Beantwoord

Stilstaand beeld, geluid loopt wel door op Samsung SM-T560

• 21 april 2019
  • 44 Reacties
  • 3212x Bekeken

Sinds de laatste update van de Ziggo App
Op Samsung tablet, Android versie 4.4.4
Geen TV beeld meer te krijgen via app.

Geluid komt wel door, beeld blijft staan op eerste zichtbare shot.
Hebben wel verbinding met account, afspeellijst+bewaard wordt getoond.
Ook afspelen van films uit de Ziggo bibl. Gaat prima

Heb de App al 3 x verwijderd en opnieuw geïnstalleerd

Iemand enig idee / vergelijkbare ervaringen?
icon

Best beantwoord door Mark Ziggo 4 juni 2019, 15:51

Hi @Mmboer, ik had dit ticket nog niet weer gecheckt, bedankt voor de reminder.

Er komt een fix in een toekomstige versie, alleen is er nog geen planning bekend wanneer deze uitgerold gaat worden.
Het probleem zit niet in Android 4.4.4, want andere apparaten met dezelfde app en android versie werken goed. Het zit in bepaalde tablets met 'oudere' snapdragon chipsets die niet naar Android 5 kunnen upgraden. Deze kunnen geen goede verbinding maken met de nieuwe back-end die met de Mediabox Next wordt geïntroduceerd.
Bekijk origineel

44 Reacties

Reputatie 7
Badge +26
Het is vervelend als je beeld niet meer wilt doorlopen en met is de ondersteuning minimaal.

Je kan eventueel even op deze site https://apkpure.com/nl/ziggo-go/com.lgi.ziggotv kijken daar kan je de Ziggo apk file downloaden maar ook vorige versies van de App.

Misschien werkt het.
Reputatie 7
Welkom op de Community @Wonderbird. Je bent gelijk al van goed advies voorzien door @Dave-. Hoe ver ben je met de tips & trucs gekomen?
Hallo Sander, ik ben geen stap verder.... de tips van Dave werken helaas niet. Inmiddels contact met het care center, die komen helaas niet verder dan vragen (nu voor de derde keer.... ) wat er nu precies aan de hand is....

Ik ben er klaar mee / genoeg van.... Wacht wel op een volgende update die het misschien wel weer doet....

Dank voor de reactie Sander !
Reputatie 7
Hmm, vreemd. Ik heb onze PlayStore reviews ook even bekeken, maar kan daarin geen reviews vinden die overéénkomen met jouw ervaring. Sterker nog, de laatste reviews van Android 4.x gebruikers zijn top.

Welke Samsung tablet heb je precies?
Je hebt On Demand al getest, maar werkt Replay ook goed? Dus vanuit de tv-gids een programma wat al afgelopen/bezig is vanaf het begin kijken.
Hallo Mark,

Dank voor de reactie. Ik blijf het proberen.... helaas nog geen stap verder, ook niet bij het webcare support team.

Nog een keer de situatie:
- Samsung tablet SM-T560
- Android versie 4.4.4
- Ziggo APP "TV Kijken", "TV & Replay"+ "bewaard" afspelen LUKT NIET (geluid loopt door, beeld staat stil
  • Ziggo APP "Movies & Series" werkt WEL
  • Vanuit de TV gids replay WERKT NIET (ook hier stilstaand beeld, doorlopend geluid)
Alles werkte goed tot de laatst uitgevoerde update van de App.
Reputatie 7
Geen punt, we komen er wel! Maar ik heb nog steeds wat vragen.

Welke versie van Ziggo GO is nu geïnstalleerd? Ik vermoed dat dat nog steeds 2.3.40 is.
Je zegt dat het sinds de laatste update speelt, wanneer is de app voor het laatst geupdate? Dat kun je vinden in de Play Store als je Ziggo GO daarin opzoekt.

Ik vermoed namelijk dat het niet sinds de laatste update is, maar dat het te maken heeft met het ingaan van je nieuwe Mediabox Next abonnement. Daarmee verandert ook het uiterlijk van de app en maak je verbinding met een ander systeem, het lijkt voor jou net als een update.
Hi Mark,
Slimme vragen zijn welkom 🙂! Op Tablet is de laatste update van de App van 3 april 2019 en is inderdaad 2.3.40 Prod.
Mocht het inderdaad aan de wijziging naar het Mediabox Next abonnement liggen, dan is het enige "rare" -> mijn man en ik hebben beide een Samsung / Android mobiele telefoon, software versie Android 8.0.0 , daarop werkt de App 100% (alle features en links/functies gaan daarmee prima)

Op het tablet kunnen we geen hogere Android versie zetten (volgens de Mediamarkt helpdesk)

Dank voor je hulp Mark ! Wordt zeer gewaardeerd 🙂!
Reputatie 7
Thx, dan heb ik alle info wel compleet. Ik zet de vraag door naar de ontwikkelaars van Ziggo GO om uit te zoeken waar dit misloopt.

Zodra ik nieuws heb hoor je het van mij.
Ik heb de mediabox Next aangesloten. Werkt prima. De Ziggo app werkt op de telefoons ook goed, behalve op mijn Samsung tablet. Wel geluid. Wel beeld maar deze blijft stilstaan.
Iemand enig idee hoe dit kan en hoe op te lossen?
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Heb je de Ziggo Go app op de tablet al verwijderd?
Dat lost veel gekke problemen op :)

Groet,
Evert
Hoi Evert,
Al gedaan, helaas niet geholpen☹️
Reputatie 7
Badge +30
Welke Samsung tablet is het precies? En op welke Android versie draait de tablet?
Android versie 4.4....
Had ik ook al gecheckt. Zou goed moeten zijn.
Reputatie 7
Badge +30
Die zou inderdaad geschikt moeten zijn.
Of voor de Ziggo Go omgeving van de Mediabox Next is een nieuwere Android versie vereist wat nog niet (makkelijk) terug te vinden is?

Ik weet helaas niet wat je nog kunt proberen. Hopelijk heeft iemand anders een goede tip 🙂
Bedankt tot zover...
Gelukkig werkt verder alles prima.
Reputatie 7
Hoi @Mmboer, ik heb jouw topic samengevoegd met die van @Wonderbird. Dit klinkt als exact hetzelfde probleem!

Kun je mij ook laten weten welke tablet je precies hebt?
En daar staat Android 4.4 op, niet 4.4.4?
Als laatst, werkt Movies & Series wel goed op deze tablet?
Hoi Mark,
Ik heb inderdaad precies het zelfde probleem.
Ik heb een Samsung tablet SM-T560
Met Android versie 4.4.4
Movies en Series werkt goed, kan ik gewoon kijken. Evenals alles op de telefoons.
Hoor graag of het opgelost kan worden.
Gr. Monique
Reputatie 7
Helder!

Het wordt onderzocht door de ontwikkelaars van Ziggo GO, hopelijk kunnen ze snel een oplossing vinden en een update uitbrengen hiervoor.
Reputatie 7
@Wonderbird en @Mmboer - Kunnen jullie eens proberen de cache te wissen van de Ziggo GO app? Dat kan via:
  • Instellingen
  • Apps (en meldingen)
  • (Alle apps)
  • Ziggo GO
  • (Opslagruimte)
  • Cache wissen
Lost dat de problemen op? Ik ben erg benieuwd!
Helaas Mark, het blijft hetzelfde....
Beeld blijft staan en geluid loopt door.
Hallo Mark, ook hier, cache geleegd, probleem blijft gelijk.
Groetjes
Marga
Hier exact hetzelfde probleem op mn samsung tablet
Reputatie 7
Hier exact hetzelfde probleem op mn samsung tablet
Welke tablet @Rosa72 en welke Android versie staat erop?

Helaas nog geen nieuws over een aanstaande oplossing. 😥
Hoi mark,
Het gaat om een samsung tablet modelnr SM-T560
androidversie 4.4.4
Mvg
Hallo Mark,
Al zicht op wat de oorzaak en wat te doen om probleem te verhelpen?
Hoor graag van je.
Gr. Monique

Reageer