Beantwoord

Ondertiteling voor slechthorenden

  • 4 november 2018
  • 17 Reacties
  • 1603x Bekeken

Reputatie 1
  • Gedreven Liefhebber
  • 33 reacties
Ik kan niet vinden hoe ik ondertiteling voor slechthorenden kan inschakelen voor de series op Ziggo GO. Is dit mogelijk?
icon

Best beantwoord door Ronald Ziggo 6 november 2018, 10:45

Hallo LoekV,

Welkom op de Ziggo Community,
De ondertitel instellingen voor movies & series neemt hij over van je ingestelde taal, helaas is daar (nog) niet een optie voor slechthorenden bij inbegrepen.

Gr,
Bekijk origineel

17 Reacties

Reputatie 7
Hallo LoekV,

Welkom op de Ziggo Community,
De ondertitel instellingen voor movies & series neemt hij over van je ingestelde taal, helaas is daar (nog) niet een optie voor slechthorenden bij inbegrepen.

Gr,
Reputatie 1
Hoi Ronald, bedankt voor je antwoord. Hopelijk komt er snel een optie voor de slechthorenden in Nederland.
De next geeft ook geen ondertiteling op opgenomen programmas
Dat is een erkend probleem van de Next. Daarvoor loopt een grootscheepse Upgrade van het systeem voor ondertiteling van het Cloud Video Platform waar de Opnames klaar worden gezet. Omdat dit een grote operatie is, kan het helaas een flinke tijd gaan duren alvorens dit klaar is.
Zie ondermeer:
https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/problemen-met-slechthorenden-ondertiteling-bij-opnames-op-de-mediabox-next-40105
er is ook geen slechthorende ondertiteling op RTL 4 en RTL 5.. en de opgenomen programma,s ook niet.
ik weet dat dit vóór de vorige grote update wel beter was.
en we het nu over de vorige grote Update hadden... er is nog meer niet meer te herstellen. De alles in één knop aan en uitzetten op je afstandbediening.. was voorheen bij de next prima..na de update niks meer ..wat ik ook probeer !
Reputatie 7
Hoi @Marij.B,

Wil je eens checken onder Instellingen - Beeld en geluid of de optie alles in 1 knop aan- en uitzetten op aan staat. Even ter check hoor.
Waardeloos ondertiteling voorheen in elk geval alles ondertiteld op 1-2-3 nu nauwelijks daarnaast als je opneemt geen ondertiteling.
Ik ben zeer slechthorend en heb groot probleem nu
Reputatie 1
Badge
Ondertiteling doet het wel en dan weer niet van moment tot moment. Gisteren wel vandaag weer niet. Had dit ook op het forum gemeld met als voorbeeld BBC 1 niet BBC 2 wel . (daar was het zelf ondertiteling zonder zwarte balken) gevraagd bij onderzoek BBC 2 niet uit te zetten. EN ja een dag later daar ook geen ondertiteling meer ondanks daar wel icoontje en op BBC 1 niet. Erg onstabiel deze (momenteel NON) service.
Reputatie 1
Badge
Val in herhaling : maar kan NPO 1 Extra via ziggo go van ondertiteling voorzien worden , NPO2 Extra heeft dit wel op 1 extra geen icoontje......
Reputatie 1
Badge
Ondertitelingsprobleem voor een groot deel opgelost.
Echter bij alle RTL zenders is de ondertiteling alleen oproepbaar via teletekst 888 en niet via de ondertitelingsknop! Bij mij als zeer slechthorende staat deze standaard OVERAL aan!, echter bij RTL doet deze dat dus niet! Dan kan dit alleen via teletekst. Dit werkt alleen bij live programma's, maar bij bewaarde programma's (wat ik meestal doe!) werkt dit dus niet!!!

Dan nog een ander probleem. Bij SBS6 bij gecombineerde programma's zoals bijvoorbeeld The Secret Life of the Zoo komt er bij het Engels wel ondertiteling, maar bij de Nederlandse voice-over niet! Dit is ook niet aan te zetten! Aangezien ik dit altijd opneem, kan ik ook niet uitproberen of dit via teletekst wel werkt trouwens.

Zeer irritant als je hiervan afhankelijk bent als slechthorende!!

Wanneer lossen jullie als Ziggo dit nu eindelijk eens helemaal op? Het duurt nu al giga lang en wij slechthorenden worden hier op zijn zachts gezegd erg ongedurig door.

Groetjes,
Gerda
Reputatie 4
Badge +3
Ik heb al veel gemeld omtrent de ondertiteling voor slechthorenden maar sinds gisteravond viel het mij op dat het keuzemenu via de drie puntjes er weer eens anders uit ziet.
Op de NPO zenders werden de instellingen na pauzeren niet vastgehouden. De keuze stond op UIT.
Op de Belgische zenders heb je de keuze tussen 1e "NEDERLANDS voor slechthorenden" en 2e "STANDAARDTAAL voor slechthorenden". Het staat standaard op de 1e Nederlands en dan doet de ondertiteling het niet! Bij de 2e STANDAARD doet deze het wel, maar na pauzeren staat het weer op de 1e Nederlands en dus géén ondertiteling.
En zo moet je de Next steeds een stapje voor zijn, oh ja, next denken..., voor de Next denken.
Reputatie 7
Hmm, kunnen jullie aangeven welke programmas + zender en of dit live tv of replay tv is?
want er verschilt nogal wat per programma. RTL verschilt bijvoorbeeld per programma.

@Eds, dat het niet wordt onthouden zou inmiddels wel goed moeten gaan, anders ontvang ik graag je toestel info en de versie van de GO app die je draait.
Bij Eén krijg ik 1 optie en hij werkt, bij Canvas heb ik ook maar 1 optie, maar daar had ik de rol krant nu 😛 dus daar geen ondertiteling.

Gr,
Reputatie 4
Badge +3
Ronald,
Toestel info Medion Life X15025-MD32025. Go versie 2.3.44 Prod 19102-2019.
Nederland gaat goed nu.
België dus niet.
Gisteren m.n. programma Merci voor de muziek ontbrak 70% van de ondertiteling en als deze er was dan was deze binnen een halve seconde weg of bleef heel lang staan...
Bijgaand schermopname's van rond de 15 min geleden. Uitleg op pics zelf.

Reputatie 7

Vreemd, ik merk op mijn app gelijk ondertiteling bij die uitzending van 10 okt.

Stream je via een chromecast? Of heeft deze tv zelf de app erop staan?

 

Heb je zelf ook nog andere apparaten (telefoon/tablet) om het op te testen?

 

Gr,

Reputatie 1
Badge

Nog steeds haperende ondertiteling. Gisteren de Beste Zangers van afgelopen zaterdag teruggekeken. En nog steeds hetzelfde probleem dat de ondertiteling vaak wegvalt, of blijft hangen zodat er steeds dezelfde tekst in beeld staat of dat de ondertiteling wel tevoorschijn komt maar zo snel weg is dat niemand dit ooit zou kunnen lezen!

Ziggo! Los dit nu eens eindelijk op!!! Grrrrrrrrrrr

 

Reputatie 4
Badge +3

Vreemd, ik merk op mijn app gelijk ondertiteling bij die uitzending van 10 okt.

Stream je via een chromecast? Of heeft deze tv zelf de app erop staan?

 

Heb je zelf ook nog andere apparaten (telefoon/tablet) om het op te testen?

 

Gr,

 

Beste Ronald,

Normaliter kijk ik gewoon via de Nextbox, welke is aangesloten op mijn TV, naar een uitzending en niet streamen via een Chromecast. Lijkt mij overbodig. 

De vraag of de TV zelf de app er op heeft staan begrijp ik in deze context niet.

De ondertiteling was gisteravond qua foutpercentage nog exact hetzelfde. Ik zou mijn melding kunnen herhalen, er is niets veranderd.

Groet

Ed

Reageer