Beantwoord

Opnames Ziggo Mediabox XL streamen naar iPad - hoe ?

• 2 augustus 2017
  • 25 Reacties
  • 2578x Bekeken

Beste iedereen,

Weet iemand hoe je de opgenomen programma's op de (door Ziggo geleverde) Humax streamt naar een iPad? Ik ben hier al een tijdje naar op zoek en kan het niet vinden. Ik dacht dat dit gewoon via de Ziggo Go app op de iPad ging, maar ik kan het in die app dus niet vinden. Er is een prima verbinding tussen de iPad en de Humax (ik kan de Humax prima programma's op afstand laten opnemen via de app), dus dat is niet het probleem - ik zoek de optie "bekijk opgenomen programma's" of zoiets in de Ziggo Go app op de iPad.

Iemand een idee hoe het werkt?

Alvast bedankt !
icon

Best beantwoord door Jan F. 2 augustus 2017, 22:03

Opnames op de mediabox XL zijn alleen af te spelen via die box en een daaraan gekoppelde extra mediabox.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

25 Reacties

Reputatie 7
Badge +26

Iemand een idee hoe het werkt?

Ja, het werkt niet.
Laat me raden: Ziggo blokkeert dit en/of biedt de optie niet aan?
Reputatie 7
Badge +26
Ziggo biedt het niet aan. Dit heeft te maken met de rechten die Ziggo heeft en die niet gelden voor dit soort verbindingen.
Reputatie 7
Badge +19
Dag,

je geeft aan dat je de Humax laat opnemen via de (Ziggo go) app, maar kun je dat eens toelichten? De Humax werkt n.l . niet met apps. Ik vraag me dus af wat hier exact wordt bedoeld. Je kan de Humax wel zichtbaar maken op een PC e.d. maar de Humax 5300 kan niet verzenden, alleen ontvangen. Maar bij de Humax zal je niets vinden over apps. Gaat het dus wel om en Humax, dan zou ik graag een toelichting tegemoet zien.

Maar programma's welke op een Humax staan, kun je alleen delen via FTP, niet met een app. Ik sta hier dus even voor een raadsel en zou graag zien wat je precies wilt en wat er wordt bedoeld.
Dag Willem-A,

Inderdaad, het is éénrichtingsverkeer (enkel van app naar Humax en niet andersom - dus via de app op de iPad kan ik "tegen de Humax zeggen": 'neem dit op') - het is technisch prima/eenvoudig mogelijk om opgenomen programma's van de Humax naar een extern apparaat (al dan niet op hetzelfde netwerk) te streamen, maar zoals Jan F. zegt, biedt Ziggo dit niet aan. Heeft het zin als ik Ziggo hierover bel? En heb je eventueel een topic-link waarin staat hoe ik het dan via FTP oplos?

Bedankt voor alle snelle reacties - super !
Reputatie 7
Badge +26
@Willem-A
Goeie vraag Willem. Ik zag trouwens ook dat de Humax 5300 geen harde schijf heeft, maar mogelijk kan er wel een aan gekoppeld worden via de USB-poort. Overigens heb ik een Cisco HDDVR, die ook niet met apps werkt, maar die ik wel opdrachten kan geven tot opnemen via de Ziggo Go app.
Reputatie 7
Badge +19
Ik vraag me af of hier wel een Humax wordt bedoeld? Gaat het niet om een Horizon/Mediabox XL?

Nogmaals, zoek eens op een Humax en een app. Dan ga je niets vinden, buiten de apps om die men wil gebruiken om de Humax te bedienen met b.v. een smartphone als afstandsbediening. Een Humax laten opnemen op afstand met de Ziggo Go app... Ik zie dat voor het eerst, en dit gaat je echt niet lukken. Vandaar dus dat ik even voor een raadsel sta, hoe dit in elkaar zit...
Reputatie 7
Badge +26
Het heeft geen zin om Ziggo daar over te bellen. De rechten die Ziggo heeft staan dat niet toe.
@Willem-A Excuses, het betreft inderdaad een Horizon...
Reputatie 7
Badge +19
@Willem-A
Goeie vraag Willem. Ik zag trouwens ook dat de Humax 5300 geen harde schijf heeft, maar mogelijk kan er wel een aan gekoppeld worden via de USB-poort. Overigens heb ik een Cisco HDDVR, die ook niet met apps werkt, maar die ik wel opdrachten kan geven tot opnemen via de Ziggo Go app.

Dag @Jan F.

op een Humax 5100 en 5300, veel op elkaar lijkend, kan wel een externe schijf worden aangesloten. Deze is dan voor de opnames, en voor het gebruik van de Time shift. Maar de 5300 is heel karig uitgevoerd, en is dus zeker niet geschikt te werken met apps. Dat is niet een Humax. Daarom ontgaat me dit even. Ik dacht eerst nog even dat het ging om de bediening van de Humax via de I pad en een app, maar zie toch duidelijk dat men een opname op afstand instelt en dat kan helemaal niet. Ik denk dat het hier om een vergissing gaat.
Reputatie 7
Badge +26
Opnames op de mediabox XL zijn alleen af te spelen via die box en een daaraan gekoppelde extra mediabox.
Reputatie 7
Badge +19
@Willem-A Excuses, het betreft inderdaad een Horizon...

Ahhh... daar komt de aap uit de mouw... Maar Humax zou er vast blij mee zijn geweest als dit iemand was gelukt ☺ 😁
Reputatie 7
Badge +19

Er is nu in ieder geval helderheid... Ik begon al aan mezelf te twijfelen haha.
@Jan F. en @Willem-A : Bedankt voor jullie antwoorden, echt super ! Nog een vraagje: die FTP-oplossing voor Humax, bestaat die ook voor de Horizon? Zoja, hebben jullie daar een topic-link voor? (anders ga ik even graven hoor, geen probleem)

Nogmaals bedankt !
Reputatie 7
Badge +19
@Jan F. en @Willem-A : Bedankt voor jullie antwoorden, echt super ! Nog een vraagje: die FTP-oplossing voor Humax, bestaat die ook voor de Horizon? Zoja, hebben jullie daar een topic-link voor? (anders ga ik even graven hoor, geen probleem)

Nogmaals bedankt !

Nee die is er niet. Bij de Humax kun je nog bestanden delen, dus ook opnames overzetten en bewaren door deze op de PC, een harde schijf of DVD te zetten, maar zoals Jan al aangeeft laat de Horizon dat niet toe. Die opnames zijn dus niet elders op te slaan.
Reputatie 7
Badge +26
Die ftp-oplossing is er niet voor de mediabox XL (horizon).
(en berichtje aan de admin/moderator : in de titel moet Humax dus eigenlijk vervangen worden door Horizon)

*** Mod edit: Opgepakt, al heet hij tegenwoordig de Ziggo Mediabox XL 🙂 ***
Reputatie 7
Badge +19
We hebben hier toch ook best een zware taak he @Jan F.

ik denk dat ik maar eens om opslag ga vragen... 😁 😁
Jullie werk wordt enorm gewaardeerd ;-)

Bedankt mannen !!!
Reputatie 7
Badge +19
(en berichtje aan de admin/moderator : in de titel moet Humax dus eigenlijk vervangen worden door Horizon)

Kun je nu beter niet meer doen, want dan slaan de opvolgende reacties ook nergens meer op. 😌

Er is nu antwoord gegeven en duidelijkheid gebracht en in feite is je vraag ook beantwoord, dus een van de moderators zoals @Ronald Ziggo kan dit topic nu maar beter gewoon sluiten en later opruimen. Heb je nog andere vragen buiten deze dan doe je dat het best in een ander topic of kan je daar uiteraard altijd een nieuwe voor aanmaken.

Maar voor nu weet je hoe het in elkaar zit.
Reputatie 7
Badge +19
Jullie werk wordt enorm gewaardeerd ;-)

Bedankt mannen !!!

Graag gedaan. Helaas hebben we niet de reactie gegeven waar je op hoopte, maar je hebt nu wel duidelijkheid.
Reputatie 7
Badge +26
Overigens is dit ook leuk. We hebben met z'n drieën 20 reacties geplaatst, kennelijk in het blinde weg, want het topic is 0 keer bekeken. Toch zijn we tot een eindconclusie gekomen. Wat zijn we toch knap!!!

Reputatie 7
Badge +19
Haha, dat kan niet erg kloppen Jan... Voer voor @Arakou Ziggo denk ik...

Zag net ook een topic met 3 reacties, terwijl en 7 stonden...

Schoonheidsfoutjes denk ik....
Reputatie 7
Badge +26
@Willem-A
Dat de tellers niet real time worden bijgewerkt heb ik al eerder gesignaleerd, maar zo'n extreem verschil had ik nog niet eerder gezien. Maar dat krijg je als je, zoals wij vanavond, flitsend reageert. 😎 😎 😎
Reputatie 7
Badge +19
Maar ik ga zo wel stoppen. Ik ben de hele avond al bezig, en heb het nu wel gehad eigenlijk... 😜