dulken

Level 6
  • 187Posts
  • 5Oplossingen
  • 21Likes

Remote control - Mediabox XL

Ik heb een Horizon box en in mijn mobiel had ik toen Ziggo Go download en geinstalleerd.
Toen kon ik heel zelden mijn mobiel afstandsbediening gebruiken
Na een update is remote control verbinding weg.
Dus in Horizon Box is ook iets verandert.

Ziggo Go versie is 2.3.25 Prod (15205 )

ik druk op Mediaboxen > alle 3 is aangevinkt

Hoe kan ik remote control weer aan het praat ?

gr Pierre
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Helaas geeft de hele opstelling, zoals je dit wilt, veel problemen en kun je de afstandsbediening via de app op deze manier niet gebruiken.

Als je de Mediabox XL met een kabel hebt aangeloten op je thuisnetwerk, dan heb je al 2 DHCP servers draaien in 2 verschillende IP ranches en kan het zijn dat er allerlei verbindingsproblemen ontstaan.

Dan kunnen er ook nog allerlei problemen ontstaan met de Mediabox XL met replay, on-demand en apps, omdat de Mediabox XL een eigen IP adres heeft voor deze fincties via de coax kabel, maar door een bug in de software een verbinding gaat zoeken op de andere netwerken en hierdoor haperingen of in het geheel niet werken van b.v. Netflix.

Als je wijzigingen toepast hebt in je netwerk, zet de Mediabox XL dan altijd even 30 seconden van de stroom voor een verse netwerk startup via de coax.

Om de basisinstellingen te verkrijgen:
https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580

Wil je toch de Mediabox XL als Acces Point willen gebruiken, Ziggo ondersteunt dit niet en je hebt wel enige netwerkkennis nodig om eventuele verkregen problemen op te lossen: https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/de-horizon-box-mediabox-xl-gebruiken-als-acces-point-21251

Bekijk in context

5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dan is er eerst wat meer informatie nodig:

Gebruik je de Horizon ook als modem?
Zo nee, heb je een UTP kabel van je Horizon naar je modem?
(Dit kan in veel gevallen storingen geven, laat even weten hier.)

Heb je de Horizon opgenomen via de afstandsbediening in een thuisnetwerk?
trebor66

Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes
Be rt wrote:
Dan is er eerst wat meer informatie nodig:

Gebruik je de Horizon ook als modem?
Zo nee, heb je een UTP kabel van je Horizon naar je modem?
(Dit kan in veel gevallen storingen geven, laat even weten hier.)

Heb je de Horizon opgenomen via de afstandsbediening in een thuisnetwerk?

Aangezien ik het ook graag werkend wil krijgen, hoe doe je dat laatste? Via Ziggo app zie ik de melding Je Horizon Medibox kan niet in dit netwerk worden gevonden. Er zit een kabel vanaf de mediabox naar de router, nou ja, na de switch van de router. De thuisnetwerkmodus zegt VERBONDEN via de mediabox XL. Internet loopt wel via apart modem. Toch ziet de zingt app blijkbaar de box niet..wat kan ik doen om dit wel werkend te krijgen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Helaas geeft de hele opstelling, zoals je dit wilt, veel problemen en kun je de afstandsbediening via de app op deze manier niet gebruiken.

Als je de Mediabox XL met een kabel hebt aangeloten op je thuisnetwerk, dan heb je al 2 DHCP servers draaien in 2 verschillende IP ranches en kan het zijn dat er allerlei verbindingsproblemen ontstaan.

Dan kunnen er ook nog allerlei problemen ontstaan met de Mediabox XL met replay, on-demand en apps, omdat de Mediabox XL een eigen IP adres heeft voor deze fincties via de coax kabel, maar door een bug in de software een verbinding gaat zoeken op de andere netwerken en hierdoor haperingen of in het geheel niet werken van b.v. Netflix.

Als je wijzigingen toepast hebt in je netwerk, zet de Mediabox XL dan altijd even 30 seconden van de stroom voor een verse netwerk startup via de coax.

Om de basisinstellingen te verkrijgen:
https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580

Wil je toch de Mediabox XL als Acces Point willen gebruiken, Ziggo ondersteunt dit niet en je hebt wel enige netwerkkennis nodig om eventuele verkregen problemen op te lossen: https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/de-horizon-box-mediabox-xl-gebruiken-als-acces-point-21251
trebor66

Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes
Ik heb geen DHCP server draaien, niet vanuit de mediabox tenminste. Heb er bewust voor gekozen omdat uit te schakelen op de mediabox XL, aangezien het internet loopt via het aparte modem. Wilde voorkomen dat er ook nog een keer een wifi signaal van de mediabox XL werd gestuurd, vandaar dat het uit staat. Het is keuzes maken soms. Het had leuk geweest als ik de mediabox ook via mijn iPhone had kunnen besturen, zoals ik mijn tv er ook mee kan besturen. Dank voor je uitgebreide reactie in ieder geval.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
dulken Heb je inmiddels een oplossing?
Zo nee, lees de andere berichten onder je eerste of vertel wat meer over je situatie om een oplossing te kunnen vinden, b.v. heb je ook een apart modem?

Uitgelicht topic