antiftw

Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 25Likes

Problemen met terugkijken programma's op Ziggogo.tv

Geachte heer/mevrouw,

Sinds iets meer als een week stuit ik steeds vaker op het volgende probleem:

Wanneer ik probeer via Ziggogo.tv een programma terug te kijken door:
- Op "TV & Replay" klik in het menu aan de linkerkant
- Daarna bovenin het scherm te op "TV GIDS & REPLAY" klik
- Een programma selecteer door er op te klikken, bijvoorbeeld:
- Vandaag 19/07/2019 21:26-22:21 Ewout & ...
- Dan op het blokje met het pijltje met "Kijk" klik

Het programma begint nu te spelen, maar na een bepaalde tijd (telkens hetzelfde tijdstip, bij dit voorbeeld is dat 1 minuut en 19 seconden) :
- Krijg ik een zwart scherm, met daarop "bufferen..."
- Dan verschijnt een videobeeld voor een kort moment
- Dan krijg ik weer de melding met daarop "bufferen..."
- Dit herhaalt zich zo een keer of 3 - 4
- Dan verschijnt de melding "Helaas, de video kan op dit moment niet worden afgespeeld - Klik op de knop hieronder om het nogmaals te proberen."

Ik kan nu enkel op een knop klikken die zegt "HERSTART VIDEO" om het programma opnieuw te starten, waarna het hele feest opnieuw begint.

Toen dit 1 of 2x voorkwam was het nog wel te doen, maar het is nu steeds vaker, en vaker een uitzondering dat het wel werkt dan niet.

Na wat rond zoeken kon ik enkel deze post vinden, waarvan ik denk dat het het zelfde probleem betreft, ik weet dit alleen niet zeker:

https://community.ziggo.nl/community-archief-226/programma-s-bufferen-in-ziggogo-tv-i-c-m-replay-tv-voorbeelden-nodig-21636/index3.html#post217734

Mocht ik zo zijn dan hoop ik dat de oplossing daar eenvoudig te vinden is, aangezien het lijkt dat jullie er toen best moeite mee hebben gehad om het op te lossen.

Ik hoop echt dat jullie dit probleem snel kunnen verhelpen want dit doet wel echt heel erg veel af aan het product wat jullie verkopen. Ik ben gewoon niet in staat programma's terug te kijken, iets waar ik goed geld voor betaal.

Met gefrustreerde groet,
A. Janssen
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
antiftw
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 25Likes
Michael Ziggo Update van gisterenavond nog: Geen problemen meer gehad met replays, Ewout & ... erachteraan opgezet en deze speelde ook volledig af. Ik zal het natuurlijk in de gaten houden, maar het lijkt er voor nu op dat de nieuwe modem inderdaad het probleem heeft opgelost. Ik heb ook het idee dat de algemene kwaliteit van het beeld en de snelheid is verbeterd sinds de installatie van de nieuwe modem.

ice0angel Dit lijkt wel een andere foutmelding dan waar deze post over gaat, hier niets met "toegestaan om te casten" gezien. Dit lijkt me eerder iets met rechten/accounts te maken te hebben, aangezien je het op een andere plek wel gewoon kunt kijken? Wellicht slimmer om een nieuwe post over aan te maken, zodat problemen gescheiden blijven.

Bekijk in context

19 Reacties 19
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
Hier hetzelfde probleem
antiftw
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 25Likes
Nog een voorbeeld:
SBS 6 : Oplichters in het buitenland 21-07 21:30-22:30 na 16:58 minuten klapt hij eruit, dit is tijdens het eerste reclameblok, wellicht op het punt dat hij omschakelt, maar misschien lijkt dit alleen maar zo.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi Beeblebrox en antiftw,

Bedankt voor de melding, dit ga ik zeker doorzetten maar dan heb ik eerst nog wel meer informatie nodig! Krijgen jullie enkel op Ziggogo.tv deze melding, of ook via de app?
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
Op beide gebeurt het. Het komt ook wel eens voor dat ik een prog niet kan kijken via ziggogo, maar wel via de app.
antiftw
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 25Likes
Ik kijk zelf nooit via de app en zou dit ook niet durven zeggen. Maar dat is voor u toch eenvoudig na te gaan? Die eerste die ik noem zit bijna aan het begin. En ik kan niet doorspoelen, iets wat jullie web-development afdeling (hopelijk) wel kan om het te testen.
Donato

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zelfde probleem hier. Ik merk het voornamelijk bij het terugkijken van programma's via ziggogo.tv.

Voorbeeld: The Orville, alle 3 afgelopen episodes op meerdere punten
antiftw
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 25Likes
Nog 1: RTL5 Kees van der Spek ontmaskert 21:34-22:33 na 22:02 min. Weer in het eerste reclameblok.
antiftw
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 25Likes
Voor de volledigheid, ben vanmorgen gebeld door Ziggo, en krijg nieuwe modem toegestuurd, dus morgen kan ik hopelijk een nieuwe modem aansluiten, in de hoop dat dat het probleem zou moeten zijn. Ik zal deze post zeker up to date houden.

Tot die tijd heb ik er nog 1tje 🙂

RTL4 Het Spaanse Dorp: Polopos 21:34 - 22:30 na 11:00 min precies. Deze keer nog voor het reclameblok.
antiftw
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 25Likes
Excuus, het was om 11:10 ipv 11:00 precies. Ik heb net mijn nieuwe modem aangesloten en hij speelde namelijk verder vanaf 11:00 tot 11:10 af toen ik weer bij mijn ziggo tabblad kwam. Jammergenoeg stopte hij er weer mee.

Voor een eerlijke test heb ik hem net opnieuw gekeken, nadat ik de browsercache gecleared heb. Nog steeds klapt hij er om 11:10 uit. 😞
antiftw
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 25Likes
Iemand zijnde die zich niet zomaar uit het veld laat slaan, heb ik het nu geprobeerd met firefox en nou doet ie het ineens wel. Hij haperde wel flink rond de tijd dat hij normaliter uitsloeg, net alsof hij er echt moeite mee had, maar ik zit nu op 12:42 en hij loopt vrolijk verder.

Ik ga zo een reboot proberen en het dan nog eens in Chrome proberen, maar ik ga hem voor nu afkijken, na ondertussen een keer of zes het begin te hebben gezien 😛
antiftw
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 25Likes
Vreemd. Zelfs na een reboot wil hij het nog niet doen. Voor mij opzich geen probleem om Firefox te gebruiken, maar Chrome zou het ook moeten doen. Om te testen zet ik nu in Chrome Kees van der spek ontmaskert van 26/7 op om te kijken of die het doet.
ice0angel

Level 1
  • 95Posts
  • 1Oplossingen
  • 22Likes
Zijn er meerdere programma's die het niet doen heb het zelfde met f1 3 vrije training van Duitsland in de Ziggo Go app is krijg ik melding: is niet toegestaan om te casten.

Ga ik naar Sport Totaal app. werk het wel.
antiftw
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 25Likes
Michael Ziggo Update van gisterenavond nog: Geen problemen meer gehad met replays, Ewout & ... erachteraan opgezet en deze speelde ook volledig af. Ik zal het natuurlijk in de gaten houden, maar het lijkt er voor nu op dat de nieuwe modem inderdaad het probleem heeft opgelost. Ik heb ook het idee dat de algemene kwaliteit van het beeld en de snelheid is verbeterd sinds de installatie van de nieuwe modem.

ice0angel Dit lijkt wel een andere foutmelding dan waar deze post over gaat, hier niets met "toegestaan om te casten" gezien. Dit lijkt me eerder iets met rechten/accounts te maken te hebben, aangezien je het op een andere plek wel gewoon kunt kijken? Wellicht slimmer om een nieuwe post over aan te maken, zodat problemen gescheiden blijven.
antiftw
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 25Likes
Ahhh, jammergenoeg toch nog niet opgelost. Ik zat zojuist Deurwaarders UK terug te kijken van 30-07-2019 op rtl5 18:40-19:34 en hij klapte er bijna op het einde uit. Het precieze tijdstip weet ik niet, maar het was na het tweede reclameblok tijdens het programma zelf.

Ik ga nog kijken of ik er nog meer tegenkom zodat ik ook weer tijden kan noemen/testen. Ik ga deze echter niet nog een keer terugkijken voor het tijdstip omdat het bijna op het einde was.
antiftw
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 25Likes
Dorp Polopos RTL4 30/07 21:34-22:31 na 10:17 minuten
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi antiftw, Bedankt voor de voorbeelden. Ik heb het hier in Chrome ook allemaal kunnen reproduceren. In de app lopen de afleveringen wel gewoon door merk ik. Even ter check, zijn de 2 bovenstaande voorbeelden via Chrome of Firefox? Dan zet ik het intern door.
antiftw
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 25Likes
Kijk, dank voor de snelle reactie en mooi dat je ze kunt reproduceren, dan ben ik er in ieder geval niet alleen in. Beide voorbeelden deden zich voor in Chrome.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
antiftw wrote:
Kijk, dank voor de snelle reactie en mooi dat je ze kunt reproduceren, dan ben ik er in ieder geval niet alleen in. Beide voorbeelden deden zich voor in Chrome.

Top! Heb alles doorgezet zodat er naar gekeken gaat worden.
BartOG

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ervaar precies dit probleem. Gisteren toen ik de F1 race terug wilde kijken in de avond (weet de specifieke tijd in de uitzending niet meer) en nu wil ik ' Dit was het nieuws' terugkijken en gebeurt hetzelfde. Het is direct bij het begin en meerdere keren. Ik kijk via Chrome.

Uitgelicht topic