1
Vraag
2
Reacties
Ehilbelink

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Probleem met Ziggo GO streamen naar Apple tv via Airplay

Wij willen graag met de ziggo go app streamen naar de apple tv. Zitten beide op hetzelfde netwerk. Airplay staat aan. Als ik in de ziggo go app rechtsonder het icoon aantik van airplay streamt hij naar de horizonbox. Wat doen we niet goed. De ziggo go app ziet de apple tv niet of andersom.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Het streamen van een Android apparaat naar de AppleTV dat kan niet zoals hierboven staat beschreven. Van iPhone naar AppleTV via Airplay moet gewoon kunnen. Waar gaat het precies mis? Zie je een foutmelding?

Bekijk in context

16 Reacties 16
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Hoi Ehilbelink,

Blijkbaar zijn er weinig mensen met dezelfde kwestie. 😞 Ben je er inmiddels uitgekomen?
Ehilbelink
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Thijs Ziggo wrote:
Hoi Ehilbelink,

Blijkbaar zijn er weinig mensen met dezelfde kwestie. 😞 Ben je er inmiddels uitgekomen?



Nee niemand heeft gereageerd, zal denk ik de ziggo moeten bellen
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Heb je al geprobeerd de app geheel te verwijderen en opnieuw te installeren? Zie ook de tips op deze pagina.
Ehilbelink
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Thijs Ziggo wrote:
Heb je al geprobeerd de app geheel te verwijderen en opnieuw te installeren? Zie ook de tips op deze pagina.



Alles al geprobeerd, ander wifi kanaal apps er op en eraf. We hebben twee apple tv's en bij beide niks. De app streamt naar de box en verder niet.
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Zie je rechtsboven ook geen icoon om het naar je AppleTV te casten? De knop rechtsonder lijkt op de Airplay-knop maar stuurt het inderdaad naar de Horizon.
Ehilbelink
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Thijs Ziggo wrote:
Zie je rechtsboven ook geen icoon om het naar je AppleTV te casten? De knop rechtsonder lijkt op de Airplay-knop maar stuurt het inderdaad naar de Horizon.


Rechtsboven? Als ik het beeld verklein dan krijg je het icoon van de box en dan van het delen via icoon naast het beeld va de uitzending. Moet ik soms een aiplay app installeren? Daar ben ik nu mee bezig maar die zegt dat het streamen niet mag?
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Als je live naar een zender kijkt in de app dan kun je het scherm minimaliseren. Op mijn telefoon zie ik dan rechtsboven het icoon om te gaan casten naast het vergrootglas.
Je kan het beeld ook vergroot laten en kort in het midden van het scherm tikken dan zie bovenin een volumeschuif en rechts in de bovenhoek een icoon om te casten. Het is een rechthoek met een wifi-logo erin.
Ehilbelink
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Thijs Ziggo wrote:
Als je live naar een zender kijkt in de app dan kun je het scherm minimaliseren. Op mijn telefoon zie ik dan rechtsboven het icoon om te gaan casten naast het vergrootglas.
Je kan het beeld ook vergroot laten en kort in het midden van het scherm tikken dan zie bovenin een volumeschuif en rechts in de bovenhoek een icoon om te casten. Het is een rechthoek met een wifi-logo erin.


Nee die hebben wij niet in ons beeld staan. Wat doen we verkeerd? Bij geen van onze tablets. Ik heb net de ziggo app opnieuw geïnstalleerd ze zitten op hetzelfde netwerk.
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Kun je wel via een andere app videomateriaal via Airplay naar je AppleTV streamen? Welke generatie AppleTV gebruik je en wat voor tablets zijn het precies?
Ehilbelink
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Thijs Ziggo wrote:
Kun je wel via een andere app videomateriaal via Airplay naar je AppleTV streamen? Welke generatie AppleTV gebruik je en wat voor tablets zijn het precies?


Samsung galaxy tab 4.
Ja kan wel via een airplay app streamen. Apple tv 3. Zijn origineel.
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Aha, wat ik ervan begrijp kun je niet standaard van een Android apparaat streamen naar een AppleTV. Er bestaan inderdaad wel aparte apps voor. Ik informeer nog bij onze ontwikkelaars of dit inderdaad niet kan werken met Ziggo Go. Als ik antwoord heb dan laat ik het je weten.
Ehilbelink
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Thijs Ziggo wrote:
Aha, wat ik ervan begrijp kun je niet standaard van een Android apparaat streamen naar een AppleTV. Er bestaan inderdaad wel aparte apps voor. Ik informeer nog bij onze ontwikkelaars of dit inderdaad niet kan werken met Ziggo Go. Als ik antwoord heb dan laat ik het je weten.


Nou graag!

Wat ik dan wel raar vind dat dit niet te vinden is op de site. Mijn zwager heeft alles van apple en daar lukt het ook niet bij.

Gr
pophey

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Heb zelf aan apple iphone 5SE telefoon en een apple tv 3e generatie en ook mij lukt het niet. Ziggo geeft aan dat synchroniseren uit moet worden gezet, maar die optie is in iOS10 verdwenen...... Hoe nu verder ?????
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Het streamen van een Android apparaat naar de AppleTV dat kan niet zoals hierboven staat beschreven. Van iPhone naar AppleTV via Airplay moet gewoon kunnen. Waar gaat het precies mis? Zie je een foutmelding?
Toonspuit

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik krijg het ook niet gestreamd
ik krijg deze foutmelding
helaas ,airplay is in deze weergave niet mogelijk .Wil je airplay gebruiken ?maak verbinding via het wifi netwerk zet de optie 'synchroon'[mirroring]uit en start airplay vanaf de ziggo go opnieuw op
snap het niet ?
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Je kan op twee manieren beeld streamen. Via synchroon (mirroring), daarmee deel je alles wat er op het scherm van je telefoon gebeurt met de AppleTV. Dat is niet toegestaan via Ziggo GO omdat het beeld dan gekopieerd zou kunnen worden. Je zou dus de optie voor synchroonweergave uit moeten zetten. Vervolgens Ziggo Go opnieuw opstarten. Dan kun je via het Airplay icoon streamen naar je AppleTV. Zie ook https://support.apple.com/nl-nl/HT204289.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic