op ga naar Ziggo-go en kijk wat er gebeurd als je dit een tijdje aan hebt
werkt dit goed dan is er een programma dat veel van je ram en gpu vraagt bij het gelijktijdig gebruik met Ziggo-go
meer ram kan helpen

Verder kan je kijken bij systeeminstellingen gebruikers inloggen
als daar geprobeerd wordt een netwerkverbinding te leggen die niet meer bestaat of van ip adres is veranderd kan dat vertragende gevolgen hebben voor je iMac wat de haperende go kan verklaren of er staan verwijderde programma's in werkt ook niet je van het.

ik heb zelf een iMac uit 2009 daar werkt go nog prima op maar als ik ga kopiëren zijn de lees en schrijf activiteiten dusdanig verstorend voor de beeldvorming dat ook dan zZggo happerd deze iMac heeft wel 16gb ram en dit is een i7 de video kaart van mijn iMac is 512mb wel met high siërra de nieuwe os draait deze al niet meer

Verder gebruik ik Ceanmymac (Betaald ja) om mijn mac in topconditie te houden.
software verwijderbaar; ram optimalisatie; en DNS optimalisatie; en nog meer.

je kan het 30 dagen gratis proberen ruimt alleen maar 500 mb zooi op dan moet je het tig keer zijn werk laten doen.
maar dan kan je wel beoordelen of het wat voor je is

onyx van titanium software kan dit ook maar is niet zo uitgebreid als cleanmymac
dit is Gratis software van franse bodem
Suc6
pub
pub

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
bomenklimmer
op mijn nieuwe iMac met Mojave werkt safari nog niet ivm dichttimmeren door apple
Firefox werkt echter prima op Mojave met ziggo-go

Ik zou ziggo-go graag willen zien voor apple tv
dat zou een hoop gedonder schelen (minder te updaten os ) en met 4k ben ik al klaar voor ziggo 4k
Ik ben in het bezit van apple 4k en 4k tv
Johan123

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Op mijn Windows 7 systeem zijn flash en alle drivers up-to-date. Java is niet geïnstalleerd, is ook niet nodig voor ziggogo.tv. Probleem treedt alleen op bij de NPO-zenders, de commerciële zenders werken wel goed (alhoewel ik ze nog niet allemaal heb nagegaan). Ook YouTube en Netflix werken prima. Probleem ligt echt aan de Ziggo-kant. Ik heb een probleemmelding gedaan via het contactformulier, ik wacht nu op een reactie van Ziggo.
Ruth

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo allemaal, ik ben nog even zoekende op jullie forum en val dus midden in jullie item. Ik zocht namelijk naar medegebruikers van ziggogotv met inderdaad ‘de video kan niet worden afgespeeld’ en ‘bufferen...’. En alleen maar op NPO1. Ik kijk al ruim een jaar via mijn Mac (Chrome) naar tv en heb sinds kort pas last van deze hapering. Ik ben niet heel erg technisch dus zoek ik een vooral begrijpelijke en handige oplossing. Maar ik ben al blij dat ik dus niet de enige blijk met dit probleem? Verder werkt de WiFi prima, kijk ik in een andere ruimte via humax op een tv zonder problemen. En op de iPad zijn er ook geen problemen. Alleen op de laptop dus sinds kort.

Uitgelicht topic