Beantwoord

Opnemen en terugkijken op Ziggo GO App werkt niet: ‘je Mediabox XL kan in dit netwerk niet worden gevonden’. 

• 22 november 2019
  • 6 reacties
  • 4129 keer bekeken

Ik kan via Ziggo Go geen opnames inplannen of opnames terugkijken. Wanneer ik in de app kijk bij Instellingen > Mediaboxen, geeft hij het volgende aan: ‘je Mediabox XL kan in dit netwerk niet worden gevonden’. 

App helemaal afsluiten en opnieuw opstarten werkt niet, verwijderen ook niet. 

Wat kan ik doen om het probleem te verhelpen?

icon

Best beantwoord door Be rt 22 november 2019, 22:15

OK, dan gaat er iets mis in de achtergrond.

Mogelijk helpt het als je de app verwijderd en opnieuw installeert.

Opnemen opdracht zou moeten lukken in de app, maar de opnames terugkijken niet, want die staan op je Mediabox XL.

De Mediabox XL krijgt volgend jaar nieuwe software, dan werkt hij hetzelfde als de Next en kun je wel de opnames bekijken in de Ziggo Go app, want dan staan ze in de cloud.

Laat even weten of je de opname opdracht na de nieuwe installatie wel kunt uitvoeren?

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Even nog en andere vraag vanwege de foutmelding: ‘je Mediabox XL kan in dit netwerk niet worden gevonden’

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of is de Mediabox XL met een netwerkkabel aangesloten aan het modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

6 Reacties

Heb je de Mediabox XL al lang of sinds kort?

Ik heb de Mediabox XL al zeker 1 jaar :)

OK, dan gaat er iets mis in de achtergrond.

Mogelijk helpt het als je de app verwijderd en opnieuw installeert.

Opnemen opdracht zou moeten lukken in de app, maar de opnames terugkijken niet, want die staan op je Mediabox XL.

De Mediabox XL krijgt volgend jaar nieuwe software, dan werkt hij hetzelfde als de Next en kun je wel de opnames bekijken in de Ziggo Go app, want dan staan ze in de cloud.

Laat even weten of je de opname opdracht na de nieuwe installatie wel kunt uitvoeren?

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Even nog en andere vraag vanwege de foutmelding: ‘je Mediabox XL kan in dit netwerk niet worden gevonden’

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of is de Mediabox XL met een netwerkkabel aangesloten aan het modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.

Bedankt voor de uitgebreide uitleg @Be rt

Vervelend om te horen dat het terugkijken alleen mogelijk is via de Mediabox XL, daar was ik mij niet van bewust.

Ik kijk geen TV via de Mediabox XL, dus dan valt het terugkijken voor mij al weg. 

Ik woon namelijk nog thuis en mijn ouders kijken TV op de Mediabox XL.

Ik kijk zelf TV op mijn slaapkamer, icm met een Apple TV stream ik het vanaf mijn telefoon door naar de TV. De reden hiervan is omdat de Horizon Extra voor geen meter werkt in mijn slaapkamer, het beeld hapert alleen maar door de ‘slechte draadloze internetverbinding’ waar mijn andere apparaten in mijn slaapkamer geen last van hebben, die staan namelijk verbonden met het extra WiFi punt in mijn slaapkamer, waar de Horizon Extra natuurlijk niet mee kan verbinden.

Dat is dan ook de reden dat ik best een waarden zou hechten aan het opnemen en terugkijken via Ziggo GO. Ik kan nu via de Ziggo GO App alleen Live TV kijken of On Demand.

Maar dan zit er niets anders op dan afwachten op de nieuwe software, contact met ziggo opnemen betreft de Mediabox Next, of overstappen.. 

Nogmaals bedankt voor de moeite!

Mogelijk nog één hoop, er lijkt een Apple TV app aan te komen.

Helaas kan ik nog nergens een release datum vinden.

Ja, in 2018 waren ze al bezig met ‘interne tests’. 
We zitten inmiddels bijna in 2020, ik vraag mij af hoe lang dat nog gaat duren, misschien nog wel een paar jaartjes.. ;-)