ponsmeister

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ondertiteling Ziggo Go: icoontje mist

Goedemorgen,

het icoontje rechtsboven voor ondertitels in de Go app is verdwenen.

iemand een idee? Ik heb de app net opnieuw geïnstalleerd maar dat hielp niet.

Dank alvast!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

De eerder genoemde problemen zijn opgelost, maar op basis van jullie berichten is dat nog niet bij iedereen het geval. Tijd voor nader onderzoek!

Wat allereerst goed is om te weten: Er zit een verschil tussen Ziggo GO-gebruikers met een Mediabox Next en Ziggo GO-gebruikers zonder Mediabox Next. Het is mogelijk dat bijvoorbeeld ondertiteling bij een deel wel in te stellen is en bij een ander deel niet. Dit is simpelweg aanlevering en afhandeling van content. Soms zit ondertiteling ook ‘ingebakken’ en is dan niet uit te zetten. Als je dus wel ondertiteling hebt, maar de optie niet hebt bij de gehele serie/seizoen, dan is dit waarschijnlijk geen bug.

 

Update: Dit is grotendeels opgelost. Alleen bij The Pier & The Handmaid's tale kunnen nog problemen voorkomen, dit wordt op korte termijn hersteld.

Bekijk in context

51 Reacties 51
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes

Hoi @ponsmeister 
Kan het zijn dat er voor die zender en/of film geen ondertitels zijn?
Ik weet niet zeker of het dan weg blijft of normaal toch te zien was?!

Maar het kan goed zijn dat als ze het niet aanbieden, het er ook niet staat.
Of als je ergens anders kijkt, waar je zeker van bent dat er ondertitels mogelijk is, dat het er ook niet staat? Kan je aangeven waar je het niet ziet staan anders? Misschien kunnen ze daar iets mee bij Ziggo.

ponsmeister
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank, maar deze serie had ondertitels. Nu krijg ik bij geen enkele film/serie van XL het icoontje in beeld. Ik kijk op m’n iPad.

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @ponsmeister welkom op de Community! 

Vervelend dat het niet goed gaat met de ondertiteling. Ervaar je dit met alles wat je probeert te starten in de Ziggo Go app? Of bij een bepaalde series of film? 

ponsmeister
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi,

Bij alle series en films van XL op iPad en iPhone. Zie bijgevoegde screenprint.

 

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Hmm, flink irritant natuurlijk! Ik ben hier verder op onderzoek uit gegaan en ben er inmiddels achter dat het probleem bij ons bekend is.   
Het probleem lijkt momenteel alleen gaande te zijn op iOS apparaten.   Sorry voor het ongemak dat je hierdoor ervaart, @ponsmeister. Er wordt druk onderzocht wat er gaande is. Helaas is er nog geen verwacht oplosmoment bekend. 

Wellicht dat je tijdelijk gebruik zou kunnen maken van www.ziggogo.tv. Via de website is het nog wel mogelijk om de ondertiteling in te schakelen. 

ponsmeister
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heel irritant, met name omdat ik maandelijks een hoge rekening betaal.

Dus graag snel een oplossing.

 

Dank!

EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
ponsmeister wrote:

Heel irritant, met name omdat ik maandelijks een hoge rekening betaal.

Dus graag snel een oplossing.

 

Dank!

Maar je maandelijkse hoge rekening heeft niets met Ziggo GO te maken. Dit is een extra dienst die Ziggo je wilt aanbieden zodat je ook onderweg kan kijken. Niet gelijk komen met dat je hoge kosten hebt en niet kan wat Ziggo je aanbied. 

Ziggo kent het probleem en is er mee aan het werk. Geef ze even de tijd en dan komt het goed. Nu is er ook nog Corona crisis, dus hou wat meer tijd in gedachten. 

Rikkeltik

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wilde ook even series gaan bekijken en heb geen ondertiteling ( icoontje ontbreekt )  op mijn ipad air2 . Zie dus op dit forum dat het een bekend probleem is. Is er inmiddels wel iets bekend wanneer het opgelost is omdat de laatste melding al weer 1 week geleden is. Mvg 

 

EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes

Hi @Rikkeltik 
Ik denk dat Ziggo daar wel mee bezig is, ook al kan ik het niet met 100% zekerheid zeggen. Door de welbekende CoronaVirus liggen er dingen stil en zet Ziggo alles op alles om het netwerk goed te laten functioneren. Wat ik wel begrijpelijk vind en ook moet gebeuren. 

Uiteraard is het ook belangrijk om ondertitels te hebben, maar heb aub even geduld. Ziggo is er van op de hoogte en zal zeker z’n best doen om dit op te lossen. Ik weet het, het is geen excuus, maar we zullen allemaal een klein beetje geduldig moeten zijn in deze tijd. 

Maar geloof me, Ziggo is er van op de hoogte!
En kijk ook even wat @Gianna Ziggo voor advies heeft, misschien helpt dat?

GeertjeB

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas Ziggo, je goede raad werkt niet! Ook voor www.ziggogo.tv ben je als iOS gebruiker de sjaak. Als ik The Outsider daar wil verder kijken op mijn iPhone krijg ik de melding dat mijn Silverlight plug-in niet ondersteund wordt ( geen idee wat dat is) en kan ik dus niks kijken. Op de app staat de ondertiteling al vast ingesteld op NL maar geen ondertitels te zien. Een tekstballon icoontje evenmin. Als ik dan een andere serie open, bijv. Vikings, krijg ik meteen ondertiteling én het icoontje in beeld. Corona of niet, dit speelt al langer en zou absoluut niet mogen! En nee, de app opnieuw installeren werkt ook niet.

EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes

Hoi @GeertjeB 
Op de community staat, op meerdere plekken, dat Safari niet werkt met Ziggo GO tv. Dus als je Ziggo GO wilt bekijken via je browser, dan moet je niet kijken met Safari maar met een andere browser zoals Chrome of Firefox. Als je dat doet dan heb je ook geen last van Silverlight plug-in. Dit alles heeft te maken met de strengere regels binnen Apple.

Dus of op je iPhone gewoon de Ziggo GO app downloaden, want die is er namelijk ook, of kijken via een Chrome app of Firefox app, maar NIET via Safari app!

GeertjeB

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@EnergieBoy 

Ik heb de ziggo go app al. Het probleem is juist dat daar de ondertitels ontbreken en het icoontje. Als je gaat kijken staat de NL ondertiteling wel gewoon ingesteld maar komt de ondertiteling gewoon niet. Als ik een andere serie open heb ik geen problemen en verschijnt ook het icoontje ( tekstballonnetke) maar bij The Outsider  is dit dus niet het geval. Ik heb dus niks aan de app als ik mijn serie in bed wil verder kijken.Vandaar dat ik op basis van eerder gegeven advies op deze site naar www.ziggogo.tv ben gegaan. Ik dacht dat ik dit duidelijk had uitgelegd. Dit is dus ook geen optie.

EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes

Dan moet je ziggogo.tv kijken in een andere browser, dat al gedaan en gekeken of dat werkte? Je zou eens het volgende kunnen proberen, dat merkt ik zojuist op:

Open de serie The Outsider, klik op het ondertitel icoon en kies voor uit en klik daarna wel op GEREED in dat pop-up gedeelte. Als je dat niet doet, dan staar het wel UIT of op Nederlands, maar dan is er niets gebeurd. En ga daarna terug en druk dan op Nederlands en dan op GEREED!

Ik merkte zojuist op dat wanneer ik niet op GEREED klik, Nederlands wel aan staat, maar ik toch niets te zien krijg. Bij mij The Outsider het in ieder geval wel, via de app en ook via ziggogo.tv (app is via iPhone & iPad Pro) en in de browser via mijn iMac (onder Chrome). 

Gompiegom

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik zit op mijn IPad de Insider te kijken, nu ontbreekt ineens bij aflevering 7 en 8 de ondertiteling en is ook het icoontje verdwenen. Bij aflevering 9 is het icoontje er weer.

ra ra.

GeertjeB

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

 

GeertjeB

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het gaat mij om de app. Ik kan nergens op gereed drukken als er bij de app geen icoontje voor ondertiteling staat.

EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes

Ik heb gekeken @GeertjeB 
aflevering 7,8 en 10 hebben geen ondertiteling.

alle andere afleveringen wel. dit is iets voor ziggo om op te pakken!

Gompiegom

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Daar heb ik ook naar gebeld, maar die weten het ook niet.

EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Gompiegom wrote:

Daar heb ik ook naar gebeld, maar die weten het ook niet.

Ik heb het over Ziggo moderatoren die hier online zijn. Die kunnen meestal wel iets meer vertellen dan de klantenservice. Niet dat ze alles weten, en/of kunnen oplossen, maar mijn ervaring is dat ze wel beter kunnen helpen. Dus even geduld hebben tot iemand van Ziggo dit topic oppakt. 

Uitgelicht topic