Vraag

Opnieuw buffering problemen.

• 16 september 2019
  • 57 Reacties
  • 3185x Bekeken

Reputatie 2
Badge +1
Het wordt weer steeds erger met buffering wanneer ik een film. Als dat een enkele keer voor komt is het niet zo erg maar er wordt zo vaak gebufferd dat op een moment het scherm zwart wordt en de mededeling komt helaas..................................................
Dit is niet waar ik voor betaal voor movies & series XL!! Waar ik voorheen nooit problemen mee had is dat als ik een film start, ik geen geluid heb, maar na herstart van mijn pc (soms 2x) is het geluid terug, maar dan gaan we weer bufferen. Ik heb een abbo van 500/40 en ik begrijp niet dat Ziggo dit probleem(wat ik lees er al jaren is bij sommige) niet een keer adequaat opgelost wordt. Dit gaat klanten kosten als het zo doorgaat.

57 Reacties

Hier precies hetzelfde probleem!
Zijn behoorlijk geïrriteerd.
Waren op vakantie en zoals de reclame mooi vermelde kon je gewoon tv kijken.
Nou te mooi voor woorden, continu bufferen en opnieuw starten. Dachten misschien ligt het aan het internet.
Niet dus, thuis precies hetzelfde probleem.
Wilde iets terug kijken, nou vergeet het maar!!!
Weer bufferen en stoppen op hetzelfde punt.
Gaat goed zo Ziggo!
Reputatie 7
Hallo allemaal,

Dat is natuurlijk erg minder, logisch dat je daar geen zin in hebt.
@e.vonk79 ervaar je dit ook op andere apparaten en verbindingen (bekabeld en wifi)?
@Sunkissesx op vakantie is het lastig te controleren, maar thuis zou het inderdaad goed moeten zijn. Waar ervaar je deze problemen op en is dit op andere apparaten en verbindingen net zo (bekabeld en wifi)?

Gr,
Reputatie 2
Badge +1
Hoi Ronald,
Ik ervaar dit op mijn laptop en desktop (bekabeld) Het gaat soms avonden goed en dan is het weer avonden mis. Heb mijn modem al gerestart. Browsers gecleaned en opnieuw geintalleerd. Het gebeurd zowel op Edge als op Chrome. Ik overweeg nu al om movies & series XL op te zeggen en om mijn snelheid te downgraden naar 250/25. Kost een bak geld voor de ellende die je hebt.
Reputatie 7
Badge +26
Hier ook vanavond bij S1, afl. 3 van Cardinal 2 x een momentje en daarna CS2312. Bij Netflix zie ik dat probleem nooit. Nextbox verbonden met Wifi.
Reputatie 7
@e.vonk79, check, logisch dat je dat wil opzeggen als je er geen donder aan hebt. Daarom kijk ik graag met je waar het precies vandaan komt.
Heb je ook problemen met andere dingen zoals gaming, andere streaming diensten?
Zover zie ik namelijk niks wat op een probleem lijkt, gaat dit om specifieke series/ titels? Dit gaat ook om de browser specifiek of zowel de windows app als de browser versies? en wat doet een telefoon op dat moment via de Go app?
Ik wil het zo compleet mogelijk analyseren.

@Jan F., vandaar dat ik bekabeld vraag, Wifi kunnen er teveel factoren mee spelen, die wil ik sowieso uitsluiten.
Maar omdat we wel inventariseren als het aan bepaalde titels ligt, heb je dit ook nog bij andere titels?

Gr,
Reputatie 7
Badge +26

@Jan F., vandaar dat ik bekabeld vraag, Wifi kunnen er teveel factoren mee spelen, die wil ik sowieso uitsluiten.
Maar omdat we wel inventariseren als het aan bepaalde titels ligt, heb je dit ook nog bij andere titels?

@Ronald Ziggo Dat is duidelijk. Ik heb helaas geen mogelijkheid een internetkabel naar de Next brengen. Echter bij Netflix leverde dat, tot nu toe, nooit problemen op; bij Ziggo On Demand af en toe. Ik zal de titels bijhouden.
Reputatie 2
Badge +1
Het gebeurd meestal als ik een film of serie kijk bij movies & series XL. Niet speciaal bij een bepaalde film. Op Netflix gebeurt het soms ook maar niet vaak. Gamen doe ik niet en op mijn telefoon kijk ik geen films dus daar kan ik niets over vertellen. Het is wel grappig dat dit al een jarenlang probleem blijkt te zijn, wat maar niet opgelost kan worden. N.m.m. heeft het met de bandbreedte te maken wat Ziggo levert, maar ik kan het mis hebben.Een andere vraag is: hoe kan ik terug naar complete 250/25 zonder activatiekosten? Als bestaande klant heb ik geen zin om 19,95 aan activatiekosten te betalen als ik wil downgraden.(ook nog steeds niet opgelost in stap 2 bij verandering abonnement)

Ik heb het nog niet zolang geleden naar 500/40 laten zetten omdat ik dacht dat het bufferprobleem daar aan lag. Ik hoor wel hoe ik dit aan moet lopen. Ik zou dus van mijn huidige naar het nieuwe abonnement willen. Movies en series laat ik nu even voor wat het is.
E.J. Vonk
Klantnummer: 5971944 Ik hoor van je.
Reputatie 2
Badge +1
Gisteravond (23-09-2019) weer regelmatig buffering, nu bij Veronica Inside. Gekeken op Ziggo-Go (desktop bekabeld)
Reputatie 2
Badge +1
Constant buffering vanavond op ziggo-go, Wat een drama zeg?
Reputatie 2
Badge +1
Laptop/desktop (bekabeld) constant buffering en blokken en verticale gekleurde strepen. (ziggo-go) Op mijn telefoon geen buffering te zien en perfect beeld. Ik snap het niet meer.
Tot 2 weken geleden niets aan de hand. Afgelopen 2 weken werd het steeds slechter. Nu heb ik alleen nog geluid of helemaal niets (slechts buffering).
OSX en Firefox.
Reputatie 2
Badge +1
Hedenochtend de connectbox gerestart en vooralsnog lijkt dat effectief te zijn. Ik hou jullie op de hoogte.
Reputatie 7
Ik heb het idee dat iedereen wel eens last heeft, maar ik moet toegeven dat het bij mij maar 1 keer in de week een keer voorkomt en dan niet lang. Maar helemaal vrij ben ik dus ook niet.

Wat betreft je abonnement kan je normaal het beste even bellen of chatten, maar gezien ik hier toch ben wil ik hem ook wel voor je aanpassen.
Je wilt precies hetzelfde maar dan van internet Max naar Complete he? (kan je me voor de zekerheid nog wel de laatste 4 cijfers van je bankrekening nummer via een privé bericht sturen? Je kan me een privébericht sturen door op mijn naam te klikken en te kiezen voor 'stuur bericht')

Je bevindingen met de herstart ben ik wel benieuwd naar, puur ook hoelang dit lijkt goed te gaan na een reset, en of dit ook werkt bij een nieuwe reset.
@kbg, kan jij ook een herstart van je modem testen?

Gr,
Reputatie 2
Badge +1
Leek vanavond goed te gaan, maar was op een gegeven moment weer mis. Het lijkt er bijna op dat ze steeds op dezelfde videobanden opnemen waardoor die video's gaan haperen en strepen en blokken gaan vertonen. Het valt mij op dat voornamelijk bij Ziggo Sport (opgenomen voetbalwedstrijden) het geval is. Een ander punt is dat het vooral in de avond gebeurt en niet overdag. Dit is toch echt een Ziggo probleem hoor, want kijk ik naar Netflix op dezelfde desktop en laptop heb ik totaal geen problemen. Erg jammer.
sinds ongeveer een week hier continu buffering problemen op de pc hoewel speedtest 120 mbps meet.
Heb ik ook al ruim een week last van.. Internet zelf is oke alle andere sites en online games ect doen het prima..
Ook livestreams van o.a. Opsporing verzocht ,,Utopia ect doen het zonder gezeik.Maar Ziggo Go (via pc Windows) geeft alleen maar problemen.

Nu probeer ik voetbal te kijken op ziggo sport maar dat buffert meer dan dat het fatsoenlijk en normaal afspeelt.
Ook het terug kijken van Hart van Nederland doet t niet goed..Ik kijk via replay terug,hij speelt 1 minuut en dan zegt hij ''Oops,er is iets mis gegaan'' verhaal..

Als het zo doorgaat dan ga ik ''Oops,overstappen''!!!
Was altijd tevreden maar voor €80,- per maand verwacht ik wel meer dan een antwoord van ach reset je moden maar even....Jammer dit
Leek vanavond goed te gaan, maar was op een gegeven moment weer mis. Het lijkt er bijna op dat ze steeds op dezelfde videobanden opnemen waardoor die video's gaan haperen en strepen en blokken gaan vertonen. Het valt mij op dat voornamelijk bij Ziggo Sport (opgenomen voetbalwedstrijden) het geval is. Een ander punt is dat het vooral in de avond gebeurt en niet overdag. Dit is toch echt een Ziggo probleem hoor, want kijk ik naar Netflix op dezelfde desktop en laptop heb ik totaal geen problemen. Erg jammer.

Sluit mij aan bij Vonk79
Wilde even Real ff afkijken omdat ik laat was van werk,denk lekker ontspannen voetbal te kijken is die om de 20 a 30 seconden de hele tijd maar aan het bufferen.
Ik vind dat iedereen die er last van heeft (zal wel landelijk zijn) De helft van zijn abonnement maar hoeft te betalen totdat het opgelost is.
Ik betaal nu €80 euro en heb meer gezeik dan plezier van ziggo.
Denk dat ze hun server maar eens moeten vernieuwen incl alle utp kabels en Harde schijven.
Reputatie 1
Bij mij buffert de boel op dit moment om 08.45 uur net zo hard als 's avonds. Onophoudelijk dus. Ik kijk bekabeld met een prijzig zakelijk abonnement en heb het probleem sinds vijf dagen. De gebruikelijke foefjes aan deze zijde heb ik meermalen uitgevoerd, zonder enig resultaat.
Reputatie 7
Badge +14
Met alle respect.

Buffering treed vooral op als je internet verbinding op de de een of andere manier niet in orde is.

Vooral als je wifi gebruikt zal dit optreden en over het algemeen niet of veel minder dan bekabeld met een utp kabel.

Hiermee zeg ik niet dat er geen problemen kunnen of zijn bij Ziggo.
Maar om nu in het algemeen te roepen dat het een groot probleem bij Ziggo is daar ben ik het niet mee eens.

Ikzelf heb heel af en toe maar dat is zeer sporadisch een kort durend buffering probleem ervaren maar dan was mijn internet ook brak.

Advies is dan ook kijk je verbinding na 😉
Reputatie 1
Fijn dat je geen probleem met buffering hebt, maar anderen wel. Misschien moet je de klachten wat beter lezen.
Hier in noordwest Friesland helaas ook weer veel problemen met buffering overdag bij wielrennen kijken, erg zonde.
Reputatie 2
Badge +1
Met alle respect.

Heel verhaal..

Doe mij een lol en kijk de aflevering van Ranking de stars van gisteravond eens terug. Die was gisteren thuis niet om aan te zien. Hier op de zaak waar we een 600/50 verbinding hebben is het net zo'n drama. In het stukje programma wat je eerst ziet begint de storing al.

Aub svp.
Reputatie 2
Badge +1
Ik denk dat ik de oplossing voor nu heb gevonden. Vanmorgen een uur naar rugby gekeken zonder buffering omdat ik ziggo-go had geopend met de app ziggo-go voor windows10. Echter, zodra ik dit sluit en opnieuw ziggo-go open met https://www.ziggogo.tv/nl.html begint bijna direct de buffering die constant doorgaat. Wat ik heb gedaan is: bij instellingen en apps en onderdelen eerst de ziggo-go app verwijderd. Computer herstart, daarna via google de zoggo-go app voor windows gedownload en geinstalleerd. Na de installatie krijg je de vraag "opslaan op je taakbalk/werkbalk" Daarna kun je opstarten vanuit de app en dan is alleen in het begin het beeld wat wazig maar dat veranderd vrij snel. Ik zie dus vooralsnog geen gebuffer meer. Tip voor Ziggo? vernieuw of doe iets met jullie https://www.ziggogo.tv/nl.html website. Ik hoop dat dit verhaal ook helpt voor anderen.
Reputatie 7
Badge +14

Met alle respect.

Heel verhaal..
Doe mij een lol en kijk de aflevering van Ranking de stars van gisteravond eens terug. Die was gisteren thuis niet om aan te zien. Hier op de zaak waar we een 600/50 verbinding hebben is het net zo'n drama. In het stukje programma wat je eerst ziet begint de storing al.

Aub svp.

Geen probleem prima beeld op mijn oude samsung van 9 jaar en het mooiste is dat mijn 2e next wel via de wifi loopt maar dan via 5ghz en op 3 meter van mijn router staat.

Dus wifi kan wel maar dan moet het goed zijn geconfigureerd

https://www.youtube.com/watch?v=sTCZHAwTDs4

Linkje ter bewijs ;-)

BTW ik heb zakelijk test modem met 500/50 staan
Reputatie 2
Badge +1
Er draaien dus duidelijk binnen Ziggo 2 systemen want:

Reageer