Beantwoord

ReplayTV ondersteuning voor Google Chromecast?

  • 12 augustus 2018
  • 18 reacties
  • 16187 keer bekeken

Hoi,

Op dit moment werkt ReplayTV nog niet op de Google Chromecast. Er wordt aangegeven dat dit met rechten te maken heeft. Echter, op Windows 10 werkt het wel en straks waarschijnlijk ook op Android TV. Waar zit dan precies het probleem? NPO en RTL ondersteunen de Chromecast gewoon in hun eigen app, dus dan zou Ziggo m.i. niet achter moeten blijven. En als de reclame gewoon niet doorgespoeld kan worden net zoals bij de andere devices, dan is er toch ook geen probleem voor de Chromecast? Of mis ik hier iets?

Ik gebruik mijn Chromecast heel erg veel: voor TV kijken en Movies en Series. Mis dus alleen ReplayTV waarvoor ik dan weer speciaal mijn computer/laptop moet gebruiken. (Ik heb geen mediabox) Dat vind ik een beetje jammer. Wellicht dat de vlag er nu weer iets anders bijhangt m.b.t. dit onderwerp waardoor het straks wel kan? 😉 Kan erg fijn zijn om op je vakantieadres ook ReplayTV op het grote scherm te kunnen gebruiken middels Chromecast welke heel makkelijk mee te nemen is in de handbagage!
icon

Best beantwoord door EnergieBoy 12 augustus 2018, 14:36

Hoi @Simon1979
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Het heeft toch met rechten te maken en/of betalingen waarschijnlijk.
Het is op dit moment gewoon nog niet mogelijk om Replay TV te bekijken via Chromecast en/of Apple TV en dat is eigenlijk best jammer. Wie weet in de toekomst, laten we maar hopen.

Wat je zegt, in je koffer is het makkelijker om een Chromecast mee te nemen 🙂
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

18 Reacties

Reputatie 7
Hoi @Simon1979
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Het heeft toch met rechten te maken en/of betalingen waarschijnlijk.
Het is op dit moment gewoon nog niet mogelijk om Replay TV te bekijken via Chromecast en/of Apple TV en dat is eigenlijk best jammer. Wie weet in de toekomst, laten we maar hopen.

Wat je zegt, in je koffer is het makkelijker om een Chromecast mee te nemen 🙂
Het heeft toch met rechten te maken en/of betalingen waarschijnlijk.

@EnergieBoy: is dit nu een feit of vermoed jij dat het met rechten en/of betalingen te maken heeft? Ik denk dat Ziggo chromecast replay bewust blokkeert tot dat ze door concurrentie of de stand van de techniek zijn ingehaald.

Overigens, ik chromecast nu www.ziggogo.tv via PC of Android phone en kan op deze manier toch programma's op een groot scherm terug kijken.

Kent iemand nog andere manieren?
@Bert12345 hoe kan ik www.ziggogo.tv chromecasten via mijn android telefoon? Via netflix of de ziggo go app kan dat via een tekentje van een tv, maar deze kan ik hier niet vinden.
Op je android telefoon kun je je scherm casten via de google home app.
Download de google home app, kies personaliseer. Kies "screen mirroring".
Ik blijf het toch een vreemd verhaal vinden dat je niet terug kan kijken via de google chromecast via de Ziggo go app. Kpn en canaal digitaal kunnen dit wel aanbieden en waarom Ziggo dan niet?
Reputatie 7
Badge +28
Ziggo kan het ook wel, maar ze mogen het niet dus gebeurd het niet.
Zendereigenaren maken niet met iedereen precies dezelfde afspraken.
Heeft iemand android TV? Kun je dan wel met de ziggo app terugkijken?
Reputatie 7
Badge +28
@Bert12345 Voor zover ik weet wordt de Android TV app op dit moment getest. Zolang die test loopt, zullen we die informatie niet te horen krijgen, want bij testen geldt een geheimhoudingsverklaring.
Reputatie 7
@Bert12345 Voor zover ik weet wordt de Android TV app op dit moment getest. Zolang die test loopt, zullen we die informatie niet te horen krijgen, want bij testen geldt een geheimhoudingsverklaring.
Oh, spannend! 😊
Reputatie 1
Badge
@Evert, het is best mogelijk dat je gelijk hebt dat Ziggo het niet mag en dat zendereigenaren verschillende afspraken met verschillende afnemers maken wil ik ook geloven. Echter, een tijd geleden, toen ik iemand van de helpdesk aan de telefoon had heb ik er ook naar gevraagd. Het antwoord was toen, dat als er veel klanten om gaan vragen het in bespreking wordt genomen. Ik denk, gegeven de discussie op de community, dat er best wel behoefte aan is. Ook in mijn omgeving hoor ik regelmatig dat men het een gemis vindt. Hoewel ik geen expert ben, heb ik toch wat vraagtekens bij het waarom het nu niet kan/mag. Als je replay kijkt via de mediabox of de umax, dan is dat in feite terugkijken via internet vanuit Ziggo Go. Als je Chromecast gebruikt is dat naar mijn idee niet anders. In beide gevallen kijk je vanuit de Ziggo Go app via het internet een uitzending terug. Het zou aardig zijn als iemand van Ziggo hier een duidelijk antwoord op geeft. In de laatste nieuwsbrief hebben ze van alles over Go thuisbios geschreven, waaronder ook over het gebruik van de Chromecast. Jammer dat er dan zonder uitleg onderaan staat dat Replay echter niet mogelijk is. Het zou een aardig kerstcadeau van Ziggo zijn, als ze Replay ook via Chromecast beschikbaar gaan stellen.
Reputatie 7
Het zou aardig zijn als iemand van Ziggo hier een duidelijk antwoord op geeft.Het is een kwestie van geld. Willen wij dit mogelijk maken moeten we de leveranciers meer geld betalen.

De wens is absoluut duidelijk, ook uit de reviews op de verschillende app-stores komt dat duidelijk naar voren, maar dat betekent niet dat we dit op korte termijn mogelijk zullen maken. Daar beslist het management over.
Reputatie 7

Het zou aardig zijn als iemand van Ziggo hier een duidelijk antwoord op geeft.Het is een kwestie van geld. Willen wij dit mogelijk maken moeten we de leveranciers meer geld betalen.

Als ik eerlijk moet zijn, daar wil ik niet meer abonnement voor gaan betalen. Als iemand het graag anders wil zien dan moet die maar extra betalen voor de dienst 🙂
Reputatie 1
Badge
@Mark Ziggo , @EnergieBoy ,

Dank voor jullie reactie(s). Nog drie opmerkingen en een PS:
  1. Een programma terugkijken via Chromecast is toch hetzelfde als via ziggo go op de tablet of de laptop kijken? Het enige verschil is dat je het vanaf je tablet doorzet naar een ander scherm. Mij is dus nog steeds niet echt duidelijk waarom de leveranciers daar extra voor betaald willen krijgen.
  2. Ik ben het met EnergyBoy eens dat het een dienst is waar ik niet extra voor wil gaan betalen. Het zou gewoon in het pakket opgenomen moeten worden en zeker of beter gezeg, Juist voor communityleden van ziggo 😜
  3. Misschien het management duidelijk maken dat er een klantbehoefte is, waar de klant eens een keer niet extra voor hoeft te betalen! Houdt vast die “Kerstgedachten” 😜
Nog een fijne avond gewenst aan allen

PS kon niet inloggen in mijn ziggo omdat er iets niet werkt a.g.v. indirecte cookies. Is bekend bij Ziggo kreeg ik te horen van de helpdesk. Maar wij als klant kunnen daar helaas niet meteen extra aan Ziggo voor in rekening brengen 😂😂😂
Volgens mij biedt ziggo dit bewust niet aan anders huurt niemand meer die mediabox.
@Denes schreef: "Het enige verschil is dat je het vanaf je tablet doorzet naar een ander scherm. "

En dat is nu precies de extra mogelijkheid waar rechten aan verbonden zijn die flink wat extra kosten met zich meebrengen.
Gratis is er nooit iets, het zit altijd ergens in het abonnementsgeld, linksom of rechtsom.

Alleen de zon komt gratis op met gratis licht.☺
Reputatie 7
@Denes schreef: "Het enige verschil is dat je het vanaf je tablet doorzet naar een ander scherm. "

En dat is nu precies de extra mogelijkheid waar rechten aan verbonden zijn die flink wat extra kosten met zich meebrengen.
Gratis is er nooit iets, het zit altijd ergens in het abonnementsgeld, linksom of rechtsom.

Alleen de zon komt gratis op met gratis licht.☺

Dat is nu wat ik ook zou zeggen :)
Daarom zei ik ook dat als iemand deze dienst zo wil, dan mag die er voor mij wel voor betalen. Zelf hoef ik het niet want ik gebruik mijn box wel of kijk gewoon op mijn tablet. Hoef ik ook niet te streamen en dus ook geen extra kosten.
@Denes schreef: "Het enige verschil is dat je het vanaf je tablet doorzet naar een ander scherm. "

En dat is nu precies de extra mogelijkheid waar rechten aan verbonden zijn die flink wat extra kosten met zich meebrengen.
Gratis is er nooit iets, het zit altijd ergens in het abonnementsgeld, linksom of rechtsom.

Alleen de zon komt gratis op met gratis licht.☺


Hoezo extra mogelijkheid? Als je vanaf een laptop ziggogo.tv streamt naar je TV met behulp van screen mirroring (of een HDMI kabel tussen je laptop en je TV trekt) dan werkt het ook gewoon. Het is gewoon nutteloos om de makkelijkste optie (casten) te blokkeren terwijl iedereen weet dat je er omheen kan werken om het alsnog mogelijk te maken.
Reputatie 7
Hoezo extra mogelijkheid? Als je vanaf een laptop ziggogo.tv streamt naar je TV met behulp van screen mirroring (of een HDMI kabel tussen je laptop en je TV trekt) dan werkt het ook gewoon. Het is gewoon nutteloos om de makkelijkste optie (casten) te blokkeren terwijl iedereen weet dat je er omheen kan werken om het alsnog mogelijk te maken.
Best grappig...
Want voorheen kon je ook niet in het buitenland Ziggo Go kijken. En wat je zegt, terwijl iedereen weet dat je er omheen kan werken met een VPN. Zo gaan dingen nu eenmaal en worden er soms dingen opgelegd die niet logisch zijn en als je er over na gaat denken zo dom dat het dan niet mag en/of kan. Er valt dus nog veel te leren bij de omroep baasjes en de onderhandelingen over wat nu wel en niet mag en het liefst zonder kosten 🙂