berg8

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Opnemen op afstand werkt niet op iPad

 

Kan via mijn iPad geen programma’s opnemen terwijl dat altijd wel kon. Op mijn iPhone lukt het wel. Ze hebben het zelfde netwerk al van alles geprobeerd. App opnieuw installeren, iPad geüpdatet weet niet meer wat ik moet doen. Ziggo weet het ook niet. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
WilHart

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb net een oplossing voor de iPad gevonden. Klik bij het programma dat je wil opnemen, niet op “opnemen“ maar op dit > teken bovenin het submenu. Je komt dan in een ander scherm waarin je wel het gewenste programma kan opnemen.

Succes allen

Bekijk in context

11 Reacties 11
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @berg8 

Welkom bij onze Community!
Ook goed dat je dit probleem met de iPad aankaart; dit hebben we namelijk in onderzoek.

We leveren graag voorbeelden aan; kun je daarom de volgende vragen beantwoorden?
Dan zetten we dit door zodat het het onderzocht en opgelost kan worden:

- Zender + programmanaam:            
- Oorspronkelijk uitgezonden op: 
- Type iPad: 
- iOS versie: 
- Ziggo Go app versie:
 

WilHart

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@Erik P Ziggo 

Ik zit met hetzelfde probleem, is hier inmiddels een oplossing voor gevonden

Martin180s

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemiddag ,

hier hetzelfde probleem, op iPad en iPhone niet meer mogelijk na update ( hadden eerst een test idem ) iPhone 7 -iOS 13.7

en iPad 6e generatie iOS 13.7.

opname inplannen  via de afstandsbediening is wel mogelijk , vandaag nieuwe Ziggo go app geïnstalleerd versie 2.3.53 (21515)

mvg 

martin

 

Tienbr

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook hier hetzelfde probleem, op iPad (iPad Air, IOS 12.4.8) niet meer mogelijk om opname in te stellen, op iphone 11, IOS 13.7 wel mogelijk. Zelfde netwerk. Diverse zenders.

ziggo go app net verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Mediabox XL herstart, maakt niets uit.

groet, Tien

Martin180s

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedenavond , 

hier werkte gisteren ineens alles weer , opname inplannen via telefoon en iPad gewoon weer mogelijk 

WilHart

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb net een oplossing voor de iPad gevonden. Klik bij het programma dat je wil opnemen, niet op “opnemen“ maar op dit > teken bovenin het submenu. Je komt dan in een ander scherm waarin je wel het gewenste programma kan opnemen.

Succes allen

Tienbr

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja, dat werkt! Dankjewel ??

MOSTERTH

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt nu lukt het??

Moorkop7

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo ik kom uit Alkmaar en heb na de laatste app update naar 2.3.53 (21515) niet meer kunnen opnemen van programma’s met mijn iPad 6e generatie. Daarvoor werkte alles prima en maakte veelvuldig gebruik ervan. De tip die hier gegeven wordt werkt niet voor mij. Daarnaast heb ik nog van alles geprobeerd maar het moet echt aan de laatste update liggen. Ik had gehoopt dat er een nieuwe app update van Ziggo zou komen maar helaas niet tot nu toe. Mijn ios versie was eerst 13.7 en nu 14.0.1 maar onder beide heeft de app niet kunnen opnemen.

Afgelopen zondag was ik bij mijn moeder en ging het testen op haar iPad air. Eerst ging ik opnemen via de Ziggo app en dat werkte zoals het hoort. Er kwam een rood rondje te staan en dat de opname gelukt was. Daarna ging ik de Ziggo go app updaten naar de laatste versie en vervolgens zelfde probleem met opnemen zoals bij mij thuis. Het opnemen lukte niet meer na de update.

In de instellingen van de Ziggo go app staat bij Op tv kijken: mijn Ziggo Mediabox XL kan niet in dit netwerk gevonden worden. Hierdoor kan ik mijn mediabox niet op afstand bedienen. Ik weet niet of dat wat te beteken heeft. Ik heb een Horizon mediabox.

groet Marinus

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Moorkop7, goed dat je dit topic hebt gevonden, welkom!

Ik ga er vooralsnog vanuit dat het komt door de laatste update, dit is inderdaad nog niet opgelost. Wel opvallend dat de workaround niet voor je werkt, kwam je ook daadwerkelijk op een andere pagina uit?

 

Moorkop7

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Alex dank je voor het snel reageren. Waardeer ik zeer.

Het is niet te geloven maar nu werkt de tip op deze pagina wel. Voor weken heeft het niet gewerkt, gisteren meerdere keren de tip geprobeerd maar lukte niet. Net probeer ik het weer en nu lukt het wel. Echt niet te geloven, de wonderen zijn de wereld niet uit. Snap er niets van maar ben weer blij dat het werkt. Zag wel dat als ik op de andere pagina terecht kwam dmv > te klikken dat het laden niet altijd goed ging. Maar dat was gisteren.

Ga aankomend weekend checken of het nu ook werkt bij mijn moeder. ???

 

Uitgelicht topic