Opnemen op afstand werkt niet

  • 13 juli 2017
  • 81 Reacties
  • 7297x Bekeken

Sinds afgelopen jaar heb ik de connect box met de mediabox xl .
Alles heeft perfect gewerkt, en ik kon gewoon via mijn Horizon app (ios) op afstand opnemen.
Helaas na de wisseling met de nieuwe ziggo go app, werkt dit totaal niet meer. Meerdere malen alles opnieuw geinstaleerd/fabrieksinstellingen op zowel de mediabox als app maar niks blijkt te helpen . Iemand raad ?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

81 Reacties

Reputatie 7
Hallo GJVB,

Helaas hebben we de laatste dagen last van een storing met het opnemen op afstand.
Hier is nog geen eind tijd van bekend. Sorry voor het ongemak.

Gr,
Is er al iets bekend over het opnemen op afstand en de storing? Ik heb er nu al best lang last van.
Alvast bedankt voor uw reactie.
Opnemen op afstand geeft foutmelding in de App (verwijzing naar de Energie instelling), maar in de guide staat ie dan wel geprogrammeerd. Is idd heel vervelend, moet alles dubbelchecken om zeker te zijn van de opname, gedaan met de App.
En zo is er altijd wel weer wat, ik word er doodmoe van eigenlijk. Ik hou vol....er moet te veel aan gecompliceerde techniek door een dun draadje en dat loopt vast en zolang die techniek niet 100% beheerst wordt, moet men het niet verkopen.
De storing is opgelost. Mooi zo. Wanneer is het probleem van de foutmelding verholpen?
Storing opgelost? Lukt bij mij nog steeds niet. Niet op mijn Mac en ook niet op mijn Samsung S7. Als ik 2 x opnemen indruk, blijft ie de foutmelding geven, maar is de opname wel ingesteld als ik in de Guide kijk en het rode cirkeltje zie.
Dat bedoel ik ook. Je kunt nu wel opnemen op afstand, alleen de foutmelding is er nog steeds, zowel iOS als android
Dat bedoel ik ook. Je kunt nu wel opnemen op afstand, alleen de foutmelding is er nog steeds, zowel iOS als android . Ja, inderdaad.
Neemt dus wel op afstand op in tegenstelling wat de melding op de app weergeeft. Opname mislukt en verwijzing naar energie beheer instellingen. Opvallend is ook, dat bij het aantikken bij optie type mediabox bij instellingen de melding krijg dat je geen verbinding kan krijgen voordat je thuiswerk geïnstalleerd hebt. Die gebruik ik sowieso niet.
Alleen op TV in de Guide, kun je het rode cirkeltje zien, ter bevestiging dat het wordt opgenomen, maar in de Apps, zowel in mijn telefoon als op mijn Mac, ook dat zelfs niet te zien. Het wordt steeds erger eigenlijk. Moet nu dus de TV aanzetten om te checken of de opname is ingesteld. Ik word er zo moe van allemaal. Ik zou zo graag eens een paar maanden zorgeloos Ziggo gebruiken, maar dat lukt maar niet.
Voor het bedrag dat je maandelijks neertelt voor het abo, zou je inderdaad een goed werkend systeem verwachten, of in ieder geval signalen van Ziggo dat er serieus gewerkt wordt aan een oplossing ...
Voor het bedrag dat je maandelijks neertelt voor het abo, zou je inderdaad een goed werkend systeem verwachten, of in ieder geval signalen van Ziggo dat er serieus gewerkt wordt aan een oplossing ... Een week geleden een monteur van Ziggo over de vloer gehad ivm div. signaal problemen TV en opnemen. Wandcontactdoos vervangen, in de meterkast div. aansluitingen vervangen, nieuwe kabel vanaf wandcontactdoos naar TV en de metingen waren duidelijk verbeterd, dus erg tevreden en qua TV is alles perfect nu! Maar dan krijg je dit geleuter weer.......en idd, toch een fors bedrag per maand ja.
App geeft nog steeds deze foutmelding..geeft aan dat opname instelling is mislukt.
Staat wel als geplande opname in de mediabox.
Kom op Ziggo..app heeft altijd goed gewerkt
Ik ben vanmiddag een uurtje of 3 met mijn netwerk bezig geweest omdat het instellen van opnames middels de Ziggo Go app op zowel mijn smartphone als tablet sinds enkele dagen niet meer werkt en ik de bekende foutmelding (energie op hoog) kreeg. Ik vond dit al raar want bij de thuisnetwerk-instellingen stonden keurig IP adressen die ik dus ook in de DHCP lijst van mijn eigen router zag en ook de thuisnetwerkmodus was verbonden. Omdat ik het dus maar niet kreeg opgelost dus toch maar weer aan het googlen en kwam ik bij deze community terecht en zie dus dat het een bekend probleem is.

Als zoiets belangrijks, tenminste voor iemand die arbeidsongeschikt is en helaas veel aan de tv is gekluisterd, niet goed functioneert is het toch echt een kleine moeite om de klanten per mail hierover te informeren. Dat voorkomt bijv in mijn geval dat je naar allerlei andere mogelijke oorzaken gaat zoeken. Zeker voor mij, met grote gezondheidsproblemen, was dit een enorme inspanning. Ik vind het zo jammer dat dit soort bedrijven altijd hun problemen willen verhullen en er zo minimaal mogelijk over te praten terwijl openheid juist erg gewaardeerd zou worden. Overal kunnen problemen ontstaan maar hoe je erop reageert en hoe je ermee omgaat bepalen het werkelijke karakter van het bedrijf. Dus hou ons nou maar gewoon eerlijk en open op de hoogte.
Reputatie 7
Badge +35
Ziggo Go heeft niet je thuisnetwerk nodig om opnamen in te stellen, dit gaat via de coax.
Als je thuisnetwerk goed werkt is het OK, maar er worden ook storingen gemeld hiermee vanwege een software bug, maar als het goed werkt is het mooi.
Hoe ellendig voor benvan45 het ook is, het onderwerp dreigt off topic te raken. Ik stel voor ons hier te beperken tot de foutmelding van het opnemen op afstand
Reputatie 7
Ik heb van het probleem van Benvan45 een nieuw topic gemaakt, dit had inderdaad niet te maken met de app problemen.
Wat betreft de storing zou ik er graag meer over vertellen, maar helaas is er nog niet meer bekend, we werken aan een oplossing.

Gr,
As in (1) we weten waar we moeten zoeken dus probleem is binnen een paar dagen opgelost of (2) we hebben geen flauw idee wat dit is dus dit is een kwestie van weken?
Reputatie 7
Voor mijzelf 2, maar ik heb nog geen verdere info kunnen krijgen, dus lijkt het me in het geheel helaas ook een 2.

Gr,
Speelt het probleem bij iedere mediabox of een beperkt aantal?
En de titel van dit topic moet ook gewijzigd worden: of 'iOS' verwijderen of 'android' eraan toevoegen
Reputatie 7
Klopt inderdaad, aangepast.
Speelt het probleem bij iedere mediabox of een beperkt aantal?
Zover is dat helaas niet duidelijk.

Gr,
De foutmelding is verdwenen! Krijg nu de melding dat de opname is ingesteld. Het uitzichtloze probleem is nu supersnel opgelost. Maar dat wist je natuurlijk al ...

Nog een vraag die hiermee verband houdt: hoe maak ik een geplande opname ongedaan via de app? Het is niet mogelijk het vinkje te verwijderen
De foutmelding is verdwenen! Krijg nu de melding dat de opname is ingesteld. Het uitzichtloze probleem is nu supersnel opgelost. Maar dat wist je natuurlijk al ...

Nog een vraag die hiermee verband houdt: hoe maak ik een geplande opname ongedaan via de app? Het is niet mogelijk het vinkje te verwijderen
Mooi zo......
De foutmelding is verdwenen! Krijg nu de melding dat de opname is ingesteld. Het uitzichtloze probleem is nu supersnel opgelost. Maar dat wist je natuurlijk al ...

Nog een vraag die hiermee verband houdt: hoe maak ik een geplande opname ongedaan via de app? Het is niet mogelijk het vinkje te verwijderen
Mooi zo......
En die geplande opname is alleen te verwijderen in je box.
Reputatie 7
Dat is mooi 🙂 maar hij is hier nog niet afgemeld. Officieel is hij dus nog niet opgelost. Verwijderen kan inderdaad alleen via de box.

Er wordt wel een workaround geadviseerd als je er nog last van hebt:
  • Eerst de app verwijderen en opnieuw installeren
  • Dan de Ziggo Mediabox XL uitzetten en resetten door de stroom stekker er een minuut uit te laten.

Gr,