Vraag

Ondertiteling in Ziggo GO (888) via webbrowser ziet er niet goed uit

  • 8 augustus 2020
  • 12 reacties
  • 180 keer bekeken

Ik heb al langere tijd het volgende probleem:

Wanneer ik Ziggo Go gebruik via een webbrowser  is de ondertiteling voor slechthorenden enigszins in elkaar gedrongen.   Het is een beetje het effect van een tv die een breedbeeldsignaal op 4x3 afspeelt.  Dit geldt alleen voor de ondertitels,  het beeld ziet er normaal uit.

Dit probleem heb ik onafhankelijk van welk besturingssysteem of welke browser ik gebruik.

Echt aardig wat verschillende geprobeerd…..   Op dit moment gebruik ik Google Chrome en Edge.

Uiteraard van alles de laatste versies en updates.

 

Zou iemand hier eens naar kunnen kijken?

Het gaat mij dus echt om het kijken via de webpagina van Ziggo Go.  

De vraag: “Waarom kijk je niet op een tablet via de App?”  hoeft dus NIET gesteld te worden.

(ik zeg het er maar vast bij voor de zekerheid :-)

Via de App (op mijn telefoon) wordt de ondertiteling overigens wel in de juiste verhouding weergegeven.

 


12 Reacties

Reputatie 4

Hey @AriedeBeuker,

Van harte welkom op de Ziggo Community. Leuk dat je een kijkje bij ons neemt!

Flink irritant dat de ondertiteling niet in de juiste verhouding wordt weergegeven, via www.ziggogo.tv. Zo te lezen heb je zelf al het één en ander geprobeerd/getest om het te verbeteren. Jammer dat dit nog niet tot het gewenste resultaat geleid heeft :-(

Wil je hier eens een screenshot van de ondertiteling (in onjuiste verhouding) met ons delen? Dan krijgen we er net even een wat duidelijker beeld bij.

Alvast bedankt!

Hallo Gerrit Ziggo

Ik zal 2 foto’s uploaden:  Als eerste een screenshot van hoe het er in de browser uitziet.

Daarna een foto van mijn TV met hetzelfde fragment.

Zoals je ziet kloppen ook de kleuren niet.  Op de website zijn sommige ondertitels daardoor in het oranje.   Dan staat er bijvoorbeeld:   Rob Trip wordt geel ondertiteld,  en dan blijkt  het paars te zijn -:)   

Dat is op zich niet zo erg,  maar het ziet er soms een beetje kermis-achtig uit….

Ik denk dat als er iemand even een half uurtje voor uittrekt,  dat het net wat beter kan.

(Ik doe de foto’s even in een aparte post.    Ik weet anders niet hoe het er in dit forum uit gaat zien…..)

Zoals je ziet,  het is wel te lezen,  maar een beetje in elkaar gedrongen.   Zoals ik het eerder omschreef:  Het is net een tv die op 4x3 staat ingesteld….

 

 

P.S.  Ik begrijp,  dat het op anderen misschien (in dit geval letterlijk...)  als gezeik op de vierkante centimeter overkomt,  maar veel slechthorenden zijn natuurlijk al een dagje ouder en zien soms ook niet helemaal 100% meer.   Dus hoe makkelijker het te lezen is hoe beter.

Zeker als je ervan afhankelijk bent,  moet dat niet te vermoeiend zijn.

En het is juist zo prettig van Ziggo,  dat de ondertitels via de TV echt op een goed formaat zijn.  Bij de NPO streams zijn ze echt heel erg klein! 

Hi @AriedeBeuker,

Allereerst:

P.S.  Ik begrijp,  dat het op anderen misschien (in dit geval letterlijk...)  als gezeik op de vierkante centimeter overkomt, 

Daar hoef je zeker niet bang voor te zijn hoor! Ik snap je, en goed dat je het met deze afbeeldingen hebt verduidelijkt. In hoeverre het haalbaar is dat dit kan en wordt aangepast durf ik nog niet te zeggen, maar ik ga het voorleggen aan de ontwikkelaars!

Hallo Alex Ziggo

Dank voor je reaktie.

Ik wacht het rustig af.   

Overigens,  nog even ter verduidelijking.   Wat ik zei over de kleine ondertitels bij de NPO streams sloeg natuurlijk op de streams van NPO Start zelf.   Niet op die op jullie website.   Die zijn op zich groot genoeg zoals je ziet….  Het gaat er alleen om dat ze in beetje in elkaar gedrongen zijn.

Ik plaats onderaan nog een foto om te laten zien hoe de ondertitels op de NPO site eruit zien.

Die zijn echt te klein,  zeker voor ouderen,  en bovendien hebben alle sprekers dezelfde kleur. Helaas scheelt het de NPO geen %$#$….    Ze reageren niet eens.

 

Hmmm  Alex Ziggo,

Nu heb ik helemaal geen (888) ondertitels meer :-(

Zowel op de website als in de App zijn ze verdwenen….

Van kwaad tot erger, @AriedeBeuker :-( Dit is een ongelukkige samenloop, maar is inderdaad bekend. We werken hard aan een oplossing!

 Alex Ziggo   Dank voor je berichtje!

Ik dacht al:  “van de regen in de drup” :-)

Ik wacht het nog maar rustig af…..

Reageer