Beantwoord

Regelmatig 'video is onderbroken'-melding

• 25 augustus 2019
  • 39 Reacties
  • 3308x Bekeken

Toon eerste bericht

39 Reacties

Reputatie 7
Dank voor alle voorbeelden, helaas nog geen oplossing zoals jullie merken. Er wordt aan gewerkt.
Hoop dat er een oplossing komt,gisteravond ook weer een hoop storingen.
Vanaf 20:30 tot 23:15..alles wat in de kijkijst stond was bagger...
Dank voor alle voorbeelden, helaas nog geen oplossing zoals jullie merken. Er wordt aan gewerkt.
Kunt u een voortgang/prognose melden? Het begint namelijk lang te duren maar dan weten we waar we op wachten.
Nieuwe praktjkproblemen:
Terugkijken Dinsdag 24 Sept, Net5, Iris en de 12 mannen. Chrome speelt niet af, internet explorer erg slecht beeld.
Maandag 23 Sept, RTL4, 21:30 The repair shop. Kan niet worden afgepeeld in Chrome, In internet explorer nauwelijks beeld, zelfs geluid hapert en stopt ook na 2 minuten. Niet bruikbaar.
Internet speedtest geeft correcte waarde aan. De ziggo server is niet in staat de data aan te leveren.
Maar weer NPO kijken, dit is altijd perfect.
Maar weer NPO kijken, dit is altijd perfect.

Dat ervaar ik anders. Ik heb even wat steekproeven gedaan:

Flikken Rotterdam op NPO1 begint aardig maar later in de aflevering weer veel storing. Bed & Breakfast erna is niet meer te kijken door de beeld- en geluidstoringen. Jinek om 23:05 is dan wel weer redelijk.

Niemand in de stad, NPO3 20:25 begint al met wat storingen maar na een uur is er elke 5 seconden wel weer storing. Maar ook hier is NOS Sport, NPO3 22:55 weer prima.

Dus het lijkt wel met de tijd te maken te hebben. Hoe meer op het spitsuur hoe slechter het beeld. Helaas helpt het dan dus niet om op dit uur van de dag terug te kijken omdat dan de beelden toch rot zijn.
Sinds ca een week krijg ik in ziggogo.tv op mijn Samsung Q6 serie bij elk willekeurig programma op elk willekeurig tijdstip de melding "'de video is onderbroken"etc. Via apps op de tv kan ik wel alles zien en krimi's van zdf.de via internet op de tv doen het ook prima. De ziggogo app werkt prima op de iPad en telefoon.
Reputatie 7
Kunt u een voortgang/prognose melden? Het begint namelijk lang te duren maar dan weten we waar we op wachten.
Helaas, de exacte oorzaak is nog niet achterhaald dus is er nog geen zicht op een oplostermijn.
Helaas, de exacte oorzaak is nog niet achterhaald dus is er nog geen zicht op een oplostermijn.

Jeetje, wat een bizar probleem, zeg! Ik kan me voorstellen dat jullie er gek van worden, net als wij, natuurlijk :-)

Ik wilde net wat positiefs komen brengen, dat De Wereld Draait Door vanavond goed te kijken was, maar toen schakelde ik daarna naar Radar en dat was juist weer erg slecht.

Ik hoop dat jullie snel wat vinden (en ons hier nauw op de hoogte houden). Slecht bericht is ook bericht. Dus bedankt voor uw reactie, vandaag!
Ter info, het is echt elke dag rond dezelfde tijd. DWDD was weer prima te kijken, de programma's erna (nu bijvoorbeeld Opgelicht en Ik durf het bijna niet te vragen) zijn niet te kijken. En het gaat dus vooral om terugkijken. Live kijk ik zelden (edit: maar dat lijkt prima te gaan!).
Alles wat je verwacht van het nieuwe tv-kijken: opnemen, terugspoelen, pauzeren, online kijken, mobiel kijken, de gekste zenders, de beste films en mooie acties. Hoe kijk jij het liefst?

Graag, maar dus helemaal niet. Op tv, maar vooral op ziggogo.tv spelen sommige programma's of zenders gewoon aan 'de lopende band' niet af.
Constant een 'Buffer-ding' noemen wij dit fenomeen en "Nou.. hier betaal je dan voor.." is (tot grote ergernis) een dagelijkse uitspraak.
Je zou er bijna anger-management voor moeten volgen, om hier mee om te gaan.
Gelukkig hebben wij dit nog kunnen voorkomen door inderdaad geen zenders meer te kijken die reclames bevatten en programma's en films op andere platforms terug te kijken.
ZiggoNO.neenee
Ook ik merk vaak de mpeg problemen in de ziggogo app, vooral als je een een live uitzending via replay tv aan het kijken bent (het programma was al begonnen en ik ben bijv. 10 minuten later gestart met kijken). Een goed voorbeeld was veronica inside van afgelopen maandagavond op Veronica, om 20:30 uur. Tot aan het eerste reclameblok was er op een gegeven moment niet meer naar te kijken en ik ben er toen meegestopt en heb het later via kijk.nl teruggekeken maar dat kan toch niet de bedoeling zijn...

Beste Mark,

Het zou fijn zijn weer eens een statusupdate te krijgen. Er is nog geen verbetering te merken. Elke dag vanaf 20:30 uur begint het weer te storen. Wat is de prognose? Hoe lang kan dit duren?
En weer storing op discovery,elke zondag het zelfde liedje.
Word er moe van..misschien toch maar overgaan naar kpn..….
Ook hier helaas al een tijdje een drama met uitgesteld kijken en zelfs nu ook met 'live' kijken. O.a 2 weken terug op iPad gerasterd beeld met iets van de NPO. Nu vanavond een en al drama op RTL en SBS6 via mijn Macbook (geprobeerd met Chrome en hierna met Safari). Opnieuw opstarten lukt ook na uit- en inloggen niet meer. Geluid op iPad valt ook vaak weg of is er in het geheel niet enz. enz. enz. En overigens inderdaad ook steeds bemerkt na 20:30.

Als ik zo teruglees op dit forum is het een probleem wat al héél lang speelt. Het is toch eigenlijk van de zotte dat hier nog steeds geen duidelijkheid over is? Voor mij is de Ziggo Go app mede vanwege op en af verblijf in het buitenland (en ja ik kijk via een VPN) een waardevol iets maar ja dan moet deze het ook doen en tot op heden ben ik er nog niet echt gelukkig mee (zacht uitgedrukt). Overigens zijn mijn storingen steeds gewoon in NL (en niet via mijn VPN), buitenland nog niet uitgeprobeerd, gebeurt volgende week, maar ik heb al zo'n voorgevoel 😓

Ps. waarom adverteren jullie met faciliteiten als: "Je maakt van elk scherm je tv en kijkt overal in de EU. In en om het huis, buiten en onderweg. Ziggo GO is de derde streaming app van Nederland..." als jullie dit niet kunnen waarmaken?

Reageer