Jemi

Level 2
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Replay is slecht laatste 2 weken

Sinds twee weken is replay van ziggo, dat ik via de pc kijk, slecht. Blokken in beeld, haperingen en af en toe een seconde stil staand beeld. Na twee weken was het nog niet weg en nu wordt het erg vervelend!

Mijn internet is verder goed, ik heb dit alleen op Ziggo Replay, desktop versie.
Netflix bijvoorbeeld heb ik geen enkel probleem.

Heeft ziggo de kwaliteit van hun replay videos verlaagd of iets dergelijks? Want daar begint het op te lijken. Dank u
116 Reacties 116
Arnold1310

Level 14
  • 1006Posts
  • 51Oplossingen
  • 260Likes
Probeer eens de app voor de pc
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Jemi hoe gaat het ondertussen met Ziggo GO? En is er verschil tussen kijken via je browser en de Ziggo GO App?
ozanten

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Heb ik ook veel last van inderdaad. Internet is hier prima maar het beeld is erg blokkerig en schokkerig. Het gebeurd ook steeds vaak dat de stream vastloopt en ik dan de stream weer opnieuw moet starten.

Ik gebruik ziggogo op mijn mac via chrome. Maar ook in Firefox en Safari hetzelfde probleem.

Ook met andere streaming diensten geen problemen verder.
Gaspon

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Gebruik de app Ziggo Go op Windows 10 en heb hetzelfde probleem. Replay was lange tijd goed, maar is nu uien. Ligt niet aan me computer als ik taakbeheer bekijk. Met Chrome aan of uit maakt ook niet uit. Internet is wel goed en er zijn geen storingen bekend op mijn adres volgens Ziggo, dus de oorzaak ligt bij Ziggo.
Draude

Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Ik heb hier ook last van de windows 10 ziggogo app doet geen replay meer, sinds ongeveer 2 weken. Ziggogo.tv via Chrome en Internet Explorer doen wel replay, maar geven een veel waziger/schokkerig beeld. ik gebruik de app op 2 verschillende PC's. Verwijderen en herinstallatie helpt niet.
MiesCH

Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Bij mij ook hetzelfde verhaal, helaas. Ziggo Go app onder Windows 10 geeft blokken (lijkt op jpeg artifacts) en storingen in het geluid. Via ziggogo.tv krijg ik bij veel programma's dit:

Wanneer ik op herstart video klik, start de video vanaf het begin en doorspoelen kan niet, dus dit is niet bruikbaar. Vandaar dat ik weer geswitched ben naar de Ziggo Go app maar dus met de aangegeven punten.

Aan de pc (core i3 3.7Ghz, 16Gb geheugen, 256Gb SDD + 1Tb HDD) en internet verbinding (1Gb bedraad) kan 't niet liggen. Internet veder is ook goed (speedtest geeft 257 / 25 Mbps aan)

TOEVOEGING:
via ziggogo.tv in Chrome krijg ik bovenstaande melding, maar ik las net in een andere topic dat Firefox wel doorgaat. Dat heb ik even getest en inderdaad, Firefox gaat na een kleine hapering door met de video 🙂
Hart5

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Add me to the list of issues facing this issue. Image is simply not visible ... Hope for an accurate solution here
HenkGlimlach

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Yep zelfde probleem in de iOS app. Bij replay dat is. Beeld staat soms stil, korrelige stukken. (Ziet hetzelfde eruit als bv je coax kabel last van storing heeft doordat hij bv niet goed afgeschermd is) zoals op de foto.
Als je het terugspoelt is het op precies hetzelfde moment. Het is dus een probleem in de opname van de stream.

Bij een andere replay aflevering schoot het beeld steeds een halve seconde terug. En zorgde ervoor dat het geluid steeds niet meer sync liep.
BartGzn

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik zie bij terugkijken vaak dezelfde storingen als HenkGlimlach, ook steeds dezelfde plekken. Ik kijk terug via de Horizon Go app op een Samsung Galaxy Tab-A 2016, Android 8.1. Een paar dingen:
-de live stream en uitgesteld kijken gaan goed
-mijn telefoon, een Samsung J3 onder 5.1 speelt de fragmenten zonder storing af
-kijk ik via NPOstart dan zijn er op die plekken ook geen problemen
-probleem lijkt vooral op te treden tussen 20:00 en 23:00, zo was Nieuwsuur gisteravond wèl blokkerig maar de herhaling om 1:05 niet!

Het meest ontevreden ben ik over de klantenservice die dan even op 'samsung' het systeem doorzoekt en al snel tot de conclusie komt dat dus alleen bij mijn tablet misgaat, dat het probleem verder niet bestaat en dat er ook niet aan een oplossing gewerkt wordt.
Op mijn voorstel om dan maar van mijn pakket €3 af te doen omdat ik nu een NPOstart abonnement moet afsluiten werd honend gereageerd.
Jemi
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
We zijn nu 14 dagen verder en het is nog altijd hetzelfde. Goed om te zien dat ik niet de enige ben. De foto's illustreren het probleem goed.

Intussen hebben we alle gebruikelijke dingen geprobeerd (edge, chrome, diverse pc's, draadloos/bedraad, kabels gecheckt etc)

Wat opvalt is dat bijvoorbeeld de zender ID (investigation discovery) op REPLAY slecht is, zoals de fotos hierboven, maar op ziggo go LIVE prima is (beide via de browser)
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo BartGzn wanneer een ander toestel het fragment wel goed afspeelt dan zit de fout niet in opname gelukkig. Wanneer live kijken wel goed gaat dan hoef je niet meer naar de kwaliteit van de verbinding te kijken. Op dit moment is een probleem bekend met Samsung devices met Android 4.4.4, het beeld loopt vast en het geluid loopt wel door. Dit heeft helemaal niks met de door jou beschreven problemen te maken. Sorry dat je dit wel te horen hebt gekregen.

Jemi bedankt voor je bevindingen. Voor jou geld ook dat wanneer live kijken via de app goed gaat, de internet verbinding voldoende is voor Replay. Wanneer het probleem in de uitzending zit dan zie je dezelfde storing op exact hetzelfde moment.

Wij hebben hier getest en kunnen het probleem niet repruduceren. Om hier wat aan te doen moeten we dus een beter begin punt hebben. De volgende informatie van elke melder is daarbij voor ons belangrijk:


  • Werkt live kijken wel goed? Dan is je internet ook goed.
  • Zie je dezelfde storing op exact hetzelfde moment wanneer je het meerdere keren afspeelt?
  • Om welk programma, zender en tijdstip gaat het? Wij hopen dat anderen die meelezen dit ook testen.
  • Werkt het op een ander toestel goed?
  • Op welk type en merk toestel gaat het mis?
BartGzn

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo Anne H,
Dat mijn telefoon de glitches niet ziet zou denk ik ook kunnen komen omdat die minder drm fähig is en dus niet naar de hd stream 'kijkt'.
-Live kijken werkt goed
-Zelfde storing, zelfde moment ook als ik het een dag later opzoek
-Voorbeeld: acht uur journaal 29-8 plm 10:48 (kort, maar toch)
-De Samsung galaxy tab A 2016, mijn enige tv bron en nog geen half jaar geleden gekocht.
Jemi
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Ik heb hier een programma op REPLAY
Zender : ID (investigation discovery)
Datum : donderdag 29 augustus jongstleden
Programma: Serial killer : The devil unchained
Tijd: 21:00
BLOKKEN: spoel vooruit naar 22:10, een man en vrouw staan bij een hek te praten.
De blokken en groen komen altijd op hetzelfde moment.

Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Zo komen we al ergens! BartGzn is het voorbeeld van Jemi bij jou ook precies zo? En Jemi geld dat ook voor jou wanneer jij het voorbeeld van BartGzn test?
BartGzn

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik zie wel blokkerigheid op het punt dat Jemi aangeeft maar niet die groene waas. Überhaupt zie ik veel storingen in dat programma, ik zou er niet naar kunnen kijken.
Misschien is het onzin maar veel fragmenten met glitches zijn ondertiteld.
Jemi
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Ik heb het moment van BartGzn bekeken en ja, ik heb hetzelfde om dezelfde tijd (10:48/10:49)
Jemi
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Ik heb mijn eigen moment zojuist nog een keer bekeken en de storing komt nog precies op dezelfde tijd maar het groen is inderdaad minder en de tweede keer weg.

En ja op ID hebben veel programmas er last van , laat dit nou net mijn favoriete zender zijn :disappointed:
MiesCH

Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Anne H Ziggo wrote:
...

Wij hebben hier getest en kunnen het probleem niet repruduceren. Om hier wat aan te doen moeten we dus een beter begin punt hebben. De volgende informatie van elke melder is daarbij voor ons belangrijk:


  • Werkt live kijken wel goed? Dan is je internet ook goed.
  • Zie je dezelfde storing op exact hetzelfde moment wanneer je het meerdere keren afspeelt?
  • Om welk programma, zender en tijdstip gaat het? Wij hopen dat anderen die meelezen dit ook testen.
  • Werkt het op een ander toestel goed?
  • Op welk type en merk toestel gaat het mis?



Live kijken gaat alle devices prima.

Bij het kijken van https://www.ziggogo.tv/nl/tv/channel-asset.html/crid%3A~~2F~~2Fbds.tv~~2F178372955/zoo/crid%3A~~2F~~2Fbds.tv~~2F261641532-imi%3A001000000147389E/zoo.html#action=watch&offset=6&time=1566842400933 zijn er in de eerste minuut al minimaal 5 storingen in Firefox, zoals na 13 seconden.

Ik heb dezelfde replay ook op een tablet met Android 6.0 getest met de nieuwste versie van de Ziggo Go App. Voor zover ik kan nagaan, heeft deze op exact dezelfde tijdstippen dezelfde storing. Het programma dat ik kijk is Zoo op SBS9 en deze storing heeft betrekking op de 2de aflevering van afgelopen maandag dat rond 21.25 uur begon.

En ik heb nu op de Windows PC de Ziggo Go app geïnstalleerd. Ook daar, op dezelfde momenten dezelfde storingen zichtbaar.

Ik kan ook de voorbeelden van Jemi en BartGzn reproduceren.

---

Configuratie Linux PC: Ubuntu 18.04 LTS, Firefox 68.0.2 (64-bit) Core i3 3.7Ghz 6de generatie, 16Gb geheugen, HDD 2Tb, nVidia GTX 750 Ti, 1Gb netwerk

Configuratie Windows 10 PC: Windows 10 (1809), Firefox 68.0.2 (64-bit), Core i5 3.4Ghz 8ste generatie, 16Gb geheugen, SSD 256Gb, HDD 1Tb, nVidia GTX 1070, 1Gb netwerk
Dera74

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb hier hetzelfde probleem sinds ongeveer 2 weken geleden.
Het probleem is alleen bij replay tv op de ziggo go app!

Gisteravond grenslanders op npo3 willen terugkijken via ziggo go app.
Haperen en blokken hoe verder hoe erger niet na te kijken en idd bij terugkijken steeds op dezelfde tijd dezelfde beeldstoring!
Het probleem is op de tablet en ook de telefoon!! Live tv kijken geen probleem!
Ondemand kijken ook geen probleem? Zit echt in replay?

De tablet is een Samsung tab a 2018 met Android 9 en de telefoon een Motorola g5 plus met Android 8.1

Ik heb hier nooit last van gehad en ik heb ook geen ander hardware?
Ik hoop dat het probleem snel wordt gevonden!

Uitgelicht topic