efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Online tv kijken met Ziggo Go werkt niet meer in Web Browsers onder Linux

Sinds kort krijg ik de melding in de vivaldi-browser (2.9.1692.4 (Officiële build) snapshot (64-bits), op Linux Mint 19.2 bij ziggo go de melding:

Niet af te spelen

Het afspelen via deze browser wordt niet ondersteund 

 

De user-agent string:Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/78.0.3904.49 Safari/537.36 Vivaldi/2.9.1692.4

Deze snapshot is dus gebaseerd op chromium 78. 

Grrrrr.. Voorheen nooit issues mee gehad. Vivaldi is een chromium kloon, van de voormalige opera bouwers. Een zeer fijne browser, die eigenlijk mijn standaard is geworden.Firefox werkt wel,  maar Vivaldi (versie 2.8.1664.44) op Windows doet het ook gewoon:User agent string: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/77.0.3865 Safari/537.36 Vivaldi/2.8.1664.44 

Is Chromium 78 een versie te hoog? Wordt Linux gebashed? De vraag is eigenlijk: kan dit gefixed? Als chrome wordt ondersteund, kan dat met andere chromium-based browsers ook lijkt me. Edge wordt binnenkort tenslotte ook chromium-based.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Het zal jullie niet zijn ontgaan, de fiks is klaar, uitgerold en Ziggo GO werkt weer onder Linux. Dat is intern via de officiele kanalen bevestigd.

 

Carles had natuurlijk de beste bedoelingen om jullie vooraf te informeren, het alleen even afgestemd moeten worden. Soms worden bepaalde fiksen niet geïmplementeerd, uitgesteld of het blijkt dat het niet zo goed werkt als gehoopt. Dan is het vervelend dat we vooraf al iets hebben beloofd en jullie dan achteraf teleur moeten stellen. Daarom bleven wij bij het statement wat we gegeven hadden, omdat we geen teleurstellingen willen. Inmiddels is dat bij Carles ook duidelijk. In ieder geval goed nieuws dat het eindelijk gefikst is.

Bekijk in context

1.070 Reacties 1.070
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Hey da’s idd een interessante. Is Chromium 78 onder de motorkap erg afwijkend? Check eens met een Chromium 77-fork in Linux, en/of Vivaldi 2.9 in Windows.

 

Wordt Linux gebashed?

 

Linux is vanaf het begin (Horizon GO) nooit ondersteund geweest. Dat het kan werken, is dan wel weer fijn 🙂

 

edit

Zou idd met de veranderingen in Chromium 78 te maken kunnen hebben:

https://blog.chromium.org/2019/09/chrome-78-beta-new-houdini-api-native.html

GTG

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Al een oorzaak/oplossing gevonden? Chromium 78 onder Ubuntu geeft me inmiddels hetzelfde probleem. Firefox niet 😞

efok
Topicstarter
Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

@GTG  Het werkt weer inmiddels. (met vivaldi 2.9.1705.30) gebaseerd op 78.0.3904.72. Ik heb zelf niks veranderd, behalve weer een nieuwere snapshot. Blijkbaar is er iets aangepast, maar ik weet niet of dat bij Ziggo is gebeurd of door de browser update.

Blij dat het weer functioneert in elk geval. 
 

wie heeft de post van @AlexHelpt trouwens als antwoord gemarkeerd? Prima post, daar niet van...?

GTG

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hmmm, chromium niet (3904.70, standaard repo). Maf 😞 Vivaldi idd wel.

Peter-L

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggogo suddenly fails for me on Ubuntu and debian. The issue is down to this app not being secure so if you don’t mind being a little vulnerable then its an easy fix

 

$ sudo apt-get purge flashplugin-installer

$ sudo apt-get purge apparmor

$ sudo apt-get install flashplugin-installer

$ sudo reboot

 

Works for me on Firefox, I cannot comment on other browsers

 

A more elegant solution would be to create an apparmor profile for this without purging it

sojab0on

Level 9
  • 291Posts
  • 9Oplossingen
  • 63Likes

Denk niet dat dit aan de ziggo kant is,

Chromium en chrome en tegenwoordig edge hebben de zelfde core als vivaldi echter kunnen door makers bepaalde dingen als flash en java uit zetten in de kern,

 

en hierdoor kunnen apps/site slechter of niet werken omdat er toch java scripts of flash related inhoud op draaien

 

Jos Berrens

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

07-01-20

bij het selecteren van een zender volgt een timeout na de POST https://web-api-pepper.horizon.tv/oesp/v2/NL/nld/web/license/eme

Chrome versie  

Versie 79.0.3945.88 (Officiële build) unknown (64-bits)

Firefox versie

71.0

OS: linux ubuntu

ook na cache, dnsflush en cookies verwijderen.

 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Ik veronderstel dat je link verwijst naar een Screenshot Image van de output in het Developers Window van Chrome. Die loopt dood.

Je kunt een Image ook als bijlage toevoegen aan je reaktie. Gebruik de Paperclip.

Maikel1990

Level 2
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Volg dit even met interesse en hopelijk met oplossing tot gevolg nadat ik gisteren werd gebeld door iemand die niks meer kon kijken via Ziggo GO op Linux Mint 19 geprobeerd met Chrome versie 79 en Firefox versie 71 (exact versie nummers weet ik niet maar zal vergelijkbaar zijn).

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Volgens mij is het probleem inmiddels opgelost, ik kon er ook niet inkomen maar nu werkt het hier weer. Misschien waren ze er mee bezig?

Jos Berrens

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

probleem is nog niet opgelost.

 

Bryanpwo

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

Tot gisteren, 07-01-2020, heb ik nooit problemen gehad om Ziggogo op Arch-Linux te bekijken

Sinds de storing gisteren die alle online platformen heeft getroffen, kan ik geen tv meer kijken via de browser.

 

Inloggen lukt, de zender overzichtsbeelden zijn te zien en worden ververst, alleen wanneer ik op het kanaal klik, krijg ik de titel van het programma te zien met de ronddraaiende  cirkel, vervolgens krijg ik de melding dat de video niet kan worden weergegeven.

 

Ik heb een melding via Ziggo webcare gedaan en zij hebben mij hier doorverwezen.

 

De browsers die ik heb geprobeerd zijn Vivaldi, Google-Chrome en Firefox. Chrome en Firefox hebben inmiddels een update gekregen, maar de vorige versies vertoonden hetzelfde gedrag sinds gisteren. De dagen daarvoor heb ik zowel op mijn laptop als op mijn oude iMac die nu als tv/ Linux computer dient in de slaapkamer hetzelfde probleem.

 

Ik kijk al een paar jaar TV op deze manier, naast de horizon box in de woonkamer en het was altijd probleemloos op Linux. Daarom denk ik niet dat het met Linux bashing te maken heeft of met de browser updates, maar met een permissie probleem in Widevine vanuit Ziggo. NPO start, Netflix en Film 1, die dezelfde techniek gebruiken draaien hun content probleemloos af.

 

datdaddy

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Same problem here, using Chromium on Raspberry Pi.  It plays everything HTML5, Youtube, etc, but not ZiggoGo.  I see mention of Flash in the discussion above, but I thought ZiggoGo was all HTML5 now.  Very frustrating.

Jos_V

Level 9
  • 265Posts
  • 2Oplossingen
  • 163Likes

Heb het probleem ook, ook op Linux (Fedora met Chrome 78, nog niet geupgrade naar 79 want daar hoor ik slechte verhalen over, en ook met Firefox 70 werkt het niet meer) .  Heb met deze configuratie prima alles kunnen zien, maar nu werkt ineens sinds 1 of 2 dagen niets meer: live tv, replay, bij alles hetzelfde probleem (de foutmelding in de titel zie ik ook in de JS console van de browser).

efok
Topicstarter
Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Ja, hier hetzelfde. Een draaiende cirkel in Firefox en Vivaldi op Linux (Mint 19.3) en geen beeld. Op Windows in Vivaldi hetzelfde, terwijl de Edge Beta (ook chromium) op Windows 10 wel werkt…….

Frustrating indeed….Grrr

Do we really need flash?

Jos Berrens

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het probleem zit in dit deel van de broncode. Op W10 is de broncode exact hetzelfde en werkt het wel met Chrome versie 79. (getest in vmware)

<script>
window.startupSettings = {
    ajaxBase: "https:\/\/web\u002Dapi\u002Dpepper.horizon.tv\/oesp\/v2",
    countryCode: "NL",
    languageCode: "nld",
    securityEncryptionKey: "2fbdcd08358e30f8eb987d33260b598f",
    outageEndpoint: "https:\/\/s3.eu\u002Dcentral\u002D1.amazonaws.com\/horizongo\u002Doutage\u002Dnotification\/prod",
    theme: "\/etc\/designs\/orion\/theme\/ziggo/css/all.css?v=4",
    themeName: "ziggo",
    isTargeted: "",
    personalizationServiceUrl: "",
    homepage: "\/nl"
};
</script>

Krammerte

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Heb hier ook last van. Chrome 79 op Linux en Firefox 71 op Linux. Bij het starten van live tv of terugkijken komt enkel de melding “Helaas is de video onderbroken….”  Werkt wel met Chrome 79 op Windows 10 op VMWare.

PhotoBerto

Level 1
  • 80Posts
  • 1Oplossingen
  • 127Likes

Sinds een paar dagen werkt Ziggo Go hier niet meer op 2 computers met Ubuntu Linux. Op beide machines zijn geen wijzigingen geweest (updates, andere software, etc.) Op onze tablets en telefoons (Apple en Android) werkt alles wel naar behoren.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Gert_Boers

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes

Hier hetzelfde probleem. ZiggoGo was mijn enige manier van televisie kijken, omdat de smartcard het al maanden niet doet… (Waarschijnlijk kapot.)

Nu dus alleen nog mogelijk om via mijn telefoon te kijken, maar op zo’n klein schermpje, dat gaat hem echt niet worden.

Ik heb gecheckt onder Arch (daily driver) als onder Ubuntu, met zowel Firefox, Google Chrome als Chromium. Niks werkt!

Ik heb onder Arch nooit Flash geïnstalleerd, dus Flash is m.i. niet nodig.

***Edit ***

Ik bedacht me dat ik nog een Chromebook heb!
Ook na update versie 79 kan ik hierop ZiggoGo kijken.

Het lijkt er dus op dat Ziggo Linux “blokkeert”...

Uitgelicht topic