1
Vraag
2
Reacties
Niels69

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Onderweg tv kijken

Ik ben voor mijn werk veel onderweg en wil dan graag tv kunnen kijken.
Netflix, videoland, etc. hebben dan de mogelijkheid om het beeld van mijn telefoon weer te geven op een tv scherm d.m.v. een mhl-kabel .
Alleen de ziggo app geeft aan dit niet te kunnen.
Mijn vraag is: wordt dit probleem nog opgelost of weet iemand een andere bruikbare oplossing?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @Niels69. Sorry voor de late reactie!
Waarom het eerder MHL kabel wel gewerkt heeft en nu niet meer, durf ik niet aan te geven.

Wij ondersteunen het streamen van Ziggo GO naar een AppleTV en een Chromecast. Er zijn uiteraard andere manieren om je beeld over te brengen op een beeldscherm, maar deze worden niet door ons ondersteund. Het zou zeker kunnen dat er een nieuwe beveiliging is, waardoor het met de MHL kabel niet meer lukt, maar daar durf ik niets definitiefs over te zeggen.

Bekijk in context

13 Reacties 13
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Niels69 Ik zeg het even voorzichtig, maar volgens mij is dit geblokt om programma's door te geven op deze manier door de Ziggo Go app i.v.m. rechten van de makers of eigenaren van de programma's.
Niels69
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bert,

Dat zou dan ook weer raar wezen...
Chromecast e.d. doet het nml. wel en ander app's ook, zoals de npo-app.
Daarmee kan ik hun zenders gewoon zien en met de ziggo app zie ik die dan niet.
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Hoi Niels69
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Ik ken zelf alleen Apple met z'n iPhone en iPad en daarvan weet ik dat als je een HDMI-kabeltje gebruikt dat je dan gewoon TV kan kijken met wat je op je scherm ziet. Er kunnen programma's zijn die misschien een blokkade hebben en Replay TV kan je niet bekijken, maar live zou moeten werken.

Ik adviseer om altijd een Chromecast of een Apple TV mee op vakantie/werk mee te nemen. Dat streamt veel makkelijker en heb je ook nooit het idee of het zal werken. Meer info hier over zie: https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/online-tv-kijken/ziggo-go/streamen/
Niels69
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Chromecast is idd wel een prachtig systeem maar werkt via een wifi router en die heb ik onderweg niet....
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Ja, dat probleem is dan weer wat minder...
Niels69
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vandaar ook mijn vraag...:disappointed_relieved:

Het kon volgens mij voorheen wel nml.
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Volgens mij kan je gewoon TV kijken maar niet Replay TV.
Kan het nu niet testen want mijn kabeltje is kapot en ik gebruik Apple TV als ik eventueel zo zou willen kijken.

Hoop dat er iemand is die je er meer over kan melden.
Niels69
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik werk met een Samsung telefoon.

Ook live kijken lukt niet.
Bijv. het nieuws kijken op npo 1 werkt met ziggo app niet en met de npo app wel... dus dat met rechten lijkt me ook niet te kloppen.

Voor terugkijken geld overigens het zelfde...
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Juist dan heeft het met de rechten te maken 🙂
Uiteraard lukt het via de NPO app van hun zelf wel want ze willen zoveel mogelijk mensen naar hun eigen portaal krijgen en dan kunnen ze deze gewoon open gooien. Ziggo krijgt te horen wat ze wel en niet mogen en dat is zeker een bepalende factuur, die rechten!

Meer info over Ziggo Go en streamen, klik hier!
Niels69
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dan nog steeds raar toch? Draadloos kan wel
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Ik snap het ook niet echt....
Er komt zeker en vast een moderator lans je topic en die kan er een antwoord op geven. Misschien dat je daar nog even op kan wachten, dan weet je zeker wat wel en niet kan 🙂
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @Niels69. Sorry voor de late reactie!
Waarom het eerder MHL kabel wel gewerkt heeft en nu niet meer, durf ik niet aan te geven.

Wij ondersteunen het streamen van Ziggo GO naar een AppleTV en een Chromecast. Er zijn uiteraard andere manieren om je beeld over te brengen op een beeldscherm, maar deze worden niet door ons ondersteund. Het zou zeker kunnen dat er een nieuwe beveiliging is, waardoor het met de MHL kabel niet meer lukt, maar daar durf ik niets definitiefs over te zeggen.
Niels69
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Lycke Ziggo
Dat het niet werkt is idd duidelijk.
Maar weet je dan ook nog.een bruikbare oplossing om onderweg zonder wifi tv te kunnen kijken op een tv scherm?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic